LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door peewee »

Kennelijk heeft het Gerechtshof Amsterdam inmiddels een datum bepaald waarop het appelarrest (lees: vonnis in hoger beroep) zal worden gewezen. Dat is te lezen op de website http://www.sprintplanclaim.nl Voorgenomen datum is: 24 februari 2015.

Zie ik het goed dan heeft de hoger beroepsprocedure alleen al straks zo'n 8 jaar geduurd. Zou -qua duur-best wel eens een absoluut nationaal record kunnen zijn.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door Consumentt »

Als er na het lange wachten dan maar een uitspraak wordt gedaan die het rechtsgevoel van alle gedupeerden recht doet.
Maar ik vrees dat die oplichters van Aegon wel in cassatie zullen gaan.
Nog eens een paar jaar erbij.....

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door bia »

Beste Consumentt,

Cassatie denk niet dat ze eeuwig kunnen doorgaan, eens zullen moeten zwichten trouwens ben van mening dat dit proces lang genoeg heeft geduurd voor de 120.000 gedupeerden.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Ik gok op opnieuw een maand uitstel :wink:

Moscowfiets
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2014 19:54

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door Moscowfiets »

Is het niet raadzaam om misschien Aegon middels de verschillende sociale media ze te doen laten zwichten? Misschien dat ze dan cassatie uit hun hoofd laten.het is zo langzamerhand belachelijk aan het worden hoe lang men over zo'n civiele zaak doen. Ik heb er overigens een hard hoofd in dat dit gunstig afloopt voor ons gedupeerden. Let wel dit is mijn persoonlijk gevoel en zeker niet feitelijk onderbouwd.Ik ben heel erg benieuwd of ons gelijk gehaald zal gaan worden!!

jonagold
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 apr 2014 15:45

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door jonagold »

bia schreef:Beste Consumentt,

Cassatie denk niet dat ze eeuwig kunnen doorgaan, eens zullen moeten zwichten trouwens ben van mening dat dit proces lang genoeg heeft geduurd voor de 120.000 gedupeerden.
volgens mij kan dit niet,dit is al de hoge raad,deze uitspraak is final

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door peewee »

@Jonagold,

Beter lezen ! Het gaat nog steeds om het vonnis van het Gerechtshof (Amsterdam) in hoger beroep (ook wel appelarrest genoemd !).

Cassatie bij de Hoge Raad in Den Haag komt eventueel daarna.

Pedro83
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2014 21:39

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door Pedro83 »

Weet iemand toevallig hoe laat de zitting plaatsvindt komende dinsdag?

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:Ik gok op opnieuw een maand uitstel :wink:
@pedro83: er is geen sprake van een hoorzitting, het betreft datum vonniswijzing.

Pedro83
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2014 21:39

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door Pedro83 »

@Claimconcept: dank voor de toelichting. Ik begrijp dat het inderdaad (gelukkig) geen nieuwe hoorzitting is, maar is de vonniswijzing openbaar c.q. bij te wonen voor publiek? (en hoe laat vindt de vonniswijzing plaats?)

Robin R.
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 feb 2015 13:25

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door Robin R. »

Tjonge zeg... uitgesteld tot 7 april.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door juwita »

Op de website www.sprintplanclaim.nl van Consument en Geldzaken lees ik dat het vonnis is uitgesteld tot 7 april a.s.

steventje701
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 okt 2008 22:27

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door steventje701 »

Ja hoor. Wederom uitgesteld. Kan iemand mij vertellen waarom dit uitgesteld zou kunnen zijn?
De rechtbank heeft na al die jaren toch genoeg tijd gehad om hier heeeeel diep in te duiken.
Ik krijg het vermoeden dat die dieven hier gewoon mee weg gaan komen.
En hoe kan het dat individueel wel al tot een vergoeding is berecht en hier komen ze geen steek verder?
Is het niet verstandig om de media te gaan zoeken.

Moscowfiets
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2014 19:54

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door Moscowfiets »

Helemaal mee eens, wat een aanfluiting is dit toch! de gedupeerden worden gebruikt als speelbal.Wat kunnen ze in godsnaam 7 april wel uitspreken wat ze vandaag niet konden??! Of moest de rechter vandaag toevallig een belangrijk potje golfen;-)tis wat ik al eerder zei..gevoelsmatig heb ik er een slecht gevoel bij dat dit goed af gaat lopen.in de media ook totaal geen aandacht.bizar!

Glory
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2013 10:17

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door Glory »

ClaimConcept schreef:ClaimConcept schreef:Ik gok op opnieuw een maand uitstel
Jaaaaaa maar liefst 2 weken er naast Claimconcept!! Een weer niet te geloven uitstel voor de klaplopers maar laten wij weer geduldig wachten op het volgende toneelstuk!
Wat een laag laf zooitje daar bij AEGON, er klopt helemaal niets van en daar beste mensen liggen dan polissen / spaarbrieven enz. enz. !!

Wie trouwens heeft ooit een coulance-verzoek gedaan aan AEGON en daar een positief antwoord op ontvangen (behalve dan de AEGON-halzen die zich voordoen als gedupeerden op deze site, hé Mario!) 8)

steventje701
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 okt 2008 22:27

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door steventje701 »

Wel coulance verzoek gedaan maar je moet dan je gehele financiële situatie van het moment van afsluiten kunnen laten zien.

Mark250
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2014 10:15

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door Mark250 »

Ook ik destijds een verzoek gedaan , en ik kwam in die periode net uit een schuldsanering dus ik had het al niet breed destijds , ik dacht dus idd te gaan sparen want dat leer je dan wel maar ook dit mocht niet baten om in aanmerking te komen de gluiperds.
Destijds was ik ook aan het werk particulier bij iemand en deze persoon had net op het moment dat ik er was een adviseur van Aegon en hij gaf me gelijk dat het een vals beschamend product was , je eigen personeel dus ! houd moed allemaal

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door bia »

Wat een blamage daar in Amsterdam ze kunnen wel maar durven geen uitspraak te doen, iedereen weet zo langzamerhand wel dat Aegon Bank ruim 120.000 gedupeerden heeft benadeeld (misleid) wat is het probleem dan ?

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door juwita »

Het arrest (vonnis) is aangehouden. Naar de reden kan men slechts gissen. Aanhouding wil niet zeggen dat het arrest nu op 7 april wordt gewezen. Het kan ook ''bij vervroeging'' (zo heet dit nu eenmaal, ik kan er ook niets aan doen !) al volgende week of zo, als een soort duveltje uit een doosje er liggen. Verdere aanhouding op 7 april is ook mogelijk.

Dit lijkt allemaal een soap, maar hier spelen vermoedelijk allerlei (voor velen !) onvermoede belangen op de achtergrond mee (dan kan gaan van egootjes van rechters; gebrek aan consensus tussen rechters; tot de bekende ''old boys netwerken'' tussen de verschillende ''machten'' in NL; tot vrees (koudwatervrees, lijkt me) voor een domino-effect leidend tot een dreigend omvallen van Aegon en nieuwe staatssteun door de overheid (lees: de belastingbetaler). Ook dit is uiteraard gissen !

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: Vonniswijzing verwacht op 24 februari 2015

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

.
Laatst gewijzigd door Isa(a)c le Maire op 13 mei 2015 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten