LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Strijdplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Locomotief
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 jul 2008 17:30

Strijdplan

Ongelezen bericht door Locomotief »

Is het een goed idee om een site aan te maken en daarop de afrekeningen van de Sprintplannen te projecteren, ze zullen er van schrikken, ook niet-gedupeerden en mensen die niets met AEGON gemeen hebben.

Inleg fl. 15.000,= uitkering € 254,= Dat zal iedereen te zien krijgen, we gaan het eens anders doen, afgelopen met het hokje op Tros Radar, de wereld in!!!!!!

Daarna de Internationale media zoeken om iedereen te waarschuwen, de Locomotief gaat nu rijden, kom op met de reacties, ook de negatieve!

Knuddewereld
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2013 12:11

Re: Strijdplan

Ongelezen bericht door Knuddewereld »

Prima idee. Mijn situatie: € 4800,- "gespaard" en 0 euro terug.
Inderdaad krankzinnig dat het zooitje ongeregeld nog bestaansrecht heeft onder het mom van moet allemaal maar kunnen. Deze wereld is zo niet beschaafd, een overschot aan knudde mensenwezens.
Als je alleen al ziet hoe enorm schandalig en ziek er met dieren wordt omgegaan. De mens op aarde is de grootste fout ooit ! Niet eens in staat om er een mooie klasse wereld van te maken.

Geen idee hoe actief zij in buitenland zijn. In eigen land (lees Nederlaagland) is al heel veel onwetendheid mensen die hun niet associeren met zware oplichting (lezen zij geen kranten denk je dan).
Laatst gewijzigd door Knuddewereld op 14 mar 2013 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Strijdplan

Ongelezen bericht door sjohie »

Mijn pensioenfonds heeft voor aardig wat geld in Aegon aandelen zitten, dus bedankt voor jullie bijdrage aan mijn oude dag voorziening. :D

Knuddewereld
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2013 12:11

Re: Strijdplan

Ongelezen bericht door Knuddewereld »

Kijk weer zo een ***** opmerking ik ik en ik. Eerst maar kijken of u het daadwerkelijk uitgekeerd krijgt.Wij dachten ook iets opgebouwd te hebben voor personen als u hoop ik van harte dat u investeert in een grote luchtbel !

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Strijdplan

Ongelezen bericht door sjohie »

Knuddewereld schreef:Kijk weer zo een ***** opmerking ik ik en ik. Eerst maar kijken of u het daadwerkelijk uitgekeerd krijgt.Wij dachten ook iets opgebouwd te hebben voor personen als u hoop ik van harte dat u investeert in een grote luchtbel !
Tsja, mijn opmerking mag dan wat flauw zijn, maar de achterliggende waarheid is dat niet. Die waarheid is namelijk dat van het hele systeem waar onze hypotheken, verzekeringen, pensioenen en spaarproducten zoals deze deel uit maken, iedereen heeft geprofiteerd. De één direct via een bonus, de ander indirect/ongemerkt via oa de rendementen op hun pensioenpremies. Het overgrote deel van de winsten op dit soort producten vloeide terug naar de aandeelhouders, waaronder indirect via pensioenfondsen of andere beleggingsproducten, dus naar de klanten van Aegon en consorten. Immers, de spaarbeleg/sprintplan klanten hebben/hadden echt nog wel wat meer financiële producten lopen, en zullen via die weg ook geprofiteerd hebben van het systeem waar dit maar een onderdeeltje van is.

Warren Buffet vatte het mooi samen in een interview aan het begin van de crisis toen hij zei, "er was hebzucht aan beide kanten van de tafel".

Knuddewereld
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2013 12:11

Re: Strijdplan

Ongelezen bericht door Knuddewereld »

Ok maar er is wel een aanzienlijk verschil tussen KLANTEN die met een gering bedrag per maand dachten te sparen of het aegon gespuis dat alleen al met het sprintplan (ja voor hun zelf !) 700 miljoen heeft binnen geharkt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Strijdplan

Ongelezen bericht door sjohie »

Knuddewereld schreef:Ok maar er is wel een aanzienlijk verschil tussen KLANTEN die met een gering bedrag per maand dachten te sparen of het aegon gespuis dat alleen al met het sprintplan (ja voor hun zelf !) 700 miljoen heeft binnen geharkt.
Die 700 miljoen is bij mijn weten een schatting van VCG? En áls dat bedrag klopt, dan is dat geld dus ultimo bij de aandeelhouders van Aegon terecht gekomen, en is de cirkel weer rond, aangezien zo ongeveer elk Nederlands pensioenfonds aandelen van ze in portefeuille heeft. Er zat eind vorig jaar ~900 miljard in de pensioenpot, waarvan (afhankelijk van de gekozen berekening) ~20% afkomstig is van ingelegde premies, en de rest komt dus van de beleggingswinsten in dit soort bedrijven.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Strijdplan

Ongelezen bericht door juwita »

@Sjohie,
Tja en van de VOC hebben er in dit land ook mensen geprofiteerd,.... en van de brandschattende noormannen.... en van de batavieren.
Waar het nu echt om gaat is of in ons (zichzelf rechtstaat noemend) land, de rechter AEGON laat wegkomen met de Sprintplan zwendelpraktijken en, zo ja, wat daarvan dan weer de gevolgen zijn. De rest is doodgewoon onzin.

De altijd ietwat megalomane bestuurders in ons land hebben of hadden twee stokpaardjes (even afgezien van de euro want dat is natuurlijk ook een stokpaardje, zij het niet alleen van NL !)
1 Nederland, met name Amsterdam, promoten in de wereld als centrum van de financiele wereld (naast Londen en New York :lol: .
2 Nederland als (zelfverkozen) centrum van de rechtspraak en ''wereldhoofdstad'' van het recht.

Welnu, het eerste project is inmiddels faliekant mislukt. Nu even bezien of we straks ook het tweede project bij het grootvuil kunnen zetten.

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: Strijdplan

Ongelezen bericht door bia »

sjohie schreef:Mijn pensioenfonds heeft voor aardig wat geld in Aegon aandelen zitten, dus bedankt voor jullie bijdrage aan mijn oude dag voorziening. :D
Zou mij niets verbazen als jou pensioenfonds straks ook zoals Aegon € 00,00 uitkeert, aandelen bij Aegon zijn geen koperen stuiver waard.

Gesloten