LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
John1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2016 19:40

Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door John1989 »

Beste lezers,

Op 17 sept 2016 heb ik een knuffelbeer online besteld bij een bedrijf genaamd ap-knuffel.nl
Op de home pagina stond binnen 2-3 dagen in huis, op het beertje zelf stond 3-5 dagen in huis. Kwam dus toch goed uit. Mijn vriendin was namelijk op 23e jarig en wilde haar hiermee verrassen.

Nu het volgende, na de bestelling kreeg ik een mail met daarop dat mijn bestelling verwerkt wordt en dat ik een nieuwe mail zou krijgen als deze wordt verzonden

Ik heb tot donderdag 22 sept. Gewacht en nog steeds geen mail ontvangen, ik wil natuurlijk wel dat de beertje op vrijdag of eerder bezorgd moet worden.

Donderdag nam ik contact met het bedrijf, de helpdeskmedewerker leek wel stoned en reageerde erg arrogant en sloom. Eerst melde hij dat de pakket al verzonden is naar GLS, waarop ik om track en trace vroeg, deze zou ik moeten krijgen als de beertje bij hun verzonden was maar daar is niets van terug gekomen.
De man aan de telefoon deed heel vaag en zij"het is een hele url code, dus best lang" waarop ik zij oke mail het maar. Na 2 uur nog niets ontvangen en ik weer terug gebeld. Weer die gast aan de lijn en zij ja ik ga nog mailen waarop ik woedend ja nu!!. Uiteraard weer geen mail ontvangen, ik heb vv met GLS contact opgenomen en zij hebben gezegd " meneer er is helemaal geen pakket van ap knuffel in ontvangst genomen". Ik heb vv weer ap knuffel gebeld en duidelijk vermeld dat ik het wilde annuleren omdat ik het vertrouwen niet meer heb dat deze ooit zal aankomen, laat staan op tijd wat ik erg belangrijk vondt.

Het annuleren ging eerst moeizaam maar toch gelukt, gelukkig voor afterpay gekozen omdat ik het bedrijf helemaal niet ken. Afterpay gebeld en alles gemeld mooi netjes geregeld zaak gesloten. Ik meteen via een ander site een ander cadeau besteld die wel op tijd geleverd was.

Tot mijn grote verbazing belt mijn vriendin me en zegt ik heb het pakket ontvangen die jij geannuleerd had (26sept, 3 dagen te laat. (Haar ouders hebben het in ontvangst genomen).

Ik vervolgens weer ap knuffel bellen en heb gezegt dat het knuffel toch aangenomen is terwijl ik dit geannuleerd had, waarop hij zij dat de beertjes uit het buitenland komen. Op hun website staat duidelijk Gelderland wat dus een leugen is. Hij zou het onderzoeken hoe dit zou komen en mij terug mailen.

1 week later ben ik niet gebeld of gemaild waarop echt de laatste druppel viel.

Ik heb ze eerst gebeld dat ik ze 2 dagen geef om het laten ophalen of anders knikker ik in de prullenbak. Hij zou het regelen en weer niets van gehoord.

Ik zit nog steeds niet lekker in mijn vel omdat ik een product heb die ik niet betaald heb thuis is. Dus heb ik weer voor de zoveelste d gemaild dat ik het pakketje wil laten ophalen.
Ik kreeg een mail terug met daarop." Het is uw verantwoordelijkheid om de pakket te accepteren, als u het terug wilt sturen zijn de kosten aan u verbonden"

Waarop ik mail dat ik het heb geannuleerd en het niet meer wilde, waarom zou ik hiervoor de dupe moeten zijn???

Het is ook geen klein doos, een knuffelbeer van 170cm die ook nog eens zwaar weegt, opsturen zou mij dik 30+ euro kosten en dat doos past niet in de auto en al helemaal niet op een fiets..
Ik heb vv een mail gestuurd dat ik het wil houden voor een tamelijke prijs voor al dit moeite en stress wat ik opgelopen ben. 1 week verder inmiddels en geen bericht ontvangen.

Ik ben nu echt zo boos dat ik de beertje niet eens ga opsturen of laat ophalen en hun aan hun centen kunnen fluiten.!!!


Wat is mijn recht als consument? Heb het op tijd geannuleerd zwart op wit, toch ontvangen, en nu de dupe wordt als ik het terug wil opsturen.

Ik wil geen contact meer met ze opnemen omdat ik het zat ben, ik word niet serieus genomen, afspraken komen niet na, terugkoppeling zit er niet in enz..


Graag jullie hulp hierbij.

Mvg
Laatst gewijzigd door Radar op 17 okt 2016 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door crazyme »

John1989 schreef:Beste lezers,

Op 17 sept 2016 heb ik een knuffelbeer online besteld bij een bedrijf genaamd ap-knuffel.nl
Op de home pagina stond binnen 2-3 dagen in huis, op het beertje zelf stond 3-5 dagen in huis. Kwam dus toch goed uit. Mijn vriendin was namelijk op 23e jarig en wilde haar hiermee verrassen.

Nu het volgende, na de bestelling kreeg ik een mail met daarop dat mijn bestelling verwerkt wordt en dat ik een nieuwe mail zou krijgen als deze wordt verzonden

Ik heb tot donderdag 22 sept. Gewacht en nog steeds geen mail ontvangen, ik wil natuurlijk wel dat de beertje op vrijdag of eerder bezorgd moet worden.

Donderdag nam ik contact met het bedrijf, de helpdeskmedewerker leek wel stoned en reageerde erg arrogant en sloom. Eerst melde hij dat de pakket al verzonden is naar GLS, waarop ik om track en trace vroeg, deze zou ik moeten krijgen als de beertje bij hun verzonden was maar daar is niets van terug gekomen.
De man aan de telefoon deed heel vaag en zij"het is een hele url code, dus best lang" waarop ik zij oke mail het maar. Na 2 uur nog niets ontvangen en ik weer terug gebeld. Weer die gast aan de lijn en zij ja ik ga nog mailen waarop ik woedend ja nu!!. Uiteraard weer geen mail ontvangen, ik heb vv met GLS contact opgenomen en zij hebben gezegd " meneer er is helemaal geen pakket van ap knuffel in ontvangst genomen". Ik heb vv weer ap knuffel gebeld en duidelijk vermeld dat ik het wilde annuleren omdat ik het vertrouwen niet meer heb dat deze ooit zal aankomen, laat staan op tijd wat ik erg belangrijk vondt.

Het annuleren ging eerst moeizaam maar toch gelukt, gelukkig voor afterpay gekozen omdat ik het bedrijf helemaal niet ken. Afterpay gebeld en alles gemeld mooi netjes geregeld zaak gesloten. Ik meteen via een ander site een ander cadeau besteld die wel op tijd geleverd was.

Tot mijn grote verbazing belt mijn vriendin me en zegt ik heb het pakket ontvangen die jij geannuleerd had (26sept, 3 dagen te laat. (Haar ouders hebben het in ontvangst genomen).

Ik vervolgens weer ap knuffel bellen en heb gezegt dat het knuffel toch aangenomen is terwijl ik dit geannuleerd had, waarop hij zij dat de beertjes uit het buitenland komen. Op hun website staat duidelijk Gelderland wat dus een leugen is. Hij zou het onderzoeken hoe dit zou komen en mij terug mailen.

1 week later ben ik niet gebeld of gemaild waarop echt de laatste druppel viel.

Ik heb ze eerst gebeld dat ik ze 2 dagen geef om het laten ophalen of anders knikker ik in de prullenbak. Hij zou het regelen en weer niets van gehoord.

Ik zit nog steeds niet lekker in mijn vel omdat ik een product heb die ik niet betaald heb thuis is. Dus heb ik weer voor de zoveelste d gemaild dat ik het pakketje wil laten ophalen.
Ik kreeg een mail terug met daarop." Het is uw verantwoordelijkheid om de pakket te accepteren, als u het terug wilt sturen zijn de kosten aan u verbonden"

Waarop ik mail dat ik het heb geannuleerd en het niet meer wilde, waarom zou ik hiervoor de dupe moeten zijn???

Het is ook geen klein doos, een knuffelbeer van 170cm die ook nog eens zwaar weegt, opsturen zou mij dik 30+ euro kosten en dat doos past niet in de auto en al helemaal niet op een fiets..
Ik heb vv een mail gestuurd dat ik het wil houden voor een tamelijke prijs voor al dit moeite en stress wat ik opgelopen ben. 1 week verder inmiddels en geen bericht ontvangen.

Ik ben nu echt zo boos dat ik de beertje niet eens ga opsturen of laat ophalen en hun aan hun centen kunnen fluiten.!!!


Wat is mijn recht als consument? Heb het op tijd geannuleerd zwart op wit, toch ontvangen, en nu de dupe wordt als ik het terug wil opsturen.

Ik wil geen contact meer met ze opnemen omdat ik het zat ben, ik word niet serieus genomen, afspraken komen niet na, terugkoppeling zit er niet in enz..


Graag jullie hulp hierbij.

Mvg
De levertijd was al erg krap. Ik begrijp dat je op zaterdag een beer bestelt met maximaal 5 dagen levertijd. Dan kom je al op de vrijdag waarop je het beslist wil hebben. Dan neem je gewoon een risico. Uiteindelijk is niet op die vrijdag maar op de volgende werkdag geleverd.
Het valt allemaal nog wel mee dus.

De bestelling is ook aangenomen, weigeren was veel slimmer geweest.

Je wordt woedend aan de telefoon wanneer je niet binnen 2 uur een track en trace code krijgt gemaild.

Je gelooft niet dat het product uit het buitenland komt omdat er Gelderland op hun site staat ???? Snap je het echt niet ???

Een beer van 170 cm kun je echt wel in een doos van 100 x 50 x 50 proppen en dan zijn de kosten 7 euro.

Probeer eerst jouw "emoties" maar eens onder controle te krijgen. Wat een boosheid en frustratie om zo'n beertje zeg.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door witte angora »

John1989 schreef: Ik heb vv een mail gestuurd dat ik het wil houden voor een tamelijke prijs voor al dit moeite en stress wat ik opgelopen ben.
Kijk, hier komt de beer uit de mouw.

Vertel eerst maar eens: Wil je een eerlijk antwoord of wil je een lief antwoord?

BL2
Berichten: 4790
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door BL2 »

En dan ook nog dreigen het mooie kado voor zijn vriendin in de prullenbak te gooien !
Hallo zeg, zo ga je toch niet om met een lief beertje, nou ja, beer van wel 170 cm.
Rare toestanden op deze wereld.

Zou TS wel lief benaderen, zit al compleet in de stress...............

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door k2p »

Anger management is misschien een beter product voor je.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door crazyme »

BL2 schreef: Hallo zeg, zo ga je toch niet om met een lief beertje, nou ja, beer van wel 170 cm.
Rare toestanden op deze wereld.
Horror beer ! :mrgreen:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door berndv »

John1989 schreef:Wat is mijn recht als consument? Heb het op tijd geannuleerd zwart op wit, toch ontvangen, en nu de dupe wordt als ik het terug wil opsturen.
persoonlijk zou ik zeggen dat, indien u aan kunt tonen dat u heeft geannuleerd en dit ook bevestigd heeft gekregen van de webshop nog voor de levering, dat u het product kosteloos retour zou moeten kunnen zenden. Op zich heeft de ondernemer een punt door te stellen dat de bestelling wel geaccepteerd is aan de deur, wat het niet echt makkelijker maakt, aangezien kosteloos retour ook had gekund door de levering te weigeren.

Verder boos of geïrriteerd aan de telefoon reageren zal er echt niet voor zorgen dat u sneller/beter/soepeler geholpen wordt. Ik snap dat u best behoorlijk gefrustreerd bent, maar het bekende spreekwoord "met stroop vang je meer vliegen dan met azijn" gaat meer dan eens op. Die medewerker is weliswaar vertegenwoordiger van het bedrijf, maar die zal echt niet harder gaan lopen als u hem eerst de huid vol scheldt.

Verder spreken ze op hun website van WERKdagen en niet van dagen. Even afhankelijk van het tijdstip van de bestelling, als u op vrijdag later op de dag besteld, en die bestelling wordt die dag niet verwerkt, betekent dus dat maandag de eerste werkdag is, 5 werkdagen verder is de volgende maandag, dus hebben ze op zich keurig geleverd binnen de vooraf gestelde termijn.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik deel de mening van de anderen dat je wel erg emotioneel reageert.. Toch kan ik je frustratie wel enigszins begrijpen...

Mijn insteek is : Je hebt die beer wel ontvangen, maar deze is niet jouw eigendom en zal dus terugmoeten naar de leverancier. Maar dat is niet jouw zorg, ook al zeggen de algemene voorwaarden dat jij dan de retourzending moet betalen. Want je hebt immers voortijdig geannuleerd, en je hebt dat ook zwart op wit zeg je. Ik ga er dan wel vanuit dat dat "zwart op wit" een bevestiging is van de leverancier dat de koop geannuleerd is, en dat het "zwart op wit" niet alleen maar een mailtje van jou is naar de leverancier toe in de trant van " ik hoef die stomme beer niet meer" .
En dan ligt de bal vervolgens bij de leverancier om de zending terug te halen, ze kunnen iemand langssturen om het op te laten halen, of ze kunnen je eventueel vriendelijk vragen of je de beer wil terugsturen op hun kosten...

Ik zou de beer in ieder geval niet wegknikkeren als het niet binnen 2 dagen is opgelost. Fouten worden nou eenmaal gemaakt, en vertragingen kunnen optreden, en niet alle emails worden binnen 2 uur beantwoord. Het zou me geeneens verbazen als je straks ook nog allemaal herinneringen krijgt waar de betaling blijft. Maar probeer vriendelijk te blijven... denk om je bloeddruk

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

langste adem schreef:Ik deel de mening van de anderen dat je wel erg emotioneel reageert.. Toch kan ik je frustratie wel enigszins begrijpen...

Mijn insteek is : Je hebt die beer wel ontvangen, maar deze is niet jouw eigendom en zal dus terugmoeten naar de leverancier. Maar dat is niet jouw zorg, ook al zeggen de algemene voorwaarden dat jij dan de retourzending moet betalen. Want je hebt immers voortijdig geannuleerd, en je hebt dat ook zwart op wit zeg je. Ik ga er dan wel vanuit dat dat "zwart op wit" een bevestiging is van de leverancier dat de koop geannuleerd is, en dat het "zwart op wit" niet alleen maar een mailtje van jou is naar de leverancier toe in de trant van " ik hoef die stomme beer niet meer" .
En dan ligt de bal vervolgens bij de leverancier om de zending terug te halen, ze kunnen iemand langssturen om het op te laten halen, of ze kunnen je eventueel vriendelijk vragen of je de beer wil terugsturen op hun kosten...

Ik zou de beer in ieder geval niet wegknikkeren als het niet binnen 2 dagen is opgelost. Fouten worden nou eenmaal gemaakt, en vertragingen kunnen optreden, en niet alle emails worden binnen 2 uur beantwoord. Het zou me geeneens verbazen als je straks ook nog allemaal herinneringen krijgt waar de betaling blijft. Maar probeer vriendelijk te blijven... denk om je bloeddruk
incorrect.

Er is wel geannuleerd, maar pas 1 dag voor de voorziene leverdatum, en dat is niet te zien als een voortijdige annulering.

Het is daarmee wel degelijk de verantwoording van TS om of te betalen, of om het product terug te sturen.

Als de web shop aangeeft dat terugsturen op eigen kosten moet gebeuren, heb je dat te accpeteren, want nergens is wettelijk voorgeschreven dat retourzendingen kostenloos moeten zijn.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik begrijp de casus zo dat er op 17 september2016 een knuffelbeer online is besteld. Dat deze geannuleerd is op 22 september en bezorgt is op 26 september. Als hiervan bewijs is of dit niet wordt betwist, dan hoeft TS m.i. geen verzendkosten te betalen. Als het gaat om een situatie waarbij het een en ander elkaar heeft gekruist en niet meer kon worden getekend gehouden wel.

BL2
Berichten: 4790
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door BL2 »

Lees zo snel nergens dat TS het annuleren zwart/wit heeft staan in mail of papier. Heeft dit slechts doorgeven aan het bedrijf en de betaling terug laten boeken. De grote (boze....) beer was toen natuurlijk al lang onderweg.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door moederslink »

langste adem schreef: Ik zou de beer in ieder geval niet wegknikkeren als het niet binnen 2 dagen is opgelost.
Nee zeker niet wegknikkeren, gewoon lekker houden en alsnog betalen, heerlijk zo.n grote knuffelbeer!
Hartstikke leuk cadeau ook :P !
......... denk om je bloeddruk
Zeker mee eens! Lekker genieten van deze beer, de bloeddruk daalt dan ook weer........verder er geen punt meer van maken :wink:

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat weet ik zo net nog niet, Michiel. Ik heb wel eens iets binnen gekregen, dat er direct na de bestelling al een track en trace code was aangevraagd, maar het verzenden van de bestelling was uiteindelijk twee dagen later. Dus ik weet (althans mijn kennis is niet toereikend hierin) of de ts hier iets mee kan.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:Ik begrijp de casus zo dat er op 17 september2016 een knuffelbeer online is besteld. Dat deze geannuleerd is op 22 september en bezorgt is op 26 september. Als hiervan bewijs is of dit niet wordt betwist, dan hoeft TS m.i. geen verzendkosten te betalen. Als het gaat om een situatie waarbij het een en ander elkaar heeft gekruist en niet meer kon worden getekend gehouden wel.
Tussen de 22e en de 26e zit ook nog een weekend. Dikke kans dat de geer op moment van annuleren al lang onderweg was. Ik denk dat TS gewoon de kosten moet betalen.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:Dikke kans dat de geer
? Die zit toch bij Goor?

O wacht... :idea:

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
Moneyman schreef:Dikke kans dat de geer
? Die zit toch bij Goor?

O wacht... :idea:
:lol: :lol: :mrgreen:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:Ik begrijp de casus zo dat er op 17 september2016 een knuffelbeer online is besteld. Dat deze geannuleerd is op 22 september en bezorgt is op 26 september. Als hiervan bewijs is of dit niet wordt betwist, dan hoeft TS m.i. geen verzendkosten te betalen. Als het gaat om een situatie waarbij het een en ander elkaar heeft gekruist en niet meer kon worden getekend gehouden wel.
Indien het duidelijk is dat het verzend proces nog niet op gang is gekomen dan kan de consument de bestelling annuleren zonder dat er verzendkosten verschuldigd zijn. Maar als duidelijk is dat dit proces al is begonnen, dan blijven de retourkosten voor rekening van de consument.
I

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Olaf, dat is zo vaag dat je er alle kanten mee uit kunt.
Moneyman schreef:Tussen de 22e en de 26e zit ook nog een weekend. Dikke kans dat de geer op moment van annuleren al lang onderweg was.
Ik was er van uitgegaan dat verzending een dag duurt. Als dit langer is dan klopt mijn inschatting uiteraard niet.

P.S. Zouden we hier de identiteit van Moneyman ontmaskert hebben? Overdag deurwaarder, s'avonds...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:Olaf, dat is zo vaag dat je er alle kanten mee uit kunt.
Moneyman schreef:Tussen de 22e en de 26e zit ook nog een weekend. Dikke kans dat de geer op moment van annuleren al lang onderweg was.
Ik was er van uitgegaan dat verzending een dag duurt. Als dit langer is dan klopt mijn inschatting uiteraard niet.

P.S. Zouden we hier de identiteit van Moneyman ontmaskert hebben? Overdag deurwaarder, s'avonds...
Dat is helemaal niet vaag. Als jij een track en trace ontvangt is het duidelijk dat de boel in het bestelproces zit. Dat is ook niet zomaar terug te draaien dus het pakket zal dan hoe dan ook bezorgd worden. In dat geval ben je wel verzendkosten schuldig.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Knuffelbeer online besteld, geannuleerd en toch gekregen

Ongelezen bericht door alfatrion »

"Het bestelproces" is vaag omdat daar -afhankelijk van je kijk- onder kan vallen: het het moment waarop de verkoper start met dat gene wat nodig is voor verzending of het moment waarop het pakketje wordt aangeboden aan het postkantoor. En uit het ontvangen van een track & trace hoeft niet perse te betekenen dat het pakket is aanboden aan de vervoerder. De vervoerder kan zijn processen hebben gedeeld met de verzender en in dat geval betekent het ontvangen van een T&T code enkel betekend dat er T&T code is aangemaakt.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 14 okt 2016 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten