LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
ao

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door ao »

heb ik ook gedaan een paar maanden terug binnen 2weken had ik mn geld (inleg van 14jaar met heel erg weinig rendement terug) :twisted:

Babs

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Babs »

Heb de brief die ik heb ontvangen ondertekend dus niet overgetypt. Heb hem vandaag gepost. Hoop dat ik ook snel mijn geld terug krijg zo het er nu naar uit ziet wel met vet verlies. Maar ja dat neem ik dan maar voor lief ben er daarna dan wel vanaf. Het regeltje betreffende die vrijwaring wat in de brief vermeld staat betekent dat ik daarna geen aanspraak meer kan doen bijvoorbeeld via rechterlijke stappen over de betaling uit me overeenkomst leg ik me maar bij neer. Ben al blij als alles achter de rug is en ik me €€€€€€€€ gewoon veilig desnoods op een spaarrekening in het vervolg kan storten. Heb me buik na al deze negatieve publiciteit er flink van vol. Maar het is een goede leer geweest. En helaas flink verlies geleden net al zo velen met mij. :twisted:

pietw

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door pietw »

Na lang twijfelen eindelijk afgekocht.
10 jaar gespaard en nu 5240 euro armer, wel geleerd hoe de echte financiele wereld in elkaar zit.
De moderne roofridders van het grootkapitaal in hun glazen kastelen.
Het verhaal is te zorgen voor mijn pensioen, in de praktijk zorgen ze alleen voor hun eigen pensioen.
En de politiek ons maar toespreken over normen en waarden en verbaast zijn dat iedereen steeds harder en cynischer wordt.
Ik dank iedereen voor de wijze raad(afkopen dus).

roland
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:16

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door roland »

Beste allemaal

Heb ook een formulier aangevraagd om m'n koersplan af te kopen. Kreeg vandaag het formulier binnen waarop vermeld staat: De waarde van uw overeenkomst bedraagt per 1 januari eur 4.273,21. Er staat nergens vermeld wat nou precies het bedrag is wat ik uitgekeerd krijg. Dit vermelde bedrag is toch niet de afkoopwaarde??. Lijkt me toch wel belangrijk om te weten.

Roland

Gast

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Gast »

Roland volgens mij is dit wel het juiste bedrag wat je krijgt uitgekeerd. Als je nl het sommetje maakt en alles in de jaren bij elkaar opteld wat je er aan betaald hebt en ook de jaaroverzichten bekijkt wat je saldo is zul je op een veel hoger bedrag uitkomen dus dat bedrag kan dan zeker kloppen en net als velen leid je flink verlies naarmate wat je uitgekeerd krijgt.[/b]

jitse

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door jitse »

hoi allemaal

ik heb mijn spaarplan in 1997 afgesloten,
nu heb ik de inlegpremie verlaagd,
mijn vraag is nu is mijn spaarplan nog wel belasting vrij,
of word de waarde van het bedrag bij mijn vermogen opgeteld,
zodat ik straks 1,2% moet betalen aan de belasting

m.v.g jitse

onafh. planner

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door onafh. planner »

Premie kan verlaagd worden. Is geen probleem zolang de hoogste premie niet hoger is dan 10x de laagste premie.
Als de polis niet meer aan de voorwaarden voldoet is overigens niet het gevolg dat de waarde in box 3 met vermogensrendementsheffing wordt belast. Het behaalde rendement wordt op de einddatum progressief belast in box 1.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Rendement????
Bij Spaarbeleg?????????????????

Verlies bedoelen we dus en dat wordt volgens mij nooit belast.

synoname

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door synoname »

Beste Koersplan medegedupeerden,

Zou graag weten of er iemand op de wereld is die een acceptabel resultaat gehaald heeft met Koersplan. Het lijkt me sterk, gezien de kostenstructuur van Spaarbeleg, maar iemand die in de jaren 80 met Koersplan gestart is en waarvan het plan in 2000 uitgekeerd is zou m.i. een rendement van meer dan 10% per jaar moeten hebben. Als dit niet zo is, is dat het bewijs dat niet de slechte beursjaren maar de torenhoge kostenstructuur een goed rendement onmogelijk maakt met Koersplan.

Groeten, Synoname.

koersplons

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door koersplons »

Ja, wederom een nieuwe gedupeerde koersplonser.
In 1994 enthousiast gestart met fl. 100,- p/m. Het wordt in fiscalert aangeraden om, indien je looptijd langer dan 5 jaar bedraagt om te overwegen om af tekopen. Welnu, na het lezen van dit forum (slik, dat koste wat uren) en het maken van een rekensom voor wat betreft de overlijdingspremie ga ik toch afkopen. Toch maar geen 4 jaar in hangende onzekerheid.
Bedankt voor jullie tips. :?

Case1
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2005 21:18

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Case1 »

Als ik de koersoverzichten op internet raadpleeg van het Aegon Equity fonds tref ik op de officiële sites de volgende koersinformatie aan:
Afgelopen 3 jaar -6.65
Afgelopen 5 jaar -7.70

Met deze cijfers denk ik " het kan zo slecht nog niet zijn". Eind jaren 90 was het over de hele linie nog prima op de beurs.........(ik draai mee vanaf 1996).

Inmiddels blijk ik op een inleg van 3000 euro al bijna 1000 euro verlies geboekt te hebben. Ik neem aan dat hier de extra kosten die veelvuldig in alle reacties besproken worden zich openbaren.

De term rendementsuitkering is voor mij nog niet duidelijk. Op mijn jaaroverzicht staat bij allebei de koersplan overeenkomsten die ik heb afgesloten n.v.t.
Wie kan mij hierover wat uitleg verstrekken?

Ook ben ik erg benieuwd wanneer de site van start gaat.
Wie weet meer? Is al een publicatiedatum gepland ?

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Beste case1

De rendementsuitkering is een "goedmakertje" voor de veel te hoge risicopremie die we allemaal betalen. Die rendementsuitkering is helaas alleen van toepassing op overeenkomsten van voor 1996 en dus val je er net buiten.
Deze uitkering is van toepassing op beleggingen in het AEGON Equity Fund, AEGON Mix Fund en het AEGON Deposito Fund.
Daarbij krijg je die uitkering alleen als je de hele rit uitzit, dus bij tussentijdse afkoop ben je ook weer de klos en vang je niks!
Meer over de rendementsuitkering op de te lanceren site, binnen enkele dagen actief, het
adres wordt hier bekend gemaakt.

Gr.René

de argwanende consument
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2005 10:15

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door de argwanende consument »

Ik stap er uit... 12.000 euro ingelegd, ben benieuwd naar de waarde maar ik denk dat een eerst generatie oostblok auto (met alle respect) meer waardevast is.

Ik heb de papieren aangevraagd, haal de kleine lettertjes van het formulier en speel het uit via mijn rechtsbijstand (zal wel water naar de zee dragen worden)

Wordt lachen want ik heb een woonpakket van aegon + rechtsbijstand en dus wordt het Aegon versus Aegon.

1) cashen en verlies nemen
2) pakketje opsturen naar de rechtsbijstand
3) afwachten
4) nee krijgen? uithuilen en een tegel bestellen voor op het Spaarbeleg pand waarvan dan een deel van mij is!

jan-willem ii

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door jan-willem ii »

hallo ,

Ook ik denk erover om koersplan afte kopen na contact te hebben
gehad met spaarbeleg kwam men met het idee om eerst een klacht bij spaarbeleg zelf in te dienen alvorens ik verdere stappen zou gaan ondernemen .
wie heeft dit eerder gedaan en is het niet verspilde moeite

groet willem

de zoveelste in de rij

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door de zoveelste in de rij »

Ik dacht het zo goed voor elkaar te hebben. Niet in een sprint plan, legio lease of andere ellende gestapt. Gewoon simpel een klein bedrag sparen en na 15 jaar genoeg geld hebben om een auto te kopen, als het pensioen nadert. Ik denk dat daar het probleem zit. De meeste mensen die bij Koersplan zijn gaan sparen, konden een bedrag maandelijks sparen en hadden dit niet direct nodig. Allemaal hoopten we het te kunnen gebruiken voor de studie van de kinderen of andere doelen op de langere termijn. Ik denk dat er daarom relatief weinig in de media hierover bekend is in tegenstelling tot de misleidingen bij Legiolease. Maar eigenlijk is dit veel erger. Bij Legoilease konden de mensen in ieder geval nog bedenken dat het puur om beleggen ging. Als er dan flink winst wordt gemaakt, hoor je niemand. In dit geval dachten we allemaal braaf te sparen. Misschien met een hoger of lager rendement, maar zeker niet met verlies op de inleg.

We moeten, denk ik, met zijn allen veel meer lawaai gaan maken. Dit is pure diefstal.

Ik ben in 1997 gaan sparen en ik hoop binnenkort het geld om mijn rekening te krijgen. Ben dan in 7 jaar sparen € 1.500,- armer geworden.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Aan de zoveelste in de rij en alle andere gedupeerden,
We moeten, denk ik, met zijn allen veel meer lawaai gaan maken. Dit is pure diefstal.
er is heel erg veel lawaai in aantocht, en dat duurt niet lang meer.

Gr. René

jan-willem ii

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door jan-willem ii »

santygo

voordat ik misschien iets onverstandigs ga doen vroeg ik me af
polis direct afkopen of eerst lawaai gaan maken .

ik heb contact gehad met spaarbeleg en eerst probeerden ze me bang te maken met het inschakelen van de belastingdienst en toen ik begon over de regel dat ik moest ondertekenen op het afkoopformulier
dat ik spaarbeleg geen schade meer kan toebrengen vroeg ik wie er hier nu schade heeft geleden .
maar nu komt het nadat ze in de gaten had dat ik er toch wel iets over wist en begon over een door mij te starten rechtzaak en alle publiciteit
vroeg ze me of ik niet eerst bij hun een klacht wilde indienen
ik ben echter zeer wantrouwend geworden en vroeg mij af wat hier achter kan zitten heeft iemand een idee

groet willem

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

jan willem ii,

Wat er achter zit is tijdrekken, opschuiven en laten doodbloeden.
Hoe langer je koersplan doorloopt, hoe langer Aegon idioot hoge verzekerings premies vangt.....
en dat was en is de hele opzet.
Corresponderen met Spaarbeleg is volkomen zinloos. Je krijgt helemaal geen antwoord of maar een heel klein beetje respons.
Ik praat uit ervaring.
Inschakelen van de belastingdienst, laat je niet intimideren, er is helemaal niks in te schakelen. Het enige wat ze kunnen doen is niet inschakelen maar informeren, en waar geen winst is, is niks te halen dus wie doet je wat?

Gr. René

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

BELANGRIJK BERICHT VOOR ALLE KOERSPLANGEDUPEERDEN


Kijk morgen, dus op 22 januari, om 19:00 uur op ned. 3 naar het consumentenprogramma KASSA.

Koersplan van Spaarbeleg is aan de beurt en Godfried, Johan en ik hebben nog een kleine verrassing!

Gr. René

amd

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door amd »

Regelmatig lees ik op dit forum dat men graag folders ed betreffende spaarplan wil hebben. Ik heb de onderstaande folders:

prive:
kopie van mijn inschrijfformulieren; hierop staan indikatieuitkeringen
Mijn koersplancertificatien
koersplan beindigingsbrief
koersplanoverzichten: januari 1998, jauari 1999,januari 2000, januar 2001, januari 2002
jaaroverzicht 2002, 2001,2003
waardeoverzicht 2000
fiscaaloverzicht 2001,2002,2003
voorbeeldeindkapitalen 09-02-2004

algemeen:
Algemen voorwaarden Koersplan 91.01
meest gestelde vragen over het betalingsoverzicht
jaareffect 1991/1992
jaareffect 1992/1993
jaareffect 1993/1994
jaareffect 1994/1995
jaareffect 1995/1996
jaareffect 1996/1997
jaareffect 1999-2000
jaareffect 2000-2001
jaareffect 2001-2002
toelichting resultaten 2002
Hoe is het 't afgelopen jaar gegaan? (2003)
Folders:
- Koersplan. Uw spaargeld verdient een hoog,belastingvrij rendement (75 jaar) (A5 formaat)
- Koersplan. een hoog rendement maken en belastingvrij sparen (A4)
- spaarders van nederland wordt wakker 12,8% belastingvrij rendement is mogelijk.
- koersplan. Een hoog rendement maken en belastingvrij sparen (A6? formaat)

amd

Gesloten