LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Knuddewereld
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2013 12:11

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Knuddewereld »

22 Maart is naar mijn weten de laatste uitspraak vanuit de vereniging consument en geldzaken.
Dit is volgende week al !
Het schijnt nog een week of 8 te duren voor we meer weten.
80 % is vaak een enorm bedrag zeker in deze tijden van grote crisis, maar 100 % is uiteraard nog mooier,
maar gaat dit ook gebeuren; de grote vraag.
Anderzijds je zal het maar dringend nodig hebben.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Sprintlost schreef:Misschien heb ik me een oor aan laten naaien, en misschien had ik uiteindelijk meer terug kunnen krijgen maar ik ben er nu klaar mee.

Het voornaamste doel van dit bericht was om mensen te waarschuwen voor derde partijen die je een nog veel groter oor proberen aan te naaien.
Blijft uiterst merkwaardig, die ene witte raaf. Ruim 8 jaar niets doen, even dreigen met Kifid en hoppa: 80%!

Maar dan komt de aap dus uit de mouw:
Het voornaamste doel van dit bericht was om mensen te waarschuwen voor derde partijen die je een nog veel groter oor proberen aan te naaien.
Wedden dat AEGON op basis van zo'n bericht er toch in is geslaagd een aantal klagers af te serveren?
Want ach, wat jammer nou, toch geen 'onaanvaardbaar zware last '.

Locomotief
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 jul 2008 17:30

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Locomotief »

De negatieve stemming rond de club oplichters blijft meer en meer toenemen, hoe kan je nog bestaan als
AEGON? De klap gaat vallen en ik hoop erg hard, we schrijven straks geschiedenis! En lappen zullen ze!

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

De coulanceregeling past AEGON toe in situaties waarin de persoonlijke financiële omstandigheden van u en uw partner daartoe aanleiding geven. Om alsnog uw dossier te kunnen beoordelen, vragen wij u om ons kopieën van de volgende gegevens te sturen:

• de belastingaangifte en –aanslag over het jaar waarin u het SprintPlan heeft afgesloten;
• inkomensgegevens (bijvoorbeeld salarisstroken) van het moment van afsluiten van het SprintPlan;
• bankafschriften van alle rekeningen van u en uw partner van vier aaneengesloten weken voorafgaand aan het afsluiten van het SprintPlan;
• een overzicht van uw vermogenspositie ten tijde van het afsluiten van het SprintPlan;
• Overzicht van uw gezinssituatie; ((thuiswonende) kinderen, partner)
• eventueel een Biljet van Proces, op te vragen bij het Belastingkantoor in uw regio (als u zelf niet meer over de hiervoor gevraagde stukken zou beschikken).

Wij benadrukken dat wij zonder deze informatie niet kunnen nagaan of u in aanmerking komt voor een eventuele coulanceregeling.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

De aanwijzingen stapelen zich op dat Sprintlost een verzinsel is.

Sprintlost meldt zich voor het eerst op dit forum als reactie op een waarschuwing van ClaimConcept in de topic Uitspraak KiFiD over Sprintplan :
ClaimConcept schreef:Waarschuwing!

Afgelopen weken hebben wij nog een aantal nieuwe klachten over SprintPlan bij de advocaat van AEGON neergelegd. De ervaring leert dat AEGON, ondanks onze machtiging, vaak rechtstreeks contact zal proberen te zoeken met de juridisch ongeschoolde gedupeerde, zelfs via nietsvermoedende huisgenoten. De bedoeling moge duidelijk zijn…

Ondertussen taal noch teken van de Ombudsman Financiële Dienstverlening.
Over de handelwijze van AEGON is inmiddels een klacht ingediend bij de Nederlandse Orde van Advocaten.

Trap er niet in!
Dan volgt de allereerste bijdrage van Sprintlost op dit forum:
door Sprintlost » 15 feb 2013 13:31

Ik zou willen zeggen: Ga NIET in zee met juristen (zoals ClaimConcept) die misbruik maken van SprintPlan gedupeerden. Ze vragen hoge bedragen voor iets dat je ook zelf kunt regelen (via Kifid of direct via Aegon).
Ik zelf ben door Aegon benaderd nadat ik een Kifid procedure was gestart. Na een goed gesprek met een jurist van Aegon zijn we tot een schikking gekomen waarbij ik ruimt 80% van mijn inleg terug heb gekregen. Dit was binnen twee weken helemaal rond!
Misschien, als ik de uitkomst van Sprintplanclaim had afgewacht, had ik meer terug kunnen krijgen, maar ik wacht daar al meer dan 8 jaar op.

Als je geen zin hebt om te wachten: schrijf een brief aan Aegon en vraag om een gesprek om tot een oplossing te komen. Als je niet tevreden bent met wat ze je bieden kun je altijd nog weigeren.

Ga zeker NIET in zee met een advocaat/jurist; dat is zonde van je geld.
Sprintlost, geheel nieuw op dit forum, start vervolgens dit topic. Uit zijn/haar/hun vier berichten een paar zinsneden:
Sprintlost schreef:- Ik zou willen zeggen: Ga NIET in zee met juristen (zoals ClaimConcept) die misbruik maken van SprintPlan gedupeerden.

- Ik ben toen zelf een Kifid procedure begonnen.

- Iets later ben ik toen door een jurist van Aegon gebeld met de vraag of ik niet tenminste een gesprek met ze wilde aangaan om te kijken wat er mogelijk was. Tijdens dat gesprek heb ik mijn verhaal verteld. Hij wilde ook het een en ander weten over mijn financiele positie tijdens het aangaan van de Sprintplanovereenkomst. Ik heb echter niet het idee dat dat van invloed was op de uiteindelijke schikking.

- De volgende dag kreeg ik een principeovereenkomst waarin was vastgelegd dat ik 80% van mijn inleg terug kreeg.

- Misschien, als ik de uitkomst van Sprintplanclaim had afgewacht, had ik meer terug kunnen krijgen, maar ik wacht daar al meer dan 8 jaar op.

- Ga in GEEN geval in zee met juristen/advocaten of andere instanties die (veel) geld vragen om voor jou de strijd aan te gaan met Aegon.
Dus meer dan 8 jaar zelf niets doen, even een simpel briefje schrijven, spontaan gebeld worden, aan de telefoon even iets vertellen over je niet ter zake doende financiële positie, de volgende dag een voorstel. Hoe simpel kan het zijn.

Maar wat te denken van een bejaard echtpaar, alleen lagere school, alleen AOW? Zij kregen na vele jaren strijd slechts 25% aangeboden, zonder wettelijke rente.

En dan worden ze nu ook nog eens slachtoffer van ClaimConcept ,die misbruik maakt van SprintPlan gedupeerden en natuurlijk vele andere gedupeerden van banken

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door peewee »

Mogelijk is die Sprintlost inderdaad een ''mol''.
Hoe dan ook de onderstaande tekst op de pagina VEELGESTELDE VRAGEN op de website www.sprintplanclaim.nl van de Vereniging Consument & Geldzaken over de zogenaamde coulanceregeling van Aegon laat geen ruimte voor misverstand: niet aan beginnen op dit moment !

Zolang ons geen gevallen bekend zijn waarin AEGON volmondig de gemaakte fouten erkent en tot volledige schadeloosstelling overgaat, raden wij af om op dit zg." coulance-aanbod"" van AEGON in te gaan. Dit laatste is temeer het geval nu er nog geen sprake is van een definitief rechterlijk vonnis in de rechtsstrijd tegen AEGON over het Sprintplan. Wij adviseren u dringend de einduitkomst van de rechtsstrijd af te wachten, omdat deze uitkomst (mede) bepalend is voor de schade-uitkering waartoe AEGON gehouden zal zijn.

marco6900
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2013 14:07

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door marco6900 »

Sprintlost schreef:Lid worden van Consument & Geldzaken (sprintplanclaim) is, voor diegenen die voor de volledige vergoeding (inclusief rente) willen gaan en die daar geduld voor hebben, misschien de beste route. Al is er een risico dat hier uiteindelijk niets uitkomt.

Voor mensen die niet willen wachten en genoegen nemen met wat minder is praten met Aegon het beste wat je kunt doen. Als het aanbod wat ze doen niet bevalt kun je altijd nog voor de Sprintplanclaim route gaan.

Wat je in ieder geval NIET moet doen is in zee gaan met een derde partij die voor een percentage van de opbrengst voor jou de strijd aangaat met Aegon.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

@marco6900, wat wilt u met bijdrage aangeven?

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

marco6900 (Geregistreerd: 17 maart 2013 15:07, Laatst bezocht: 17 maart 2013 15:17 ), wat wilt u met uw quote op 17 maart aangeven? Of valt dit in de categorie ... ?
ClaimConcept schreef:De aanwijzingen stapelen zich op dat Sprintlost een verzinsel is.

Sprintlost meldt zich voor het eerst op dit forum als reactie op een waarschuwing van ClaimConcept in de topic Uitspraak KiFiD over Sprintplan :
ClaimConcept schreef:Waarschuwing!

Afgelopen weken hebben wij nog een aantal nieuwe klachten over SprintPlan bij de advocaat van AEGON neergelegd. De ervaring leert dat AEGON, ondanks onze machtiging, vaak rechtstreeks contact zal proberen te zoeken met de juridisch ongeschoolde gedupeerde, zelfs via nietsvermoedende huisgenoten. De bedoeling moge duidelijk zijn…

Ondertussen taal noch teken van de Ombudsman Financiële Dienstverlening.
Over de handelwijze van AEGON is inmiddels een klacht ingediend bij de Nederlandse Orde van Advocaten.

Trap er niet in!
Dan volgt de allereerste bijdrage van Sprintlost op dit forum:
door Sprintlost » 15 feb 2013 13:31

Ik zou willen zeggen: Ga NIET in zee met juristen (zoals ClaimConcept) die misbruik maken van SprintPlan gedupeerden. Ze vragen hoge bedragen voor iets dat je ook zelf kunt regelen (via Kifid of direct via Aegon).
Ik zelf ben door Aegon benaderd nadat ik een Kifid procedure was gestart. Na een goed gesprek met een jurist van Aegon zijn we tot een schikking gekomen waarbij ik ruimt 80% van mijn inleg terug heb gekregen. Dit was binnen twee weken helemaal rond!
Misschien, als ik de uitkomst van Sprintplanclaim had afgewacht, had ik meer terug kunnen krijgen, maar ik wacht daar al meer dan 8 jaar op.

Als je geen zin hebt om te wachten: schrijf een brief aan Aegon en vraag om een gesprek om tot een oplossing te komen. Als je niet tevreden bent met wat ze je bieden kun je altijd nog weigeren.

Ga zeker NIET in zee met een advocaat/jurist; dat is zonde van je geld.
Sprintlost, geheel nieuw op dit forum, start vervolgens dit topic. Uit zijn/haar/hun vier berichten een paar zinsneden:
Sprintlost schreef:- Ik zou willen zeggen: Ga NIET in zee met juristen (zoals ClaimConcept) die misbruik maken van SprintPlan gedupeerden.

- Ik ben toen zelf een Kifid procedure begonnen.

- Iets later ben ik toen door een jurist van Aegon gebeld met de vraag of ik niet tenminste een gesprek met ze wilde aangaan om te kijken wat er mogelijk was. Tijdens dat gesprek heb ik mijn verhaal verteld. Hij wilde ook het een en ander weten over mijn financiele positie tijdens het aangaan van de Sprintplanovereenkomst. Ik heb echter niet het idee dat dat van invloed was op de uiteindelijke schikking.

- De volgende dag kreeg ik een principeovereenkomst waarin was vastgelegd dat ik 80% van mijn inleg terug kreeg.

- Misschien, als ik de uitkomst van Sprintplanclaim had afgewacht, had ik meer terug kunnen krijgen, maar ik wacht daar al meer dan 8 jaar op.

- Ga in GEEN geval in zee met juristen/advocaten of andere instanties die (veel) geld vragen om voor jou de strijd aan te gaan met Aegon.
Dus meer dan 8 jaar zelf niets doen, even een simpel briefje schrijven, spontaan gebeld worden, aan de telefoon even iets vertellen over je niet ter zake doende financiële positie, de volgende dag een voorstel. Hoe simpel kan het zijn.

Maar wat te denken van een bejaard echtpaar, alleen lagere school, alleen AOW? Zij kregen na vele jaren strijd slechts 25% aangeboden, zonder wettelijke rente.

En dan worden ze nu ook nog eens slachtoffer van ClaimConcept ,die misbruik maakt van SprintPlan gedupeerden en natuurlijk vele andere gedupeerden van banken

baris23bb
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2010 22:09

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door baris23bb »

Ben je bereid jouw brief anoniem te delen zodat hier meer mensen gebruik van kunnen maken???

ZOU WEL TOP ZIJN.....

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door peewee »

Ook voor Baris23bb geldt: begrijpend (leren) lezen en stapsgewijs te werk gaan.

1 Brief aan Aegon Bank schrijven (aangetekend verzenden; kopiebrief bewaren !) waarin je de volledige schade claimt uit hoofde van je Sprintplancontract + wettelijke vertragingsrente EN ook aankondigt dat je bij uitblijven van schadevergoeding binnen een termijn van ZES WEKEN na datum van je brief een KIFID klachtprocedure start > ga vervolgens naar stap 2;
2 Bij uitblijven van reactie van Aegon binnen circa 6 weken of reactie waarin AEGON aanbiedt minder dan 80% van je schade te vergoeden > ga naar stap 3;
3 KIFID klachtprocedure opstarten.

Negeer reacties van Aegon Bank waarin Aegon als voorwaarde stelt dat je eerst een hele lijst aan inkomens en vermogensgegevens moet overleggen uit de tijd dat je het Sprintplancontract sloot. Die inkomensvoorwaarden zijn onzin, want doen geen recht aan de aard van het onrechtmatig handelen door Aegon. Het KIFID kijkt ook niet naar je inkomen/vermogen van destijds.


Succes hiermee en hou dit forum op de hoogte van je wederwaardigheden inzake je Sprintplan-schadeclaim.

P.S. Bovenstaand advies is eigenlijk alleen bedoeld voor Sprintplan-gedupeerden die voldoen aan tenminste twee van de vier onderstaande voorwaarden:
- niet bij de collectieve rechtszaak van de Vereniging Consument & Geldzaken tegen Aegon zijn aangesloten (en ook niet willen aansluiten, bijvoorbeeld vanwege de 23 euro contributie (krent !);
- genoegen willen nemen met een sub-optimale d.w.z gedeeltelijke schadevergoeding;
- zeer dringend om een schadevergoeding verlegen zitten;
. in staat zijn op een enigszins samenhangende wijze een brief te schrijven als vorenbedoeld (dus geen halvabeet zijn !).

WeePeetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2013 19:32

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door WeePeetje »

Sprintlost kan het ons gemakkelijker maken als hij zijn correspondentie met AEGON van a t/m z ons verstrekt. Kan iedereen voor zichzelf besluiten wat voor hem/haar goed is. Daarnaast bewijst Springlost zich zelf hiermee een grote dienst: je zult maar worden aangesproken als eventuele mol. Dat moet je toch niet willen.

Sprintlost
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:17

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Sprintlost »

Poeh, ik had niet verwacht dat mijn bericht zoveel stof zou doen opwaaien!

Het doel van dit bericht was om mensen te informeren door te vertellen hoe het in mijn geval is verlopen. Dat was namelijk iets wat ik miste op dit forum.

Dat ik daarbij zo resoluut afraad om gebruikt te maken van juristen en advocaten komt omdat ik zelf ook contact heb gehad met deze partijen. Daarbij was het steeds zo dat ze grote bedragen vroegen (percentages gebaseerd op het uiteindelijke resultaat) voor diensten die je ook zelf kunt afhandelen. Het ging in mijn geval om bedragen van bijna 1500 euro waarbij soms ook een paar honderd vooraf betaald moet worden.

@ClaimConcept: Het is niet mijn bedoeling geweest om u, of andere soorgelijke partijen zwart te maken. Als ik uw berichten op dit forum lees krijg ik echter wel het gevoel dat u de mensen ten onrechte bang maakt. De berichten die u plaatst zijn niet onpartijdig en niet objectief. Dat is ook logisch want u moet uw geld ermee verdienen en dat is uw goed recht. Ik vind het echter wel vervuiling van dit forum. Het wordt daardoor erg moeilijk om de 'eerlijke' berichten van de commerciele te onderscheiden.

Dat ik door Aegon zelf ben benaderd om het onderling op te lossen heeft denk ik te maken met het feit dat ik een Kifid procedure gestart was. Het starten van zo'n procedure stelt niet veel voor en is goed beschreven op de Kifid site. Stap 1 is dat je je klacht per brief aan Aegon meldt. In die brief vertel je je verhaal en vertel je wat voor jouw een bevredigende oplossing zou zijn. Ik ga niet mijn hele brief hier publiceren maar hier een paar fragmenten:

...Mijn klacht betreft uw SprintPlan product waaraan ik tussen 20xx en 20xx heb meegedaan.
Ik heb in die periode maandelijks xxx gulden ingelegd waarvan ik uiteindelijk niets over heb
gehouden.
Tijdens bijna de gehele contractperiode ben ik in de veronderstelling geweest dat ik
tenminste mijn inleg terug zou krijgen. Ik heb nooit geweten dat er een risico was dat ik
minder dan mijn inleg of zelfs helemaal niets terug zou kunnen krijgen.
Als ik dit van tevoren geweten had, was ik nooit een SprintPlanovereenkomst aangegaan.
Ik was in de veronderstelling dat ik met een spaarproduct te maken had waarbij ik, als de
financiele markten meewerkten, extra zou kunnen sparen en waarbij ik, in het slechtste
geval, slechts mijn inleg terug zou krijgen.
Ik heb de beslissing om mee te doen met het SprintPlan gedaan op basis van de SpaarBeleg
SprintPlan folder uit november 1999. In deze folder staat nergens vermeld dat er een risico
is dat je minder dan je inleg terug kan krijgen.
Ik ben van mening dat deze informatie wel in de folder had moeten staan (zorgplicht).
Omdat dit niet het geval was ben ik een overeenkomst met u aangegaan die uiteindelijk iets
heel anders inhield dat ik op basis van uw folder had opgemaakt.
Op basis hiervan wil ik u vragen om uw verantwoordelijkheid als financieel dienstverlener te
nemen en het door mij betaalde bedrag (xxx Gulden = Euro xxx) aan mij terug te
storten...


In de brief vermeld je natuurlijk ook je SprintPlan contract nummer.

In mijn geval kreeg ik na een paar weken een brief van Aegon terug waarin ze aangaven bereid te zijn te kijken of ik in aanmerking kom voor hun 'coulanceregeling'. Ze vroegen daarbij om een hele lijst met persoonlijke financiele gegevens. Ik ben daar niet op in gegaan en heb nogmaals een brief gestuurd waarin ik vriendelijk bedank voor de coulanceregeling. Ik heb daarbij aangegeven dat ik niet begrijp waar ze de gegevens van mijn financiele situatie voor nodig hebben. Het gaat mij er immers om dat ik verkeerd ben ingelicht waardoor ik een overeenkomst ben aangegaan die anders bleek te zijn dan ik op basis van de SprintPlanfolder kon vermoeden. Ik heb in die tweede brief nogmaals om de volledige teruggaaf van mijn inleg gevraagd.

Na een paar weken kreeg ik weer een brief van Aegon waarin Aegon mijn standpunt betwist: "...ons standpunt is dat uit de documentatie voldoende duidelijk blijkt wat de aard van het product SprintPlan is. Wij hebben u juist en volledig voorgelicht over het SprintPlan, waarbij ook de risico's zijn aangegeven. Dit is inmiddels door de Hoge Raad bevestigd...".

Vervolgens ben ik de Kifid procedure gestart. Dit houdt in dat je een standaard klachtformulier invult en dit samen met je SprintPlan contract en kopieen van alle brieven naar en van Aegon opstuurt.

Kort nadat ik van Kifid te horen kreeg dat mijn klacht in behandeling was genomen werd ik door Aegon gebeld. Ze wilden graag met mij praten over een oplossing. Ik was op dat moment erg skeptisch over de mogelijkheden hiervan. Voordat dit gesprek plaatsvond heb ik nog aangegeven dat ik in principe mijn volledige inleg terug wilde en dat, als alles snel afgehandeld zou worden, ik wel akkoord wilde gaan met 80% van mijn inleg. Achteraf heb ik daar een beetje spijt van want ik had er misschien meer uit kunnen halen...

Het gesprek vond 's avonds bij mij thuis plaats en was heel ontspannen. Ik heb in alle eerlijkheid mijn verhaal gedaan. De jurist van Aegon vroeg wel om wat financiele gegevens zoals wat ik ongeveer verdiende ten tijde van het aangaan van de overeenkomst. Ik heb hem verteld wat ik toen ongeveer verdiende maar hij hoefde daar geen bewijs van. Verder vroeg hij wat ik nu per maand ongeveer aan hypotheekkosten kwijt ben. Ik was erg verbaasd over die vraag. Ten tijde van het aangaan van het SprintPlan had ik helemaal geen huis! Achteraf had ik het gevoel dat deze vragen voor de vorm werden gesteld en dat hij al lang een schikkingsbedrag in zijn hoofd had. Ik heb tijdens dit gesprek zelfs gezegd dat ik het geld helemaal niet nodig had maar dat ik vond dat ik er recht op had omdat ik vond dat ik was misleid.
Toen hij tenslotte vroeg met welk bedrag ik tevreden zou zijn heb ik gezegd dat ik eigenlijk mijn volledige inleg terug wilde maar dat, als het snel afgehandeld kon worden, ik met 80% ook tevreden zou zijn. Hij wilde toen graag een bedrag in euro's van mij horen. Toen ik vervolgens het bedrag (80% van mijn inleg) noemde rondde hij het zelf ruim naar boven af! Ik dacht toen: "****, had ik nu maar hoger ingezet!".

Een paar dagen later kreeg ik de brief met inze afspraken ter ondertekening thuisgestuurd. Deze brief laat de schuldvraag in het midden. Er staat o.a. in:

"...AEGON zal ter definitieve regeling van het geschil een bedrag van xxx aan xxx betalen. Het schikkingsbedrag zal binnen twee weken worden overgemaakt..."
"...Partijen hebben, na ontvangst van het schikkingsbedrag, niets meer te vorderen uit hoofde van of in verband met (het afsluiten van) de overeenkomst en verlenen elkaar reeds nu voor als dan algehele en finale kwijting..."
"xxx doet onvoorwaardelijk en definitief afstand van alle vorderingen op AEGON..."

Binnen twee weken had ik het geld op mijn rekening staan.

Met het traject dat ik heb doorlopen zal je niet je volledige inleg (met of zonder rente) twerug kunnen krijgen. Maar wel een groot deel daarvan. Een ieder die daar genoegen mee neemt zou dit traject kunnen proberen. Bedenk daarbij dat je niet hoeft in te stemmen met het schikkingsbedrag dat Aegon biedt. Als het je niet bevalt kun je daarna altijd nog op andere manieren je geld proberen terug te krijgen.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Sprintlost schreef:@ClaimConcept: Het is niet mijn bedoeling geweest om u, of andere soorgelijke partijen zwart te maken. Als ik uw berichten op dit forum lees krijg ik echter wel het gevoel dat u de mensen ten onrechte bang maakt. De berichten die u plaatst zijn niet onpartijdig en niet objectief. Dat is ook logisch want u moet uw geld ermee verdienen en dat is uw goed recht. Ik vind het echter wel vervuiling van dit forum. Het wordt daardoor erg moeilijk om de 'eerlijke' berichten van de commerciele te onderscheiden.
@Sprintlost, wilt u zo vriendelijk zijn om concreet aan te geven in welk opzicht wij mensen ten onrechte bang maken, niet objectief zijn, vervuiling van dit forum zijn, geen 'eerlijke' berichten plaatsen?

wilfredo
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 okt 2011 09:20
Locatie: wageningen

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door wilfredo »

Claim concept een excuus aan Sprintlost is wel op zijn plaats, met dit verhaal maakt Sprintlost zich zeer geloofwaardig!!

Thanx Sprintlost voor de info!

Ik heb een klacht ingediend bij aegon ipv een brief en hoop op een reactie, zal waarschijnlijk niet, maar dan doe ik het alsnog via de post!

Sprintlost
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:17

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Sprintlost »

@ClaimConcept: het viel mij op dat u op dit forum mensen afraadt om contact op te nemen met Aegon. "Trap er niet in" zegt u. U heeft ook gezegd dat de Kifid procedure niet te doen is voor leken. Daarnaast probeert u mij als 'mol' af te schilderen wat ik ook niet zo netjes vind.

Voor mij heeft de Kifid procedure en het contact met Aegon tot een bevredigende oplossing geleid en dat zou voor meer mensen kunnen gelden.

Maar goed, ik heb geen zin om hierover verder te gaan kibbelen. Ik heb gisteren al een avond opgeofferd om mijn verhaal te doen en ik ben er nu klaar mee. Ik hoop dat er mensen zijn die er wat aan hebben.

Sprintlost
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:17

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Sprintlost »

Oh ja, wat ik toch nog kwijt wil is het volgende:

Ik weet niet waarom de coulanceregeling van Aegon voor bepaalde mensen niets, of weinig, oplevert en voor andere mensen juist veel. Mijn vermoeden is dat dit niets te maken heeft met je financiele situatie ten tijde van het aangaan van de overeenkomst of met je huidige financiele situatie. Ik heb in mijn klachtenbrief aan Aegon zelfs gemeld dat het mij niet om het geld gaat en dat ik het geld niet nodig heb. Dit heb ik ook tijdens het gesprek met de jurist van Aegon nogmaals genoemd. Ik heb tijdens dat gesprek ook meerdere malen gevraagd waarom ze mijn financiele situatie wilden weten omdat ik werkelijk niet begreep (nog steeds niet) wat deze met de zaak te maken heeft. Ik heb verteld dat het mij om gerechtigheid gaat. Dat ik destijds niet voldoende ben ingelicht over de risico's van het SprintPlan en dat mijn financiele situatie daar helemaal los van staat. De jurist wilde niet vertellen waar hij deze gegevens voor nodig had. Maar het feit dat hij geen bewijzen vroeg voor de bedragen die ik heb genoemd geeft voor mij aan dat deze gegevens er eigenlijk niet toe doen.

Het lijkt mij dat ze bij Aegon, op een of andere manier, per geval een inschatting maken van hoe lastig ze denken dat een klant gaat worden en dus hoeveel geld deze gaat kosten. Als dat teveel wordt, word je benaderd en bieden ze een schikkingsbedrag. Doordat ik die Kifid procedure ben gestart ben ik blijkbaar lastig genoeg geworden en hebben ze mij benaderd.

Uiteindelijk gaat het er Aegon natuurlijk om, om met zo min mogelijk kosten van de SprintPlan claims af te komen. Ze gebruiken de 'coulanceregeling' voor mensen waarvan ze denken dat deze veel geld gaan kosten (vooral in tijd, procedures, rechtzaken).
Door de naam: 'coulanceregeling' en het feit dat ze je financiele gegevens opvragen willen ze doen geloven dat ze de mensen die het financieel nodig hebben tegemoet willen komen. Dat doet het natuurlijk goed naar buiten toe.

Uiteindelijk is Aegon natuurlijk een bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Sprintlost schreef:@ClaimConcept: het viel mij op dat u op dit forum mensen afraadt om contact op te nemen met Aegon. "Trap er niet in" zegt u. U heeft ook gezegd dat de Kifid procedure niet te doen is voor leken. Daarnaast probeert u mij als 'mol' af te schilderen wat ik ook niet zo netjes vind.
door Sprintlost » 15 feb 2013 13:31

Ik zou willen zeggen: Ga NIET in zee met juristen (zoals ClaimConcept) die misbruik maken van SprintPlan gedupeerden.
@Sprintlost, met bovenstaande zin start uw allereerste bijdrage op dit forum! Vinden wij niet zo netjes...

Nogmaals gefeliciteerd met uw afhandeling, maar realiseer uzelf wel dankzij welke inspanningen van welke partijen deze uiteindelijk tot stand heeft kunnen komen, terwijl er ook nog eens meer in had gezeten. Trap er niet in!

Sprintlost
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:17

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Sprintlost »

door Sprintlost » 15 feb 2013 13:31

Ik zou willen zeggen: Ga NIET in zee met juristen (zoals ClaimConcept) die misbruik maken van SprintPlan gedupeerden.
door ClaimConcept » 26 maart 2013 11:01

@Sprintlost, met bovenstaande zin start uw allereerste bijdrage op dit forum! Vinden wij niet zo netjes...
@ClaimConcept: Excuus, ik had dat misschien iets genuanceerder moeten zeggen.

Het grote verschil is wel dat ik dit heb gezegd in het belang van de SprintPlan gedupeerden op dit forum. Dat u mij een mol noemde is niet in het belang van de mensen hier. Ik heb hier eerlijk mijn verhaal verteld in de hoop dat ze deze informatie kunnen gebruiken. Als u de mensen hier werkelijk wilt helpen stop dan met te proberen mijn verhaal te ontkrachten maar help de mensen om de informatie hier in hun voordeel te gebruiken.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Ok, u krijgt het voordeel van de twijfel, maar zo simpel als u het voorspiegelt, zo werkt het dus lang niet voor iedereen. Reken maar dat wij het beste voor hebben met gedupeerden, dat is ons vak en daar zijn wij goed in. Maar het gaat nooit zonder slag of stoot, de meeste klachten worden in eerste en in tweede instantie afgewimpeld, zoals bijvoorbeeld in een ander topic te lezen valt:
door petra502 » 26 maart 2013 13:04

hi allemaal,

Kan iemand mij advies geven , ik heb vorige jaar nav deze forum, een brief geschreven naar Aegon of ik in aanmerking kwam voor een coulanceregeling en dat is gewoon afgewezen.
wie heeft hetzelfde bericht gekregen en is er nog hoop.
En dat je een procedure bij Kifid ook zelf kunt afhandelen, is gewoon niet waar. In theorie wel, maar meer dan de helft van de klachten in de fase Ombudsman wordt niet-ontvankelijk verklaard, terwijl in de volgende fase bij de Geschillencommissie meer dan driekwart vervolgens definitief wordt afgewezen. Specialistenwerk dus.

Gesloten