LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
[email protected]

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik heb maar een woord voor spaarbeleg:OPLICHTERS. Hoop nog eens het grandioze bedrag van de "beloofde"36000 gulden te ontvangen van AEGON voor een studie van mijn kinderen want nu hoopik over 5 jaar een bedrag van (2004 9000 euro) nu 2005 maximaal 8500 euro te ontvangen van de firma aegon. De nieuwe leus is nu JE GOOIT JE GELD BETER WEG BIJ SPAARBELEG!!!

Groetjes een trouwe koersplan deelnemer

Van Kesteren

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Van Kesteren »

Na Fl 144.000 tehebben gestort heb ik zelf nagerekend wat de beleggingsopbrengst is van de netto te beleggen premie.
Je moet natuurlijk eerst van de inleg de premie levensverzekring aftrekken.
Kom uit op een uitgekeerd rendement van 5,98%
Nu nog staan in de reclame-uitingen dat in de afgelopen 35 jaar het rendement ALTIJD HOGER (dus ik lees: NOOIT LAGER) dan 8,4% is geweest.
Dat het gemiddeld wel een lager is geweest begrijp ik maar NOOIT LAGER dan 8,4%
Volgens de verzekeraard moet ik dit anders lezen.

Ik ben nog steeds in discussie met ze.
Kan dit niet collectief worden opgepakt.

In ieder geval: gewoon sparen, zelf desnoods een risico verzekering aflsuiten. Zeer ondoorzichtig product. En de AFM of Reclamecodecommissie ? Niemand pakt dit op.

Reacties natuurlijk welkom op G.vankesteren&planet.nl

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door santygo op 04 jul 2007 21:25, 4 keer totaal gewijzigd.

nieckoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2005 16:04

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door nieckoo »

Hallo
Wie heeft er ervaring,met het fiscaalvoordeelplan van spaarbeleg,mijn contract loopt af,op 31-12-2005,wat moet ik doen,ik weet het niet meer,na al die negatieve berichten,en wie geeft mij advies. BVD Nico

Gast

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Gast »

Kan iemand mij vertellen wat eventueel de boete zou zijn?

Groeten,

Bastiaan

gues who

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door gues who »

Boete van wat en welk product?

in de zak gepoept

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door in de zak gepoept »

:evil: De inleg vanaf december in koersplan bedraagt nu E6976,68. De afkoopwaarde nu bedraagt E6084,75, In de folders toen werd er over minimaal E18000 gesproken! :lol: En dat was nog een voorzichtig rendement! :D In december 2007 loopt mijn overeenkomst af en het enige waar ik op hoop mijn inleg retour! :cry: Er is hoop de site www.koersplandewegkwijt.nl gaat nu echt ... oe mee! :)

stephanlinde

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door stephanlinde »

AEGON, VETTE DIEVEN, GEEF MIJN GELD TERUG!!!!1

koersplan ellende

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door koersplan ellende »

:evil: Even iets recht zetten. Over het vorige berichtje! Ik ben in december 1992 gestart met het Oplichters gezelschap van Spaarbeleg (100% dochter van AEGON) :evil:

gea lazoe

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door gea lazoe »

Lieve mensen,
In 1995 zijn wij begonnen met spaarbeleg n.a.v. van fantastische voorspiegelingen in folders. Nooit is ons destijds verteld dat dit een levensverzekering was!
Vandaag een overzicht gehad en wat denken jullie waarde na 10 jaar is €2000 de prognose was destijds in het ONGUNSTIGSTE geval ca. €9000. Er mag dus nog wel het één en ander veranderen als we dit over 5 jaar moeten bereiken! Op dit moment hebben we alleen nog maar verlies! Het blijkt nu ineens een levensverzekering/kapitaalverzekering te zijn! Dus ze houden van onze inleg een enorme overlijdensrisicopremie in gezien onze leeftijd.(65+) Hoeveel die risicopremie precies is daar komen we maar niet achter! Als ik om een gespecificeerde berekening vraag van onze overeenkomst dan krijgen we als antwoord; ALS u VAN PLAN BENT TE STOPPEN MET DE OVEREENKOMST DAN WILLEN WE U WEL VOOR HET VOLGENDE WAARSCHUWEN ENZ. ENZ. Dan volgt er een verhaal waar je bijna bang van zou worden haha. Toen wij destijds met deze "onbetrouwbare lieden" (dat sponsort ook nog onze schaatssport notabene!!! van onze centen?) in zee gingen waren wij volgens hun eigenlijk al te oud maar mijn man MOCHT (jaja) meedoen als hij mij als verzekerde opgaf. Nou hadden we dit maar nooit gedaan!!!!!! Wat nog veel erger is is dat wij bij één van onze kinderen erop aan hebben gedrongen ook mee te doen. Hopelijk blijft er van onze inleg nog genoeg over om dat te zijner tijd als goedmaker aan hun te geven!
Wat ik hier mee wil aangeven is: GA MET DIT SOORT INSTANTIES NIET IN ZEE!!!!!!!!!! Dus ook niet opnieuw bij hun beleggen wees gewaarschuwd! gr. van een aow-er

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door santygo op 04 jul 2007 21:26, 4 keer totaal gewijzigd.

gea lazoe

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door gea lazoe »

Goeie morgen René,

Bedankt voor je reactie!
Ik ben er denk ik uit, nl. als ik het goed heb gedaan dan betalen wij van onze f. 50.- inleg per mnd. 26,19% premie dat is dan f. 13,10!! Op het certificaat staan nl. 4,4284 stukjes!
Wist niet dat ik ZO risicovol was haha! Ik ben van mening dat we er beter mee kunnen stoppen (dus gewoon de betaling stopzetten en laten staan) en dat we die schamele f. 50.- beter op de spaarrekening kunnen zetten, maar mijn man heeft er nog steeds fiducie in dat het een keertje beter gaat! Maar over 5 jaar ben ik 72 dus waar maal ik om! Ik hoop alleen dat er niet nog meer mensen het slachtoffer van AEGON worden.
Ook hoop ik dat jullie voor diegenen die veel erger gedupeerd zijn dan wij, nog resultaten kunnen behalen! Groeten Gea Lazoe.

Hans V

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Hans V »

Ik heb een vraagje voor de kenners.
Ik heb inmiddels afgekocht na alle berichten, en na eigen bevindingen.
Ben inderdaad wat geld kwijt ( in 1993 begonnen voor 100 nederlandse guldens per maand). Ik heb het afkoopformulier 30-01-2005 ingestuurd, dus hebben ze 31-01-2005 bij spaarbeleg ontvangen. Krijg ik een paar dagen later de afkoopwaarde per 01-01-2005 in de bus. Helaas voor mij is de koers van het AEF (aegon-equity-fund) in de maand januari behoorlijk opgelopen. Kunnen ze mij zomaar de waarde per 01-01-2005 uitkeren, terwijl ik hier dus pas 31-01-2005 opdracht voor heb gegeven, de participaties zijn pas hierna ingewisseld neem ik aan, en in welke zakken verdwijnt het verschil. We praten hier misschien maar over 200 euro, maar ik heb al genoeg verlies geleden al die jaren.
Het mooie ervan is dat er 04-01-2005 en 04-02-2005 het maandelijkse bedrag gewoon is afgeschreven. Wanneer de koers van het AEF eind januari veel lager was geweest dan begin januari hadden ze dit misschien net andersom gedaan.
Kan dit zomaar, heeft iemand hier ook ervaring mee?
Alvast bedankt voor de reactie. :?: [/b]

mark haasnoot

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door mark haasnoot »

Graag reageer ik op het bericht van de heer Mulder.
Ook wij zijn ingestapt in het spaarplan van koersplan. Als velen las ik geschokt het bericht dat ik medio februari ontving.

Ik moest constateren dat zelfs indien het 'historisch' rendement van 9% gehaald zou worden zouden wij slechts iets meer dan 2.3 % nettorendement op onze inleg ontvangen. Dat is dan het meest positieve scenario. Op mijn vraag waar de overige 6.7 % bleef kreeg ik geen eenduidig antwoord. Ook op mijn vraag hoe men aan een historisch rendement gekomen was van 9% als toch duidelijk gebleken is dat iedereen die hen het vertrouwen gegeven heeft nu minder saldo heeft dan zijn/haar inleg, kreeg ik ook geen antwoord. Hoe kan het ook anders!

Toen ik zei dat ik snel mogelijk van koersplan verlost wilde zijn kreeg ik het dreigement dat belasting zou moeten betalen over mijn tegoed.

Dit is niet zo! Eventueel is het mogelijk dat belasting betaald moet worden over het rendement van de spaartegoeden en die is volgens de berichten niet groot (of 1.2% vermogensbelasting). Weer een staaltje van hoe deze firma werkt. Jarenlang zijn wij als consument bedrogen en bestookt met onduidelijke, halve en onware informatie. Je reinste flessentrekkerij als u het mij vraagt.

Waar is al dat geld gebleven? Ik weet het niet. Wel weet ik dat Eagon (koersplan is 100% dochter van Eageon) dit jaar een record winst boekte van 1.6 miljard Euro!!

Inmiddels zeg ik alle verzekeringen op bij deze firma en ook mijn koersplan inleg stopt per direct. Gelukkig is er een stichting opgericht van gedupeerden die deze laaielichterij aan wil pakken. Check hun site!
www.koersplandewegkwijt.nl
Koersplan is namelijk niet het enige product van deze organisatie. En we moeten ze een halt toeroepen. Ook DEXIA is veroordeeld tot ontbinding van de contracten omdat zijn onvolledig en onjuist was geweest in haar informatie naar klanten.

gr. Mark Haasnoot

Mldh

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Mldh »

Helaas zijn wij er ook met beide benen ingetrapt.
Het ergste vindt ik nog dat mijn kinderen de "winst" wilden gebruiken om te trouwen. Het zal nu nog wel even duren. Hopelijk worden tegen Aegon dezelfde resultaten behaald als tegen Dexia. We moeten met z'n allen op de barricade.

met vriendelijke groet

Henk Mulder

TonIS
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2005 12:30

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door TonIS »

ik heb voor de eerste maal sinds lang het forum nog eens doorgelezen.
ik heb ook sprint- en koersplan gehad en wil mijn ervaring hier vermelden in de hoop dat lezers hier wat aan hebben.
ik had 2 sprintplannen (maximaal inleg eur 363.00 per maand ) wat gedurende 5 jaar +/- 21780.00 gekost heeft.
op de einddatum Juni 2003 had ik uitbetaling van /- eur 1600.00 omdat ik ooit een 10% click had gehaald. In de beginperiode liep het echt als een trein. De laatste 2 jaar heb ik het heel intensief gevolgd en heeft het me alleen maar bijna slapeloze nachten gekost omdat ik wist dat het me niets op zou leveren en ik de inleg kwijt zou zijn.
Om het voor mezelf positief uit te leggen en er verder mee te kunnen zei ik tegen mezelf en mijn vrouw: hoera, we zijn van de maandelijkse betalingen af.
het heeft me in 5 jaar echter wel eur 21781.45 gekost en ik zal hier niet vermelden welke persoonlijk en juridische stappen ik naar spaarbeleg heb genomen.
ER IS ECHTER NIETS TE HALEN.

Zat ik nog net mijn koersplan. Dit liep voor 15 jaar vanaf 1993.
Ook dit heb ik intensief gevolgd en wist dat dit nauwelijks iets meer op zou brengen.
Ik heb de beslissing genomen om op het moment dat mijn betalingen overeenkwamen met de actuele waarde het af te kopen.
Zo had ik nog mijn eigen geld terug

ik kan mensen alleen maar adviseren om, indien mogelijk en het financieel kan om koersplan af te kopen.

Ik heb eindelijk geen ZORGEN meer om mijn geld en ik slaap een stuk rustiger en heb een heel goede les geleerd.


Ton

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door santygo op 04 jul 2007 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Audie

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Audie »

Hierbij integraal mijn 2e brief die ik aan AEGON (Spaarbeleg) heb verstuurd naar aanleiding van het aflopen eind dit jaar (dec. 2005) van het contract dat in juli 1990 is ingegaan. Zoals jullie kunnen zien heb ik welgeteld 1,14% rendement gehaald! Nog minder dan de inflatie, maw het is gewoon weggegooid geld. Ik heb op deze brief nog geen reactie mogen ontvangen.
Zoals ik op deze site kan lezen zijn er dus nog meer mensen in dit product gestapt waarbij nu pas duidelijk wordt hoe je bent bedonderd. Ik hoop in ieder geval dat andere hier lering van kunnen trekken.

Even reagerend op een geplaatste reactie op deze site mbt een ander product van Spaarbeleg wat met name wordt aangeboden om later voor de kinderen hun studie te kunnen bekostigen. Ik heb dat ook gehad voor mijn 2 dochters, maar kwam hier na 5 jaar achter wat er aan de hand was. Deze heb ik beide verleden jaar dus inderdaad met een boete afkocht.

Aan: Spaarbeleg Kas NV
Postbus 35
8900 AA Leeuwarden

Betreft: kapitaalverzekering

26 februari 2005, ’s-Hertogenbosch


Geachte heer Penterman,

Mijn dank voor uw brief van 18 februari jongstleden. Echter, u geeft geen antwoord op mijn vragen: Ik zal deze nogmaals herhalen:

1. Klopt het dat het totaal rendement vanaf 1-7-1990 tot datum uitkering 1,14% bedraagt? Zo nee, zou u dan aan kunnen geven wat volgens u wel het rendement zou moeten zijn en hoe deze berekend is.
2. Is het door u genoemd bedrag van € 100,-- het bedrag dat overeenkomt met het besluit van 23 augustus 2000 nummer CPP2000/1428M.

In uw brief geeft u aan dat het historisch rendement:”…gaat uit van het gemiddeld rendement dat het AEGON Equity Fund de afgelopen 20 jaar heeft behaald.”. Toen wij in 1990 dit product afsloten was er een historisch rendement tussen de 11% en 13,5%. De door u thans opgegeven historisch rendement bedraagt 9,40%,.met andere woorden een daling van 1,60% tot 4,10% ten opzichte van het afgelopen boekjaar. Zijn mijn conclusie dan terecht:

1. Dat het historisch rendement een bruto rendement is.
2. Dat van dit bruto rendement door AEGON tussen de 8,26% tot 12,36% wordt afgeroomd?

Ik ben zeer benieuwd naar uw antwoorden.


Met vriendelijke groet,

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door santygo op 04 jul 2007 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.

yvy

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door yvy »

ja snel afkopen die handel. Heb ik ook gedaan en spaar nu mijn overgebleven geld op een gewone spaarrekening. Wat ik spaar is van mij!! :lol:

Gesloten