LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fidget spinner Nederland

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door Jetsertje »

FidgetSpinnerNL schreef:Het aankoopbedrag terugstorten is helaas niet mogelijk, omdat alle pakbonnen reeds zijn geprint en uw bestelling waarschijnlijk al is verzonden.
Wat is dat nou weer voor een non-excuus? Het printen van een pakbon is geen reden om het herroepingsrecht niet na te leven. De klant herroept en jij zult ervoor moeten zorgen dat het volledige aankoopbedrag binnen 14 kalenderdagen op de rekening van de klant staat. Doe je dat niet, ben je niet alleen het aankoopbedrag verschuldigd aan de klant maar mag de klant ook wettelijke rente over de dagen dat het bedrag te laat is in rekening brengen en een nieuwe (redelijke) termijn stellen. Dat ook nog verzuimen betekent dat de klant incassokosten in rekening mag gaan brengen. Die richting ga je nu wel op.

Ook is het nogal raar dat jullie stellen dat de bestelling waarschijnlijk al is verzonden. Als jullie dat al niet weten, hoe kunnen jullie dan garanderen dat een klant de bestelling krijgt en waar komt die 78% van uitgeleverde bestellingen dan vandaan?
De resterende orders worden zo snel mogelijk verwerkt, binnen de daarvoor overeengekomen termijn in de koopovereenkomst.
Een koopovereenkomst staat niet boven de wet.

Care Commerce levert zo spoedig mogelijk – in beginsel uit voorraad- op het opgegeven adres. Indien 20 dagen niet haalbaar is, ontvangt de klant daarover zo spoedig mogelijk bericht. Indien vanaf de bestelling 30 dagen zijn verstreken, mag de klant de overeenkomst ontbinden.

Zo werkt dat niet. Jij moet binnen 30 dagen leveren, anders lever je een wanprestatie. De klant kan ten alle tijde de koopovereenkomst ontbinden wanneer het product nog niet is geleverd. Niet pas als jullie het niet voor elkaar krijgen de bestelling niet op tijd te leveren.
hdg.cube schreef:Ik eis dan ook nogmaals annulering van mijn bestelling en het complete bedrag inclusief verzendkosten retour binnen de redelijke termijn van 3 dagen.
3 dagen is geen redelijk termijn. Tevens is een forum geen manier om schriftelijk de koopovereenkomst te ontbinden.
Vals aangeven dat je de officiële resellers bent en de originele verkoopt, je verkoopt lucht en als er al wat komt is het waarschijnlijk via aliexpress geleverd. Dat heet valsheid in geschrift volgens mij.
Dat is absoluut niet wat valsheid in geschrifte inhoudt. Hier zou dan slechts spraken zijn van misleiding of bedrog en dat is wel even heel iets anders.
daarnaast wordt er druk naar je gezocht en geloof me gevonden wordt je.
Nogal dom van je om dit te zeggen. Ook al gaat het niet helemaal goed in het bedrijf, dreigen op een dergelijke manier is nooit correct. Dat kan het je allemaal nog wel eens moeilijker maken dan je het nu al hebt.
Willem2007 schreef:En als je dan je spullen krijgt blijken het dus geen fidget spinners te zijn maar beschadigde neppers.. is dat geen oplichting?
Nee, dat is geen oplichting.

Als je de definitie van een woord niet kent, is het raadzaam het woord niet te gebruiken. Iemand beschuldigen van oplichting is een zware aantijging en kan gezien worden als smaad of laster. Hiervan zou een verkoper vervolgens aangifte kunnen doen. Zou je dat willen?

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door BL2 »

Willem2007 schreef:En als je dan je spullen krijgt blijken het dus geen fidget spinners te zijn maar beschadigde neppers.. is dat geen oplichting?
Is dat een eigen persoonlijke waarneming, Willem 2007, of schrijf je maar wat anderen op forums zetten.
Niet echt betrouwbaar. Dan heet het al gauw laster......

Willem2007
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mei 2017 16:47

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door Willem2007 »

Beste BL@, fijn dat je reageert.. vind alleen je houding niet zo tof..
Ik heb zelf de topic gestart omdat ik dus een probleem heb met het bedrijf..
Willem2007 schreef:Nou helaas ingetuind.. spinners voor de kinderen besteld via Fidget Spinner
Nederland.. (care commerce)
Levertijd 1-2 dagen..nu al twee weken op aan het wachten.. ze reageren niet
op mailtjes en je kunt ze niet bellen.
Zo hier en daar vind ik meerdere reacties..bv op de site van telefoonboek
Hoe lang kan zo'n site zomaar door gaan met bestaan!!
Iemand tips hoe ik en vele andere hun geld kan terug eisen??
alvast bedankt!
Mocht je echt tips hebben waar wij gedupeerde wat aan hebben zou ik dat zeer waarderen..
Ik lees de reacties op trustpilot daar hebben de mensen die wel uiteindelijk de spinners hebben ontvangen het over dat ze geen echte fidget spinners zijn, en al gebruikersschade hebben.. Ik zelf zit dus nog steeds te wachten en wil eigenlijk gewoon mijn geld terug hebben omdat ik ze al elders heb gekocht.. Helaas reageert het bedrijf nergens op.. telefonisch niet bereikbaar.. Dus wat te doen nu??

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik begrijp uit de reacties dat iemand pas iets mag gaan doen als hij/zij zoveel ervaring heeft dat het opzetten van een onderneming in 1 keer foutloos kan. Kennelijk hebben jullie zelf nog nooit wat geprobeerd want je maakt mij niet wijs dat jullie dingen hebben geleerd zonder fouten te maken.

hdg.cube
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2017 18:33
Contacteer:

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door hdg.cube »

BL2 schreef:Heel netjes die reactie van Fidget spinner Nederland. Slim om dit even op het forum te vermelden, dat gaat sneller dan vele stressmails te beantwoorden. Om nu al over oplichting en aangifte te schrijven lijkt me wat voorbarig, immers zoals Nijogeth ook al aangeeft, de wettelijke termijnen zijn nog niet verstreken.

Dat al die Sinners uit China komen mag toch wel duidelijk zijn, daar komt al het speelgoed en nog veel, veel meer vandaan.
Je bent vast iemand van dat bedrijf of een bekende er van gezien je reactie

Willem2007
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mei 2017 16:47

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door Willem2007 »

Beste GJvdZ,
ook bedankt voor deze reactie.. maar niet echt nuttig..
de site lijkt heel professioneel en ze doen zich voor als officiële resellers.. en niet als 2 jongens op een zolderkamertje..die even wat uitproberen als ik dat had gewild dan had ik wel via marktplaats iets opgezocht..
Ik wilde spinners bestellen die binnen 1-2 dagen in huis zou hebben zodat ik niet op mijn vrije dag de stad in moest..

hdg.cube
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2017 18:33
Contacteer:

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door hdg.cube »

Jetsertje schreef:
FidgetSpinnerNL schreef:Het aankoopbedrag terugstorten is helaas niet mogelijk, omdat alle pakbonnen reeds zijn geprint en uw bestelling waarschijnlijk al is verzonden.
Wat is dat nou weer voor een non-excuus? Het printen van een pakbon is geen reden om het herroepingsrecht niet na te leven. De klant herroept en jij zult ervoor moeten zorgen dat het volledige aankoopbedrag binnen 14 kalenderdagen op de rekening van de klant staat. Doe je dat niet, ben je niet alleen het aankoopbedrag verschuldigd aan de klant maar mag de klant ook wettelijke rente over de dagen dat het bedrag te laat is in rekening brengen en een nieuwe (redelijke) termijn stellen. Dat ook nog verzuimen betekent dat de klant incassokosten in rekening mag gaan brengen. Die richting ga je nu wel op.

Ook is het nogal raar dat jullie stellen dat de bestelling waarschijnlijk al is verzonden. Als jullie dat al niet weten, hoe kunnen jullie dan garanderen dat een klant de bestelling krijgt en waar komt die 78% van uitgeleverde bestellingen dan vandaan?
De resterende orders worden zo snel mogelijk verwerkt, binnen de daarvoor overeengekomen termijn in de koopovereenkomst.
Een koopovereenkomst staat niet boven de wet.

Care Commerce levert zo spoedig mogelijk – in beginsel uit voorraad- op het opgegeven adres. Indien 20 dagen niet haalbaar is, ontvangt de klant daarover zo spoedig mogelijk bericht. Indien vanaf de bestelling 30 dagen zijn verstreken, mag de klant de overeenkomst ontbinden.

Zo werkt dat niet. Jij moet binnen 30 dagen leveren, anders lever je een wanprestatie. De klant kan ten alle tijde de koopovereenkomst ontbinden wanneer het product nog niet is geleverd. Niet pas als jullie het niet voor elkaar krijgen de bestelling niet op tijd te leveren.
hdg.cube schreef:Ik eis dan ook nogmaals annulering van mijn bestelling en het complete bedrag inclusief verzendkosten retour binnen de redelijke termijn van 3 dagen.
3 dagen is geen redelijk termijn. Tevens is een forum geen manier om schriftelijk de koopovereenkomst te ontbinden.
Vals aangeven dat je de officiële resellers bent en de originele verkoopt, je verkoopt lucht en als er al wat komt is het waarschijnlijk via aliexpress geleverd. Dat heet valsheid in geschrift volgens mij.
Dat is absoluut niet wat valsheid in geschrifte inhoudt. Hier zou dan slechts spraken zijn van misleiding of bedrog en dat is wel even heel iets anders.
daarnaast wordt er druk naar je gezocht en geloof me gevonden wordt je.
Nogal dom van je om dit te zeggen. Ook al gaat het niet helemaal goed in het bedrijf, dreigen op een dergelijke manier is nooit correct. Dat kan het je allemaal nog wel eens moeilijker maken dan je het nu al hebt.
Willem2007 schreef:En als je dan je spullen krijgt blijken het dus geen fidget spinners te zijn maar beschadigde neppers.. is dat geen oplichting?
Nee, dat is geen oplichting.

Als je de definitie van een woord niet kent, is het raadzaam het woord niet te gebruiken. Iemand beschuldigen van oplichting is een zware aantijging en kan gezien worden als smaad of laster. Hiervan zou een verkoper vervolgens aangifte kunnen doen. Zou je dat willen?
Ik dreig niet, ik zeg nergens dat ik hem/haar iets aan wil doen. Ik zeg dat ik hem/haar zoek en zal vinden. Telefoonnummer etc werkt nl niet, dus ga ik naar de persoon op tzoek om desnoods zelf mijn geld gaan terug eisen zonder welke vorm van dreigen dan ook. Daarnaast wordt niet gereageerd niet op mails oid maar heeft men blijkbaar wel tijd hier te reageren, dus hoop ik dat er hier wel gereageerd worst

Willem2007
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mei 2017 16:47

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door Willem2007 »

Weer een reactie op trustpilot.. Na 3 weken ontvangen en barst in spinner.. Moet aangetekend retour..
Is pakketje niet aannemen ook een optie..?
Ik hoef de spinners niet meer.. Heb elders gekocht en ben bang dat ze niet oké zijn en ik ook nog eens kosten voor verzending met betalen en dan hopen dat ik mijn god terug krijg :(

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Willem2007 schreef:Weer een reactie op trustpilot.. Na 3 weken ontvangen en barst in spinner.. Moet aangetekend retour..
Natuurlijk moet het niet aangetekend retour. Maar met dit soort bedrijven die de wet niet heel nauw nemen, zou ik zeker wel voor een verzendmethode kiezen met Track & Trace. Anders kun je er bijna om vragen dat Fidget Spinner Nederland stelt nooit een pakket te hebben ontvangen.
Is pakketje niet aannemen ook een optie..?
Ja, dat kan. En als je de bestelling al hebt herroepen voordat deze is geleverd, zou ik dat ook zeker doen. Scheelt je toch weer kosten voor het terugsturen van de bestelling.

Dat gaat wel heel vervelend worden voor het bedrijf als het dropshipping uit China betreft. Dan gaat het namelijk weer terug naar China en zien ze die fidget spinner waarschijnlijk nooit meer terug, net als hun geld. Maar dat is niet jouw probleem maar het probleem van de verkoper. Die moet dan maar zorgen dat hij zijn zaakjes in orde heeft.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door BL2 »

hdg.cube schreef:Je bent vast iemand van dat bedrijf of een bekende er van gezien je reactie
Ja natuurlijk. Als ik bij al die bedrijven werk welke alhier in de loop der tyd aan mijn persoontje gekoppeld zijn, zou ik geen tijd meer hebben om hier op het forum te schrijven :D
Het lijkt hier wel bijna een standaard reactie als je het voorzichtig opneemt voor een bedrijf of niet helemaal in het straatje van de topicstarter praat.

Maar mijn vraag is in ieder geval beantwoord, je schijft niet uit eigen ervaring over het ontvangen product, maar schrijft slechts over wat compleet anoniemen schijven op een ander forum.

Willem2007
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mei 2017 16:47

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door Willem2007 »

BL2 als je echt niets zinnig hebt te melden over dit topic.. Doe het dan niet A. J. B .

Ik en andere mensen willen graag weten wat te doen nu.. Bestelling gedaan.. Spullen worden niet (op tijd) geleverd.. Bedrijf reageert nergens op..
Wat nu te doen, wat zijn onze rechten, hoe krijgen we ons geld terug.

Daar wil ik antwoord op..
En ja die bevindingen over de kwaliteit heb ik van trustpilot en nog niet zelf ondervonden maar ik heb geen vertrouwen meer in het bedrijf.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door BL2 »

Willem2007 schreef:BL2 als je echt niets zinnig hebt te melden over dit topic.. Doe het dan niet A. J. B .

Ik en andere mensen willen graag weten wat te doen nu.. Bestelling gedaan.. Spullen worden niet (op tijd) geleverd.. Bedrijf reageert nergens op..
Wat nu te doen, wat zijn onze rechten, hoe krijgen we ons geld terug.

Daar wil ik antwoord op..
En ja die bevindingen over de kwaliteit heb ik van trustpilot en nog niet zelf ondervonden maar ik heb geen vertrouwen meer in het bedrijf.
Het risico van het schrijven op een forum is dat je de kans loopt dat niet iedereen het met je eens is. Ook het risico dat je gewezen wordt op procedures en termijnen welke er lopen bij levering van een product.
Die termijnen en de staat van het ontvangen product zou ik gewoon even afwachten, dat hoort gewoon bij de procedures en risico's bij het kopen op afstand, welke overigens overal al op Het Net te vinden zijn.

PS77
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2017 19:29

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door PS77 »

Even terug naar het oorspronkelijke onderwerp: ik heb hier ruim twee weken terug spinners besteld, inmiddels vier keer gemaild dat ik mijn bestelling wil cancelen. Geen reactie op gehad. Krijg ik gisteren ineens een mail dat ze worden verzonden. Inmiddels heb ik allang spinners in de winkel gekocht, dus ik hoef ze echt niet meer. Van mij hadden ze ze dan ook niet hoeven opsturen. Maar goed, ze schijnen nu dus wel onderweg te zijn. Heeft iemand tips? Niet aannemen is geen optie, want het is een brievenbuspakketje.

pfverstegen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2017 20:44
Contacteer:

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door pfverstegen »

App naar dit nummer en dan krijg je contact met hun; 0649024453

CarolineC
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2017 12:45

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door CarolineC »

Ik heb mij jammer genoeg ook laten vangen [Tekst verwijderd] Bestelling geplaatst op 18 mei, na herhaaldelijke mails vorige week dinsdag een verzendbevestiging ontvangen met mededeling dat levering zou gebeuren via PostNL en dat dit max 5 dagen kon duren tenzij er een natuurramp zou gebeuren. Gisteren opnieuw een mail gestuurd met de vraag waar de natuurramp heeft plaatsgevonden? Vandaag was dan ook mijn verbazing enorm wanneer ik een pakketje in de brievenbus zag. Ik heb 11 spinners besteld en betaald en heb er welgeteld 1 ontvangen...
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jun 2017 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet-onderbouwde uitspraak

Willem2007
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mei 2017 16:47

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door Willem2007 »

Nou na dik drie weken de 4 classic spinners binnen. Als ik t zo bekijk zijn het dezelfde als op de markt. Van de 4 doen 2 het wel goed 1 stuk minder en de laatste echt slecht.. Deze wiebelt enorm.. Is niet in balans. Van spinners heb ik geen verstand maar het middelste ziet er anders uit dan op de website..
Op de site zeggen ze dat ze officiële resellers zijn van fidget spinners.. Maar ik denk dat dit rotzooi is.. Helaas en geen excuus briefje of kortingsbon.
Laatst gewijzigd door Willem2007 op 07 jun 2017 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Mucha

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Willem2007
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mei 2017 16:47

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door Willem2007 »

Bedankt mucha voor je reactie.. Alleen beetje nutteloos..

Daan4
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2017 14:54

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door Daan4 »

Voor 60 euro aan fidget spinners besteld. Na een maand wachten heb ik ze eindelijk ontvangen, maar dan blijken ze Chinese namaak te zijn in plaats van originele, waarmee geadverteerd wordt en waar de prijs ook naar is. Alle spinners vallen meteen uit elkaar en kunnen dus niet mee gespeeld worden.

Hierover heb ik een mail verstuurd, maar na nog eens een maand wachten is er nog steeds geen reactie.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fidget spinner Nederland

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Daan4 schreef:Voor 60 euro aan fidget spinners besteld. Na een maand wachten heb ik ze eindelijk ontvangen, maar dan blijken ze Chinese namaak te zijn in plaats van originele, waarmee geadverteerd wordt en waar de prijs ook naar is. Alle spinners vallen meteen uit elkaar en kunnen dus niet mee gespeeld worden.

Hierover heb ik een mail verstuurd, maar na nog eens een maand wachten is er nog steeds geen reactie.
Chinese namaak? Dit heb je besteld. De originele maker en patenthouder maakt ze niet meer en sinds 2013 is het patent verlopen en mag iedereen ze dus maken. Dit is dus net zoveel namaak als een Nederlandse of Amerikaanse fidget spinner.

Gesloten