LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Exirion
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2009 21:05

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Exirion »

Ps3 speler: je krijgt geen nieuwe PS3 van Sony. Sony stuurt alleen opgelapte apparaten die in een nieuw kastje zijn gezet. Zodoende lijkt het een splinternieuw apparaat als je 'm uitpakt, maar dat is het niet. Tevens kun je dit aan het serienummer zien: alle opgelapte apparaten krijgen een nieuw serienummer dat herkenbaar is als zijnde refurbished.

YevoG
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:19

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door YevoG »

nou.. daar ben ik weer eens, helaas.
Mijn ps3 leest op dit moment geen disc meer.
Ik heb de lens laten vervangen op 01-11-08 en vandaag 03-05-09 is het weer zover. Het is al weer 6mnd terug, tijd gaat snel.
Nu is het ook zo dat ik amper speel op ps3, ik speel namelijk online op xboxlive.

Ik ben in het half jaar een paar dagen voor cod4 online geweest, voor vrienden en nu de laatste 3 keer online om mgs4 om met collega's te spelen.
Laat ik zeggen dat ik nog niet eens 2 weken aan speel uren gemaakt heb, dus dat de ps3 het nu niet doet kan echt niet!

Ik heb een xbx360 die heeeel wat uren heeft gemaakt en welke onder tussen al de red rings of dead heeft gehad. Dit was natuurlijk vervelend, alleen leverde het geen drama op. Waarom zeg ik dit, omdat ik mijn xbox gewoon kon opsturen en MIJN EIGEN XBOX weer gerepareerd terug kreeg, ook belangrijk te weten is dat het me geen geld heeft gekost en ik mijn xbox binnen 2 weken al weer terug had.
Trouwens hoefde ik ook geen kopie van de bon op te sturen.

Ik heb een zeer goede service van Microsoft ervaren.

Wat ik me nu afvraag wat betreffende de ps3, is moet ik nu elke keer een nieuwe blue ray disc reader plaatsen?
60 euros voor een bd als je het zelf doet, dit elke 6 maanden loopt na 3 jaar al gauw op naar een totaal van bijv. 6x60=360 euro

Ik heb daar geen behoefte naar, dus ik ga daar werk van maken.

gr. YevoG

Exirion
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2009 21:05

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Exirion »

Het feit dat het probleem blijft optreden bewijst dat Sony het probleem niet echt oplost. Het is simpelweg symptoombestrijding. Als ze nou betere lenzen zouden gebruiken dan zou het probleem niet meer optreden. Ik heb optische apparaten gehad met loopwerken die 20 jaar meegingen, en dat een PS3 dit soort kuren vertoont is ronduit belachelijk.

Ik heb Sony altijd zeer gewaardeerd, maar na een TV die het na een paar jaar opgaf (total loss, reparatie was belachelijk duur) en dit gedoe met de PS3 ben ik zwaar in ze teleurgesteld geraakt. Vooral de afhandeling van de problemen is schandalig. Hoe halen ze het in hun hoofd om iemand die 4 weken wacht op een 'reparatie' een ongetest defect apparaat als vervanging toe te sturen, waarna ie weer een paar weken mag gaan zitten wachten en hopen dat ie die keer wel een werkend apparaat ontvangt.

WFID_DSG
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 apr 2009 08:20

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door WFID_DSG »

nou ik heb em vandaag terug gekregen , nu maar kijken hoelang deze et volhoud i'll keep you noticed

Jempele
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mar 2009 21:15

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Jempele »

Eind maart heb ik mijn defecte ps3 opgestuurd (ps3 las geen discs meer).
Ik heb na 18 werkdagen eens gebeld wat de status was. Ze zeiden dat deze nog in behandeling is, maar ze zouden ervoor zorgen dat het in orde zou komen, wacht nog enkele dagen.
Na anderhalve week nog steeds niks, dus ik weer bellen, precies hetzelfde verhaal, weer enkele dagen wachten. Het is nu 8 mei en 29 maart hebben zij mijn ps3 in ontvangst genomen. Het is een oplichterij. Voor 400 euro (sommige 600 euro) mag je toch wel verwachten dat een dergelijk apparaat een jaar of 3 mee gaat zonder kuren etc.
Echt slecht, wat een walgelijk bedrijf.
Ik kan Sony wel blijven bellen maar ik schiet er niks mee op, vandaar dat ik hier maar mijn mening maar uit.

Blueface
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 apr 2009 17:10
Locatie: Arnhem

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Blueface »

Hier ben ik weer. Ik heb ook op donderdag 8 mei een nieuwe ps3 terug gekregen. Er zaten wat kleine beschadigingen op. Verder werkte het toestel prima. Ik heb ook voor het lange wachten een spel gratis gekregen van een keuzelijst. Ik moest in totaal 7 weken wachten. De wachtlijst wordt alleen maar langer. Je mag de klantenserviec alleen bellen na de 15 werkdagen. Dan kunnen ze pas zien of er iets aan de status is veranderd. Het is gewoon te belachelijk voor woorden. Gelukkig ben ik er nu hopelijk voorlopig van af.

Jempele
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mar 2009 21:15

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Jempele »

Woensdag 13 mei heb ik de playstation ontvangen na anderhalve maand. Hij zag er als nieuw uit en had ook de plastic bescherming erop zitten bij de knoppen van de console.
Ik hoop dat deze het beter uit houdt.

johnij
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2009 02:02

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door johnij »

ja man egt *** voor iedereen. ik heb het nu ook mn playstation draait geen een spel meer. wel dvd.s maar geen blue ray,s of spelletjes. had smiddags al gebeld naar playstation hulplijn. die zeide dat alles zou verhelpen met restore ps3 system. nu is ie nog erger nu ziet ie eerst mn spelletjes die start ik op krijg ik een error en elke keer een andere, deene keer 8001002b je disk is vuil, nog een of andere gek nummer en dan ook nog eens bij sommige spellen dat t corrupt data is. egt mn ps3 flipt gewoon.

aub jongens wat moet ik doen

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Guardian72 »

John,

ik heb hetzelfde gehad - software fout :(

- Zorg dat je alle PS3 systeemupdates hebt geinstalleerd
(Firmware)
- Zorg dat je game data ergens als backup opslaat (USB stick / drive)

Na alle installaties van PS3 updates - stroom eraf voor 10 minuten (stroomkabel eruit dus)

Opstarten - testen.

Werkt dit niet, dan een complete system-restore doen.
Hierom moet je een backup hebben - want dit wist alles, en herstelt het systeem in originele staat.

Als dit nog niet werkt, dan is er fysiek iets mis - maar dan kan je bij de helpdesk aangeven wat je allemaal al geprobeerd hebt.

Zorg dat je serienummer en softwareversie nummer bij de hand hebt, of dat je bij de PS3 zit als je belt.

horst263
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2009 10:21

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door horst263 »

Dag allemaal,

Ik heb ook het bekende leesprobleem gehad met mijn PS3 40GB.
07/05
De PS3 las geen enkele schijf meer. Toen inderdaad het een en ander gereset / geformatteerd, maar geen enkel resultaat.
08/05
Sony gebeld, prima te woord gestaan en vrijwel direct ontving ik een etiket om het apparaat terug te sturen.
11/05
De PS3 opgestuurd.
19/05
Bericht van Sony dat mijn 'replacement' verzonden is.
20/05
Replacement ontvangen, goed verpakt, apparaat lijkt zo goed als nieuw.

Al met al ben ik redelijk tevreden over de gang van zaken en viel het wachten behoorlijk mee. Hopelijk houdt deze het langer vol dan 14 maanden!

Vergeet niet voordat je hem opstuurt je PSN account op het systeem te de-activeren en je savegames op een USB-stick te zetten!!!

Groeten

RtBerge
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2009 19:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door RtBerge »

Beste ps3 gebruikers,

Ook mijn ps3 heeft het inmiddels begeven, na anderhalf jaar. Leest niets meer.
Wat mij opvalt is dat vooral ps3 systemen gekocht in de periode
november/december 2007 dit probleem geven.
Graag wil ik reacties ontvangen van mensen die stappen ondernomen hebben bij ps3 die ouder waren dan één jaar. Wat ze hebben gedaan, waar ze het hebben gekocht, hoe er is gereageerd en of er uiteindelijk een oplossing geboden is.

Graag reacties.

Roel

kennedynog
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2009 20:58

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door kennedynog »

Allen,

Vandaag heeft ook mijn PS3 het begeven. Hij is in september 2007 gekocht. Wat zijn jullie ervaringen mbt reparaties/vervanging (gratis) na het verlopen van de 1 jaar "standaard"garantie?
Ik ben 'm nu aan het formatteren, maar ga er vanuit dat hij gewoon defect is en wil morgen gaan bellen met Playstation.
Nog tips, net als verzocht door Roel?

Ik hoor het graag.

Bart

Bootsman
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2009 11:30

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Bootsman »

Hallo,

Heb zelf mijn ps3 ook al eens opgestuurd, wel gewoon na 2 weken een nieuwe terug gekregen.
Toen ik vervolgens weer 10 minuten aan het spelen was liep hij weer vast en las daarna ook geen enkele disc meer.
Ik heb mijn ps3 gekocht in november 2007.
Wat me echt het meeste irriteert is dat je een 'gereviceerde' terug krijgt, waar ze waarschijnlijk een 9de rangs laser in doen en vervolgens terugsturen. Schandalig hoe je behandeld wordt voor een apparaat van € 500. Nog nooit ergens gehoord dat je voor zo'n bedrag niet eens je eigen console terug krijgt. Bij alle overige producenten krijg je gewoon een nieuw goed werkend apparaat terug, bij Sony hebben ze hier kennelijk nog niet van gehoord. Het slaat echt nergens op.

kennedynog
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2009 20:58

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door kennedynog »

Vanochtend eerst met Sony gebeld. Qua klantvriendelijkheid verliep dat goed echter werd aangedragen dat ik dan inderdaad een gereviseerd toestel terug ontvang. Hiermee ben ik ook niet akkoord. Ik weet dat ik mijn apparaat goed heb behandeld en heb m'n vraagtekens bij de retourconsoles gezien de opmerkingen op de verschillende fora. Daarna contact opgenomen met Media Markt en zij gaven aan het toestel indien gewenst op te sturen maar verder niks te kunnen en willen doen indien ik geen gereviseerd toestel wil ontvangen. Daarom erna meteen een brief verstuurd via fax naar MM met daarin de melding dat ik geen gereviseerd toestel wil ontvangen en hen verantwoordelijk maak om dit te eisen of met een andere oplossing te komen.

Dit traject zal langer gaan duren dan dat ik direct de console had opgestuurd naar Sony maar ben zeer benieuwd wat de reactie vanuit MM zal zijn. Het liefst zie ik m'n eigen PS3 60gb gerepareerd retour maar een nieuwe PS3 80gb kan er ook mee door, maar nogmaals ben vooral benieuwd naar hun reactie.

Bootsman
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2009 11:30

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Bootsman »

Ik heb mijn ps3 aangeschaft bij Bart Smit, zij gaven mij direct het nummer van Playstation, ik moest het maar met hun uitzoeken.
Sony doet er absoluut niet aan om een 80gb versie te 'geven', ondanks aandringen. Je krijgt gewoon een gereviceerde waarvan je dan maar moet hopen dat die het wel doet. Als consument kun je hier gewoon helemaal niks aan doen. Ik ben ook zeer benieuwd naar de reactie van MM maar waarschijnlijk zullen ze hetzelfde zeggen als Bart Smit.

kennedynog
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2009 20:58

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door kennedynog »

Ik acht m'n kans ook klein, maar ik vertik 't om direct in hun oplossing mee te gaan aangezien ze er zelf vooral het makkelijkste vanaf komen zo. Ik zou er niet eens zo'n moeite mee hebben een gereviseerd toestel te ontvangen ware het niet dat de fora bol staan van de problemen met deze toestellen.
Hetgeen wat me daarin de meeste zorgen baart is dat ik vermoedelijk in verhouding veel minder intensief de PS3 heb gebruikt ten opzichte van de meeste gamers, dus de slijtage op zo'n gereviseerd teostel is mijns inziens veel hoger dan de slijtage op de mijne (laser uitgezonderd) waardoor je er per saldo al op achteruit gaat.

Ben ook wel benieuwd naar de gevallen die een gereviseerde hebben ontvangen die stuk (of reeds meerde gereviseerde) is gegaan of zij uiteindelijk wel bij de winkelketens een nieuwe hebben gekregen of geld retour. Uiteindelijk valt dit ook nog steeds onder het consumentenrecht indien de leverancier / producent niet in staat binnen een redelijke tijd met een oplossing te komen. Maar goed, ook hierbij geldt, als enkele consument kun je in je recht staan, dat recht ook krijgen is zeker niet hetzelfde.

joostclaassen
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2009 15:18

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door joostclaassen »

ik heb mijn ps3 gekocht in de zomer 2007, dit was toen nog het starterspack waarin resistance fall of men, motorstorm en natuurlijk de ps3 80Gb versie in zaten. alleen sinds een week of 2 heb ik hetzelfde probleem als de rest hier op het forum het laden kan dagen duren, en als het lijkt dat hij de cd op start houdt je het zwarte beeld.

maar het grote probleem is nu dat de garantie is verlopen, en ik niet zeker weet dat ik nog geholpen kan worden door de sony. dus nu is mijn vraag of iemand hier op het forum iets kan aanbevelen wat ik zou kunnen doen?

niekolas
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2009 17:00

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door niekolas »

nu ik dit lees denk ik 1 ding, fking hard genaait
:cry: ik heb vanmorgen nog gespeeld, nu een paar uur later doet ie niks meer

wat kan ik doen????

rick wassie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2009 10:58

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door rick wassie »

ik heb ook nooit problemen gehad met mijn ps3 tot gisteren
ik was gewoon fifa aan het spelen en toen liep het ding opeens vast.

ik kon hem alleen uitschakelen door de aan/uit knop aan de achterkant om te zetten.

later die avond wou ik weer gaan spelen, hij starte gewoon op alleen als ik de disc erin deed laadde hij niet. :?

als iemand tips heeft wat ik moet doen help me dan alsjeblieft ik weet niet wat ik moet doen :oops: :?

Bootsman
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2009 11:30

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Bootsman »

Heb je inmiddels als een reactie gekregen Kennedynog?

Gesloten