LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door peewee »

De pleitzitting van 17 september (13.30 uur bij het Gerechtshof Amsterdam) staat voor deur. De rechtszaak tegen Aegon over het Sprintplan verkeert daarmee min of meer in een beslissende fase. De grote vraag die er echt speelt is:
Laat het Gerechtshof zich ook (graag) nog langer misleiden door Aegon over de kwestie van de vermeende-door-Aegon-altijd-beweerde-maar-niet- noodzakelijk-gebleken- kredietsom van 1,5 miljard euro ? Of wordt er toch recht gedaan voor de Sprintplan-gedupeerden en krijgen zij hun zinloos betaalde rente retour ?

Kortom, gaat het om waarheidsvinding of om het (heimelijk) indammen van claims en het vrijuit laten gaan van Aegon ? Of te wel, leven we in een bananenrepubliek of in een rechtstaat ?

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door bia »

peewee

Ik ga ervan uit dat het recht zal zegen vieren in Nederland per saldo leven we in een rechtstaat, zo niet kunnen we beter verhuizen naar Griekenland.

maxell62
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2012 07:35

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door maxell62 »

Ik ga er vanuit dat de media ook op de hoogte is dat het hoger beroep op 17 september 2012 dient zodat hier vooraf en achteraf eens veel publiciteit aan gegeven wordt. Ik hoop dan ook dat kranten, TV etc. vroegtijdig op de hoogte worden gebracht en goed geinformeert worden dat AEGON al jaren de kluit loopt te belazeren en het nu eens tijd wordt dat ze eens van alle kanten aangepakt worden.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

peewee schreef:Kortom, gaat het om waarheidsvinding of om het (heimelijk) indammen van claims en het vrijuit laten gaan van Aegon ? Of te wel, leven we in een bananenrepubliek of in een rechtstaat ?
Al eens aan gedacht dat Aegon misschien toch gelijk heeft en u niet ?

Ik vind het nogal pisarrogant door op voorhand te stellen dat als Aegon niet wordt veroordeeld we dan hier in een bananenrepubliek leven.

Gelukkigkinderloos
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 apr 2011 07:13

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door Gelukkigkinderloos »

Leo,

Natuurlijk u heeft helemaal gelijk.

Aegon is een hartstikke fijne, eerlijke, integere, hartverwarmende club.

Nederland is een abosluut klasse landje ( daarom duurt deze hele misselijkmakende zaak zo een 9 jaar)
en moeten we nog maar afwachten of wij ons GESTOLEN geld terug zien.


Mijn verzoek: iedereen schadeloos stellen en vervolgens deze knudde club opdoeken.
Oh en ca. 10 jaar op water en brood.

De mens verdient deze aarde helemaal niet, als de mens een geweldig soort zou zijn zou deze "planeet"er wel anders uit zien.


Er is werkelijk een overschot aan hufters cq knudde mensen !

Toen ik de mens leerde kennen ging ik nog veel meer van dieren houden !

De mens op aarde is de gootste fout ooit !
Laatst gewijzigd door Gelukkigkinderloos op 27 aug 2012 08:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Gelukkigkinderloos
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 apr 2011 07:13

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door Gelukkigkinderloos »

pisarrogant haha.

Het feit dat u deze z.s.m. zakkenvulbank de hand boven het hoofd houdt zegt mij meer dan voldoende.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Gelukkigkinderloos schreef:pisarrogant haha.

Het feit dat u deze z.s.m. zakkenvulbank de hand boven het hoofd houdt zegt mij meer dan voldoende.
Dan heeft u er helemaal niets van begrepen. Ik hou niet Aegon de hand boven het hoofd, maar de onafhankelijke Rechtspraak.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door peewee »

@LeotheEmperor,
Onafhankelijkheid van de rechtspraak is slechts een middel tot een doel. Niet meer, niet minder.
Om met Hugo de Groot de spreken:
Ubi iudicia deficiunt, incipit bellum

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

peewee schreef:@LeotheEmperor,
Onafhankelijkheid van de rechtspraak is slechts een middel tot een doel. Niet meer, niet minder.
Om met Hugo de Groot de spreken:
Ubi iudicia deficiunt, incipit bellum
Onafhankelijke rechtspraak is inderdaad een (goed) middel om te komen tot een juiste beslissing bij conflicten om daarmee geweld te voorkomen. (Lees anders ook het motto van de Hoge Raad maar eens)

Juist daarom vind ik het pisarrogant om al op voorhand te stellen dat als de rechter niet die uitspraak doet die een van de belanghebbende partijen wenst, dat we dan in een bananenrepubliek leven. Het omgekeerde is immers het geval.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door juwita »

Beste Leeo de Emperor (klink ook nogal aanmatigend/pisarrogant, die naam )
Al eens bedacht dat er misschien drie belanghebbende partijen zijn in de aandelenlease-affaire ?
De aanbiedende banken, de gedupeerden en de rechtspraak. De laatste categorie in het licht van het destijds (rond 2006) gevreesde ontwikkeling van ''verstopping van de rechtspraak'' door een vermeende, doch nimmer bewezen tsunami aan individuele rechtszaken. De jurisprudentie rondom aandelenlease bestudeerd hebbende, stijgt daaruit m.i. toch echt de (penetrante) geur op van een zekere mate van bijbuigen door rechters van het recht om daarmee schadeclaims grotendeels het drijfzand in te manouveren teneinde daarmee de gepercipieerde, nimmer bewezen tsunami te voorkomen. Vooral de invulling van de zorgplichtschending lijkt mij een overduidelijk voorbeeld. Zeer opvallend ook is dat het KIFID volhardt in een eigen (voor de gedupeerden rechtvaardigere) invulling van de zorgplicht bij aandelenlease.
Laatst gewijzigd door juwita op 31 aug 2012 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Beste Leo de Emperor (klink ook nogal aanmatigend/pisarrogant, die naam )
Misschien is dit wel een letterlijke vertaling van mijn echte naam... :)

zirkoon
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 apr 2004 16:07

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door zirkoon »

Beste lotgenoten,

De samenstelling van de kamer op 17 september 2012 is als volgt:

mw.mr.dr. M.P. van Achterberg
mr. J.W. Hoekzema
mr. D.J. Oranje.

Tot 17 september.

Met vriendelijke groet, :wink:
Zirkoon

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door bia »

Hoop dat dit een gunstig trio mag wezen voor alle gedupeerden.

Bedankt zirkoon

Gelukkigkinderloos
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 apr 2011 07:13

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door Gelukkigkinderloos »

Inderdaad Bia en anders een grote bom op het verziekte, misselijkmakende en criminele aegon !

kipling
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2012 18:45

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door kipling »

Beste mede-gedupeerden, Ook ik ben geld kwijt geraakt waardoor ik in de problemen ben gekomen. Jullie zijn nogal verbitterd en als je dat nu al tien jaar bent, dan is dat niet goed voor je. Ik ben heel boos geweest maar ben doorgegaan met mijn leven en heb de zaken op orde gezet. Het is wel een hele goede waarschuwing voor mij geweest, mocht ik nog eens willen sparen wat op dit moment natuurlijk niet aan de orde is.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door peewee »

@Kipling,

Je vergist je. Dit heeft niets met verbittering te maken. Maar wel alles met rechtvaardigheid en -in spiegelbeeld- het tegengaan van onrechtvaardigheid en crimineel gedrag. Lijkt mij een normale burgerplicht !

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door juwita »

@Zirkoon,
Uit de lijst met nevenfuncties blijkt dat Mr. Oranje eerder advocaat was bij Clifford Chance. Mr. Hoekzema bij Houthoff Buruma. Laten dat nu net advocatenkantoren zijn die hun clientele meestal in de kring van banken en verzekeraars vinden ?

Tja !

ik wens de advocaat van Consument & Geldzaken (Mr. Wendelgelst) voor 17 september heel veel succes ! Hij zal het hard nodig hebben.

zirkoon
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 apr 2004 16:07

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door zirkoon »

@Juwita,

Je opmerking t.a.v. banken/verzekeraars en de advocatenkantoren heeft de aandacht. Bedankt.

Overigens is mr. Wendelgelst voor het Sprintplan niet de advocaat meer van Consument & Geldzaken.

Hij is vervangen door Luc Jurgens van Duvekot advocaten. Een gedreven en terzake deskundige advocaat.
Ik zie de pleidooizitting op 17 september dan ook met vertrouwen tegemoet.


Met vriendelijke groet, :wink:
Zirkoon
Laatst gewijzigd door zirkoon op 31 aug 2012 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door juwita »

@zirkoon,
Bedankt. Ik had kunnen weten dat er een nieuwe advocaat op de zaak zit. In het ledenblad stond daar enkele maanden terug iets over te lezen. Ik ben sinds een jaar of 10 lid van VC&G. Goede club die mij enkele jaren terug goed geholpen heeft om een goed inzicht te verkrijgen in het ontstaan van de woekerpolis-affaire (beleggingsverzekeringen)

Je (kennelijke) optimisme over de afloop van de Sprintplanstrijd tegen Aegon deel ik (helaas) niet. Tegen een vooringenomen Gerechtshof Amsterdam is geen kruit gewassen. Lees bijvoorbeeld het arrest van eergisteren (op de website van PAL te vinden) maar eens door. Typisch een vonnis waarvan de honden geen brood lusten. In de zaak had de gedupeerde zich laten adviseren en zijn adviseur had de leasedeelnemers volkomen op het verkeerde been gezet met een prognoseberekening die kant noch wal raakte. Niks mee te maken zegt het Hof; op dat soort adviezen mag je als consument niet afgaan. Het Hof Amsterdam legt m.i. toetsingsmaatstaven bewust verkeerd om claims te torpederen. Ik kan het helaas niet anders zien. Ik hoop dat ik mij vergis.
Laatst gewijzigd door juwita op 31 aug 2012 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gelukkigkinderloos
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 apr 2011 07:13

Re: Laat Gerechtshof zich op 17 sept. ook misleiden door Aegon

Ongelezen bericht door Gelukkigkinderloos »

Zelf hou ik ook mijn hart vast.

De gebrek aan klasse met dollartekens in de ogen hebbende knudde bank aegon heeft miljoenen verdiend en vele burgers zijn duizenden euro's armer m.a.w. 1 + 1 =2.

En toch is het allemaal nog koffiedik kijken wat de verwachtingen zijn.

Schiet mij maar lek voor de ca. 995 e keer !

Wat een niet beschaafde PIEP wereld is dit toch !

Het zou toch wel zo ontzettend smerig zijn als de gedupeerden na 9 jaar rechts?zaak wederom met een kluitje in het riet worden gestuurd.

Gesloten