LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sprintplan.... en nu?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
mh_120476
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2017 10:36

sprintplan.... en nu?

Ongelezen bericht door mh_120476 »

hallo,

door de bomen zie ik het bos niet meer.
overal zijn er discussies gaande over hoe om te gaan met aegon betreffende mijn sprintplannen. maar wat is nu de juiste?

in 2013 heb ik voor het laatst een poging gedaan en kreeg toen een brief terug met het volgende:
--------------------------------
u vraagt in uw email of het mogelijk is om tot een regeling te komen naar aanleiding van de uitspraak van de hoge raad in 2009.

dit is mogelijk. aegon beoordeelt klachten individueel. dit is in lijn met de uitspraak van de hoge raad in juni 2009. aegon is bereid om op basis van uw persoonlijke situatie ten tijde van afsluiten van het sprintplan te bekijken of er een aanleiding bestaat voor een regeling. hiervoor dienen wij stukken te ontvangen waaruit uw situatie ten tijde van afsluiten van het sprintplan blijkt. wij moeten daarvoor in ieder geval beschikken over:
-de belastingaangifte- en aanslag over het jaar waarin u het sprintplan heeft afgesloten
-inkomensgegevens (bijvoorbeeld salarisstroken) van het moment van afsluiten van het sprintplan
-bankafschriften van alle rekeningen van u van vier aaneengesloten weken voorafgaand aan het afsluiten van het sprintplan
-een overzicht van uw vermogenspositie ten tijde van het afsluiten van het sprintplan
-eventueel een biljet van proces, op te vragen bij uw belastingkantoor, indien u zelf niet meer zou beschikken over voldoende financiele stukken.

we verzoeken u bovengenoemde stukken (voor zover mogelijk) op te sturen. natuurlijk behandelen wij de verstrekte informatie uiteraard strikt vertrouwelijk. wij benadrukken dat wij zonder deze informatie niet kunnen nagaan of in aanmerking komt voor een eventuele regeling.

----------------------------

het is niet geheel verrassend, maar al die gegevens heb ik echt niet meer. en waarschijnlijk de meeste sprintplan gedupeerden ook niet meer.
klassiek gevalletje het de mensen vooral niet te makkelijk maken... :evil:

maar nu?
wat nu?
is dit het nou? sta ik buitenspel en is het verlies nemen? of zijn er nog mensen die nog tips hebben?

hoor t graag.
alvast bedankt en mvg.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: sprintplan.... en nu?

Ongelezen bericht door BL2 »

Een Sprintplan topic meer of nog meer op Radar forum maakt niet uit.
Maar ik kan niet geloven dat dit de letterlijke tekst is welke Aegon je heeft toegestuurd. Of de Aegon medewerker moet nog nooit van Hoofdletters gehoord hebben.....
dit is mogelijk. aegon beoordeelt klachten individueel. dit is in lijn met de uitspraak van de hoge raad in juni 2009. aegon is bereid om op basis van uw persoonlijke situatie ten tijde van afsluiten van het sprintplan te bekijken of er een aanleiding bestaat voor een regeling. hiervoor dienen wij stukken te ontvangen waaruit uw situatie ten tijde van afsluiten van het sprintplan blijkt. wij moeten daarvoor in ieder geval beschikken over:
-de belastingaangifte- en aanslag over het jaar waarin u het sprintplan heeft afgesloten
-inkomensgegevens (bijvoorbeeld salarisstroken) van het moment van afsluiten van het sprintplan
-bankafschriften van alle rekeningen van u van vier aaneengesloten weken voorafgaand aan het afsluiten van het sprintplan
-een overzicht van uw vermogenspositie ten tijde van het afsluiten van het sprintplan
-eventueel een biljet van proces, op te vragen bij uw belastingkantoor, indien u zelf niet meer zou beschikken over voldoende financiele stukken.
Wijziging: ("de" gewijzigd in "dit")
Laatst gewijzigd door BL2 op 19 feb 2017 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

mh_120476
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2017 10:36

Re: sprintplan.... en nu?

Ongelezen bericht door mh_120476 »

Nedankt voor uw antwoord. Zeer waardevol (kuch).

Maar misschien moet u eerst uw eigen tekst checken:

Maar ik kan niet geloven dat de de letterlijke tekst is wel Aegon je heeft toegestuurd.

Voordat u over hoofdletters klaagt.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: sprintplan.... en nu?

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik schrijf effe snel wat op een forumpje, met een minitoetsenbordje.
Bij een officieel schrijven van een financiële instelling zou je beter verwachten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: sprintplan.... en nu?

Ongelezen bericht door kweenie »

Eerste vraag die bij mij opkomt is waarom je nu, vier jaar later, hier een topic over opent op dit forum?

Verder inhoudelijk wordt naar die stukken gevraagd om te kunnen nagaan in hoeverre het sprintplan in jouw specifieke situatie veel te veel van je budget zou kosten en in hoeverre het dus voor jou betaalbaar is of niet. Afhankelijk daarvan kan er een (hogere) vergoeding worden gegeven.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: sprintplan.... en nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch vreemd dat er blijkbaar NU gekeken wordt of het Sprintplan TOEN wel betaalbaar was...

Ik zit verder met dezelfde vraag: waarom nu pas na 4 jaar een topic openen (terwijl er al zoveel exact dezelfde topics zijn)? Terwijl er ook nog eens pas 4 jaar na de uitspraak van de Hoge Raad actie wordt ondernomen?

mh_120476
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2017 10:36

Re: sprintplan.... en nu?

Ongelezen bericht door mh_120476 »

Ik snap de achterdochtige sfeer hier even niet.
Sterker nog... ervaar t als niet prettig. Maar goed...

Ik vroeg om n evt oplossing of tips. Als er zo vele gelijke onderwerpen op t forum zijn ontvang ik graag ook vele links van u allen. Want ik kan nl geen gelijke vinden.

In afwachting op uw linkjes
Mvg.

Robin R.
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 feb 2015 13:25

Re: sprintplan.... en nu?

Ongelezen bericht door Robin R. »

mh_120476 schreef:Ik snap de achterdochtige sfeer hier even niet.
Sterker nog... ervaar t als niet prettig. Maar goed...

Ik vroeg om n evt oplossing of tips. Als er zo vele gelijke onderwerpen op t forum zijn ontvang ik graag ook vele links van u allen. Want ik kan nl geen gelijke vinden.

In afwachting op uw linkjes
Mvg.
Geen 'achterdochtige' sfeer, doch meer een van verbazing dat u vele jaren later hier een oproep plaatst om voor uw casus een oplossing, tips of links aan te dragen.
Op dit forum zijn jarenlang alle bewegingen rond het Sprintplan op de voet gevolgd en zijn vrijwel alle feiten doorgelicht -datzelfde geldt voor de uitspraken van het Gerechtshof en Hoge Raad die er ná door u vermelde jaartal 2013 zijn geweest.
Dus... mijn tip zou zijn: Lees de topics en berichten (en u zult uw antwoorden vinden).

Robin R.
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 feb 2015 13:25

Re: sprintplan.... en nu?

Ongelezen bericht door Robin R. »

Robin R. schreef:
mh_120476 schreef:Ik snap de achterdochtige sfeer hier even niet.
Sterker nog... ervaar t als niet prettig. Maar goed...

Ik vroeg om n evt oplossing of tips. Als er zo vele gelijke onderwerpen op t forum zijn ontvang ik graag ook vele links van u allen. Want ik kan nl geen gelijke vinden.

In afwachting op uw linkjes
Mvg.
Geen 'achterdochtige' sfeer, doch meer een van verbazing dat u vele jaren later hier een oproep plaatst om voor uw casus een oplossing, tips of links aan te dragen.
Op dit forum zijn jarenlang alle bewegingen rond het Sprintplan op de voet gevolgd en zijn vrijwel alle feiten doorgelicht -datzelfde geldt voor de uitspraken van het Gerechtshof en Hoge Raad die er ná door u vermelde jaartal 2013 zijn geweest.
Dus... mijn tip zou zijn: Lees de topics en berichten (en u zult uw antwoorden vinden).
NB Wellicht kunt u eerst achterhalen of uw zaak -door de vele verstreken jaren- inmiddels niet verjaard is ?
Zo niet, dan zo snel mogelijk de zaak gaan stuiten (ook hieromtrent is alles terug te vinden in de topics en berichten op dit forum).

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: sprintplan.... en nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

mh_120476 schreef: Ik vroeg om n evt oplossing of tips. Als er zo vele gelijke onderwerpen op t forum zijn ontvang ik graag ook vele links van u allen. Want ik kan nl geen gelijke vinden.

In afwachting op uw linkjes
Mvg.
Heel simpel: gebruik de zoekfunctie maar. Daar hoeft niemand linkjes voor neer te zetten of jou het nazoekwerk uit handen te nemen.

Gesloten