LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Rebel38
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 mar 2015 12:43

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door Rebel38 »

koalafruit schreef: Toen ik de man zelf dan maar aansprak op zijn vloeken en zei dat hij in een winkel voor kinderen was, vertelde de man mij op behoorlijk agressieve wijze dat ik maar beter uit zijn buurt kon gaan. Dit kwam, in combinatie met zijn lichaamstaal, zeer bedreigend over. Ik was bang dat mij of mijn gezin iets zou overkomen als ik niet weg zou gaan. De medewerkers stonden nog alle drie (nogmaals: 3!) achter de desk, op ongeveer een meter van het gebeuren. Zij reageerden niet, maar ze moeten wel volstrekt doof en blind zijn geweest als zij dit incident (het gevloek en de bedreiging) niet hebben opgemerkt.
Je had je er helemaal niet mee moeten bemoeien.
In dit soort gevallen moet je prioriteiten trekken, vind je het zo belangrijk dat kinderen die vent horen vloeken en tieren dat je er een veiligheidsrisico voor wilt lopen?
Wat weegt zwaarder?
Bij alle berichten over zinloos geweld (met dodelijke afloop of niet) zijn de slachtoffers vrijwel altijd degenen die er aanvankelijk niks mee te maken hadden.
Wees geen wereldverbeteraar en denk aan je gezin, hoe dat personeel die vent aanpakt of niet is hun zaak.
Je had ook gewoon de zaak uit kunnen lopen en later terug kunnen komen.

Ik spreek trouwens uit ervaring, ik heb het een keer opgenomen voor een ''vriend'' die er maar bij bleef staan kijken hoe ik werd afgetuigd terwijl het in eerste instantie geheel mijn zaken niet waren.
Resultaat: Zwaar letsel. einde vriendschap en de les geleerd dat je voor niemand in de bres moet springen.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm... inderdaad de topicstarter had niks kunnen zeggen (wat ik ook al aangaf, en anderen ook), om daarna een klacht bij het hoofdkantoor in te dienen omdat er niks aan gedaan werd. Dan is het verder aan Intertoys zelf wat ermee gedaan wordt.

Rebel38
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 mar 2015 12:43

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door Rebel38 »

witte angora schreef:Hmmm... inderdaad de topicstarter had niks kunnen zeggen (wat ik ook al aangaf, en anderen ook), om daarna een klacht bij het hoofdkantoor in te dienen omdat er niks aan gedaan werd. Dan is het verder aan Intertoys zelf wat ermee gedaan wordt.
Helemaal niks.
Vaak bestaat het personeel uit jonge onervaren meiden die qua leeftijd vaak net hun brommercertificaat hebben.
Wat moet en kun je daar nou van verwachten?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door crazyme »

Rebel38 schreef:
witte angora schreef:Hmmm... inderdaad de topicstarter had niks kunnen zeggen (wat ik ook al aangaf, en anderen ook), om daarna een klacht bij het hoofdkantoor in te dienen omdat er niks aan gedaan werd. Dan is het verder aan Intertoys zelf wat ermee gedaan wordt.
Helemaal niks.
Vaak bestaat het personeel uit jonge onervaren meiden die qua leeftijd vaak net hun brommercertificaat hebben.
Wat moet en kun je daar nou van verwachten?
Trainen, cursussen geven net zolang ze ervaren mediators zijn met krav maga kwaliteiten.

(Zegt crazyme vanachter zijn bureau) :mrgreen:

Rebel38
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 mar 2015 12:43

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door Rebel38 »

crazyme schreef:
Rebel38 schreef:
witte angora schreef:Hmmm... inderdaad de topicstarter had niks kunnen zeggen (wat ik ook al aangaf, en anderen ook), om daarna een klacht bij het hoofdkantoor in te dienen omdat er niks aan gedaan werd. Dan is het verder aan Intertoys zelf wat ermee gedaan wordt.
Helemaal niks.
Vaak bestaat het personeel uit jonge onervaren meiden die qua leeftijd vaak net hun brommercertificaat hebben.
Wat moet en kun je daar nou van verwachten?
Trainen, cursussen geven net zolang ze ervaren mediators zijn met krav maga kwaliteiten.

(Zegt crazyme vanachter zijn bureau) :mrgreen:
Cursussen zullen ze heus wel krijgen.
Namelijk in die zin dat als er een overvaller binnen komt gewoon geld geven, kalm blijven en geen onverwachte dingen doen.
Hetzelfde zal dan wel opgaan voor agressieve types.
Trouwens nog goed ook, als ik een dochter zou hebben die daar werkt zou ik niet willen dat ze zichzelf in gevaar zou brengen omdat er toevallig een klant binnenkomt die lid is van de bond tegen het vloeken.
Pech dan voor Mijnheer en al het andere aanwezige publiek.

Rebel38
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 mar 2015 12:43

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door Rebel38 »

koalafruit schreef:Dat achteraf eigenlijk alles ontkent wordt, steekt meer. Niet helpen kun je over twisten. Ontkennen dat je het hele incident hebt gezien, terwijl je er met z'n drieën een meter van af stond, is laf. Zo verbetert er ook niks de volgende keer. En dat heeft toch echt met Intertoys te maken, inclusief het hoofdkantoor. Niet elk bedrijf gaat zo met een dergelijke klacht om.
Sommige klachten zijn gewoon zo discutabel vanuit meerdere invalshoeken dat het gewoon niet te doen is er dieper op in te gaan.
Zolang het gewoon een staaltje agressieve luchtvervuiling was en er niets gebeurd is zal het personeel wel gedacht hebben ''de moeite niet''
Dat beleid laten ze dan echt niet onderuit halen door een willekeurige bezoeker met principes.
Wat had de politie moeten doen? vloeken is niet strafbaar en uw woord tegen het zijne, wie weet komt die vent later wel terug om de zaak te verbouwen als u daar al lang weg bent en het personeel de prijs moet betalen vanwege een door u geëiste getuigenverklaring.

Verder denken dan uw eigen beleving is ook een kunst.
Laatst gewijzigd door Rebel38 op 29 mei 2015 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je had je er helemaal niet mee moeten bemoeien.
Gewoon niet mee bemoeien en wegkijken, dan zit je altijd goed. En vooral mensen nooit op hun gedrag aanspreken. Voor je het weet krijg je klappen.

Gesloten