LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies over keuze Wii

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Advies over keuze Wii

Ongelezen bericht door meela »

Voor onze kids willen we zo'n Wii apparaat kopen, alleen weten we nu niet welk model het beste/interessantste is.
Vandaag kregen we de reclame blaadjes en daar stonden in;
- Bart Smit / E-Plaza; Wii Mario Kart Pack zwart + toebehoren
- Intertoys Wii Slim Blauw Bundel

Zijn deze modellen aan te raden ?
Zit er een oud model bij ?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie's.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Advies over keuze Wii

Ongelezen bericht door bprosman »

Modellen zijn het zelfde (behalve de kleur dan), het verschil in deze packs zit hem in de accessoires. Wat is voor uw kinderen het leukst, een extra controller ? een stuurtje (houden ze van autoracen) ? Soms zit er een spel bij. Ga in ieder geval voor 2 (of meer) controllers, de WII is een stuk meer een "familispel" dan een X360 of een PS3.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Advies over keuze Wii

Ongelezen bericht door meela »

Ze vinden alles wel leuk, komt door hun leeftijd (4 en 6 jaar).
Bij de buurjongens spelen ze dan tegen elkaar met één of ander vechtspelletje.
Racen vinden ze ook leuk.

Goed om te weten dat dit geen overjarige modellen zijn.

Bedankt voor je reactie !!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Advies over keuze Wii

Ongelezen bericht door dhc »

Kijk ook eens op

www.kieskeurig.nl

kun je alles vergelijken

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Advies over keuze Wii

Ongelezen bericht door meela »

Thanks, nog een vraag;
Kun je Wii spelletjes (gekocht in Amerika) hier gewoon gebruiken ??

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Advies over keuze Wii

Ongelezen bericht door the_hurricane »

tegenwoordig heb je nog wel eens een aanbieding van een oud model, die staan geloof ik nog rechtop.

als je nu ook nog iemand in je familie hebt die een beetje handig is met computers dan kan die hem misschien wel voor je ombouwen zodat je niet al die spelletjes hoeft te kopen. je moet dan alleen even een harde schijf erbij halen waar je de spelletjes op kunt zetten. Nadeel is wel dat je dan geen garantie meer hebt.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Advies over keuze Wii

Ongelezen bericht door CSM »

meela schreef:Bij de buurjongens spelen ze dan tegen elkaar met één of ander vechtspelletje.
Zijn ze niet een tikkeltje jong voor vechtspelletjes?

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Advies over keuze Wii

Ongelezen bericht door meela »

oh jawel, dit zijn geen vechtspelletjes in de zin van vermoorden oid (maar evengoed bedankt voor uw bezorgdheid).

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Advies over keuze Wii

Ongelezen bericht door bprosman »

tegenwoordig heb je nog wel eens een aanbieding van een oud model, die staan geloof ik nog rechtop.
Kan allebei, zit een steuntje voor bijgeleverd, heeft niets met de leeftijd van het model te maken. De verschillende modellen heeft meer te maken met de versie van de DVD speler in de stijd tegen de piraterij.

Ombouwen kan inderdaad ook, alhoewel ik dat niet in de garantieperiode zou doen.

US games gaat niet met een originele (lees niet omgebouwde) WII.
Zijn ze niet een tikkeltje jong voor vechtspelletjes?
De "vechtspelletjes" op de WII zijn over het algemeen niet zo gewelddadig alhoewel Call of Duty tegenwoordig ook verkrijgbaar is op de WWI.

Ik kan hier alleen mijn persoonlijke mening geven en die is dat ik mijn zoon (nu 15) nooit verboden heb bepaalde spellen te spelen. Mijn dochter heeft er nooit echt belangstelling voor gehad behalve toen ze op de lagere school zat en later nog De Sims. Ook heb ik nooit bepaalde websites geblokkeerd.
Mijn devies is altijd geweest dat opvoeden bestaat uit "uitleggen" en "uitleggen waarom" en niet verbieden. Ik heb ze proberen uit te leggen dat "oorlog geen oorlogsspel is" maar dat dat "een oorlogsspel geen oorlog is" of wel de realiteit en een spel gescheiden kunnen houden. En het ene kind kan daar wat makkelijker/beter mee om gaan dan het andere. Als ik nu de tussenstand bekijk (15 en 18) durf ik wel te zeggen dat dat gelukt is. Hij speelt zijn schietspellen maar is wel maatschappelijk betrokken, stelt terecht (kritische) vragen en is maatschappelijk betrokken. Hun moeder en ik zijn nooit een voorstander geweest van "afschermen". Nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening en sorry dat ik wat OT ging.
Laatst gewijzigd door bprosman op 10 dec 2011 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Advies over keuze Wii

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bprosman schreef:De verschillende modellen heeft meer te maken met de versie van de DVD speler in de stijd tegen de piraterij.

Ombouwen kan inderdaad ook, alhoewel ik dat niet in de garantieperiode zou doen.

US games gaat niet met een originele (lees niet omgebouwde) WII.

Wii kan je prima in garantie ombouwen ( softmodden ) maar laat wel doen door iemand met ervaring. Er is at te downloaden voor maar als je er niet handig in bent niet doen.

Google op wii ombouwen en je komt op genoeg uit waarbij ook garantie wordt gegeven.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Advies over keuze Wii

Ongelezen bericht door bprosman »

Wii kan je prima in garantie ombouwen ( softmodden ) maar laat wel doen door iemand met ervaring.
Natuurlijk kan dat maar je wil wel weten of je DVD speler goed is en blijft... en als je garantie wil claimen is het niet handig een geflashte box in te sturen. Vandaar mijn advies om eerst even origineel te spelen.
door iemand met ervaring.
Heb zelf wel "enige" ervaring met het softmodden en chippen van de diverse consoles vandaar dat ik ook de nadelen ken om dit (vooral in het begin van) de garantieperiode te doen.
Google op wii ombouwen en je komt op genoeg uit waarbij ook garantie wordt gegeven.
Hebben we het nu over garantie op de ombouw of ombouwers die de fabrieksgarantie overnemen (die ken ik er niet veel) ?.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Advies over keuze Wii

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

teunbosseman schreef:Wii kan je prima in garantie ombouwen ( softmodden ) maar laat wel doen door iemand met ervaring.
bprosman schreef:Natuurlijk kan dat maar je wil wel weten of je DVD speler goed is en blijft... en als je garantie wil claimen is het niet handig een geflashte box in te sturen. Vandaar mijn advies om eerst even origineel te spelen.
Je schreef dat jij niet zou in de fabrieksgarantie periode zou doen en ik schreef dat prima kon. Daarbij zijn er verschillende soorten wii ombouwen - softmod, chipmod - waarbij als er problemen zijn de softmod weer terug gezet kan worden naar oigineel.
bprosman" schreef:Heb zelf wel "enige" ervaring met het softmodden en chippen van de diverse consoles vandaar dat ik ook de nadelen ken om dit (vooral in het begin van) de garantieperiode te doen.
Dat bedoel ik dus, jij hebt enige ervaring...ik heb nu ook enige ervaring maar heb de eerste keren laten doen door iemand die er zijn werk van heeft gemaakt.
bprosman schreef:Hebben we het nu over garantie op de ombouw of ombouwers die de fabrieksgarantie overnemen (die ken ik er niet veel) ?

Yep, dat zijn dus de professionele ombouwers. Via google kom je er zat tegen, en anders via via via.

Gesloten