LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eco brasil enzo

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
gedstudent

eco brasil enzo

Ongelezen bericht door gedstudent »

Ik ben ook gedupeerd door Eco Brasil. Het klinkt misschien naief of zo maar ik wist niet eens dat het een lening was. Ik dacht een investering en wist niet dat het maandelijks bedrag rente was. Toen ik hem afsloot hadden ze dat niet verteld, ik dacht gewoon dat het dus een investering was voor 8 jaar waarna ik dan de opbrengst zou krijgen en mijn studieschuld zou kunnen aflossen. Pas een paar maanden geleden bleek dat het niet zo was. Nu weet ik niet wat te doen. Ik was geneigd om het geld aan de curator te betalen aangezien het 75% scheelt en ik ben bang dat als de procedures niet helpen ik alles moet betalen. Ik heb dat geld gewoon niet. En als je niet betaalt moet je dan het maandelijks bedrag gewoon blijven betalen?
Gisteren kreeg ik een brief van Wunnink, financieel adviesgroep waarin staat dat ze een juridisch onderzoek voorstellen want het overeenkomst kan misschien ontbonden worden. We moeten de curator niet betalen maar dus meedoen net het onderzoek wat 90 euro gaat kosten. Ik weet nu helemaal niet wat te doen. Betalen en het achter me laten of niet betalen en het risico te lopen veel meer kwijt te raken? Kan iemand me hierbij helpen?
Eengedupeerde student

DMJ

Re: eco brasil enzo

Ongelezen bericht door DMJ »

HET IS MOEILIJK OM OP DEZE AFFAIRE TE REAGEREN OMDAT ER VEEL MENSEN IN HETZELFDE SCHUITJE ZITTEN IK HEB WEL GELEZEN OP DE SITE VAN VGEB.ORG DAT ER WOENSDAG EEN LEDENVERGADERING IS VOOR GEDUPEERDE VAN ECO BRAZIL. DAAR ZAL OOK DE CURATOR DHR BAX BIJ AANWEZIG ZIJN MISSCHIEN DAT DAAR IETS UITKOMT TOCH MAAR EVEN AFWACHTEN MISSCHIEN?WANT ANDERS MOET JE 25% VAN HET HELE BEDRAG BETALEN TERWIJL JE AL EEN GEDEELTE HEBT BETAALD
IK WEET OOK NIET HOE HET ZIT MAAR JE KRIJGT ER WEL EEN PUNTHOOFD VAN EN SLAPELOSE NACHTEN WANT WAAR HAAL JE HET GELD VANDAAN VOOR IETS WAT JE NIET KRIJGT EN TOCH MOET BETALEN IK VIND DIT ALLEMAAL ZEER VREEMD EN BIZAR ZIT ONZE WET ZO IN ELKAAR??? :roll: :?: :cry:

student1
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2004 18:56

Re: eco brasil enzo

Ongelezen bericht door student1 »

ook ik pas precies in het verhaal van GEDSTUDENT!! Hetzelfde is mij ook overkomen, ik had er geen flauwbenul van dat ik een lening af had gesloten. Dit heb ik pas de laatste paar maanden in de gaten gekregen!! is dit dan geen valse voorlichting geweest??

Ik heb zelfs niet eens de brief van de curator ontvangen.....ik heb wel veel verhalen hierover gehoord maar geen brief ontvangen. Ook heb ik geen brief van "van Wunnink", financieel adviesgroep ontvangen!!

Kan iemand mij hier advies over geven?? Ik ben radeloos en wil niet het hele bedrag betalen!! Ik heb tenslotte al die oplichters elke maand geld gegeven, wat een investering moest zijn!!
Zelf heb ik gelezen dat de krediet verstreker een dochterbedrijf is van dezelfde eigenaar!!
DIT IS TOCH ALLEMAAL NIET MEER NORMAAL!?!!

Een 2e gedupeerde student

Arwen

Re: eco brasil enzo

Ongelezen bericht door Arwen »

Beste mensen,

Ik ben het ook nog aan het uitzoeken
maar waarom zou je geld betalen aan oplichters
Ik doen hier niet aan mee voor als nog.
En de curator mag niet zomaar tegen je zeggen dat je ineens het hele bedrag moet betalen als je niet direct reageerd.

Ik blijf er bij samen staan we sterk dus als we nu met zijn alleen er tegen in gaan
en kunnen laten zien dat we ophgelicht zijn etc

Ik hoop een goede afloop

Bouke

Re: eco brasil enzo

Ongelezen bericht door Bouke »

:twisted: :?: ER ZIJN 1500 GEDUPEERDEN VAN ECO BRASIL, MAAR WAAROM LAAT BIJNA NIEMAND WAT VAN ZICH HOREN OP BIJV. DEZE WEBSITE? SAMEN STA JE STERKER DAN ALLEEN!! REAGEREN DUS!!

jonathan

Re: eco brasil enzo

Ongelezen bericht door jonathan »

ook ik ben een gedupeerde student! afgelopen maandag heb ik een brief ontvangen waarin staat dat dit de laatste kans is om op het aanbod in te gaan, zodat je maar(?!) 25% van de schuld hoeft te betalen!
ten eerste heb ik nooit eerder brieven ontvangen en ten tweede deze mensen hebben de boel opgelicht en dan moeten wij ook nog betalen!! en zij gaan ervan door met ons geld! en ook ik was tot voor kort niet op de hoogte van een lening die ik was aangegaan!!

maar wat moet je hier nou mee? is er iemand die hier iets meer over weet of juridisch hier een advies over kan geven?

help

Arwen

Re: eco brasil enzo

Ongelezen bericht door Arwen »

Mensen vinden het blijkbaar niet zo belangrijk omdat er verder noit meer iemand op gereageerd heeft.
Ik heb de laatste uitzending van radar hierover nog niet gezien.
Maar ik vraag me wel af inmiddels hoeveel mensen er met de heer Baks zijn mee gegaan??

mc defender

Re: eco brasil enzo

Ongelezen bericht door mc defender »

Ben een van de 1200 gedupeerde heb een stukje op het forum van radar geschreven, maar kan deze nergens meer terug vinden,vreemd.
Wij zijn in het begin in eco-brasil gestapt en derhalve hebben wij 48 maanden get geprognotiseerde rendement gestort gekregen.
Gelukkig zijn wij in het begin van dit zwendel zooitje ingestapt zodat wij nog plm hfl:48000 hebben ontvangen,de overige hfl:52000 zijn gewoon verdwenen.
De NEDERLANDSE OVERHEID doet er alles aan om bijv: de LPF op vermeende fraude uit het politieke den haag te halen [wat ze aardig gelukt is overigens] maar als er voor hfl 38 miljoen verduisterd is door een stelletje oplichters van de nedrelandse burger dan geeft de
overheid niet thuis.
Dit geeft maar eens te meer aan hoe DEN HAAG over de burger denkt, pleps zijn de mensen van de straat, niet interessant, kijk maar naar de komende bezuinigen, ja ja , behalve voor wat hun zelf en de hoge heren zelf betrefd, gezondheids zorg, ozb, brandstof kosten, houderschapsbelasting voor voertuigen, bpm , kan zo nog wel even doorgaan, ziek word ik van onze NORMEN EN WAARDEN OVERHEID, ga er maar over denken om alle vorertuigen te verkopen en naar een ander land te gaan, heel frusterend hier in NEDERLAND. :evil:

suus

Re: eco brasil enzo

Ongelezen bericht door suus »

Ook hier een gedupeerde van Eco brazil. Mijn vriend en ik kregen onlangs een brief van een of ander vaag incassobureau ( rome?) met de mededeling dat wij onmiddelijk tot betalingen dienden over te gaan . Nog diezelfde week is er een bedrag van 60 euro van onze rekening afgeschreven door bovengenoemde bedrijf, zonder dat wij hier toestemming voor hebben gegeven, in de brief van Rome staat nota bene dat wij geen toestemming hebben gegeven voor incasso, of we dit wel even willen veranderen. Mijn vraag is eigenlijk hoe nu verder, en wat te doen. Wij waren er van overtuigd om een leuk spaarcentje op te bouwen en moeten nu na vele betalingen ook nog eens een schuld betalen waar wij niet eens van op de hoogte waren.

Ilva

Re: eco brasil enzo

Ongelezen bericht door Ilva »

Dhr Baks is de curator in die heeft het in der tijd uitbesteed aan Rome een administratie kantoor die dus voor hem dienstdoen als soort van incassobureau.

Het mag trouwens niet dat men zonder incasso machteging geld van je rekening afhaald.
En de machteging die ze van mij ooit hadden niet Roma maar de Eco oplichters hadden het recht al lang verloren.
Het is volgens mij zo dat als er meer dan een halfjaar of jaar niet meer gerbuik is gemaakt van die machteging voor incasso de machteging door de bank word opgeheven.

Dus ik zou je geld maar terug eisen en door de bank terug laten halen wat het mag wettelijk gezien gewoon niet.

Ilva

Re: eco brasil enzo

Ongelezen bericht door Ilva »

Trouwens die man van Rome bedrijf is een enorm grote klier.
Hij is onbeschoft behandeld mensen als of ze niks zijn en probeerd met grote druk en bangmakerij mensen te laten betalen.

Trap er niet in !!! Hij wil alleen maar geld en zal dat op verschillende manieren proberen.

Hebben ze het recht ik denk van niet.
Al die bedrijfen zijn falliet gegaan en allemaal dochters van Eco
en we hebben toch allemaal rente betaald waar is dat gebeleven
en wie zegt dat hun dat als rente hebben door gegeven.
Ik denk dat hun daar gewoon lekker gebruik van hebben gemaakt.

Jochem

Re: eco brasil enzo

Ongelezen bericht door Jochem »

Ik heb vanmiddag ook even met die banale man van Rome contact gehad.
En heb hem duidelijk uitgelegd dat als ze nog zo'n brief durven sturen. Dat ik stappen naar of een raadsman of de media zal doen.
Want de waarheid is dat heel veel mensen een contract hebben afgesloten voor een lening met daarvan een deel wat belegt zou worden in aangeplante(parica) bomen die over 8 jaar een dusdanige opbrengst zouden hebben zodat je lening zou worden ingelost .Je hoeft dus niets anders als 8 jaar rente te betalen.Maar nu het volgende op de plaats waar parica zou komen is gember geplant omdat parica niet wou groeien,er is nooit geld gestort van wivoba naar ecobrasil, Wivoba heeft nooit een vergunning gehad om leningen uit te schrijven.De enige mensen die nu met een probleem zitten zijn die gene die hun lening hebben omgezet naar de idm(dit was een stunt van de hoge heren bij eco en wivoba)om zichzelf op korte termijn geld te verschaffen omdat ze al het geld van Wivoba verkwanseld hadden.Iedereen die de lening via Wivoba heeft heeft naar mijn inziens geen verplichtingen naar de curator en laat je dus ook niet bang maken.Want als ze geld van je willen hebben laat ze dan wachten tot over 5 jaar dat de zogenaamde parica uitbetaalt en dat dan gebruiken om de schuld van je lening aftelossen(whahahahahaha dan kunnen ze wachten tot en met sint jutemis)Vergeet niet dat beide bedrijven Eco-Brasil en wivoba van dezelfde schurken waren en dat het geld wat ze van jullie en mij proberen te krijgen weer gebruikt zal worden om andere gedupeerden te betalen .Maar zijn wij dan ook niet gedupeerd?.Want wij hadden toch ook recht op eindwinst na 8 jaar Maar hoe kan dat nou als er in brazilie niet staat?????????
de dingen die hierboven staan beschreven zijn niet van horen zeggen dit zijn de feiten over het reilen en zijlen bij Wivoba en Eco-Brasil

nog steeds hoofdpijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2010 18:25

Re: eco brasil enzo

Ongelezen bericht door nog steeds hoofdpijn »

Het is nu elf jaar geleden, ik was negentien toen, dat ik Fl 30.000,- heb geleend van Wivoba om met Eco Brasil mee te doen. Ten tijde dat Wivoba de rente op de lening had verdubbeld heb ik zelf de lening elders ondergebracht. Ik zit nog steeds aan deze schuld vast helaas :( . Is er echt geen instantie waar ik voor hulp terecht kan behalven het Nibud. Dit kan toch niet zomaar?

Vroeger mocht men de rente van groenbeleggingen aftrekken, denken jullie dat ik dat nu ook kan doen?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: eco brasil enzo

Ongelezen bericht door kweenie »

Nee, de rente over leningen voor beleggingen zijn niet aftrekbaar. Wel kunnen erkende groenbeleggingen belastingvoordeel geven omdat de waarde van de beleggingen een box 3 vrijstelling plus een extra heffingskorting geven.

nog steeds hoofdpijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2010 18:25

Re: eco brasil enzo

Ongelezen bericht door nog steeds hoofdpijn »

Oke ik snap het.

Even iets anders. De curator heeft mij in zijn lijst van gedupeerden niet meegenomen, omdat ik ten tijde van de faillissement op een ander adres woonachtig was. Er is na het faillissement een brief verzonden naar alle gedupeerden met het verzoek zich te melden. Ik heb deze brief nimmer ontvangen.
Wel heb ik van het incassobureau Roma in opdracht van JPR een brief ontvangen op mijn nieuwe adres, waarin zij in veronderstelling waren dat ik nog een schuld had en of ik deze even wilde inlossen. Dat was toen niet nodig, want de oorspronkelijke lening was al geheel ingelost bij het oversluiten van de lening.

Nu lees ik in zijn verslagen dat er nog een budget over is voor de gedupeerden die onvindbaar zijn. Ik heb hierop natuurlijk wederom contact opgenomen met de curator om mij te melden, maar nog steeds krijg ik niets omdat het volgens de curator mijn plicht was om mijn adres nog voor het faillissement te wijzigen bij Wivoba met wie ik toen niets meer van doen had. Dit is onmogelijk geweest uiteraard, want ik had niet zien aankomen dat de hele Eco Brasil praktijk incl Wivoba oplichters waren.

Ik wil heel graag nog steeds op die lijst, maar de curator weigert om mij hiermee te helpen, want dan is hij ook aan mij die schrale 2% verschuldigd. Het voelt alsof ik ook door hem gedupeerd ben geraakt.

Weet iemand misschien wat mijn rechten zijn?

Aldus,

Nog steeds hoofdpijn

Gesloten