LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fortis abc spaarplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
proza52
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 apr 2007 21:38

fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door proza52 »

wij zijn gestart in 93 met maandelijks 100 gulden, krijgen
slechts sumier bericht over resultaat klinkt dan best redelijk
maar ja na al deze jammerberichten ben ik benieuwd wat ons
sparen over 15 jaar heeft opgebracht, iemand al resultaat gezien? :idea: :lol: :lol: [/b]

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door marpet »

Resultaat nog niet gezien, maar wel een prognose gekregen begin dit jaar. 15 jaar gespaard, elke maand 100 gulden: verwacht ruim 11.000 euro. Bedrag kon nog wijzigen i.v.m. beursschommelingen. Half mei 2007 wordt er uitgekeerd.

ad
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2003 22:11

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door ad »

marpet en proza,

Kijk voor het abc spaarplan op het forum bij: woekerpolis.
Daar vind je veel informatie.

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door marpet »

Het valt mij op dat er heel veel mensen reageren die bang zijn dat zij minder uitgekeerd krijgen dan zij ingelegd hebben. Je vindt eigenlijk bijna geen reacties van mensen die wel uitgekeerd hebben gekregen of binnenkort uitgekeerd krijgen. Waarschijnlijk omdat zij net als ik blij zijn dat zij meer uitgekeerd krijgen dan dat zij ingelegd hebben.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door peewee »

omdat ze net al ik blij zijn meer uitgekeerd te krijgen dan zij ingelegd hebben
Een kinderhand is gauw gevuld

proza52
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 apr 2007 21:38

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door proza52 »

bedankt allen voor de reakties,, wanneer er betaaald wordt door fortis betreffende abc spaarplan zal ik dat melden ,promised. :D

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door Gerborgh »

@Proza52: volgens mij moet er al ruim een week geleden zijn uitbetaald. Wat kan je het forum melden? Of ben je inmiddels al met je ontvangen miljoen naar de bahama's vertrokken? :lol:

proza52
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 apr 2007 21:38

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door proza52 »

helaas nog geen bericht van fortis dus nog geen opgave polissen
maar van al die neg. berichten begin ik hem toch wel te knijpen nu
ben benieuwd maar fortis reageert nogal laat vind ik maar zoals gezegd
promised is promised uitslag volgt. prpza52. :D :?: :mrgreen:

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Strange. Maar jou polis zou wel in mei 2007 uitgekeerd worden? Of pas volgend jaar?

proza52
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 apr 2007 21:38

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door proza52 »

klopt,maar ik zou mei 2007 reeds een overzicht krijgen van de evt. totaalsom maar er heerst een oorverdovende stilte van de kant van fortis ook hun jaarbericht op het internet zie je niks staan, al maandelang wordt er dit vermeld.

geachte bezoeker:u krijgt zo spoedig mogenlijk bericht, al maanden staat dat er ,ik vind het erg raar. :lol: :oops: :mrgreen:

EMJEETJE
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2007 15:00

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door EMJEETJE »

Wij zijn in 1994 beiden met een ABC-spaarplan begonnen voor destijds 100 gulden per maand. Nu zijn wij benieuwd gezien de slechte berichtgeving omtrent het rendement of wij het ABC-spaarplan ook premievrij kunnen maken.Op deze wijze hopen wij een uitkering aan het einde van de looptijd te krijgen met het rendement van de komende jaren echter zonder dat wij zelf nog geld betalen. Het ene plan loopt af in 2036 en andere in 2034. Kan iemand ons hierover meer vertellen?
Is dit voor ons voordeliger? Zijn hieraan extra, nog meer, kosten aan verbonden? Alvast bedankt voor de reactie

frankletradar
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jul 2007 18:22

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door frankletradar »

Is er iemand die een brochure van het ABC Spaarplan van AMEV nu Fortis/ASR van omstreeks 1997 in zijn bezit heeft en mij deze als pdf kan mailen.

Frank
[email protected]

Jack666
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:27

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door Jack666 »

Ik lees zoveel **** over Fortis en Defam en hun dubieuze spaarplannen en dubieuze polissen.
Ik stel voor dat we iedereen mobiliseren en samen naar de woningen van bestuurders gaan om eens te laten zien hoeveel leed onvrede zij in de wereld hebben gebracht.
Ik heb ca 28 personen die je kunt bezoeken/ kan gaan bellen om eens duidelijk uit te leggen hoe wij over hen denken?
Alleen bereik je niets, samenklonteren in een stichting is ook zinloos maar met 18000 man naar de huisadressen gaan heeft wellicht meer effect. Dat volk denkt dat ze alles kunnen doen vanuit hun ivoren torentje en dat is natuurlijk niet zo. Dus moeten we op een nette manier kenbaar maken dat zij stoute zijn geweest.

Gegadigen kunnen zich bij mij melden, ik heb info en ideeen genoeg.
Ik mag geen info op het internet plaatsen maar ik mag het wel verstrekken aan degene die mij een mail stuurt.
Dus is er behoefte aan telefoonnummers, adresgegevens van de directie/bestuur van Fortis en/of Defam dan kan ik je deze geven, heb eventueel ook wel e-mailadressen en interne telefoonnnummers.

Je kan zelf ook de Kamer van Koophandel bellen en al deze info opvragen 0900-1234567 (0,20 per minuut)
Wel snel zijn want ik weet dat men bezig is om alle gegevens af te laten schermen. Telefoonnummers kun je zelf ook bij het adres zoeken via de telefoongidsen en anders bel je even met de buren.

Gewoon creatief zijn dan kom je heel eind.

Laat je dus niet langer besodemieteren en kom voor jezelf op!
Je loopt gemiddeld maar 80 jaar rond op deze planeet en je wilt je toch geen jaren moeten ergeren om iets wat Fortis of Defam je heeft geflikt??? Zonde van je tijd dus kom uit je stoel het is tijd voor actie.

komar
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jun 2008 21:05

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door komar »

Ook ik heb alleen maar slechte ervaringen met deze club. Nu weer ABC Spaarplan. Afgekocht, omdat de door Fortis ingehouden kosten (4 maandpremies per jaar! + kosten bemiddeling eigen kantoor Fortis) over de jaren die nog te gaan waren net zo hoog waren als de aan de fiscus te betalen revisierente. Fortis had ook (alweer) een negatief resultaat gerealiseerd. De beslissing was dus gemakkelijk. Nu betaalt Fortis slechts een deel uit, de rest volgt volgend jaar na een vrijwaringsverklaring van de belastingdienst. Over vertrouwen gesproken. Bij het afsluiten hield Fortis stijf de klep dicht over de mogelijkheden en kostenberekening. Gesuggereerd werd een uitstekende opbrengst. Maar nu het op vertrouwen van Fortis naar de klant aankomt, is Fortis niet thuis en weigert te reageren op de diverse vragen omtrent de kosteninhouding. Dus nooit meer zaken doen met Fortis is het enige alternatief.

Piet666
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2008 09:24

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door Piet666 »

Het valt me op dat heel veel mensen 1 verkeerde berekening maken over het rendement.
Als je 10 jaar spaart a 100 euro per maand. Dan heb je het 1e jaar 1200 euro gespaard en moet je daar alle rendementspercentages van die 10 jaar over toepassen. Over het 2e jaar heb je ook 1200 euro gespaard, maar daar moet je de rendementspercentage over de laatste 9 jaar toepassen. Over het laatste jaar( jaar 10) heb je ook 1200 euro gespaard en daar komt alleen het rendement van het laatste jaar over.
Je werkelijke inleg is uiteraard ook geen 100 euro, maar dat is minder ivm de verzekeringskosten. daadwerkelijk wordt er ongeveer 85 euro per maand ingelegd.
Heel veel mensen doen nu 10 jaar maal 100 euro en doen daar alle 10 rendementspercentages over. Je hebt wel 10000 euro betaald, maar je hebt dat niet in een keer betaald en die 10000 euro heeft dus niet 10 jaar vastgestaan.
Wat me wel opvalt is dat Fortis ASR nog steeds de jaarbericht van 2007 niet op haar site heeft geplaatst. Het is al bijna september.

komar
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jun 2008 21:05

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door komar »

Het is niet 100 euro bruto inleggen en 85 euro uiteindelijk netto. Fortis pakt 40% (!). Een rendement van 15% levert dan nog niks op. Immers 60 euro + 15% is nog ver van de 100 euro af. Die polissen heten niet voor niets woekerpolissen. Pure diefstal is het.De klant wordt gewoonweg belazerd.

Ron1963
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2008 09:52

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door Ron1963 »

Lees net dat Fortis op het randje van een failisement staat. Ook ik heb al ongeveer 15 jaar een spaarregeling lopen bij Fortis ABC spaarplan en stort hier iedere maand 100 gulden (45 euro).
Heeft iemand enig idee wat er bij een failisement gebeurd met het opgebouwde ' vermogen'. Ik ga er zelf vanuit dat alle inleg dan verloren gaat.. :(
Alle reactie zijn welkom...

mark25
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2007 06:29

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door mark25 »

Hallo Ron , erg voor je maar dit forum gaat over een sprintplan willen jullie aub elders reageren bvd Mark en succes met verloop

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door peewee »

Inderdaad, ABC Spaarplan is een woekerpolis en GEEN aandelenleaseproduct (zoals het Sprintplan)

elmer85
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:55

Re: fortis abc spaarplan

Ongelezen bericht door elmer85 »

Ben benieuwd hoe je aan die 85 euro per maand komt.
Is dit het bedrag dat in de polis wordt genoemd?
Ik zelf ben in 1987 op 26 jarige leeftijd begonnen aan een 25-jarige kas.
Premie was de bekende 100 gulden per maand, waarvan volgens de polis 79 gulden zou worden gebruikt om te beleggen.
Ik heb er een hele studie van gemaakt, en volgens mij worden van die maandelijks ingehouden 21 gulden (bij jou dus 15 euro) de provisie voor je tussenpersoon en de premie voor de overlijdensrisico verzekering betaald.
Ik kan me niet voorstellen dat deze premie zoveel (een kleine 6 procent) lager is omdat je wellicht op een jongere leeftijd met je spaarplan bent begonnen.[/quote]

Gesloten