LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermogensplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Balsan
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2006 10:30

Vermogensplan

Ongelezen bericht door Balsan »

In toenemende mate maak ik mij zorgen omtrent 2 vermogensplannen die ik in 1997 heb afgesloten ter financiering van de studiekosten van onze kinderen.

op Beide heb ik inmiddels c.a. 8.000 Euro gestort. 1 loopt 15 jaar en 1 loopt 20 jaar.

Wat ik opmerkelijk vind, is dat ik alleen maar mijn ingelegde bedragen zie, en geen enkel inzicht krijg in het daadwerkelijk opgebouwde vermogen.

Vragen:
1) Is er iemand die weet hoe je erachter komt wat het opgebouwde vermogen is ?
2) Is het verstandig om de boel af te kopen ?
3) Kan ik met een negatieve uitkering komen te zitten, dus niet alleen totaal 16.000 Euro kwijt, maar ook nog een restschuld.
4) Heeft iemand Tips voor ons ?

Ik begin behoorlijk zenuwachtig te worden.

hotse
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 dec 2005 08:05

Re: Vermogensplan

Ongelezen bericht door hotse »

Daar is zo moeilijk antwoord op te geven. In de informatie die je gekregen hebt staat dat wel, alleen je moet wel heel goed lezen wat er staat, je moet hun bedoeling begrijpen. Als ze dat geld besteed hebben aan beleggingen ben je afhankelijk van wat de beleggingen op het moment van uitbetaling opbrengen.

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: Vermogensplan

Ongelezen bericht door Harderwijk »

ik hoop je met het volgende te kunnen helpen:

1) Hoe kom je achter de actuele waarde van je polis?

Antwoord: Gewoon Spaarbeleg bellen, polisnummer doorgeven en daar geven ze je per direct de actuele waarde.

2) is het verstandig om de boel te beeiendigen?

Antwoord: Kan ik vanaf hier niet zien. Veel is afhankelijk van de waarde op dit moment. Feit is dat de lopende polis valt onder de wet brede herwaardering waardoor de polis, gehouden aan enkele voorwaarden, belastingvrij is. Feit is ook de je verhoudingsgewijs de meeste kosten al betaald hebt. Dan is het ook nog eens belangrijk in welk fonds u belegd. IS dat het Mix fund of het Equity Fund?

3) kunt u met een restschuld komen te zitten?

Antwoord: Nee dat kan niet! Als u deelneemt in het Mixfund heeft u in ieder geval een inleggarantie die geld na minimaal 10 jaar deelname. Mocht u in het Equityfund zitten geld deze garantie niet. Het zou dan wel kunnen zijn dat u minder uitgekeerd krijgt dan uw inleg. Het 1 en ander is afhankelijk van de nog te ontwikkelen beurskoersen.

4) heeft iemand nog tips?

Antwoord: Zeker wel!! Jezelf eens goed verdiepen! Gezien de gestelde vragen heb je geen flauw idee waar je ooit aan begonnen bent! Mensen zoals jij hebben zichzelf behoorlijk in de nesten gewerkt met aandelenlease produkten. Jouw polis valt hier overgens niet onder! Maar laat het een les zijn voor de toekomst, bezint eer ge begint!

Groet

Balsan
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2006 10:30

Re: Vermogensplan

Ongelezen bericht door Balsan »

Zeer bedankt voor de heldere uiteenzetting. Ik ga ze maandag meteen bellen om een idee te krijgen van de waarde van beide polissen.

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: Vermogensplan

Ongelezen bericht door Harderwijk »

Graag gedaan, het was/is een kleine moeite en ben blij je geholpen te hebben,

Groet

Gesloten