LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door peewee »

Het zat er al aan te komen, maar het Gerechtshof Amsterdam heeft eindelijk de datum bepaald waarop het voornemens is om het appelvonnis te wijzen in de collectieve rechtszaak van de Vereniging Consument & Geldzaken tegen Aegon over het Sprintplan. Dinsdag 4 maart a.s. is het zover.

Bron: berichtje op de website www.sprintplanclaim.nl

pantani66
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2013 11:40

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door pantani66 »

hoi,ik heb ook zo polis,alle stukken bewaard en inmiddels alweer 6 jaar afgelopen met rendement 0,zit al een tijdje sprintplanclaim te volgen en info te winnen maar ook 0 rendement,wat gaat er precies 4 maart gebeuren,wanneer kom nou het definitieve uitspraak?vrgr

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door juwita »

@Pantani,

Op 4 maart a.s gaat het Hof Amsterdam het vonnis in de hoger beroepsprocedure wijzen. Althans die datum is ''het voornemen om.....'' APPEL = Hoger Beroep !

Na dit vonnis volgt eventueel nog een cassatieprocedure bij de Hoge Raad. Mocht AEGON ook in hoger beroep worden veroordeeld, dan zal AEGON vrijwel zeker in cassatie gaan en dan duurt de hele rechtsstrijd nog zo'n anderhalf tot twee jaar.

pantani66
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2013 11:40

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door pantani66 »

schiet dus niet echt op................best eigenlijk triest dat het allemaal zo lang moet duren,nog langer dan de looptijd van de polis....bij winnen en terugkrijgen van centen wordt toch wel rekening meegehouden met de rente van afgelopen 6/7 jaren??

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door Consumentt »

Bij de uitspraak in de koersplan zaak zei de directeur Communicatie van Aegon Jan Driessen: "Het heeft eigenlijk veel te lang geduurd" "Dat hadden we anders moeten doen".
Nu heeft ie de kans om woorden in daden om te laten zetten :)

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door juwita »

Tja, alleen Jan Driessen zal dit niet meer meemaken, want die is twee maanden geleden met zeer vervroegd pensioen gegaan. Hij had zijn schaapjes kennelijk op het droge. Meer over onze vrind Driessen (en boeventent AEGON) is te lezen in het onlangs verschenen boek ''Eerlijk over later'' van onderzoeksjournalist Kees Kooman. De subtitel van dit boek luidt: ''In de wurggreep van AEGON''.

wilfredo
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 okt 2011 09:20
Locatie: wageningen

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door wilfredo »

Ben benieuwd as dinsdag, 4 maart!!

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Daar is 'ie dan: http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... S:2014:581

AEGON moet (opnieuw) stukken in het geding brengen; nog steeds geen eindarrest dus.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Tussenvonnis Hof Amsterdam 4 maart 2014
Vervolg van hof Amsterdam 30 oktober 2012 (ECLI:NL:GHAMS:2012:BY1450) en 7 mei 2013 (ECLI:NL:GHAMS:2013:BZ9564). Collectieve actie van een vereniging ten behoeve van deelnemers aan het Sprintplan van Spaarbeleg (thans Aegon). Tussenarrest. Aegon wordt opgedragen stukken in het geding te brengen en gegevens te verstrekken. Deze dienen om te kunnen vaststellen of Aegon voor rekening van het Garantiefonds effecten heeft aangekocht voor een bedrag gelijk aan het bedrag dat de deelnemers van Aegon hebben geleend.
Aegon heeft twee accountantsrapporten ingediend. Ter afdekking van de Sprintplan portefeuilles werden overeenkomsten met investment banks gesloten, Aegon moet deze overeenkomsten ook nog overleggen.

Verder veronderstelt het hof op basis van het "Prospectus Spaarbeleg SprintPlan (tevens prospectus van het AEGON Garantie-fonds)", dat deze door Aegon Investment Management aangekochte financiële instrumenten door Aegon Custody B.V. op haar naam in haar administratie zijn opgenomen. Aegon heeft zich hierover echter nog niet uitgelaten. Daartoe wordt zij in de gelegenheid gesteld.
Laatst gewijzigd door ClaimConcept op 04 mar 2014 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door juwita »

Heel opmerkelijk. Al het tweede tussenvonnis (na het eerdere van mei 2013) en het Gerechtshof kan nog steeds niet beslissen.
De waarheidsvinding gaat binnen het Hof kennelijk verder en dat is op zich een goede zaak.

wilfredo
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 okt 2011 09:20
Locatie: wageningen

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door wilfredo »

Wanneer moet Aegon deze stukken aanleveren?

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Staat gewoon in het vonnis, even op de link klikken
4 Beslissing
Het hof:
verwijst de zaak naar de rolzitting van 29 april 2014 voor akte aan de zijde van Aegon met als doel zoals in r.o. 2.8 tot en met 2.9 is omschreven;

steventje701
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 okt 2008 22:27

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door steventje701 »

Komt hier ooit een einde aan?
Ik heb het idee dat de rechtbank geen vonnis durft te geven.
Aegon komt hier gewoon mee weg denk ik en iedereen kan naar zijn of haar geld fluiten.
Zo zit Nederland dus in elkaar.
Ze komen niet op voor de hardwerkende burgers maar voor de corrupte banken.

Heel jammer

Glory
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2013 10:17

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door Glory »

Wie kan de richtdata aangeven wat de definitieve en onomkeerbare eindbeslissing zal zijn in deze soap, inclusief cassaties en uitstellen. Zelf krijg ik er steeds meer vertrouwen in dat AEGON de zaak gaat verliezen, volhouden dus!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door peewee »

@Glory,
Zoals uit het tussenvonnis blijkt, dient AEGON vóór 29 april a.s. met de bewijsstukken te komen die het Gerechtshof wil zien. Het gaat om het bewijs dat de 1,6 miljard euro aan ''voorgeschoten/geleende'' hoofdsommen van de klanten tot op de cent nauwkeurig door Aegon is belegd op de wijze als altijd door Aegon beweerd is.
Verondersteld dat de ''bewijsstukken'' inderdaad op 29 april zijn ingeleverd, dan mag de advocaat van VC&G hierop nog reageren en krijgt hiervoor meestal 6 tot 8 weken de tijd. (Of Aegon kan bewijzen wat het dient te bewijzen laat ik maar even in het midden !)
Als daarmee dan het door Aegon gecreëerde en in stand gehouden rookgordijn bij het Gerechtshof is opgelost, dan kan het Hof (eindelijk) echt gaan beslissen er ligt er ergens dit najaar een eindvonnis in hoger beroep. Tegen dit eindvonnis in Hoger Beroep kan AEGON eventueel nog in cassatie gaan bij de Hoge Raad in Den Haag. Een cassatieprocedure duurt in Nederland gemiddeld anderhalf jaar. Al met al kan de hele rechtsstrijd nog twee tot tweeënhalf jaar duren. Normaliter zal AEGON ook de zg. wettelijke vertragingsrente moeten vergoeden over de duur van de rechtsstrijd, zodat de gedupeerden geen financieel nadeel ondervinden van de lange duur.

Maar zo hoeft het niet te gaan. Aegon kan zich ook -na ruim 10 jaar procederen- eindelijk nu sportief tonen en erkennen dat het haar Sprintplan-klanten volstrekt misleid heeft met dit Sprintplan en eindelijk de veroorzaakte schade gaan wegnemen bij de klanten.

manuelt
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2014 12:11

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door manuelt »

Ondanks de lange procedure wat toch bij velen knaagt moeten we positief en geduldig blijven.
Ikzelf heb destijds de maximale bedrag ingelegd van 500 gulden per maand. Voor mij een gigantisch bedrag want was pas 20 jaar en verdiende 1200 netto. Toen ik net ging trouwen dacht ik een mooi bedrag uitgekeerd zou krijgen, maar het bleek een grote teleurstelling want het bedrag was 0,00.

Ik raak in 5 jaar tijd 30.000 gulden kwijt en krijg een standaard brief per post dat het resultaat 0 is.

Toch blijf ik optimistisch en hoop op een positieve afloop. ;-)

Groeten Manuel,

Glory
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2013 10:17

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door Glory »

PeeWee, bedankt voor de long-time-answer, nu we toch al zo'n 10 jaar bezig zijn dan kunnen er nog prima 2,5 jaren bij, misschien is het wel eens verstandig om aan te geven wat AEGON bij het verwachte verlies van die tent aan een gemiddelde gedupeerde mag gaan lappen, daar bedoel ik mee een persoon die let's say 5 jaar lang en iedere maand (voor het gemak) € 100,= heeft betaald!

Dan komt mogelijk ook het vertrouwen weer terug van alle vrienden die mogelijk niet meer zo reageren,
wat jammer is, juist nu moet het vuur gaan branden met rookpluimen die in Nieuwegein goed te zien zijn.

Zelf ben ik al 2 keer onterecht van Tros Radar afgeflikkert wegens openheid van namen der klaplopers en
zodra ik het boek van Kees Kooman in mijn bezit heb gaan ik eens meer reageren!
Hierbij roep ik iedereen op hetzelfde te doen!

By the way, is het misschien mogelijk dat C&G tegen kostprijs het boek AEGON KLAPLOPERIE gaat aanbieden, de beste man verdiend dat op z'n minst! Bovendien gaat dan de smeerlapperij meer en meer spelen! Nog maar 2,5 jaar en de tijd vliegt!!!!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door peewee »

@glory,
De schade op een Sprintplan contract is eenvoudig te berekenen. Het is het geleden financiele verlies op dit product.

Daar bovenop de wettelijke (vertragings)rente. Ook die is eenvoudig te berekenen met rekentool op de website http://www.wettelijkerente.net Gebruik de rekentool voor consumententransacties. Eenvoudigste methode is het tijdstip te bepalen waarop je halverwege de looptijd van je contract was (middeling) en dan op het bovengenoemde verliesbedrag te berekenen tot nu toe. Je kunt ook de wettelijke rente over ieder maandbetaling berekenen, maar dan moet je 60 rekensommetjes maken.

Een boek met de titel ''Aegon klaploperie' ken ik niet. Wel een boek van Kees Kooman: ''Aegon Eerlijk over later''. Schijnt een bestseller te zijn, Eerste druk was in no time uitverkocht. Boek staat ook op de short list voor een prestigieuze boekenprijs die volgende maand wordt toegekend.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Je kunt jezelf rijk rekenen, maar je moet eerst nog wel het gelijk aan je zijde krijgen.
2.5 Aegon heeft naar aanleiding van de vragen van het hof bij het tussenarrest van 7 mei 2013 een rapport van overgelegd van PricewaterhouseCoopers Advisory N.V. (hierna: PWC) getiteld “AEGON Bank N.V. Onderzoek SprintPlan”. Het rapport is opgesteld door R.A. [B.] van PWC en dateert van 3 januari 2012.
(....)
Verder heeft Aegon een tweede rapport overgelegd, getiteld: “Rapport SprintPlan AEGON Bank N.V.”. Dit rapport is eveneens van de hand van [B.], maar ditmaal in zijn hoedanigheid van partner van Oliver Wyman en Charco & Dique. Het tweede rapport van [B.] is gedateerd 25 juli 2013.
De VC&G heeft deze rapporten in haar bezit, kunnen deze ook worden gepubliceerd?

Glory
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2013 10:17

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door Glory »

Wanneer er nog enige onduidelijkheid bestaat dan kan je naar de site van AEGON, kijk maar:

Klantenservice icoonIk heb in het verleden een Sprintplan gehad bij Aegon. Waar kan ik terecht met vragen?

Gesloten