Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
VictoriaSiempre
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2021 20:16

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door VictoriaSiempre »

Na deze zogenaamde “overwinning” van Consumentenclaim op Aegons Sprintplan heb ik eerlijk gezegd weinig vertrouwen meer in ConsumentenClaim.
Ook ik kreeg het fooi-voorstel van 500€ + 250€ onkostenvergoeding, terwijl mijn Sprintplan aantoonbaar is afgesloten via een onbevoegd tussenpersoon zonder vergunning.
Daarmee zou ik dus recht hebben op volledige inleg retour vermeerderd met de wettelijke rente.
En toch adviseert ConsumentenClaim mij dan om op deze schikking in te gaan ?
Het antwoord is natuurlijk : Never nooit niet.
Die 90% acceptatiegrens zal denk ik, hoop ik, niet gehaald worden.
Maar dan ?
Alles weer van vooraf aan ?
Terwijl de Hooge Raad uitspraak heeft gedaan dat (Dexia) Aegon gedupeerden door van onbevoegde tussenpersonen volledig dient te compenseren.
Bestaan er No Cure No Pay advocaten die individuele zaken zoals die van mij zouden aannemen als het in het gunstigste geval voor mij €6000 a €7000 zou opleveren ?
Wie heeft hier kennis van en kan advies geven, voor mij en de vele andere soortgelijke slachtoffers van Aegon’s Sprintplan.

Desiree1947!
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2016 13:11

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Desiree1947! »

Ook ik heb een vorstelijk aanbod van Aegon gekregen te weten 500 euro coulance en 250 euro onkosten :o , hoe durft men zoiets aan te bieden, en hoe durft de claim organisatie hiermee akkoord te gaan. Voor mij voelt dit als een regelrechte belediging.
5 jaar lang heb ik 400,00 gulden maandelijks aan Aegon overgemaakt via een renterekening van Aegon waarop ik mijn spaargeld moest zetten van dhr.Peter Pettinga , de niet gekwalificeerde man van de Spaarbelegger, aan wie ik dus raad en uitleg had gevraagd betreffende het Sprintplan, ik kon mijn geld niet verliezen door het garantiefonds, ja ja aan het eind van die 5 jaar was ik dus alles kwijt.
Dus ik wil niet akkoord gaan met deze aanbieding. Maar hoe nu verder?
Ik hoop eerlijk gezegd dat niemand hiermee akkoord gaat, heeft iemand ideeen? :roll:

Moneyman77
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2021 17:07

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Moneyman77 »

Consumentenclaim spreekt in hun mail naar mij van een goede regeling ik heb nog geen brief gehad. Maar als het 750e gaat zijn, ga ik niet akkoord. Ik denk dat 90% niet akkoord gaat ipv wel akkoord gaat

Desiree1947!
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2016 13:11

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Desiree1947! »

Volgens mij krijgt iedereen hetzelfde aanbod

Moneyman77
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2021 17:07

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Moneyman77 »

Brief gaat dan meteen prullenbak in
90% halen ze nooit!

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Moneyman77 schreef:
13 jun 2021 13:57
Wat kan claimconcept nog doen voor wat betreft een second opinion. Nog jaren wachten wil ik ook niet meer. Ik ben al tevreden met 50% van mijn inleg.
Alles, [email protected]
ollie88 schreef:
13 jun 2021 14:38
Ik ben nog niet van plan om het op te geven, dus mocht dit nog jaren duren dan ga ik er wel voor. Heb sprintplan via tussenpersoon en heb alle papieren nog. Ik hoop in ieder geval dat iemand mij bij wil staan desnoods probeer ik ze alleen aan te klagen.
Wij.
VictoriaSiempre schreef:
16 jun 2021 20:41
Ook ik kreeg het fooi-voorstel van 500€ + 250€ onkostenvergoeding, terwijl mijn Sprintplan aantoonbaar is afgesloten via een onbevoegd tussenpersoon zonder vergunning.
(..)
Bestaan er No Cure No Pay advocaten die individuele zaken zoals die van mij zouden aannemen als het in het gunstigste geval voor mij €6000 a €7000 zou opleveren ?
Wie heeft hier kennis van en kan advies geven, voor mij en de vele andere soortgelijke slachtoffers van Aegon’s Sprintplan.
Wij dus.
Desiree1947! schreef:
18 jun 2021 14:05
Ook ik heb een vorstelijk aanbod van Aegon gekregen te weten 500 euro coulance en 250 euro onkosten
(..)
Dus ik wil niet akkoord gaan met deze aanbieding. Maar hoe nu verder?
Ik hoop eerlijk gezegd dat niemand hiermee akkoord gaat, heeft iemand ideeen? :roll:
Zie de jarenlange stroom berichten van ClaimConcept over SprintPlan

Voor Aegon Vliegwiel ziet het er iets beter uit, maar ook daar zeker nog geen Hallelujah
ClaimConcept schreef:
13 jun 2021 12:10
ClaimConcept schreef:
07 jun 2021 14:27
Klinkt goed, maar ClaimConcept raadt u nog wel aan om bij twijfel uw persoonlijk voorstel voor te leggen aan een ter zake kundig jurist, voor een second opinion...

De eerste voorstellen van ConsumentenClaim voor SprintPlan en van Leaseproces voor Vliegwiel druppelen bij ons binnen.
Leaseproces schreef:Alle cliënten met een Vliegwielcontract krijgen een groot deel van de door hen betaalde rentes en (eventueel) betaalde restschuld vergoed. Doordat ook de wettelijke rente door Aegon wordt betaald, is de vergoeding in totaal hoger dan de netto door u betaalde bedragen.

"in totaal hoger dan de netto door u betaalde bedragen", dat klopt. Met onze berekeningen van de werkelijke wettelijke rente, heb ik echter tot nu toe niet meer gezien dan ongeveer 50% van waar men recht op heeft op grond van de vele uitspraken van rechtbank/gerechtshof Den Haag in 2020 en gerechtshof Den Bosch op 1 juni 2021

Wij hebben al nagelbijtend lange tijd gewacht op de uitspraak van gerechtshof Den Bosch, maar ClaimConcept kan nu echt los. We hebben al juweeltjes van dossiers waar we de toenmalige adviseurs hebben weten op te sporen, die bereid zijn om bij de rechter belastende verklaringen af te leggen in lijn met rechtbank/gerechtshof Den Haag in 2020 en gerechtshof Den Bosch op 1 juni 2021.
ClaimConcept schreef:
04 jun 2021 12:35
ClaimConcept schreef:
06 mei 2021 17:33
Het aanvraagformulier bij effectenlease: effectenorder, of niet?

Het vernietigende antwoord van gerechtshof 's-Hertogenbosch over Labouchere (nu Dexia), voormalig dochter van Aegon:

De aanhouder wint:
( Het ClaimConcept ® sinds 2011)

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

Moneyman77 schreef:
18 jun 2021 16:18
Consumentenclaim spreekt in hun mail naar mij van een goede regeling ik heb nog geen brief gehad. Maar als het 750e gaat zijn, ga ik niet akkoord. Ik denk dat 90% niet akkoord gaat i.p.v. wel akkoord gaat
Ook ik heb een email ontvangen van ConsumentenClaim waar ik mij niet mee kan verenigen, persoonlijk denk ik dat het helemaal niet gaat om No Cure No Pay but You Have To Pay ? alleen al de verwoording (goede regeling, accepteren ?) bevalt mij niet.

Citaat: Alle aangesloten cliënten met een Sprintplancontract krijgen een vergoeding. Gezien de wijze waarop de rechters over het Sprintplan hebben geoordeeld, is er naar onze mening sprake van een goede regeling (?) en wij raden u dan ook aan de tegemoetkomingsregeling te accepteren (?)

Laat ik heel oprecht wezen met jullie alle, ik ben het vertrouwen kwijt in de rechtstaat die wij hebben in Nederland en laat mij niet vernederen na 16 jaar met een fooi van somma €500,- minimaal, hoop dat ik transparant ben naar die partijen die na zeggen een goede tegemoetkomingsregeling hebben bereik wel te verstaan voor hen zelf maar niet voor de +/- 120.000 gedupeerden die netje 5 jaar lang een vast bedrag hebben betaald aan Aegon Sprintplan waarbij de acceleratie zeer hoog was waardoor u snel aan het beloofde spaarbedrag zou komen, klopt €0,0

VictoriaSiempre
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2021 20:16

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door VictoriaSiempre »

Dus eigenlijk moet iedereen die nu ConsumentenClaim zit overstappen naar ClaimConcept ?
Kan dat zonder iets verschuldigd te zijn aan C.Claim ?
Volgens mij wel, want zij leveren niets acceptabels.
Wat zijn de voorwaarden/kosten bij een goede afloop van ClaimConcept ?

Robin R.
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 feb 2015 13:25

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Robin R. »

Ben hier ook benieuwd naar !
Overigens staat die benodigde 90% niet in de officiële brief van Consumentenclaim en evenmin op hun website.

marcoh69
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2013 15:56

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door marcoh69 »

Ik heb zojuist nog me gegevens moeten aanvullen. Als het ook 750,- is zie ik er ook vanaf. Ik ben ook zeer benieuwd als de 90% niet wordt gehaald hoe dan verder. Voor Cclaim is dit wel kassa zij ontvangen van Aegon wel de onkosten benieuwd hoeveel dit zou zijn per deelnemer.
ik hoop dat we ons nog wel ergens kunnen verenigen mocht dit niet doorgaan.

Desiree1947!
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2016 13:11

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Desiree1947! »

Overigens staat er in mijn brief van Consumenten Claim dat ik wel voor 3 July het “vaststellingsovereenkomst” getekend en wel moet terugsturen maar als je het goed leest kijk je uit om te tekenen, hebben andere mensen met deze brief hetzelfde?

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

VictoriaSiempre schreef:
19 jun 2021 13:50
Dus eigenlijk moet iedereen die nu ConsumentenClaim zit overstappen naar ClaimConcept ?
Kan dat zonder iets verschuldigd te zijn aan C.Claim ?
Volgens mij wel, want zij leveren niets acceptabels.
Wat zijn de voorwaarden/kosten bij een goede afloop van ClaimConcept ?
Ben je met ConsumentenClaim No Cure No Pay aangegaan ? zoja heb ik mijn twijfels, maar ga ervan uit dat Jelle van ClaimConcept je hier beter over kan inlichten.

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

Robin R. schreef:
19 jun 2021 14:03
Ben hier ook benieuwd naar !
Overigens staat die benodigde 90% niet in de officiële brief van Consumentenclaim en evenmin op hun website.
Robin,

Deze link is er wel te vinden: https://nieuws.aegon.nl/aegon-en-leasep ... schikking/

Wie accepteer dit ?

Ieder geval ik niet onder geen enkele voorwaarden.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Merde schreef:
19 jun 2021 20:01
VictoriaSiempre schreef:
19 jun 2021 13:50
Dus eigenlijk moet iedereen die nu ConsumentenClaim zit overstappen naar ClaimConcept ?
Kan dat zonder iets verschuldigd te zijn aan C.Claim ?
Volgens mij wel, want zij leveren niets acceptabels.
Wat zijn de voorwaarden/kosten bij een goede afloop van ClaimConcept ?
Ben je met ConsumentenClaim No Cure No Pay aangegaan ? zoja heb ik mijn twijfels, maar ga ervan uit dat Jelle van ClaimConcept je hier beter over kan inlichten.
ConsumentenClaim is in 2016 ingeschakeld door de strijders van het eerste uur Platform Aandelen Lease PAL. Daarvoor zijn al collectieve procedures gevoerd door met name Vereniging Consument & Geldzaken VCG, met vooral de focus op vermeende fraude met de onderliggende beleggingen.

Kansloze missie. PAL pakte dat veel beter op, met ook de advisering door tussenpersonen als argument (het ClaimConcept :wink: zie Kifid-uitspraak GC-2013-332). Nadat VCG eind 2018 de handdoek in de ring gooide, zijn PAL en ConsumentenClaim een ledenwervingsactie gestart met VCG, met ruim 5.700 leden als gevolg.

ConsumentenClaim nam de kosten van de collectieve procedure en de administratie afhandeling op zich, daartegenover staat dat deelnemers 20% verschuldigd zijn over de vergoeding van Aegon. Er is weinig fantasie voor nodig waarom volgens Aegon én ConsumentenClaim sprake is van een goede regeling, ik denk dat PAL hier minder blij mee is...

Dan de hamvraag: wat kost het? Stel het aanbod is € 750, dan ben je 20% = € 150 verschuldigd aan ConsumentenClaim en houd je € 600 over. Ga je niet akkoord, ook dan zal ConsumentenClaim die € 150 in rekening brengen. Terecht, ze hebben een kostbare collectieve procedure gevoerd.

Voorwaarden/kosten van ClaimConcept zijn al even simpel: afhankelijk van de zwaarte van het dossier, 20% tot 35% No Cure No Pay. Individueel. Geen massaclaim, maar massa's claims 8)

ollie88
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2016 12:40

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ollie88 »

.Bedankt voor het duidelijke antwoord, maar wat als die 90% niet gehaald wordt? moeten we dan ook die 150 euro betalen aan ConsumentenClaim.

Desiree1947!
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2016 13:11

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Desiree1947! »

Volgens mij betekent No cure, no pay, precies wat het zegt, dus als de 90% word gehaald, iets wat ik wel denk dan hoeven we niks te betalen maar wie ben ik! Ik heb een e-mail naar consumenten claim gestuurd ,
aangaande deze vraag, hoe nu verder, ik ben benieuwd

Moneyman77
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2021 17:07

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Moneyman77 »

@claimconcept

Als we niet akkoord gaan en het dossier bij u neerleggen om te procederen tegen Aegon. Wanneer verwacht u dan een uitspraak?
Is dat enkele maanden, jaar, paar jaar of jaren ?

Alvast bedankt

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

Desiree1947! schreef:
20 jun 2021 13:15
Volgens mij betekent No cure, no pay, precies wat het zegt, dus als de 90% word gehaald, iets wat ik wel denk dan hoeven we niks te betalen maar wie ben ik! Ik heb een e-mail naar consumenten claim gestuurd ,
aangaande deze vraag, hoe nu verder, ik ben benieuwd
Na zeggen laatste update 24.02.2021

De laatste updates betreffende het Sprintplan kun je terugvinden op

https://www.consumentenclaim.nl/.../spr ... tie/nieuws.

Verder zijn wij druk bezig met de uitwerkingen van de uitspraak van februari. Daarin is onder andere gesteld dat overeenkomsten die afgesloten zijn middels een tussenpersoon hun volledige schade terugkrijgen. Hierbij is het wel van belang dat Aegon afwist van de advisering van de tussenpersoon.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

@Merde, de url is fout. Hier de juiste link naar ConsumentenClaim , maar de informatie daar blijft is uiterst summier.
ollie88 schreef:
20 jun 2021 11:04
Bedankt voor het duidelijke antwoord, maar wat als die 90% niet gehaald wordt? moeten we dan ook die 150 euro betalen aan ConsumentenClaim.
Desiree1947! schreef:
20 jun 2021 13:15
Volgens mij betekent No cure, no pay, precies wat het zegt, dus als de 90% word gehaald, iets wat ik wel denk dan hoeven we niks te betalen maar wie ben ik! Ik heb een e-mail naar consumenten claim gestuurd, aangaande deze vraag, hoe nu verder, ik ben benieuwd
@Desiree1947!, kan het zijn dat het woord 'niet' ontbreekt? "...dus als de 90% niet wordt gehaald..." ?

Als de deal niet doorgaat, dan is het resultaat 20%x € 0,00 = 0,00 No Cure No Pay.
Als de deal wel doorgaat, dan is het resultaat minimaal € 500 x 20% = € 100,-- voor ConsumentenClaim. Bij 5.700 deelnemers is dat minimaal € 570.000,-- in 1 klap voor ConsumentenClaim (of € 750 x 20% x 5.700 = € 855.000,-- etc.) en bespaart Aegon vele tientallen miljoenen, beide partijen hebben dus alle belang bij het doorgaan van de deal.
Moneyman77 schreef:
20 jun 2021 17:15
@claimconcept

Als we niet akkoord gaan en het dossier bij u neerleggen om te procederen tegen Aegon. Wanneer verwacht u dan een uitspraak?
Is dat enkele maanden, jaar, paar jaar of jaren ?
Ik verwacht het komende jaar enkele zinderende uitspraken waarbij Aegon individueel alsnog met meer over de brug moet komen. Als u zich nu bij ClaimConcept aanmeldt, dan gaan we eerst het dossier op orde brengen en inventariseren. Daarna dienen we een individuele claim in bij Aegon en als het dan nog nodig is gaan we individueel procederen. Kwestie van weken/maanden.

Er lopen dus al enkele individuele proefprocedures en daar komen straks in rap tempo nog een paar juweeltjes van dossiers bij. Geen massaclaim, maar massa's claims :wink:
Aegon heeft ons inmiddels laten weten niets te voelen voor een collectieve regeling op onze voorwaarden, maar ClaimConcept is wel altijd welkom bij een individueel gesprek met gedupeerden. Wordt vervolgd!

Met vriendelijke groet,
Jelle Terpstra
( Het ClaimConcept ® sinds 2011 8))

Robin R.
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 feb 2015 13:25

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Robin R. »

Op de site community.consumentenbond.nl staan ook een aantal reacties op de schikking en zo lees ik dat de tegemoetkoming van Aegon (500 Euro + 250 Euro) NETTO is -want, zoals er staat: "De fee die u voor deze claim verschuldigd bent, wordt door Aegon betaald."

Plaats reactie