LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MISLEIDING in BART SMIT folder

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Boerentijger
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mei 2009 14:14

MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door Boerentijger »

In de nieuwe folder van BS staat op de voorpagina het volgende artikel

XBOX 360 GTA Episodes from Liberty City

normaal 64.95
Voor 34.95
Nu 25.-

Ik heb nog nergens gezien dat deze game voor 64.95 verkocht werd.
Bij de release van de game, 29-10-2009 kosste deze 39.95.

het spel is dus nooit 64.95 verkoop geweest.

Dit lijkt me een duidelijke vorm van Misleiding! Dit zie ik regelmatig in de BS folder.


Ben benieuwd wat alle BS aanhangers/medewerkers voor antwoord hebben. Aangezien deze altijd zeer actief zijn op dit forum, met het verdedigen van de grote BAS :wink: :wink:

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Ach... bij Bol.com staat'ie zo op de site:

adviesprijs € 49,99
bol.com prijs € 44,99
je bespaart 10%

(Advies)prijzen zijn overal anders... misleiding is een veel te groot woord hiervoor wat mij betreft.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door seconds-out »

Deurwaarder Mark schreef:Ach... bij Bol.com staat'ie zo op de site:

adviesprijs € 49,99
bol.com prijs € 44,99
je bespaart 10%

(Advies)prijzen zijn overal anders... misleiding is een veel te groot woord hiervoor wat mij betreft.
Ik vind dat hier wel sprake is van misleiding.
Als blijkt dat de adviesprijs volledig uit de lucht gegrepen is, dan is dat misleiding.

Dat sommigen het scharen onder de geoorloofde verkooptrucs van winkeliers is hun mening.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

seconds-out schreef:Ik vind dat hier wel sprake is van misleiding.
Als blijkt dat de adviesprijs volledig uit de lucht gegrepen is, dan is dat misleiding.
Een snelle google-opdracht levert mij al 4 verschillende zogenaamde adviesprijzen op. Dus wat is "volledig uit de lucht gegrepen"? Dat de werkelijke verkoopprijs daar (ver) onder ligt, is een feit. Maar dat is altijd zo. Voor misleiding is meer nodig.

L.V
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jan 2007 14:45

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door L.V »

hahaa dit is typisch iemand die overal om zeurt
nix misleiding check alle reclame van elke winkel
iedereen doet het dus niet alleen bart smit
iedereen trekt klanten op hun eigen manier

get a life en zeur niet overal om

Matthijs0643
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2010 16:41

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door Matthijs0643 »

Het is inderdaad niet netjes, maar wordt in elke branche door vele bedrijven toegepast. Het is echter aan jezelf in hoeverre je je laat verleiden door marketingtruuctjes.

Mijn advies is om te kijken naar het bedrag dat je betaald i.p.v. het bedrag dat je bespaard.

Groeten,

Matthijs

Elize84
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2011 11:10

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door Elize84 »

Ik heb vroeger gewerkt bij Bart Smit en bijna alles wat er te koop is heeft een van/voor prijs, dat is pure verkoopstrategie. Net zoals 4,99 of 5 euro, die cent krijg je echt niet als je contant betaalt. Zo is het ook met de opruimingperiode. Het artikel staat het hele jaar voor dezelfde prijs in de winkel en dan staat er opeens een rood/witte sticker op die aangeeft, dat het artikel voor de helft goedkoper is. Niet dus.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Elize84 schreef:Ik heb vroeger gewerkt bij Bart Smit en bijna alles wat er te koop is heeft een van/voor prijs, dat is pure verkoopstrategie. Net zoals 4,99 of 5 euro, die cent krijg je echt niet als je contant betaalt. Zo is het ook met de opruimingperiode. Het artikel staat het hele jaar voor dezelfde prijs in de winkel en dan staat er opeens een rood/witte sticker op die aangeeft, dat het artikel voor de helft goedkoper is. Niet dus.

Verkoopstrategie uit het jaar krijt.......dat bedrijven dat anno 21ste nog steeds niet in zien.

Vindt het op het randje......ik trap er al tijden niet meer in omdat zoooooo doorzichtig is.
Komt ook helemaal niet geloofwaardig over.....NU 75% KORTING !!! jaja....

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door seconds-out »

Teunbosseman schreef:
Elize84 schreef:Ik heb vroeger gewerkt bij Bart Smit en bijna alles wat er te koop is heeft een van/voor prijs, dat is pure verkoopstrategie. Net zoals 4,99 of 5 euro, die cent krijg je echt niet als je contant betaalt. Zo is het ook met de opruimingperiode. Het artikel staat het hele jaar voor dezelfde prijs in de winkel en dan staat er opeens een rood/witte sticker op die aangeeft, dat het artikel voor de helft goedkoper is. Niet dus.

Verkoopstrategie uit het jaar krijt.......dat bedrijven dat anno 21ste nog steeds niet in zien.

Vindt het op het randje......ik trap er al tijden niet meer in omdat zoooooo doorzichtig is.
Komt ook helemaal niet geloofwaardig over.....NU 75% KORTING !!! jaja....
Ach ja....het is inmiddels al zo ingeburgerd...kortingen die kunnen oplopen tot 90%...
Daarom zijn ook de "adviesprijzen" zo lekker hoog..dan kunnen ze weer veel "korting" aanbieden... :roll:
Het is schering en inslag, het gebeurt zo vaak dat we er al aan gewend zijn en het daarom geen misleiding meer mag genoemd worden..

We wennen er dus aan...net zoals in Griekenland bv...denk je dat ze daar de corruptie bij naam noemen?
Neen, als een systeem zo verrot is dat bijna iedereen eraan meedoet gaat het anders heten...een aanvulling op het (karige) ambtenarensalaris heet het dan. (de consument betaalt daardoor meer voor een vergunning e.d. maar vooral minder belasting, dus beide partijen blij).

Dus misleiding bestaat gewoon niet bij verkeerde adviesprijzen en kortingen...iedereen weet toch dat verkopers maar gewoon wat verzinnen.
Zaken zijn zaken nietwaar?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Hier staat ook al een en ander....betreft het vroegtijdig uitverkocht zijn van aanbiedingen.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 39&t=55968


Kruitvat, trekpleister, prijsmepper doen precies hetzelfde.
Verdeelsleutel klopt vaak voor geen meter maar bij KV kan er tenminste wel uitgewisseld worden tussen filialen.

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door tiepmiep »

Deurwaarder Mark schreef:Ach... bij Bol.com staat'ie zo op de site:

adviesprijs € 49,99
bol.com prijs € 44,99
je bespaart 10%

(Advies)prijzen zijn overal anders... misleiding is een veel te groot woord hiervoor wat mij betreft.

Kwestie van heel slecht lezen.. dat was niet de xbox360 versie
Die kost bij bol.com maar

bol.com prijs € 29,99

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

tiepmiep schreef:
Deurwaarder Mark schreef:Ach... bij Bol.com staat'ie zo op de site:

adviesprijs € 49,99
bol.com prijs € 44,99
je bespaart 10%

(Advies)prijzen zijn overal anders... misleiding is een veel te groot woord hiervoor wat mij betreft.

Kwestie van heel slecht lezen.. dat was niet de xbox360 versie
Die kost bij bol.com maar

bol.com prijs € 29,99

Prijs dateerde van 3 maanden geleden, zal ongetwijfeld goedkoper zijn geworden ondertussen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door seconds-out »

tiepmiep schreef:
(Advies)prijzen zijn overal anders... misleiding is een veel te groot woord hiervoor wat mij betreft.
Tss, wat een redenatie..Dat kan ik ook maar dan omgekeerd... :arrow:
Omdat de adviesprijzen juist overal anders zijn is het WEL misleiding.
Sterker nog, adviesprijzen bestaan niet eens, elke winkelier bepaalt zelf de prijs, dat noemen wij een adviesprijs, maar er had eigenlijk - "zelfverzonnen, kunstmatig hoog gehouden prijs"- moeten staan.
Dan is het geen misleiding.

Nu wel.
Want er zijn nog steeds legers consumenten die zich rijk rekenenen, als ze het verschil zien tussen een "adviesprijs" en de werkelijke prijs.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door crazyme »

Er wordt verondersteld dat er maar 1 adviesprijs mag zijn.

Waarop is dat gebaseerd ?

Er zijn immers ook verschillende verkoopprijzen?

Dat accepteer je wel.
Laatst gewijzigd door crazyme op 02 jul 2011 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door seconds-out »

crazyme schreef:Er wordt veronderstelt dat er maar 1 adviesprijs mag zijn.

Nee hoor, voor mijn part 100 verschillende adviesprijzen, hoe meer prijzen, hoe duidelijker het is dat de "adviesprijzen" uit de lucht gegrepen zijn... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 02 jul 2011 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door tiepmiep »

Teunbosseman schreef:
tiepmiep schreef:
Deurwaarder Mark schreef:Ach... bij Bol.com staat'ie zo op de site:

adviesprijs € 49,99
bol.com prijs € 44,99
je bespaart 10%

(Advies)prijzen zijn overal anders... misleiding is een veel te groot woord hiervoor wat mij betreft.

Kwestie van heel slecht lezen.. dat was niet de xbox360 versie
Die kost bij bol.com maar

bol.com prijs € 29,99

Prijs dateerde van 3 maanden geleden, zal ongetwijfeld goedkoper zijn geworden ondertussen.
Nee die prijs staat er nog tussen maar is een andere versie maar wel de eersteversie die ze laten zien..

LuckyLuke84
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2011 18:40

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door LuckyLuke84 »

Misschien is het handig om gewoon te kijken wat het daadwerkelijk kost ipv wat het eventueel gekost zou hebben?
Who cares! Zoek de goedkoopste winkel en koop het daar :-)

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door seconds-out »

LuckyLuke84 schreef:Misschien is het handig om gewoon te kijken wat het daadwerkelijk kost ipv wat het eventueel gekost zou hebben?
Who cares! Zoek de goedkoopste winkel en koop het daar :-)
Juist.
Zoek de goedkoopste winkel en koop het daar!
Geniale samenvatting van een pagina discussies. :mrgreen:

Adviesprijzen...who cares!
Misleiding ...who cares!
De goedkoopste winkels daar moet je zijn...ff zoeken en je weet het ook..?! :mrgreen:

Denk dat iedereen wel weet wat de goedkoopste winkels zijn, maar dat betekent nog niet dat ook alle artikelen goedkoper zijn, bovendien is dan de kwaliteit nog buiten beschouwing gebleven.

Voor mij is kwaliteit ook heel belangrijk en daarom is voor mij de Hema de "goedkoopste" > goeie waar voor weinig geld ( doen ook niet aan adviesprijzen)
Waarschijnlijk is dat bij jou de Kwantum...die zijn nog goedkoper, maar daar is de kwaliteit ook naar.

LuckyLuke84
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2011 18:40

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door LuckyLuke84 »

Ik durf te beweren dat de GTA game bij de Bart exact dezelfde kwaliteit heeft als bij de Bijenkorf 8)

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: MISLEIDING in BART SMIT folder

Ongelezen bericht door seconds-out »

LuckyLuke84 schreef:Ik durf te beweren dat de GTA game bij de Bart exact dezelfde kwaliteit heeft als bij de Bijenkorf 8)
Ik durf te beweren dat een Miele stofzuiger bij de Block exact dezelfde kwaliteit heeft als bij de BBCS. :lol:

Gesloten