LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie voert collectieve rechtszaak?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
ricoespinoza21
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2014 11:29

wie voert collectieve rechtszaak?

Ongelezen bericht door ricoespinoza21 »

Hallo ik ben nieuw op deze forum en ik heb me zo goed ingelezen als ik kon maar heb een vraag over wie nu precies de collectieve rechtszaak voort tegen Aegon wat betreft de sprintplan affaire

ik zie namelijk de vereniging consument en geldzaken en claimconcept .

werken zij samen of onafhankelijk van elkaar ?

vanuit de stukken van de gerechtshof concludeer ik dat de heer Jurgens de rechtszaak leidt maar zou graag wat inzicht willen krijgen in de hoofdrolspelers in deze .

Alvast bedankt voor de info .

Met vriendelijke groet

Ric

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: wie voert collectieve rechtszaak?

Ongelezen bericht door juwita »

Zie de website www.sprintplanclaim.nl over de rechtszaak tegen AEGON. Die website is van de Vereniging Consument en Geldzaken.
Dat is een sinds 1993 bestaande consumentenorganisatie op financieel gebied.

Succes ermee.

ClaimConcept
Berichten: 1972
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: wie voert collectieve rechtszaak?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Vereniging Consument en Geldzaken voert een collectieve rechtszaak, bijgestaan door mr. Luc Jurgens, advocaat.
Speerpunt is oplichting, VC&G stelt in hoofdzaak dat SprintPlan een nepconstructie is.
Als dit lukt, is het top. Als het mislukt, zit u met de gebakken peren.

ClaimConcept voert onder de radar een semi-collectieve guerrillaoorlog tegen Aegon c.s. en tegen diegenen die deze club bewust of onbewust een hand boven het hoofd houden.

ClaimConcept procedeert individueel, op basis van een veelheid aan persoonsgebonden argumenten. Arbeidsintensief, maar zeker niet zonder succes.

Beide partijen werken helaas niet samen, tussen VC&G en ClaimConcept bestaat een soort haat-liefdeverhouding.

ricoespinoza21
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2014 11:29

Re: wie voert collectieve rechtszaak?

Ongelezen bericht door ricoespinoza21 »

Dank jullie wel voor de reacties , het is mij nu iets duidelijker .

Zelf ben ik ook de dupe geworden van deze constructie in het verleden door Aegon, heb altijd gedacht dat het door mijn eigen onbekwaamheid kwam dat ik hierin ben gestapt maar na zo veel berichtgevingen van anderen die ook hiervan slachtoffer zijn geworden moet ik wel concluderen dat het niet geheel aan mijn eigen te verwijten is .
Daarom gestart met een brief naar Aegon te sturen en hierop een coulanceregeling aangeboden gekregen, wat ik hiermee zal doen weet ik nog niet aangezien zij de coulance regeling baseren op mijn financiële situatie destijds , wat ik eigenlijk wel vreemd vind want waarom is dat relevant vraag ik me dan af .

Nogmaals dank

Grt Ric

ClaimConcept
Berichten: 1972
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: wie voert collectieve rechtszaak?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Als klachten bij AEGON worden ingediend, volgt standaard een afwijzing, met even standaard de volgende uitnodiging:
Coulanceregeling

Afhankelijk van uw persoonlijke en/ of financiële omstandigheden is AEGON eventueel bereid een coulanceregeling met u te treffen. Om te kunnen beoordelen of u in aanmerking komt voor een coulanceregeling verzoeken wij u bijgaand "Inventarisatieformulier Draagkracht" volledig in te vullen en met de daarbij behorende documenten aan ons te retourneren.

Wij verzoeken u ons in ieder geval kopieën van de navolgende stukken toe te sturen:

• een kopie van alle belastingaangiften van u en uw partner gedurende de looptijd van de overeenkomst;
• een kopie van de salarisstroken van u en uw partner, zowel ten tijde van het sluiten van de overeenkomst als ten tijde van de dagtekening van deze brief;
• de documentatie waarin wordt verzocht in het "Inventarisatieformulier Draagkracht", dat bij deze brief is gevoegd.
Lees bovenstaande goed en kijk dan eens wat allemaal moet worden aangeleverd met bijgevoegd Inventarisatieformulier Draagkracht. Lees na nauwkeurige bestudering van dit formulier, bovenstaand kader nog maar een keer...

Boudie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2014 14:48

Re: wie voert collectieve rechtszaak?

Ongelezen bericht door Boudie »

Goedemiddag, kan iemand mij antwoord geven op de vraag of ik geld terug kan krijgen van Aegon's sprintplan jaar 2000t/m2005? En waar er een collectieve zaak word aangespannen?
mvg

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: wie voert collectieve rechtszaak?

Ongelezen bericht door bia »

Boudie schreef:Goedemiddag, kan iemand mij antwoord geven op de vraag of ik geld terug kan krijgen van Aegon's sprintplan jaar 2000t/m2005? En waar er een collectieve zaak word aangespannen?
mvg
Kijk eens aan Boudie: http://www.sprintplanclaim.nl/

Sterkte

ClaimConcept
Berichten: 1972
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: wie voert collectieve rechtszaak?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Boudie schreef:Goedemiddag, kan iemand mij antwoord geven op de vraag of ik geld terug kan krijgen van Aegon's sprintplan jaar 2000t/m2005?
Voor een persoonlijk antwoord op dit deel van de vraag, kunt u een PB (Persoonlijk Bericht) sturen via de button rechts.

Mark250
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2014 10:15

Re: wie voert collectieve rechtszaak?

Ongelezen bericht door Mark250 »

Beste lotgenoten , vertegenwoordigers cq strijders .

Ik dank jullie als eerst allemaal voor jullie inzet welke al jaren voortduurt , is nu eindelijk het uur van de waarheid aangebroken voor ons en voor Aegon , ik hoop dat het recht zal zegevieren en dat de banken en verzekeraars toch echt wel een x hun lesje geleerd zullen hebben , misleid de burgers niet meer wees eerlijk en transparant voortaan , eigenlijk is het toch ook wel dat er destijds in die jaren een soort instantie had moeten zijn die een product onder de loep had moeten nemen voordat deze aan de man kon worden gebracht , ik hoop dat ze de fouten gaan erkennen zodat ook het vertrouwen van de hardwerkende burger in banken en verzekeraars weer terug gaat komen ben je ook weer een stuk verder uit de crisis van nu ! succes

ClaimConcept
Berichten: 1972
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: wie voert collectieve rechtszaak?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Dat banken en verzekeraars producten op de markt hebben gebracht die de beloftes niet hebben waargemaakt, dat is één ding. Ze hadden het zelf liever ook anders gezien.

De afhandeling van klachten van juridisch ongeschoolde consumenten echter is inmiddels ronduit misdadig.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: wie voert collectieve rechtszaak?

Ongelezen bericht door juwita »

ClaimConcept schreef:Dat banken en verzekeraars producten op de markt hebben gebracht die de beloftes niet hebben waargemaakt, dat is één ding. Ze hadden het zelf liever ook anders gezien.
Claimconcept,

Je vergist je. Er waren geen beloftes, alleen (boterzachte) prognoses. Er was wel (in meerderlei opzicht) misleiding en dat was/is onrechtmatig en ronduit crimineel.

ClaimConcept
Berichten: 1972
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: wie voert collectieve rechtszaak?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

juwita schreef:Er waren geen beloftes, alleen (boterzachte) prognoses. Er was wel (in meerderlei opzicht) misleiding en dat was/is onrechtmatig en ronduit crimineel.
Dat is het evangelie van Vereniging Consument & Geldzaken, GESP en het ter ziele gegane Spirit/Beursklacht. Bij de gevestigde rechtspraak is (helaas) nog nooit een leasebank veroordeeld wegens grootschalige misleiding.

Mark250
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2014 10:15

Re: wie voert collectieve rechtszaak?

Ongelezen bericht door Mark250 »

@ claimconcept,

Even een korte reactie op je verhaal nog even , als AEGON destijds het product sprintplan ,anders aan de man had gebracht dus de woorden Spaarbeleg daarvoor in de plaats beleg/spaar , garantiewaarde /geen garantie en sprintplan gewoon belegplan dan was het merendeel van de deelnemers er niet aan begonnen! en hadden we al deze ellende niet gehad met zijn allen .

Daarbij komt ook nog eens dat bankmedewerkers ingeschat mochten worden als deskundig dus niet (achteraf bekeken) belegd te hebben zodat alles kwijt is , als ik zoiets bij mijn werkgever gedaan zou hebben dan knuppelt hij me binnen no time naar de engelen , ze moeten zich diep schamen over hoe men met klanten cq hardwerkende burgers om zijn gegaan , ik wens Luc Jurgens en C en G alle succes toe en hopende op een positief eindresultaat !

Glory
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2013 10:17

Re: wie voert collectieve rechtszaak?

Ongelezen bericht door Glory »

Eén van de smerigste AEGON-streken is bijvoorbeeld het woord garantiewaarde die men in alle hoogtes en breedtes heeft misbruikt, zie hier de betekenis:

Garantiewaarde effecten

 Dit is de waarde die gegarandeerd minimaal uitgekeerd wordt, ook als de koersontwikkeling van de aandelen tegenvalt.
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10251

Rene.se
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2014 00:01

Re: wie voert collectieve rechtszaak?

Ongelezen bericht door Rene.se »

Vandaag 29 april 2014 weer een rolzitting.

Ga er maar vanuit dat Aegon de zaak nog zeker 2 jaar rekken zal.

Waarom zouden ze dat doen.

Het antwoord is te simpel voor woorden

De wettelijke rente tussen particulieren en bedrijven is heel erg laag en al verdienen ze maar 1 procent meer met beleggen - belenen - rente etc. dan is dat heel veel geld.

Ik heb gehoord dat het om 1.6 miljard gaat en als je dan 1 procent meer dan de wettelijke rente verdient dan loont het om zo lang mogelijk te rekken.

Als je kijkt naar de winst van Aegon in de afgelopen jaren dan is het niet bij 1 procent gebleven.

Ze zullen dus zeker in cassatie gaan bij de Hoge Raad.

Rekken en verdienen

Rene
Zweden

Gesloten