LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door juwita »

@Sprintlost,

U heeft met uw laatste berichten wel heel erg veel omhaal van woorden nodig om in feite precies hetzelfde te zeggen als wat PeeWee ook al op 20februari betoogde in slechts zes zinnen.
door peewee » 20 feb 2013 08:24

@Sprintlost,
Het door u behaalde resultaat is niets bijzonders. Kennelijk heeft u aan Aegon kenbaar gemaakt dat u (wanneer u er met Aegon niet uitkomt) naar het KIFID zou stappen. Welnu Aegon zal z'n knopen hebben geteld en weet dat een KIFID klachtprocedure in ieder geval tot een schadetoekenning van 60% van de schade leidt. Plus wat kleingeld aan vertragingsrente. Bovendien moet Aegon in zo'n KIFID procedure zelf ook veel tijd (menskracht = geld) steken. Vandaar het schikkingsaanbod van 80%. Blijft staan dat ook het KIFID de Sprintplan-zwendel door Aegon in de tot nu toe gevoerde individuele klachtprocedures verkeerd heeft beoordeeld en niet tot de kern van de zwendel doordringt. Die 60% slaat dus nergens op.

Locomotief
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 jul 2008 17:30

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Locomotief »

Laten we om de druk op de ketel te houden voorlopig een klachtenprocedure opstarten maar het zou echt leuk voor AEGON worden wanneer dit de media (Telegraaf) in klare taal zou kunnen halen.
Dan doel ik op de exacte procedure, stapsgewijs aangegeven, misschien dat Nederland wakker wordt en AEGON (wij gunnen het ze) wat extra werk krijgt, in ieder geval dat het weer goed gaat leven!
Ga ook eens de KIFID inschakelen en het verkoop presenteren, heerlijk werk!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door peewee »

@Locomotief,

Een KIFID klachtprocedure eindigt in een BINDEND advies waaraan zowel de klager als AEGON zijn gebonden. Dus alleen geschikt voor Sprintplan-gedupeerden die uiteindelijk met een onvolledige schadeloosstelling akkoord willen gaan. Doorlooptijd van zo'n KIFID klachtprocedure is inmiddels gemiddeld ruim anderhalf jaar.

Verder is mijn inschatting dat de doorsnee Sprintplan gedupeerde ook nu nog niet precies snapt hoe hij/zij precies door Aegon is bedrogen met de vermeende ''nagebootste'' beleggingen in het Aegon Garantiefonds en dus niet in staat is de echte zwendel door Aegon bij het KIFID goed over het voetlicht te brengen.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door peewee »

Onze inschatting is dat ook het Gerechtshof er ondertussen geen touw meer aan vast kan knopen, los van het feit dat AEGON gewoon 'to big to fail ' is.
Zouden rechters die ergens ''geen touw meer aan kunnen vastknopen'' zich niet in de eerste plaats moeten laten bijscholen (of bij wijze van alternatief: een andere baan gaan zoeken waarin men wel touwen kan vastknopen) ? Sowieso geldt dit laatste voor rechters die tot onzuivere rechtspraak komen wanneer men zoiets als ''too big to fail'' zou mee laten wegen.

En dat ''too big to fail'' valt in het geval AEGON allemaal wel mee hoor. De Staat der Nederlanden heeft honderden miljoenen (800 miljoen euro meen ik) aan baten binnengeharkt op de 3,5 miljard euro steun uit 2008 aan AEGON. Bij wijze van vermoedelijk al lang voorzien ''vangnetje-achter-de-hand''.

Het is maar een suggestie aan Dijsselbloem; voor zover dit punt echt mocht spelen.
Laatst gewijzigd door peewee op 05 apr 2013 11:42, 3 keer totaal gewijzigd.

Sprintlost
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:17

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Sprintlost »

ClaimConcept schreef:
Sprintlost schreef:
door Sprintlost » 15 feb 2013 13:31

Ik zou willen zeggen: Ga NIET in zee met juristen (zoals ClaimConcept) die misbruik maken van SprintPlan gedupeerden.
door ClaimConcept » 26 maart 2013 11:01

@Sprintlost, met bovenstaande zin start uw allereerste bijdrage op dit forum! Vinden wij niet zo netjes...
@ClaimConcept: Excuus, ik had dat misschien iets genuanceerder moeten zeggen.

Het grote verschil is wel dat ik dit heb gezegd in het belang van de SprintPlan gedupeerden op dit forum. Dat u mij een mol noemde is niet in het belang van de mensen hier. Ik heb hier eerlijk mijn verhaal verteld in de hoop dat ze deze informatie kunnen gebruiken. Als u de mensen hier werkelijk wilt helpen stop dan met te proberen mijn verhaal te ontkrachten maar help de mensen om de informatie hier in hun voordeel te gebruiken.
Damage control met fake-berichten, geleerd bij Dexia?
Damage Control? Damage waaraan? Ik heb helemaal niets te verliezen!
Ik ben klaar met de SprintPlan zaak en probeerde de mensen hier te helpen met mijn ervaring daarmee.

Het is gewoon een feit dat, als ik in zee was gegaam met ClaimConcept of een andere derde partij, ik veel minder geld aan de SprintPlan schikking had overgehouden. Daarnaast vind ik de bedragen die voor deze juridische hulp gevraagd wordt onbegrijpelijk hoog. In mijn geval was dat meer dan 1500 euro geweest en dat voor iets waar ik zelf een paar avondjes werk aan heb gehad.

Ik begrijp de toegevoegde waarde van dit bericht van ClaimConcept ook niet. Wat hebben de mensen hieraan? Het wordt voor mij in ieder geval steeds duidelijker dat ClaimConcept dit forum misbruikt om klanten te werven.

ClaimConcept
Berichten: 1971
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Damage control van AEGON, en niet zonder succes.

U helpt de mensen hier van de wal in de sloot. De meeste gedupeerden zijn echt niet in staat de zalvende praatjes van getrainde professionals afkomstig van Dexia te doorgronden.

Aanleiding voor onze felheid is een schikking met € 0,00 achter onze rug om, terwijl ClaimConcept alle troeven in handen had op een teruggave van ruim € 10.000, te vermeerderen met wettelijke rente en kosten. Deze klant is echter met AEGON gaan praten naar aanleiding van uw berichtgeving en heeft zich daarbij totaal laten overbluffen. Met dank aan Sprintlost.

Sprintlost
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:17

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Sprintlost »

ClaimConcept schreef:Damage control van AEGON, en niet zonder succes.

U helpt de mensen hier van de wal in de sloot. De meeste gedupeerden zijn echt niet in staat de zalvende praatjes van getrainde professionals afkomstig van Dexia te doorgronden.

Aanleiding voor onze felheid is een schikking met € 0,00 achter onze rug om, terwijl ClaimConcept alle troeven in handen had op een teruggave van ruim € 10.000, te vermeerderen met wettelijke rente en kosten. Deze klant is echter met AEGON gaan praten naar aanleiding van uw berichtgeving en heeft zich daarbij totaal laten overbluffen. Met dank aan Sprintlost.
Ho ho. Ik heb nooit gezegd dat je akkoord moet gaan met een schikking van €0.00. In tegendeel! Ga voor minstens 80% van je inleg en niet minder! Als Aegon daar niet in mee wil gaan kun je altijd nog een jurist inhuren of wachten op resultaat van bijvoorbeeld SprintPlanClaim.
Eerst praten met Aegon kan toch geen kwaad? Als ze met een schikkingsbedrag komen dat je niet bevalt dan kun je toch gewoon weigeren?

Trouwens, als mensen het niet zien zitten om zelf stappen te ondernemen of bang zijn overdonderd te worden en ze het geen probleem vinden om een jurist (veel) geld te betalen dan moeten ze dat natuurlijk gewoon doen!

wilfredo
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 okt 2011 09:20
Locatie: wageningen

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door wilfredo »

Claim concept, kap nou eens met het 'zwart' maken van sprintlost. Die komt meer en meer betrouwbaarder over dan jullie!! Hij geeft alleen maar aan hoe het hem is vergaan en geeft een mening over de kosten die gemaakt moeten worden bij het inschakelen van een derde. Waarschijnlijk zijn jullie ook een derde en proberen jullie deze mening onderuit te halen.

Bij mij werkt het averecht zoals jullie reageren op Sprintlost!

Sprintlost
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:17

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Sprintlost »

wilfredo schreef:Claim concept, kap nou eens met het 'zwart' maken van sprintlost. Die komt meer en meer betrouwbaarder over dan jullie!! Hij geeft alleen maar aan hoe het hem is vergaan en geeft een mening over de kosten die gemaakt moeten worden bij het inschakelen van een derde. Waarschijnlijk zijn jullie ook een derde en proberen jullie deze mening onderuit te halen.

Bij mij werkt het averecht zoals jullie reageren op Sprintlost!
Zo is het precies wilfredo.
Toen ik zelf nog zoekende was naar een oplossing heb ik dit forum doorgespit op zoek naar ervaringen van anderen en die heb ik toen nauwelijks gevonden. Toen voor mij het SprintPlan drama was afgerond voelde ik het als mijn plicht om mijn verhaal hier te doen in de hoop dat de mensen hier er wat mee kunnen.

Ik baal er van dat mijn verhaal op deze manier zo wordt vervuild. Er staan inmiddels zoveel onzin berichten hier dat de informatie waar het om gaat bijna ondergesneeuwd raakt.
Dit zie ik trouwens ook bij andere posts gebeuren. Er zijn een paar mensen hier die je overal terug ziet komen en die dit forum zo vervuilen dat het bijna niet te doen is om de eerlijke, bruikbare informatie er uit te halen.

Ik weet niet zeker of deze mensen die mij zwart proberen te maken serieus denken dat ik door Aegon ben ingehuurd of dat alleen maar zeggen om uiteindelijk klanten te scoren. Ik kan alleen maar zeggen dat ik geen banden met Aegon heb. Sterker nog: ik wil niks meer met ze te maken hebben en ik zal nooit meer een product bij ze afnemen door wat ze bij me geflikt hebben met SprintPlan.
Dat ik de mensen oproep om met Aegon te praten is omdat dat voor mij uiteindelijk tot een oplossing heeft geleid waar ik mee kan leven. (Al zou ik natuurlijk wel even balen als Aegon uiteindelijk wordt veroordeeld tot het terugbetalen van 100%+rente aan alle gedupeerden :( ).

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Radar »

Een aantal berichten zijn verwijderd door de Moderator in verband met het overtreden van gedragsregels

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door juwita »

@Luc Jurgens,
Werkelijk verbijsterend ! Voor het eerst dat op dit forum -dat overigens al ruim 10 jaar bestaat- dat echt uit de doeken wordt gedaan hoe malicieus de werkelijkheid is achter de folder: ''Sprintplan: op topsnelheid geld maken''. Geld maken, ja ja; voor Aegon dan toch zeker !

Wanneer dit alles bewijsrechtelijk aantoonbaar blijkt, kan Aegon de tent sluiten en dit zou ook zeer terecht zijn. Wie wil ooit nog in zee gaan met dit soort oplichters. Dit is tenminste zes factoren ernstiger dan de al uiterst laakbare Koersplan misleiding.

Misschien een idee om snel wat put opties op dit aandeel te kopen voordat het straks een pennystock wordt. :wink:

Wat een land; wat een bestuurders; wat een bananenmonarchie !

Glory
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2013 10:17

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Glory »

Gisteren zijn mijn berichten na de vertoning van de mogelijke schuilnaam van Sprintlost verwijderd, een spoor dat steeds duidelijker wordt, ook slaan de werkelijk tegenstrijdige verhalen van deze [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] helemaal nergens op, is goed voor zijn declaraties!
Binnenkort dan een site waarop alles geprojecteerd kan en gaat worden, dan mag Sprintlost ook eens wat gaan presenteren maar we zullen zien dat hij bluft met zijn praatjes die eerst personen probeert aan te sporen contact op te nemen met de club en vervolgend afwijst, goh, dat is 2 keer declareren!

Locomotief is nu dus Glory!

Sprintlost
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:17

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Sprintlost »

Dit is mijn laatste bericht, ik ben er helemaal klaar mee.

Ik heb inmiddels al meer tijd gestopt in al die berichten hier dan dat ik in mijn SprintPlan zaak heb gestopt. Ik snap niet waarom dat zoveel negatieve reakties oplevert. Nogmaals: praten met Aegon heeft voor mij tot een oplossing geleid en dat kan het ook voor andere mensen zijn.

Als mensen daar behoefte aan hebben kan ik de schikkingsovereenkomst inscannen en posten maar daar laat ik het dan echt bij. Ik heb hier al veel te veel tijd in gestopt

henkvdkolk47
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2009 19:35

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door henkvdkolk47 »

@Luc Jurgens,
Banken zijn in de loop van jaren gepromoveerd tot
een criminele organisatie!
En........geld heeft macht!!!!!!!
m.a.w. de rechterlijke macht heeft andere belangen.

wilfredo
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 okt 2011 09:20
Locatie: wageningen

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door wilfredo »

Hoi Sprintlost,

Ik kan het volledig begrijpen dat jij hier klaar mee ben! Ze verzieken het voor ons de 'gewone' burger die er in geluisd door Aegon. Claim concept en al die negatievelingen zien niet in dat jij goede bedoelingen heb.

Ik probeer inmiddels ook op de jou ingeslagen weg Aegon te benaderen, echter krijg weinig respons, maar moet die klacht waarschijnlijk via aangetekende post doen(?). Graag zie ik jou schikkingsvoorstel tegemoet, zodat ik daar voordeel uit kan doen!

Bedankt voor alles, in ieder geval!

Groetjes Wilfredo
Sprintlost schreef:Dit is mijn laatste bericht, ik ben er helemaal klaar mee.

Ik heb inmiddels al meer tijd gestopt in al die berichten hier dan dat ik in mijn SprintPlan zaak heb gestopt. Ik snap niet waarom dat zoveel negatieve reakties oplevert. Nogmaals: praten met Aegon heeft voor mij tot een oplossing geleid en dat kan het ook voor andere mensen zijn.

Als mensen daar behoefte aan hebben kan ik de schikkingsovereenkomst inscannen en posten maar daar laat ik het dan echt bij. Ik heb hier al veel te veel tijd in gestopt

Glory
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2013 10:17

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Glory »

wilfredo,

Zelden heb ik zo'n zwak artikel gelezen dan die van jou, wat een doorgestoken onnozelheid "misschien moet je AEGON wel via een aangetekend schrijven benaderen", [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] , dat is zeker om de declaraties aan te kunnen tonen bij je werkgever AEGON?

En "ik ben er klaar mee!", welnu, wij beginnen waar anderen stoppen.

In mijn volgend bericht weer eens de namen van de club uit 1998 omdat wij die niet mogen vergeten!

wilfredo
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 okt 2011 09:20
Locatie: wageningen

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door wilfredo »

IK zou zeggen, glory succes en sterkte met alles wat jij bereikt(????) heb................
Glory schreef:wilfredo,

Zelden heb ik zo'n zwak artikel gelezen dan die van jou, wat een doorgestoken onnozelheid "misschien moet je AEGON wel via een aangetekend schrijven benaderen", tsjongejonge Mario Kieft, dat is zeker om de declaraties aan te kunnen tonen bij je werkgever AEGON?

En "ik ben er klaar mee!", welnu, wij beginnen waar anderen stoppen.

In mijn volgend bericht weer eens de namen van de club uit 1998 omdat wij die niet mogen vergeten!

ClaimConcept
Berichten: 1971
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

AEGON is door ClaimConcept kennelijk dusdanig in het nauw gedreven dat zij haar toevlucht heeft gezocht tot opmerkelijke praktijken. Aanleiding voor dit bericht is een schikking achter onze rug om, waarbij ClaimConcept alle troeven in handen had op een teruggave van ruim € 10.000, te vermeerderen met wettelijke rente en kosten. De klant is echter akkoord gegaan met € 0,00. Opmerkelijk, gezien het intensieve contact tot begin maart en het feit dat de klacht al was voorgelegd aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. En nog steeds loopt.

Helaas zwichten gedupeerden soms dus voor deze directe benadering door AEGON. Deze werkwijze is daarom reeds onderwerp van klachten bij de Nederlandse Orde van Advocaten. Er is daarbij sprake van ongefundeerde beschuldigingen aan het adres van ClaimConcept en halve waarheden, waardoor zij met een laag voorstel akkoord gaan en zowel de consument als ClaimConcept schade lijden.

AEGON heeft aangegeven dat indien een advocaat zich meldt als vertegenwoordiger van de klant, AEGON wel met deze advocaat contact op zal (moeten) nemen. Dit vloeit gewoon voort uit de Advocatenwet en de Gedragsregels van de Nederlandse Orde van Advocaten, artikel 18 in het bijzonder. AEGON weet echter heel goed dat het belang over het algemeen te gering is om op voorhand € 230 per uur exclusief BTW en exclusief 6% kantoorkosten te betalen voor een lange intensieve procedure met een onzekere uitkomst, gedupeerden kiezen niet zonder reden voor het concept ‘no cure no pay ’. Inzet van de procedure bij de Nederlandse Orde van Advocaten is daarom of de wet ook bescherming biedt tegen advocaten in dienstbetrekking bij AEGON, zelfs als gedupeerden zich bij laten staan door de bij uitstek deskundige particuliere belangenbehartiger die toevallig geen advocaat is.

Het standpunt van AEGON is daarbij al geruime tijd helder: afwikkeling uitsluitend conform uitspraken van het Gerechthof Amsterdam inzake Dexia. Binnen dat ‘Hofmodel’ is voor vergoeding van betaalde rente slechts plaats is indien komt vast te staan dat de overeenkomsten bij aanvang een “onaanvaardbaar zware last” op consumenten legden. Ook klanten van ClaimConcept worden daarbij nog steeds volkomen ten onrechte uitgenodigd hun complete financiële huishouding ten tijde van de totstandkoming van het contract te overleggen.

Het algemene standpunt van ClaimConcept is daarbij al even helder: het criterium “onaanvaardbaar zware last” voor het al dan niet vergoeden van rente doet geen recht aan de mate van schending van de bijzondere zorgplicht voor banken. Uitgangspunt is dat consumenten de overeenkomsten niet zouden zijn aangegaan indien de mogelijke consequenties hen naar behoren onder ogen waren gebracht. Conform het standpunt van de Geschillencommissie van het Kifid.

Individuele omstandigheden kunnen daarbij hooguit in positieve zin tot een afwijkend percentage eigen schuld leiden, waarbij ons streven 100% genoegdoening is. Ook bij andere banken.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door kss »

jammer, maar kifid is niet dwingend, alleen een rechtbank en dan bedoel ik het hogere recht kan iets definitief bindend verklaren, tot die tijd staan alle opties open. ik erger me steeds vaker als men wil beweren dat zodra je ergens mee akkoord gaat dat het dan af is. dat is pertinent onwaar. dit geldt voor zowel Aegon als voor de klant. aegon beloofd alleen aan het kifid zich te zullen houden aan een uitspraak (behalve AEGON Investment Management B.V. om een of andere reden niet). maar zo'n polder akkoordje zegt dick. :lol:

als aegon je een "deal" maakt (of via kifid danwel het kantongerecht een gunstig "bindend" oordeel krijgt) kun je daar gerust mee "akkoord" gaan, elke afspraak die je maakt om het daarbij te laten zijn bezwarend, vervolgens kun je de rest nog claimen, geen rechter die een schuldeiser daarbij in het ongelijk stelt, wat dat betreft mag je bij een schuldenaar elke truuk uithalen om tot vergoeding te komen zonder af te doen aan verdere rechten, zolang de zaak niet verjaard blijft het recht van vordering op de oorspronkelijke hoofdsom bestaan.

cootje73
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2009 18:45

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door cootje73 »

@sprintlost Kan ik uw schikkingsvoorstel ontvangen ik kan u geen pb sturen??

Gesloten