LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onlineveilingmeester geen klachtenregeling?!

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
DebbieZwaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2019 13:21

Onlineveilingmeester geen klachtenregeling?!

Ongelezen bericht door DebbieZwaan »

Ik heb 2 maanden geleden 2 kavels playwood vingerpoppetjes gewonnen en betaald bij ovm. Er was mij 1 afhaalmoment geboden,echter zat ik toen in Turkije. Zij zeiden tegen mij n vervoerder de kavels te halen. Zo gezegd zo gedaan, echter was dit pas na mijn week vakantie. Nu zegt OVM doodleuk dat de goederen terug zijn nd aanbieder, en ik krijg mn geld niet terug! Geprobeerd via email n klacht te deponeren, echter reageren zij nergens meer op!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onlineveilingmeester geen klachtenregeling?!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bij een veiling wint u niets, u brengt het hoogste bod uit. Daarbij krijgt u bij elke veiling te zien wat het ophaalmoment is. Het is dus niet slim om mee te bieden in veilingen waar de ophaaldag in uw vakantie valt.
Als u een vervoerder geregeld hebt om de gewonnen kavels op te halen, dan had deze op het juiste moment daar moeten zijn. Geen idee of het een openbare of faillisementsveiling is, maar bij een faillisement moet alles leeg zijn en bij een openbare veiling moet er weer ruimte komen voor de volgende lading. Ook zijn de medewerkers van de veiling enkel op de ophaaldag aanwezig op die locatie. Dat uw vervoerder pas een week later kon is niet het probleem van de veilingmeester.
Dat de goederen weer terug gaan is ook niet abnormaal, wel dat u geen geld terug krijgt. Kosten zijn er gemaakt, deze zullen in mindering gebracht moeten worden op wat er betaald is. Geen idee om wat voor bedrag het gaat, maar het kan best zijn dat de kosten het aankoopbedrag overstijgen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onlineveilingmeester geen klachtenregeling?!

Ongelezen bericht door berndv »

https://www.onlineveilingmeester.nl/nl/ ... ?vraag=171
Is het niet mogelijk voor u om tijdens ons vaste afgifte moment uw goederen te komen afhalen? Of vindt u het gemakkelijker om uw kavels (thuis) te laten bezorgen? Dat kan.

Transport
U kunt uw kavels laten bezorgen door een eigen geregelde transporteur. Bezorgkosten zijn afhankelijk van het gewicht, omvang en bezorglocatie van de goederen. Bij de desbetreffende transporteur kunt u een offerte opvragen. Transporteurs zullen in alle redelijkheid een prijsopgave doen. De transporteurs laden, controleren en verpakken de goederen voor transport.
https://www.onlineveilingmeester.nl/nl/ ... ?vraag=167
Voor elke veiling wordt er een vast afgiftemoment georganiseerd.

Afgifte moment
Het afgifte moment met bijbehorende tijden wordt altijd vermeld bij de betreffende veiling, in de voorwaarden en op de pro-forma factuur. U kunt uw producten dan komen afhalen. Neem altijd uw pro-forma factuur mee als bewijs. Anders kunnen wij niet controleren of het product inderdaad van u is. Bij het ophalen van uw producten krijgt u de originele factuur mee. Let op: U bent zelf verantwoordelijk voor het eventuele demonteren en meenemen van de kavels. Het is niet toegestaan om zonder begeleiding door de loods of locatie te lopen.
Wat wilt u bereiken met een klacht? U bent degene die zich niet aan de afspraken houdt, afspraken waar ze geen geheim van maken, en nu zij zich aan de afspraken houden wilt u bij hen uw beklag doen omdat ze zich aan de afspraken houden?

Wat zou uw voorstel zijn dan? Hoe zou u dit graag opgelost zien? U kunt wel klagen, maar daar gaat u niet verder mee komen, u bent in gebreke gebleven door de veiling niet op te halen, ik zou het veel logischer vinden dat u hen een voorstel doet hoe u dit zou willen oplossen. Zij moeten extra handelingen verrichten om de goederen terug te krijgen, dus daar is personeel mee bezig en daar zal een transport zijn, daarnaast zullen de goederen geinventariseerd moeten worden, opgeslagen en als u wel in de gelegenheid bent om af te halen zal er iemand u moeten helpen. Dat zijn misschien allemaal maar kleine handelingen, maar het zijn wel handelingen die zij moeten uitvoeren omdat u zich niet aan de afspraak hield. Dus doe een voorstel met bijbetaling om dit op te lossen, misschien dat ze daar wel op reageren.

Gesloten