LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door johanmulder »

Houders van een koersplanovereenkomst die inmiddels beëindigd is kunnen in aanmerking komen voor een nabetaling. Neem hiervoor contact op met Spaarbeleg via hun site of via de telefoon.

Evelyn van de Ven
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2006 10:48

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Evelyn van de Ven »

Via mijn collega verneem ik vandaag dus pas dat het Spaarbeleg gebeuren dus geen appeltje voor de dorst is om je kinderen te laten studeren, maar dat je gewoon een financiële strop hebt afgesloten.
Ik ben me rot geschrokken, wel ja, dat kan er ook nog wel bij.
We hadden afgelopen al een financiële tegenvaller en ook niet zo'n kleintje.
Is het verstandig om ons koersplan af te kopen die wij op 1 december 1996 hebben afgesloten :?:
De maandelijkse kosten gaan er ook behoorlijk in mee dragen in deze huidige economie.
Groetjes, Evelyn

Koersplan de weg kwijt
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jan 2006 21:57

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Koersplan de weg kwijt »

Vanaf vandaag, 16 januari 2006, is het weer mogelijk om zich te laten registreren als belanghebbende bij Stichting Koersplan de weg kwijt.

Als geregistreerd belanghebbende van de Stichting doet u dan mee met de procedure tegen Spaarbeleg/Aegon inzake het wanproduct Koersplan.

Registratie kost eenmalig € 75,=

Zie voor meer informatie:

www.koersplandewegkwijt.nl

M.v.gr. bestuur, Koersplan de weg kwijt

rietdijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2005 23:58

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door rietdijk »

Naar aanleiding van vele reacties voel ik met gedupeerde mee, ik ben in 1994 voor dochter 1 begonnen en in 1998 voor dochter 2 straks als ze gaan studeren. Ik wil niet over de bedragen praten maar ik ben de helft kwijt. Het gemiddelde rendement van 10% met een loopjaar van 15 jaar dat moest makkelijk te halen zijn.Het geld is minder waard geworden plus het verlies, shitbende.

Gr, P

joeysenna
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2006 22:05

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door joeysenna »

Geplaatst op 11 Jan 2006 18:09 door johanmulder


--------------------------------------------------------------------------------

Houders van een koersplanovereenkomst die inmiddels beëindigd is kunnen in aanmerking komen voor een nabetaling. Neem hiervoor contact op met Spaarbeleg via hun site of via de telefoon.


Johan; betekent dit dan ook dat wanneer je NU je koersplan afkoopt Aegon meer zal uitbetalen?????

elenos
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2006 06:48

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door elenos »

wat ik niet lees hier is dat er geen 1 persoon hier het laat voorkomen bij de rechter,op grond van dwaling en misleiding,ga me hier over buigen ,ik heb nl een rechtsbijstandverzekering ,en ja ,ik ook ben er ingetuind met mooie beloftes{ik heb het hier niet over de stichtingen die opkomen voor de gedupeerden maar individuele gevallen ,pfff schrijf ik dit goed?}hier ben ik nu wel eens benieuwd na.ik heb dit alles gelezen en weet van de uitspraak van j.l. maar ben toch echt op zoek naar individuele gevallen, dus niet stichtingen e.d.ik heb n.l. nog de algemene voorwaarden van 95/1 en er hier is toch wel duidelijke een vorm van dwaling misleiding, nou laat maar s wat horen

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door santygo op 04 jul 2007 21:29, 2 keer totaal gewijzigd.

elenos
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2006 06:48

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door elenos »

hou me ten goede ,dames en heren er is niets mis met een stichting die opkomt van een gedupeerde, schreef ik dit dan??????nee toch?ik heb alleen maar gekeken op het internet naar 3 gevallen die het bij de rechter indidueel hebben aangevochten en het hebben gewonnen !ze kregen hun inleg terug plus rente .die rechtsbijstandsverzekering zeg ik ook op als het waar is santyago ,kost me nou zoveel geld dan kan die 300 euro er ook nog wel bij voor een advokaat per uur .we hebben het hier wel over een koersplan he?voor de duidelijkheid .

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door santygo op 04 jul 2007 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.

caar
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2006 14:32

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door caar »

na jaren niet te hebben omgekeken naar mijn koersplan (1999), wilde ik vandaag eens kijken hoe alles nou eigenlijk in elkaar steekt, om me toch eens te verdiepen in waar mn geld blijft en met hoeveel ik zal eidigen.
volgens mij heb ik nogal wat gemist de afgelopen jaren qua nieuws en wist niet dat er van alles speelde.

wat moet ik doen, ik lees van alles over eruit stappen, lid worden van de stichting de weg kwijt en geld terugkrijgen via spaarbeleg

wat dit betreft ben ik echt een leek, wat is het advies?

Alvast bedankt!

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door santygo op 04 jul 2007 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door johanmulder »

Joeysenna,
Excuses voor de late reactie. Zeker kan er bij afkoop ook een verhoging van de afkoopwaarde komen. Dit hangt af van het percentage risicopremie dat je voor die vermaledijde overlijdensrisicoverzekering hebt betaald. Als je meer dan 17% betaald hebt krijg je het teveel betaalde met terugwerkende kracht uitbetaald. Het geldt zelfs voor contracten die al lang waren afgelopen.
Johan Mulder.

elenos
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2006 06:48

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door elenos »

nou ,voor de gene die het wil weten ,ik heb koersplan afgekocht en heb mijn totale inzet terug.wat heb ik geleerd?gewoon sparen is het beste,ik heb 11jaar meegedaan met koersplan en door jullie inspanningen gingen mijn ogen open,neemt niet weg dat koersplan misschien nu de premies omlaag zijn gegaan ,je toch misschien een beter rendement krijgt???dat zijn zaken die moet je zelf bepalen (als je afkoopt he?)ik ben in ieder geval blij dat ik alles terug heb.wat ik begrepen heb is dat vanaf 1januari de premies met 7 %gedaalt zijn he?dus je betaalt nu 10%premie overlijdingsrisicopremie????ongeacht je leeftijd????ik legde 45 euro p/maand in vanaf1995 en kreeg 5400 euro terug. ze betaalden overigens rap uit!binnen 2 weken staat t op de bank.nou ,wat is wijs he?

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door santygo op 04 jul 2007 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Springbok
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2006 21:47

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Springbok »

hallo allen, net zitten lezen hier en ben van me stoel gevallen dat zoiets nog kan gebeuren in Nederland.

ik heb namelijk 4 koersplannen 2 voor mijn oudedag en twee voor mijn jongens.

Hier alles op een rijtje:

Koersplan 1 = van 1996 @ 136.13 euro
totaal inbetaald = 13817,59
waarde per 31-12-2005 is 12919,00 euro :(

Koersplan 2 = van 1997 @ 68,07 euro
totaal inbetaald = 5218,70
waarde per 31-12-2005 is 4800,00 euro :(

Koersplan 3 = van 2000 @ 68,07 euro
totaal inbetaald = 442,62
waarde per 31-12-2005 is 4192.00euro :(

Koersplan 4 = van 2001 @ 68,07 euro
totaal inbetaald = 3538,89
waarde per31-12-2006 is 3276,00 euro :(

+- totaal inbetaald 27 000 euro voor alle 4 k..plannen !

Vanwege de slechte nieuws ben ik ff in de war en verbaasd.
Wat ga ik doen ....blijven betalen of afkopen..?

WAT DENKEN JULLI IS DE BESTE OPLOSSING ?

Zoals julli zien ga ik per plan aardig verlies lijden als ik ze afkoopt.

Vrg
Springbok

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door santygo op 04 jul 2007 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door four-eyes »

Re: Koersplan
Ik lees hier alleen maar over verlies. Echt verlies heb ik niet geleden. Ben begonnen in 1995, heb nog te gaan tot 1 feb 2010. Op het moment heb ik een piepklein winstje dat je ook kunt uitleggen als verlies. Want als ik uitreken hoeveel rendement ik heb sinds 1995 is dat minder dan 1% per jaar. Mijn doodgewone spaarrekening doet het beter. Maar ja, ik wist dat het een beleggingsverzekering was. Dan kan het vriezen of dooien. Wat ik niet wist was dat ik een premie betaalde voor een overlijdensrisicoverzekering en dat dat bedrag niet ingelegd wordt. Daarom voel ik me misleid en zou ik graag van deze verzekering af willen. Bij het Belastingkantoor hebben ze me afgeraden om de verzekering af te kopen, want dan krijg ik met hen te maken. Dus doe ik maar niks.

koersplandewegkwijt.nl
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 nov 2006 23:44

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door koersplandewegkwijt.nl »

Eerste proces beleggingspolis in januari 2007

Op 30 januari 2007 zal de rechtbank in Utrecht de zaak behandelen die Stichting Koersplan de weg kwijt heeft aangespannen tegen Spaarbeleg, 100% dochter van Aegon. Na de eerste dagvaarding in oktober 2005 is er in de afgelopen periode een uitwisseling geweest van standpunten en feiten. Deze fase is nu afgerond en de datum voor de zitting bij de rechtbank is gepland.

Ook in deze zaak draait het om verborgen kosten in een beleggingspolis, het Koersplan product van Spaarbeleg. In de jaren tachtig en negentig zijn naar schatting rond de 600.000 van deze beleggingspolissen verkocht. Achteraf is gebleken dat in deze beleggingsverzekering tussen de 10% en 37% van iedere maandinleg verdween in de vorm van een overlijdensrisicopremie, zonder dat de deelnemers daarvan op de hoogte waren. Stichting Koersplan de weg kwijt eist dat deze onterecht ingehouden kosten door Spaarbeleg worden gerestitueerd aan de deelnemers, inclusief de derving van rendement op dit deel van de inleg. De Stichting vertegenwoordigt ruim 7.000 Koersplan deelnemers met in totaal ruim 11.000 contracten. Indien de rechter de claim toewijst kan de schadeuitkering oplopen tot meer dan € 1 miljard voor alle polishouders.

Voor meer informatie:

www.koersplandewegkwijt.nl



mail : [email protected]



Bestuur, Koersplandewegkwijt.

koersplandewegkwijt.nl
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 nov 2006 23:44

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door koersplandewegkwijt.nl »

Nog even een kleine uitleg:

Op advies van onze advocaten hebben wij de inschrijving (voorlopig) moeten sluiten, in verband met de komende zitting op 30 januari 2007. Naar onze mening volgt er een hoger beroep, waarna de hele zaak opnieuw zal worden behandeld.
Omdat het geheel dan weer opnieuw van start gaat, zullen wij na de uitspraak met onze advocaten bespreken of de inschrijving dan
weer opengesteld kan worden.
We zullen op de startpagina van onze site de mogelijkheden aangeven, dus blijf onze site regelmatig bezoeken.

M.v.gr. Bestuur, Koersplan de weg kwijt.
www.koersplandewegkwijt.nl

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Piet »

Ontvangen van de stichting Koersplandewegkwijt :
Geachte heer/mevrouw,

Allereerst de beste wensen voor 2007.

Heden, 10 januari 2007, ontvingen wij (Stg.Koersplandewegkwijt) het
volgende bericht van de Rechtbank Utrecht:

Belangrijke informatie zitting Koersplan de weg kwijt - Aegon

In verband met de grote publieke belangstelling voor de rechtszaak
'Koersplan de weg kwijt - Aegon' en de beperkte ruimte die rechtbank heeft
adviseren wij u om ruim voor aanvang van de zitting aanwezig te zijn,
bijvoorbeeld een uur van tevoren. U kunt géén plaats reserveren, de
rechtbank hanteert het principe 'wie het eerst komt, die het eerst maalt'.
Legitimatie is verplicht.

Houdt u er rekening mee dat de belangstelling het aantal beschikbare
plaatsen (140) ruimschoots overtreft. De rechtbank kan helaas niet meer
mensen toelaten. Om teleurstelling op de zittingsdag te voorkomen kunt u
daarom ook overwegen om af te zien van het bijwonen van de zitting.

De rechtbank zal op 31 januari een verslag van de zitting plaatsen op:
www.rechtspraak.nl/gerechten/rechtbanken/utrecht
Overigens wordt in deze zaak niet direct uitspraak gedaan.

Indien u vragen heeft kunt u contact opnemen met de afdeling communicatie
van de rechtbank Utrecht: [email protected], of
telefonisch: 030-2233027.

Aanvangstijd zitting: 13.30 uur.
Bezoekadres rechtbank:
Vrouwe Justitiaplein 1
3511 EX Utrecht

M. vr. gr. Bestuur, Koersplan de weg kwijt.

www.koersplandewegkwijt.nl
Groeten,
Piet

Gesloten