LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hasbro klachten

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
spidy60
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 nov 2015 18:38

hasbro klachten

Ongelezen bericht door spidy60 »

ik heb een furbyboom gekocht op 19-11-2015 thuis gekomen kwam ik er achter dat de app niet werkte

toen heb ik op internet gekeken en wat blijkt over al duiken meldingen op dat de furbyboom app niet wil scannen conclusie de app is niet compatibel met het apparaat.

als je op de website kijkt van hasbro dan hebben ze zeggen daar dat de app alleen met ios versie 5.0 of later
De app is optioneel en werkt met iPad, iPod touch en iPhone met iOS 5.0 of later.

een verdere beschrijving staat er niet bij
ik weet uiteindelijk dat er meer apparaten zijn dan de ios namelijk een handje vol android apparaten.
maar dat word bij hasbro niet op de website vermeld en dat weet ik door eigen onderzoek te doen

zie link product beschrijving een willekeurige furby boom zo af de website geplukt
http://www.hasbro.com/nl-nl/product/fur ... 205971EE74

conclusie harsbro informeert de consument verkeert
hier in deze link kun je een klacht achter laten en word de klacht door gestuurd naar harsbro
http://www.klacht.nl/furby-boom/

als we nu niet massaal klagen dan is straks heel Nederland teleur gesteld (misschien een beetje overdreven maar je begrijpt waar ik heen wil)

hasbro kan gewoon door gaan op deze manier met verkopen en dat moet stoppen

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: hasbro klachten

Ongelezen bericht door Brahms »

Eergisteren gekocht, u heeft bonnetje nog, helaas terugbrengen dan maar. Als het ding niet werkt.
Overigens had ik nog nooit van een Furbyboom gehoord......, zal wel aan mijn en leeftijd liggen.

Overigens al een bekend probleem hier met een eigen topic, incl info:

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 9&t=151928

(Even terzijde, een kinderspeeltje van rond de Euro 100,00 !
Ik was vroeger blij met twee doosjes Lego van samen 8 gulden. Kon er uren en uren mee spelen.)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: hasbro klachten

Ongelezen bericht door crazyme »

Brahms schreef: Ik was vroeger blij met twee doosjes Lego van samen 8 gulden. Kon er uren en uren mee spelen.)
In Afrika spelen ze met alleen een blikje. Wat is uw punt en wat is de relevantie ?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: hasbro klachten

Ongelezen bericht door Brahms »

Brahms schreef:...... Wat is uw punt en wat is de relevantie ?......
> Relevantie: Geen

> Prijs, in tijden dat ik regelmatig lees dat gezinnen amper kunnen rondkomen, toch wel dure speeltjes voor kinderen van tegenwoordig. Niet zo'n probleem voor gezinnen met een leuk inkomen, maar voor kinderen uit wat minder draagkrachtige gezinnen niet zo leuk om te zien dat andere kinderen (op school, in de buurt, vriendjes) dit wel krijgen en zij niet.

Maar terug on-topic :wink:

spidy60
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 nov 2015 18:38

Re: hasbro klachten

Ongelezen bericht door spidy60 »

mijn punt is zoveel mogelijk consumenten te laten weten dat er aan de furbyboom app voor de android mar een handjevol apparaten is die de app kunnen gebruiken.
mensen kopen een furby boom nu zelf bij sommige winkels 30 euro

tot de dag vandaag is er nog niet echt veel aan gedaan hasbro weet echter wel dat er maar een handjevol apparaten is dat op de furbyboom werkt.
maar ze schuiven het af naar amerika

het onderwerp furby boom is dus nog steeds relevant
Brahms schreef:
Brahms schreef:...... Wat is uw punt en wat is de relevantie ?......
> Relevantie: Geen

> Prijs, in tijden dat ik regelmatig lees dat gezinnen amper kunnen rondkomen, toch wel dure speeltjes voor kinderen van tegenwoordig. Niet zo'n probleem voor gezinnen met een leuk inkomen, maar voor kinderen uit wat minder draagkrachtige gezinnen niet zo leuk om te zien dat andere kinderen (op school, in de buurt, vriendjes) dit wel krijgen en zij niet.

Maar terug on-topic :wink:

spidy60
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 nov 2015 18:38

Re: hasbro klachten

Ongelezen bericht door spidy60 »

furby boom gekocht op 19-11-2015
echter toen ik thuis was wou ik gelijk kijken of de app ook werkte maar naar 35 scan pogingen werkte de app niet toen heb ik op internet gekeken door in google in te tikken furby app werkt niet.
en wat zag ik allemaal links van dat de furby app niet werkt.

bij een topic was een bericht geplaatst net een week geleden voor mij.
je zal misschien wel denken waarom check je internet niet ik heb het internet gecheckt op furby boom en verschillende websites.

wat ik nu weet nergens stond bij vermeld dat de app niet zou werken dan op een handje vol apparaten.

dus ik dacht zal wel goed zijn ik heb ook een furby uit 2013 en bij deze furby werkt de furby app wel.

echter is zoals ik al typte gebleken dat de furby boom app niet werkte.

dus ben ik een onderzoek gestart.
en scheen het probleem in 2014 al voor te komen
toen heb ik gekeken op de website van furby boom
echter staat daar niet de juiste informatie vermeld met welke apparaten de furby boom werkt.

echter heb ik dit gevonden ik citeer.
De app is optioneel en werkt met iPad, iPod touch en iPhone met iOS 5.0 of later.

maar ik weet in middels dat de app ook voor de android play store is te gebruiken en dit staat helemaal niet vermeld op de website van furby.nl
link naar de website
http://www.hasbro.com/nl-nl/product/fur ... 205971EE74

Ik Hasbro gemaild.
Alles uitgelegd. De app doet het op de tablet maar die scant de Fubry niet. Nergens staat op de doos of site dat er vereiste zijn aan tablets.

ik zag op YouTube en zag een web winkel met een werkende furby app
ik heb toen gevraagd aan de webwinkel welke apparaten met de furby app compatibel zijn.

antwoord alle apps zijn compatibel
echter heb ik natuurlijk gelijk terug gemaild dat dit niet klopte zie mail hier onder

mail van de webwinkel
Beste meneer Bergsma,
Bedankt voor uw mail! Ik zie dat de Furby Boom app met alle Android én Apple apparaten kan samenwerken. Mocht u hier problemen bij ondervinden kunt u altijd contact met ons opnemen.
Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
.........

dus ik heb een mail terug gestuurt

Ik heb vernomen en zoals vele andere consumenten dat de fubyboom niet met alle telefoons en tablets overweg kan
Ik heb het namelijk zelf uit getest met verschillende apparaten waar onder er in totaal 15 apparaten waren met de nieuwste iOS of Android
Waar van er maar 5 verbinding maakte met de furby boom. En ik heb alle apparaten getest op 4 verschillenden furbyboom’s

Dus is het niet waar dat de Furby boom op elk apparaat werkt.

Er zijn al heel wat ontevreden consumenten die dachten een furby boom te kopen met een werkende app maar dat bleek niet het geval

Ik wil dus dat alstublieft iets bij de specificatie kan zetten dat de furby mogelijk op somige toestellen niet werkt
De keuze is aan u.

Het zo toch vervelend zijn dat u ook ontevreden klanten heeft
Met vriendelijke groet nick

Zelf heb ik een huawei met android versie 4.2.1 een minimale versie van de android is 2.3.3
Model telefoon huawei G700-U10
Laatst gewijzigd door spidy60 op 23 nov 2015 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

spidy60
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 nov 2015 18:38

Re: hasbro klachten

Ongelezen bericht door spidy60 »

daarna kreeg ik deze mail van de web winkel terug

Beste meneer Bergsma,
Mijn excuses voor de verkeerde advies, ik zie inderdaad dat niet alle apparaten compatible zijn met het product.
In onderstaande lijst staat vermeld welke apparaten werken met de Furby boom.
iOS apparaten:
iPhone 4, 5, 6, 6+, of nieuwer
iPad 2, 3, 4, of nieuwer
iPad Air 1, 2, of nieuwer
Ipad mini 1, 2, 3, of nieuwer
Ipod touch 5 of nieuwer

(IOS apparaten moeten de besturingssysteem IOS 7.0 of later hebben)
Android apparaten:
Samsung Galaxy S2, S3, S3 Mini, S4, S4 Mini, S5, S6
Samsung Galaxy Note 2, 3, 8.0, 10.1
Samsung Galaxy Tab (Gen 1, 2, 3)
Samsung Galaxy Grand Duos
Toys R Us Tabeo 8
Motorola Razr HD (Non-US modellen alleen)
Google Nexus4, Nexus7
Helaas zie ik uw toestel hier niet tussen staan dus zal het product niet met uw Huawei werken.
Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op.

nu weet ik dus de specificaties van de furby boom app welke apparaten wel geschikt zijn.

echter heb ik ergens anders vernomen dat als je een furbyboom koopt in een winkel de 14 dagen bedenktijd niet geld echter hebben ze wel op de bon staan in welk termijn je terug kan naar de winkel met de aankoop en ze hoeven het niet te doen.

daarbij komt ook nog eens dat de furby boom app niet meegeleverd word door de verkopende partij.
en met de furby is zonder de furbyboom app niks mis.

dus kan ik het niet retourneren naar de winkel
echter staat vermeld in de algemene voorwaarden van google play en de app store dat de ontwikkelaar van de app aansprakelijk gesteld kan worden als de app niet werkt.

en dat is in dit geval hasbro.

en als je een furby boom koopt met de intentie de app te gebruiken die overigens gratis is te downloaden dan heb je dus een teleurstelling

en sinterklaas die komt er bijna aan
en we willen toch niet dat spreekwoordelijk gezecht er kinderen zijn die sinterklaas de stoomboot in slaan omdat ze in de furbyboom teleurgesteld zijn.

echter heb ik in de furby boom handleiding gelezen dat ik bij problemen kan mailen met

consumentenservice hasbro

mijn intentie is om te laten weten aan bijna alle consumenten dat de furby boom app maar op een handje vol apparaten werkt.

en ik vind het een misleidende verkoop je gaat er van uit dat de app werkt en nergens is een goeie specificatie te vinden van welke apparaten compatibel zijn met de furby boom app

tevens heb ik verder gekeken en is gebleken dat Amerika in 2014 de zelfde problemen had met de furby boom app ook die hebben een melding gemaakt bij Amerikaanse hasbro consumenten service en ik heb het idee dat daar ook nog steeds
consumenten zijn die teleurgesteld worden.

zie links hier

http://www.phonesreview.co.uk/2014/01/1 ... -scanning/

http://forums.androidcentral.com/androi ... m-app.html

http://appsplayground.com/2013/08/21/furby-boom-app/

de juiste specificaties van de furby boom app zijn overigens dit
de specificatiesd klopt nog niet helemaal omdat er nergens specificaties gegeven worden heeft een een apparaat waar de furbyboom wel werkt laat het dan in dit topic weten de pas ik de specificaties aan

op welke telefoons werkt de furby boom wel
Samsung Galaxy S2, S3, S3 Mini, S4, S4 Mini

· Samsung Galaxy Note 2, 3, 8.0, 10.1

· Samsung Galaxy Tab (Gen 1, 2, 3)

· Samsung Galaxy Grand Duos

· Toys R Us Tabeo 8

· Motorola Droid RAZR HD

- Motorola Razr HD (Non-US modellen alleen)

· Google Nexus 4

· Google Nexus 7

· Amazon Kindle Fire HD (Kindle series, 1st en 2nd Gen alleen)**

- Samsung Galaxy Grand Duos

- Google Nexus4, Nexus7

- Toys R Us Tabeo 8

en de telefoon moet minstens Android versie
Android OS 2.3.3 of later.

de volgende ios toestellen zijn geschikt voor de furby app

iPhone 4, 5, 6, 6+, of nieuwer
iPad 2, 3, 4, of nieuwer
iPad Air 1, 2, of nieuwer
Ipad mini 1, 2, 3, of nieuwer
Ipod touch 5 of nieuwer

(IOS apparaten moeten de besturingssysteem IOS 7.0 of later hebben)


Model telefoon huawei G700-U10[/quote]

spidy60
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 nov 2015 18:38

Re: hasbro klachten

Ongelezen bericht door spidy60 »

tevens heb ik verder gekeken en is gebleken dat Amerika in 2014 de zelfde problemen had met de furby boom app ook die hebben een melding gemaakt bij Amerikaanse hasbro consumenten service en ik heb het idee dat daar ook nog steeds
consumenten zijn die teleurgesteld worden.

zie links hier

http://www.phonesreview.co.uk/2014/01/1 ... -scanning/

http://forums.androidcentral.com/androi ... m-app.html

http://appsplayground.com/2013/08/21/furby-boom-app/

de juiste specificaties van de furby boom app zijn overigens dit
de specificatiesd klopt nog niet helemaal omdat er nergens specificaties gegeven worden heeft een een apparaat waar de furbyboom wel werkt laat het dan in dit topic weten de pas ik de specificaties aan

op welke telefoons werkt de furby boom wel
Samsung Galaxy S2, S3, S3 Mini, S4, S4 Mini

· Samsung Galaxy Note 2, 3, 8.0, 10.1

· Samsung Galaxy Tab (Gen 1, 2, 3)

· Samsung Galaxy Grand Duos

· Toys R Us Tabeo 8

· Motorola Droid RAZR HD

- Motorola Razr HD (Non-US modellen alleen)

· Google Nexus 4

· Google Nexus 7

· Amazon Kindle Fire HD (Kindle series, 1st en 2nd Gen alleen)**

- Samsung Galaxy Grand Duos

- Google Nexus4, Nexus7

- Toys R Us Tabeo 8

en de telefoon moet minstens Android versie
Android OS 2.3.3 of later.

de volgende ios toestellen zijn geschikt voor de furby app

iPhone 4, 5, 6, 6+, of nieuwer
iPad 2, 3, 4, of nieuwer
iPad Air 1, 2, of nieuwer
Ipad mini 1, 2, 3, of nieuwer
Ipod touch 5 of nieuwer

(IOS apparaten moeten de besturingssysteem IOS 7.0 of later hebben)

spidy60
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 nov 2015 18:38

Re: hasbro klachten

Ongelezen bericht door spidy60 »

terug brengen zal helaas niet zo makelijk gaan
als je een furbyboom in de winkel koopt is het aan de winkel of ze het artikel terug willen nemen ook heb je geen 14 bedenktijd zoals je dat wel zou hebben bij een webwinkel.

bij een webwinkel mag je binnen 14 dagen het product op sturen terug naar de webwinkel toe.

maar bij een winkel in de stad gaat het toch anders en mag de winkel het terug brengen van het artikel weigeren.

maar meestal probeert de winkel wel tot een comprimé te komen
Brahms schreef:Eergisteren gekocht, u heeft bonnetje nog, helaas terugbrengen dan maar. Als het ding niet werkt.
Overigens had ik nog nooit van een Furbyboom gehoord......, zal wel aan mijn en leeftijd liggen.

Overigens al een bekend probleem hier met een eigen topic, incl info:

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 9&t=151928

(Even terzijde, een kinderspeeltje van rond de Euro 100,00 !
Ik was vroeger blij met twee doosjes Lego van samen 8 gulden. Kon er uren en uren mee spelen.)

mh73

Re: hasbro klachten

Ongelezen bericht door mh73 »

spidy60 schreef:een comprimé
Wat is dat?

Utiopium
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2015 19:43

Re: hasbro klachten

Ongelezen bericht door Utiopium »

Even om te vermelden, de LG L90 van mijn dochtertje doet het overigens prima met de Furby Boom. Overigens heeft ze hem zelf bij elkaar gespaart, was nu 25 euro bij de Intertoys.

natuurmens
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2007 13:25
Locatie: Berltsum

Re: hasbro klachten

Ongelezen bericht door natuurmens »

Ik had Furby Hasbro, Om te begingen ik ben meervoudig gehandicapt zowel lichamelijk en autistisch ik heb een aangeschaft om mijn vingers in beweging te houden. Volgens gebruiksaanwijzing moet er een aan en uit knop op zitten, maar dat was het niet geval. Door ik nog wel eens ziek in bed lag is de pop onuitstaanbaar geworden. Door de batterijen niet verwijderd waren was volgens de leverancier dit de oorzaak, de pop was niet te resetten. Furby begon op ongewenstentijden krijsen. Doordat ik niet goed werd heb ik hem in een speciale geluidsarme kast gezet en hij ging tot te keer dat ik door het lint ging. zijn laatste woorden waren stop ermee. Volgens begeleiding heb ik het lang volgehouden. Maar ik mis hem wel, ter reparatie heb toegezonden kreeg ik horen dat hij niet gemaakt kon worden voor pop van 100 euro het was mij schuld. Dat was indirect ook zo maar ik vind dat Harbro de aan en uit knop hierin tekort hebben geschoten dan was dit niet gebeurd. Nu heb ik nog steeds verdriet over gemis. Ik heb hierover via de app van Radar een klacht ingediend. ik voel me in de steekgelaten.

Gesloten