LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zelf procederen?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Nimax
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2006 10:26

zelf procederen?

Ongelezen bericht door Nimax »

Zoals velen ben ik ook een van de gedupeerden van Sprintplan :( . Ik heb me vorig jaar aangesloten bij consument en geldzaken. Omdat ik hier niet veel vertrouwen in heb wil ik zelf via mijn rechtsbijstand gaan procederen. Nu is mijn vraag: kan ik dit omdat ik ook al ben aangesloten bij die vereniging? Je mag toch 1 keer op naam procederen? Procedeert de vereniging ook onder mijn naam?

bor 58
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 jun 2006 12:10

Re: zelf procederen?

Ongelezen bericht door bor 58 »

voor NIMAX,

Ben zelf ook lid van C&G maar ook van de stichting SPIRIT, deze stichting procedeerd op de namen van de mensen die aangesloten zijn en € 170.- betaald hebben voor het advocatenburo die zij in de arm hebben genomen, e.e.a houd dus wel in dat het gecedeerd is dus als we uiteindelijk gaan winnen (en dat doen we) gaat het geld via advocaat/stichting naar mijn rekening je kan dan ook niet meer tussendoor zeggen dat wil zo niet, je tekent ervoor en dan is het afwachten op de vonnissen die moeten komen en dat kan nog wel even duren(helaas)Maar bij C&G staat het algemeen belang centraal(dus niet op naam) en als ook die uitspraken positief zijn en Aegon/spaarbeleg moet gaan dokken en dat gaan ze dan moet je alsnog ZELF lees indivudueel gaan procederen en dat kost je meer als € 170.- en we zijn al gemiddeld zo'n € 5000,-kwijt dus die 170.euri heb ik er nog wel voor over, een ieder moet het zelf weten maar we moeten gewoon volhouden en niet Aegon/spaarbeleg de indruk geven dat we murw zijn, wij laten zien dat we de laatste adem hebben en dat het recht zal ZEGEVIEREN!!! Ik heb er alle vertrouwen in. :!:

bananacreek
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 apr 2005 15:50

Re: zelf procederen?

Ongelezen bericht door bananacreek »

Juist zo heb ik het ook gedaan, beide Spirit en Cons. & Geldzaken.
Kijk Spaarbeleg begint nu aan het stuiptrekken betreffende Sprintplan.

Alleen Proceduren is zeer duur.
Nu was er ook een link een paar dagen geleden waar ze zo'n €150 + Griffierecht van € 248 rekenen maar klik even op de link bovenaan naar Spaarbelg en op die pagina blijkt onder andere dat u 30% over de eerste 10.000 kwijt bent of 20% over de meerdere 20.000 enz.enz.
zie: http://www.leaseproces.nl/spaarbeleg

Dit zijn professionelen die u kaal plukken. Spirit, dat zijn amateurs (vrijwilligers) die een bepaald advokatenburo in handen hebben.

Ik blijf bij Spirit voor die € 170 + misschien nog wat kleine extra kosten in geval Spaarbeleg in hoger beroep gaat.


Heb ik het fout? Misschien mogelijk, en dan hoop ik van harte dat iemand mij daarop wijst en daarbij vermeld wat dan wel de juiste weg is.Er zit overal wel een risiko in. Maar we krijgen ons geld niet voor niets terug door aan de zijlijn de wedstrijd te bekijken.

Kijk, gezamelijk procederen (op naam of een andere manier) of alleen procederen, zodra er een duidelijke jurisprudentie is loopt het wel wat gemakkelijker. Natuurlijk ieder heeft de vrije keuze en dit is alleen maar mijn mening en als ik het fout heb, ALSTUBLIEFT laat me het weten svp, misschien zijn er veel meer mensen die zich ook in dezelfde positie bevinden.

Ik weet niet wie er eerder mee begon, Spirit (een onderdeel van Vereniging Payback), of Leaseproces, maar als uw inzet € 10.000 is dan betaald u bij Leaseprocess wel even 30% = € 3000 (zonder andere kosten zoals griffierecht) ! Of heb ik het fout?

Voor mensen die nu nog wat twijfelen:

DENK AAN DE STUITINGSBRIEF, DIE HEEFT U TEN ALLE TIJDE NODIG, OP WELKE MANIER U OOK PROCEDEERD EN BETER TWEE STUITINGSBRIEVEN ALS HELEMAAL NIETS !!!!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: zelf procederen?

Ongelezen bericht door peewee »

Volgens mij is het alleen zinvol om je bij een advocaat te melden of bij Spirit of Lesaseproces aan te sluiten wanneer je een SprintPlan-contract hebt dat niet onder de Wet op het Consumentenkrediet valt. Dit zal hooguit voor 10% van de SprintPlan-gedupeerden gelden. Je SprintPlan-contract valt niet onder de Wet op het Consumentenkrediet (Wck) en kan dan niet NIETIG zijn, wanneer:
- je het contract afsloot voor 1 januari 2001 en het maandbedrag dat je betaalde bij aanvang van het contract was 350 GULDEN of meer. In dit geval leende je in het kader van je SprintPlan contract méér dan 50.000 gulden en die kredieten vielen tot 1 januari 2001 niet onder de WCK.

In alle andere gevallen (90% dus) volstaat aansluiting bij de rechtszaak van Consument & Geldzaken (zie: www.sprintplanclaim.nl) en zit je dus voor een dubbeltje op de eerste rang (slechts 21,50 euro contributie per jaar !). Aansluiting bij Leaseproces, of een advocaat is voor degene wiens contract wel onder de Wck valt (en DUS nietig is !) is bovendien onzinnig omdat Leaseproces of je advocaat nog moet GAAN procederen, d.w.z. BIJ HET BEGIN MOET BEGINNEN (geding in eerste aanleg bij de rechtbank) en dus BIJNA DRIE JAAR tijdsachterstand heeft op de rechtszaak van Consument & Geldzaken die al najaar 2003 begon en die inmiddels al voor hoger beroep staat bij het Gerechtshof.


Verder tref ik in dit forumitem allerlei spookverhalen aan dat de rechtszaak van Consument n& Geldzaken niet zou kunnen leiden tot een schadeuitkering ! Allemaal onzin. Als de rechtsprocedure door Consument & Geldzaken uiteindelijk wordt gewonnen op het punt van de Wck, dan staat de nietigheid van contracten vast en dient Spaarbeleg direct gevolg te geven aan dit (eind)vonnis d.w.z. terugbetaling van alle gedane maandbetalingen + de wettelijke rente).

muizenval
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 18:00

Re: zelf procederen?

Ongelezen bericht door muizenval »

peewee bedankt voor deze info
Ik ben een van die 10% ik had en sprintplan in 1998 afgesloten
eind datum 2003 het ging om 5 jaar 400 oude guldens permaand inleg alles kwijt
Na dit debacle van sprintplan direct aangesloten bij gesp en later cons&geldzaken
Die hebben mij niets verteld over de WCK met betrekking over de hoogte van de inleg Iedereen is toch bestolen?
Moet ik dan nu weer lid worden van leaseverlies of spirit? sorry hoor maar ik ben de weg nu helemaal kwijt.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: zelf procederen?

Ongelezen bericht door peewee »

Muizenval,

Ik begrijp je verwarring. Bedenk ook dat de eveneens door C & G geclaimde schending van de zorgplicht door Spaarbeleg en de misleiding door Spaarbeleg WEL geldt in jouw geval. Ik kan geen koffiedik kijken wat er gaat gebeuren in de lopende hoger beroepsprocedure tegen Spaarbeleg. Wellicht is het beste advies dat je de uitkomst van dat hoger beroep eerst rustig afwacht, alvorens nu ineens allerlei bijkomende kosten te gaan maken met advocaten of met Leaseproces of Spirit.

Bedenk ook dat ook de rechtsprocedure van Consument & Geldzaken nog steeds kan uitmonden in een schikkingsregeling (waarbij de aangesloten gedupeerden dan weliswaar niet al hun geld terugkrijgen), maar dit geldt eveneens in de situatie waarin iemand op basis van no cure, no pay procedeert (zoals bij Leaseproces, waarbij Leaseproces 25% van de binnengehaalde schadevergoeding voor zichzelf houdt)

Zelf denk ik dat de hele lease-affaire -ook terzake van het SprintPlan- op enig moment via een soort last minute schikking wordt opgelost. Ik kan mij niet voorstellen dat Aegon het, nadat er een eindvonnis ligt, op een totale oorlog met Consument & Geldzaken laat aankomen, want dan trekt Aegon uiteindelijk natuurlijk aan het kortste eind. De naam Aegon raakt dan zodanig verder beschadigd dat Aegon het verder wel kan schudden.

Voor de belegger in aandelen Aegon is het wel safe om maar wat putopties te leggen onder dit deel van z'n aandelenportefeuille. Voor straks ""when the going gets tough""

Gesloten