Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
mgroen1
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door mgroen1 »

jonis schreef:
26 aug 2021 16:14

Het produkt/premie/risico is helemaal geen geschikt consumentenprodukt.
Dat hadden tussenpersonen kunnen weten als ze met hun vak bezig waren ipv colportage en opstrijken provisie.
geldt niet alleen voor tussenpersonen. Ook Aegon zelf (Spaarbeleg) had moeten weten dat dit nooit geschikt is voor consumenten.

mgroen1
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door mgroen1 »

Vandaag deze mail ontvangen:

Afbeelding

Ik (en vele andere gedupeerden), geloven er geen zak van, dat 90% positief heeft gereageerd op het voorstel. We worden in onze ogen vierkant bedrogen.

Ik zou wel eens inzage willen hebben in de data van de gereageerden (uiteraard anoniem). Ik geloof namelijk nooit dat 90% positief heeft gereageerd op het voorstel. Worden we hier weer (massaal) door de Consumentenbond/ ConsumentenClaim bedrogen???

D. uit H.
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2007 20:39

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door D. uit H. »

Ik geloof er ook helemaal NIKS van! Denk dat ze een nulletje teveel in hun reactie hebben gezet en dat het eerder 9% is. Dit is in mijn ogen pure misleiding. CC probeert natuurlijk zoveel mogelijk mensen nog over de streep te halen. In dit geval willen ze de sprintplan gedupeerden laten geloven dat het een fantastische tegemoetkoming is en dat je gek bent om het niet te doen...

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Als je nergens meer op had gerekend is € 750 mooi meegenomen.
Een waardeloos aanbod dat is het maar ik ga het er toch maar mee doen.
Onder het mom van beter iets dan niets.
Na meer dan 20 jaar doet het verlies ook al lang geen pijn meer.
Eindelijk kan het dossier worden gesloten.

Lex050
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2021 02:04

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Lex050 »

D. uit H. schreef:
15 sep 2021 19:55
Ik geloof er ook helemaal NIKS van! Denk dat ze een nulletje teveel in hun reactie hebben gezet en dat het eerder 9% is. Dit is in mijn ogen pure misleiding. CC probeert natuurlijk zoveel mogelijk mensen nog over de streep te halen. In dit geval willen ze de sprintplan gedupeerden laten geloven dat het een fantastische tegemoetkoming is en dat je gek bent om het niet te doen...
Ik heb meer dan €16k ingelegd. Ik ga niet akkoord met €750 en ga ondanks alles door. Ik ben door een tussenpersoon opgelicht maar heb hier geen getekend bewijs van. What to do

Lex050
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2021 02:04

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Lex050 »

mgroen1 schreef:
25 aug 2021 17:16
Opvragen dossier bij Aegon op basis van de AVG.

Ik heb vorige maand mijn dossier aangevraagd bij Aegon (daar heb je recht op volgens de AVG). Inmiddels een reactie ontvangen van Aegon, met mijn dossier (waaronder kopie van mijn inschrijvingsformulier, en verstrekte dagwaardes van destijds).

Vraagje:
Wat mij hierbij opviel is dat de afzender van die correspondentie (een Aegon medewerkster), onherkenbaar is gemaakt.
Is dat bij anderen die hun dossier hebben opgevraagd, ook het geval?

(overigens nergens voor nodig want ik bezit zelf nog de originele stukken waar de naam zichtbaar is 🤣)

Afbeelding
Kun je mij helpen? Ik wil dit ook van Aegon ontvangen. Dank alvast!!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lex050 schreef:
20 sep 2021 18:21
Kun je mij helpen? Ik wil dit ook van Aegon ontvangen. Dank alvast!!
Stuur ze een mailtje dat je op grond van de AVG je dossier en je verwerkte gegevens opvraagt.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
06 jul 2021 14:02

Voor wie het nog niet heeft gedaan: je hebt recht op inzage in je (klacht)dossier bij Aegon! (en ConsumentenClaim)
Geachte hoofddirectie AEGON,

Mijn naam is [naam][adres], ik heb bij AEGON Spaarbeleg een RenteRekening/SprintPlan onder polisnummer [contractnummer].

Cliënten hebben op grond van artikel 12 en 15 eerste lid van de Algemene verordening gegevensbescherming AVG (voorheen artikel 35 Wbp) recht op inzage in en afschrift van alle door u verwerkte persoonsgegevens die op hen betrekking hebben. Voorts hebben wij recht op informatie over de herkomst van deze gegevens en het doel waarmee u tot het verwerken van deze gegevens bent overgegaan.

Ik wil graag binnen de gestelde termijn van 4 weken, conform de regels van de AVG, inzage in en afschrift van alle door u verwerkte gegevens, zowel die verwerkingen die plaatsvonden voorafgaand aan bovengenoemde overeenkomst (-en?) alsook latere gegevens.

Ik doel hierbij in elk geval op:
- Een kopie van de offerte
- Toenmalige en huidige gegevens van de toenmalige adviseur
- Een kopie van het aanvraagformulier en de overeenkomst
- een kopie van het risicoprofiel met doelstellingen, risicobereidheid en kredietwaardigheid
- alle klachtcorrespondentie, ook met (eerdere) belangbehartigers
- alle overige documenten die van toepassing zijn

De Hoge Raad der Nederlanden heeft in ECLI:NL:HR2007:AZ4663 van 29 juni 2007 een zodanig ruime uitleg gegeven aan artikel 35 Wbp, dat niet kan worden volstaan met de verstrekking van globale informatie, maar dat ook afschriften, kopieën of uittreksels moeten worden verstrekt.

Dit bericht dient tevens uitdrukkelijk te worden beschouwd als een herhaalde stuiting met het oog op een eventuele verjaring van rechtsvorderingen inzake effectenlease uit welke hoofde en rechtsgrond dan ook. Dit aansluitend op de eerdere stuiting van verjaring met de art. 3:305a BW procedures van GESP, Spirit, VC&G en van PAL/ConsumentenClaim.

Email naar: [email protected] én [email protected]
Webformulier: https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/privacy-verzoeken

More info at ClaimConcept :wink:

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Jelle, goeie bijdrage bij de uitzending vandaag!!!

mgroen1
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door mgroen1 »

Algemene mededeling voor alle gedupeerden:

Benader de politiek!

In de Kassa uitzending van 18 sept. j.l. is de heer Mahir Alkaya (Tweede Kamerlid voor de SP) aan het woord. Deze uitzending is terug te zien op https://www.npostart.nl/BV_101406859 vanaf minuut 3 is hij aan het woord. Het gaat in deze kwestie niet om het Sprintplan, echter hij toont zich wel heel betrokken bij financiele misstanden.

Zijn profiel is hier te vinden: https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_e ... m%C3%B6-sp inclusief een email adres om hem te benaderen.

Ik heb hem zojuist een email gestuurd met daarin de uitleg van mijn persoonlijke situatie betreffende het Sprintplan.

Wellicht is het een idee om via dhr. Alkaya de politiek te benaderen de Sprintplan kwestie eens serieus op te gaan pakken. Ik raad gedupeerden aan net als ik dhr. Alkaya een email te sturen met je (persoonlijke) beklag en het (voor velen teleurstellende) schikkingsvoorstel.

mgroen1
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door mgroen1 »

En dan te bedenken dat.....

* Aegon als gevolg van de kredietcrisis (2007 - 2009) door "ons" (De Nederlandse belastingbetaler) overeind moest worden gehouden, met maar liefst een kapitaalinjectie van 3 miljard (!):

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ele-sector

De enorme arrogantie van Aegon's topman van destijds:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/colum ... st-aan-het

Dan wordt het nu toch echt tijd om de balans met terugwerkende kracht te corrigeren! Spreek hiervoor de politiek aan!!

VerkoopPut-Koopcall
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 aug 2021 19:04

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door VerkoopPut-Koopcall »

Beste consumenten,

https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_e ... oorzitters

Geef die politici dan wel de juiste informatie die maakt dat ze begrijpen waarom de drie grote aanbieders van effectenlease met hun eigen vermogen (geen QE-gelden) alle afnemers 100% + wettelijke rente moeten compenseren wegens de neutrale grond ‘tussenpersonen geen van allen vergunningen voor i) advies en ii) opgeven effectenorder.

www.aandelenlease.nl

mgroen1
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door mgroen1 »

Er is inmiddels op Facebook een groep hiervoor waarin mede gedupeerden discussieren. Zoek op Facebook op de woorden: “sprintplandeelnemers gaan door”, en wordt lid van de openbare groep, of lees alleen mee (geen Facebook account voor nodig).


mgroen1
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door mgroen1 »

Blijf op de hoogte van laatste nieuws over en door Sprintplan gedupeerden, via de FB groep: Sprintplandeelnemers gaan door
Dit is de link naar de groep: https://www.facebook.com/groups/530968994888527


(je hoeft geen lid Facebook account te hebben om mee te lezen).

weerman201!
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2021 16:19

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door weerman201! »

Ben geen lid van facebook en ben reuze benieuwd naar de antwoorden van sprintplan gedupeerden naar aanleiding van de recente uitspraak jegens Dexia van het gerechtshof.Heb de heer Terpstra(mijn advocaat) hier over een mail gestuurd met wat nu de beoogde eventuele vervolgstappen zullen zijn maar helaas geen antwoord tot dusver mogen ontvangen.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

weerman201! schreef:
18 dec 2022 02:56
Ben geen lid van facebook en ben reuze benieuwd naar de antwoorden van sprintplan gedupeerden naar aanleiding van de recente uitspraak jegens Dexia van het gerechtshof. Heb de heer Terpstra (mijn advocaat) hier over een mail gestuurd met wat nu de beoogde eventuele vervolgstappen zullen zijn maar helaas geen antwoord tot dusver mogen ontvangen.
Familieomstandigheden én geweigerde e-mails. Dus mede voor andere aangesloten gedupeerden: controleer ook je Spam-box regelmatig! Ik ben overigens geen advocaat, maar ik mag wél optreden bij de kantonrechter. En sinds kort weer bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid, al blijft dat vooral tegen Aegon/Dexia/... een moeizaam gebeuren.

Nu weer helemaal klaar voor de strijd, waar de recente uitspraken van gerechtshof 's-Hertogenbosch over effectenlease van Dexia (destijds Bank Labouchere, 100% dochter van Aegon) een belangrijke steun vormen voor mijn strategie en visie op (het bewijzen van) valse/verboden advisering van effectenlease door tussenpersonen. Ook bij Aegon Spaarbeleg SprintPlan!

Zelf wachten we nu nog steeds op onze proefprocedures bij Kifid en bij de gewone rechter, ik verwacht pas op z'n vroegst in 2023 de eerste resultaten waar we ook individueel verder mee kunnen. Mijn belangrijkste boodschap voor nu: ga - al dan niet samen met mij als Coach :wink: - zélf actief op zoek naar de toenmalige adviseur bij de Start van SprintPlan (m/v). Het zijn veruit onze belangrijkste getuigen om ons, na een uitputtende Marathon van 20-25 jaar, toch nog met succes over de Finish te brengen :)

Aegon Spaarbeleg SprintPlan: De top 10 van meest gebruikte tussenpersonen

weerman201!
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2021 16:19

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door weerman201! »

Bedankt voor de toelichting en rectificatie Jelle!

Claimplan
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2022 10:20

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Claimplan »

Goedendag,

Is er nog een manier om een sprintplan verlies te claimen? Ik bheb mij destijds niet aangesloten bij een belanghebber of iets dergelijks. Ik heb het destijd ook getekend minderjarig en via tussenpersoon. Ik heb al mijn gegevens conform avg opgevraagd en een compleet dossier. Iemand die daarmee kan helpen?

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Claimplan schreef:
21 dec 2022 10:22
Goedendag,

Is er nog een manier om een sprintplan verlies te claimen? Ik bheb mij destijds niet aangesloten bij een belanghebber of iets dergelijks. Ik heb het destijd ook getekend minderjarig en via tussenpersoon. Ik heb al mijn gegevens conform avg opgevraagd en een compleet dossier. Iemand die daarmee kan helpen?
ClaimConcept schreef:
20 dec 2022 15:47
Nu weer helemaal klaar voor de strijd, waar de recente uitspraken van gerechtshof 's-Hertogenbosch over effectenlease van Dexia (destijds Bank Labouchere, 100% dochter van Aegon) een belangrijke steun vormen voor mijn strategie en visie op (het bewijzen van) valse/verboden advisering van effectenlease door tussenpersonen. Ook bij Aegon Spaarbeleg SprintPlan!

Zelf wachten we nu nog steeds op onze proefprocedures bij Kifid en bij de gewone rechter, ik verwacht pas op z'n vroegst in 2023 de eerste resultaten waar we ook individueel verder mee kunnen. Mijn belangrijkste boodschap voor nu: ga - al dan niet samen met mij als Coach :wink: - zélf actief op zoek naar de toenmalige adviseur bij de Start van SprintPlan (m/v). Het zijn veruit onze belangrijkste getuigen om ons, na een uitputtende Marathon van 20-25 jaar, toch nog met succes over de Finish te brengen :)

Aegon Spaarbeleg SprintPlan: De top 10 van meest gebruikte tussenpersonen
Een bijzondere categorie betreft gedupeerden die zich ooit hebben laten vertegenwoordigen door Vereniging Payback en vooral Beursklacht. Beide zijn al lang en breed ter ziele, maar ook de belangen van die klanten worden - met instemming van de toenmalige curator ,nog altijd al dan niet stilletjes - door mij behartigd.

Ik heb @Claimplan een privébericht gestuurd. Mogelijk heeft ú zich ooit toch aangesloten bij Stichting GeSp of Spirit? Bent of kent u iemand die zich daarbij ooit door Payback en/of Beursklacht heeft laten vertegenwoordigen? Nieuwe ronde, nieuwe kansen...

De aanhouder wint!
Jelle Terpstra (Het ClaimConcept ® sinds 2011)

Plaats reactie