LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afkoping spaarpolis

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
cinderella27
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2013 19:18

afkoping spaarpolis

Ongelezen bericht door cinderella27 »

wij hebben via reaal een spaarpolis en deze konden wij afkopen daar wij het geld dringend nodig hebben. we kregen een fiat van de bank dat dit door kon gaan en het geld zou zo spoedig mogelijk op onze rekening staan. Maar het duurde erg lang dus we belde donderdag 12 december2013 maar even op en kregen toen te horen dat dit nog wel twee weken kon duren (we wachten toen al 6 weken), na veel gemopper kregen we te horen dat het voor maandag 16 december het bedrag op onze rekening zou staan, en ja hoor u raad het al het stond er niet op dus weer gebeld vele excuses maar ze konden het niet realiseren dat het bedrag nog gestort kon worden dus we balen gigantisch ben erg boos geworden.
Wel is mij ter oren gekomen dat het zo lang duurt omdat ze dan de provicie kosten moeten terug betalen wij vinden dit niet kunnen het is notabene ons geld dus wat mij betreft krijgt REAAL van mij de ijskoude douche want dit is geen service. Wat kunnen wij hier aan doen?

juwita
Berichten: 879
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: afkoping spaarpolis

Ongelezen bericht door juwita »

Een ''spaarpolis'' is in tegenstelling tot hetgeen de naam doet vermoeden, zeer waarschijnlijk een beleggingsverzekering en daarmee een woekerpolis. Uw vraag hoort daarmee niet op het Spaarbeleg/Sprintplan forum thuis, maar op het woekerpolis forum.

Meld uw klacht over de trage handelswijze van uw verzekeraar ook bij de overheidstoezichthouder, de AFM. Zie de website www.afm.nl Zodat deze ''toezichthouder'' zelf kan vaststellen dat uw verzekeraar zijn zaken niet op orde heeft.

REAAL Webcare
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: afkoping spaarpolis

Ongelezen bericht door REAAL Webcare »

Hallo Cinderella,

Wat vervelend dat het opheffen van uw verzekering zo stroef verloopt.
Dit heeft geen verband met eventuele provisiekosten.

Op het moment dat de polis wordt gesloten, ontvangt de adviseur hier een vergoeding voor. Deze vergoeding wordt door REAAL aan de adviseur betaald. Deze kosten zijn doorberekend in de premiebedragen. Als een polis op korte termijn wordt opgeheven, is het mogelijk dat er teveel vergoeding is ontvangen door de adviseur. Hiervan moet een adviseur dan juist een deel aan REAAL terugbetalen. Dat staat dus los van de waarde die u ontvangt.

Ik zoek graag voor u uit wat de reden is dat het lang duurt. Wilt u uw gegevens via een privébericht aan mij sturen? Het liefst een polisnummer. Ik ga het dan voor u uitzoeken.

Gesloten