LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemotoriseerde step van RCTOYS4U

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
E.Koelewijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2016 08:34

Gemotoriseerde step van RCTOYS4U

Ongelezen bericht door E.Koelewijn »

3 maanden geleden een 49cc step besteld bij de internetwinkel RCTOYS4U.
De levering van deze step heeft even op zich laten wachten maar dat vond ik niet zo erg. Voor mijn beroep vaar ik. De step is geleverd gedurende de tijd wanneer ik op zee aan het werk was. Bij thuis komst heb ik de step in elkaar gebouwd en kwam tot de ontdekking dat de gas handel welke van kunststof is gemaakt afgebroken was, dit is bij het in pakken of het vervoer gebeurd. Ik heb daar gelijk een e-maill over gestuurd met foto's. Ik heb daar nadat ik geen reactie heb gehad nog een keer een mail over gestuurd. Ook op deze mail heb ik geen reactie vernomen.
Toen later nogmaals via de site gereageerd, en warempel er kwam een antwoord. Nu werd mij te kenen gegeven dat de tijd welke er verstreken was tussen de levering en de klacht te lang was en dat ik daar dan eerder op had moet had moeten reageren. RCTOYS4U heeft dus wel het recht om de bestelde artikelen welke niet gelijk leverbaar zijn op een later tijdstip te versturen maar de consument kan dan geen verhaal meer halen op eventuele gebreken. Na meerdere e-mail verkeer heen en weer heeft RCTOYS4U heeft wel aangeboden om een nieuwe gashandel te bestellen, en de kosten van verzending op zich te nemen maar dat vond ik dus niet passend genoeg en daar heb ik van af gezien.
Bij deze mensen bedenk U eerst alvoorens u een bestelling bij deze web winkel doet

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Gemotoriseerde step van RCTOYS4U

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Wat had u dan gewild?
Gashandel is kapot. Zij leveren nieuwe gashandel. Einde verhaal

E.Koelewijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2016 08:34

Re: Gemotoriseerde step van RCTOYS4U

Ongelezen bericht door E.Koelewijn »

op mijn kosten??????????

stofzuigertje

Re: Gemotoriseerde step van RCTOYS4U

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de tijd tussen ontvangst nemen en gebruik/controle gebreken te groot is mogen ze dit doen.

Helaas, levertijd en Uw werk maar dat is nadeel van Uw werk en online bestellen.....
Naast het product bestellen ging je ook met hun voorwaarden.......

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gemotoriseerde step van RCTOYS4U

Ongelezen bericht door Moneyman »

E.Koelewijn schreef:Na meerdere e-mail verkeer heen en weer heeft RCTOYS4U heeft wel aangeboden om een nieuwe gashandel te bestellen, en de kosten van verzending op zich te nemen maar dat vond ik dus niet passend genoeg en daar heb ik van af gezien.
E.Koelewijn schreef:op mijn kosten??????????
Het helpt als je in je openingspost duidelijk aangeeft dat die nieuwe hendel (blijkbaar) wel gewoon door jou betaald moet worden. Zoals je omschrijft, lijkt het net alsof de leverancier het betaalde.

Voor de rest: slecht verhaal van RCTOYS4U.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Gemotoriseerde step van RCTOYS4U

Ongelezen bericht door prem »

E.Koelewijn schreef:op mijn kosten??????????
Zij wilden toch de verzendkosten op zich nemen, of begrijp ik u verkeerd.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gemotoriseerde step van RCTOYS4U

Ongelezen bericht door Moneyman »

prem schreef:
E.Koelewijn schreef:op mijn kosten??????????
Zij wilden toch de verzendkosten op zich nemen, of begrijp ik u verkeerd.
Wel de verzendkosten, maar (blijkbaar) niet de kosten van de nieuwe hendel.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Gemotoriseerde step van RCTOYS4U

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:
E.Koelewijn schreef:Na meerdere e-mail verkeer heen en weer heeft RCTOYS4U heeft wel aangeboden om een nieuwe gashandel te bestellen, en de kosten van verzending op zich te nemen maar dat vond ik dus niet passend genoeg en daar heb ik van af gezien.
E.Koelewijn schreef:op mijn kosten??????????
Het helpt als je in je openingspost duidelijk aangeeft dat die nieuwe hendel (blijkbaar) wel gewoon door jou betaald moet worden. Zoals je omschrijft, lijkt het net alsof de leverancier het betaalde.

Voor de rest: slecht verhaal van RCTOYS4U.
We weten echter niet hoe lang er tussen leveringstijd en klacht zit. Als dit maand(en) is kan ik me er wat bij voorstellen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gemotoriseerde step van RCTOYS4U

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het product is duidelijk niet conform. Bovendien; als een consument met een dergelijke klacht en een aannemelijk verhaal komt (bij een dergelijk apparaat is immers makkelijk te zien of er al uitgebreid mee gereden is), zou ik daar als leverancier niet te moeilijk over doen. Dat kost je klanten en levert alleen negatieve publiciteit op.

E.Koelewijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2016 08:34

Re: Gemotoriseerde step van RCTOYS4U

Ongelezen bericht door E.Koelewijn »

Ik snap wanneer het te lang duurt dat je dan je rechten verspeeld. Maar toch ruim op tijd tot twee maal toe een mail gestuurd, pas bij de derde keer een reactie.
Step is nu in elkaar gezet en er is nog geen meter mee gereden, sterker nog de benzine tank is nog geen eens gemonteerd.
Gashandel kapot bij inpakken of vervoer naar mij toe. Dan mag ik toch verwachten dat de leverancier voor deze een correcte oplossing bied en niet alleen de verzendkosten vergoed?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Gemotoriseerde step van RCTOYS4U

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:Het product is duidelijk niet conform. Bovendien; als een consument met een dergelijke klacht en een aannemelijk verhaal komt (bij een dergelijk apparaat is immers makkelijk te zien of er al uitgebreid mee gereden is), zou ik daar als leverancier niet te moeilijk over doen. Dat kost je klanten en levert alleen negatieve publiciteit op.
Mee eens.
Het toont niet echt klantgerichtheid.
Ik vraag me wel af hoe lang er tussen heeft gezeten.

E.Koelewijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2016 08:34

Re: Gemotoriseerde step van RCTOYS4U

Ongelezen bericht door E.Koelewijn »

04-feb-16 besteld en betaald
09-maart-16 ontvangen
6 april thuis gekomen
7 april thuis gekomen en step geassembleerd + mail met foto's gestuurd kapotte gashandel
13 april wederom e-mail gestuurd reactie was dat RCTOYS4U zou gaan zoeken naar eventuele bestelling van de handel
19 april antwoord gekregen dat de handel beschikbaar is De door u gevraagde gashandel is leverbaar en kost € 14,95 exclusief verzendkosten.
Als u deze wilt bestellen dan hoor ik graag van u.
19 april weer een mail gestuurd dat ik dit geen goede oplossing vindt
20 april mail ontvangen ; Deze step is op 22 februari naar u verstuurd en het is niet mogelijk om een transportschade pas na ruim een maand te declareren bij de leverancier.
Omdat het erg vervelend is en wij u toch tegemoet willen komen zullen wij de verzendkosten voor onze rekening nemen.
21 april weer een mail van RCTOYS4U ; Zoals vermeld in mijn vorige mail zit er meer dan een maand tijd tussen de levering van 22 februari en uw melding van het defect op 3 April.
Hierbij verwijs ik u naar punt 10.7 van onze algemene voorwaarden waarin staat aangegeven dat een defect of beschadiging binnen 48 uur naar ontvangst aan ons gemeld dient te worden.
Uit coulance ben ik bereid om de transportkosten voor onze rekening te nemen.

Dus met behoorlijke vertraging naar mij verzonden, ik op het moment van levering van huis, bijj thuiskomst gelijk gereageerd maar punt 10.7 geeft hun het recht zo te handelen en coulance van de verzendkosten vind ik niet voldoende.

Voor mij is het nu klaar. Het is naar mijn idee slechte reclame voor deze site en dat is waar het mij nu om gaat en dat ik hier andere mensen voor wil waarschuwen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Gemotoriseerde step van RCTOYS4U

Ongelezen bericht door Julie4444 »

E.Koelewijn schreef:04-feb-16 besteld en betaald
09-maart-16 ontvangen
6 april thuis gekomen
7 april thuis gekomen en step geassembleerd + mail met foto's gestuurd kapotte gashandel
13 april wederom e-mail gestuurd reactie was dat RCTOYS4U zou gaan zoeken naar eventuele bestelling van de handel
19 april antwoord gekregen dat de handel beschikbaar is De door u gevraagde gashandel is leverbaar en kost € 14,95 exclusief verzendkosten.
Als u deze wilt bestellen dan hoor ik graag van u.
19 april weer een mail gestuurd dat ik dit geen goede oplossing vindt
20 april mail ontvangen ; Deze step is op 22 februari naar u verstuurd en het is niet mogelijk om een transportschade pas na ruim een maand te declareren bij de leverancier.
Omdat het erg vervelend is en wij u toch tegemoet willen komen zullen wij de verzendkosten voor onze rekening nemen.

Een andere optie is je beroepen op non-conformiteit en kijken of ze dan alsnog mee willen werken.
21 april weer een mail van RCTOYS4U ; Zoals vermeld in mijn vorige mail zit er meer dan een maand tijd tussen de levering van 22 februari en uw melding van het defect op 3 April.
Hierbij verwijs ik u naar punt 10.7 van onze algemene voorwaarden waarin staat aangegeven dat een defect of beschadiging binnen 48 uur naar ontvangst aan ons gemeld dient te worden.
Uit coulance ben ik bereid om de transportkosten voor onze rekening te nemen.

Dus met behoorlijke vertraging naar mij verzonden, ik op het moment van levering van huis, bijj thuiskomst gelijk gereageerd maar punt 10.7 geeft hun het recht zo te handelen en coulance van de verzendkosten vind ik niet voldoende.

Voor mij is het nu klaar. Het is naar mijn idee slechte reclame voor deze site en dat is waar het mij nu om gaat en dat ik hier andere mensen voor wil waarschuwen.
Hier kloppen een aantal dingen niet.

Je hebt na ontvangst het recht om binnen 14 dagen de koop ongedaan te maken i.v.m. de wet koop op afstand, ongeacht de reden.

Zij stellen dat de datum van ontvangst 22 februari is, jij dat dit 9 maart is. Dat is vreemd.

In principe is de verkoper verantwoordelijk voor het transport, maar door de late melding is het begrijpelijk dat de verkoper lastig doet. Je kunt hun aanbod van coulance accepteren en dit topic laten staan ter waarschuwing voor anderen.

Een andere optie is je beroepen op non-conformiteiten kijken of ze dan wel meewerken.

Gesloten