LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Speelvoordelig.nl / Sluban lego KLACHT!!!

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
kimb1712
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2012 14:15

Speelvoordelig.nl / Sluban lego KLACHT!!!

Ongelezen bericht door kimb1712 »

Ik had voor mijn dochter al mooi op tijd inkopen gedaan voor Sinterklaas. Ik wilde eerst Lego friends kopen, maar dat is best prijzig. Dus na wat googlen kwam ik bij de website speelvoordelig.nl Meteen viel mijn oog op de prinsessencollectie van het merk Sluban. Mijn dochter is gek van prinsessen dus ik dacht meteen dat wordt de hit van de avond!
Besteld, ging prima, vrij snel geleverd.. December naderde en afgelopen zondag was het voor ons dus zover!
Mijn dochter pakte de vier dozen uit, 2 kleine prinsessen/ koninginnenkamer als eerste. De koets en het kasteel hadden we nog dicht gelaten.
Tijdens het opbouwen viel alles continue weer uit elkaar en alleen de blokjes was het enige wat enigzins bleef zitten! Na een uur was het nog niet gelukt en mijn dochter erg teleurgesteld..
Ik dacht ik zal speelvoordelig.nl even een mail sturen met de vraag waarom dit kan of er een mogelijkheid bestaat om een deel van het bedrag evt retour te krijgen? De 2 grootste dozen waren nog helemaal in tact en dus weer verkoopbaar.. Maar ik kreeg al vrij snel een mailtje terug dat ze " intern" overleg hadden gevoerd en gezien de vroege koop daar niet aan begonnen! Erg teleurstellend dus.. Nu heeft mijn dochter kapotte lego waar ze niet mee kan! Een beetje meer service, al was het maar de helft van het bedrag van klantvriendelijker geweest.

Zijn er meer mensen die slechte ervaringen hebben met dit bedrijf?

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Speelvoordelig.nl / Sluban lego KLACHT!!!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Nog afgezien van de slechte service van dit bedrijf in dit geval (want waarom zou je wat dicht is niet kunnen ruilen) is het zo dat Sluban geen Lego is en er dus ook geen Sluban Lego bestaat.
De kwaliteit van Lego is namelijk heel anders dan die van Sluban, vandaar ook de (veel) lagere prijs. Een van de grote nadelen is namelijk, dat de Sluban onderdelen niet zo 'klemmen' als echte Lego onderdelen. En dat geldt overigens niet alleen voor Sluban.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Speelvoordelig.nl / Sluban lego KLACHT!!!

Ongelezen bericht door newmikey »

kimb1712 schreef:...al mooi op tijd inkopen gedaan voor Sinterklaas...Meteen viel mijn oog op de prinsessencollectie van het merk Sluban....Mijn dochter pakte de vier dozen uit
Een onbekend produkt wat overduidelijk stukken goedkoper is dan "the real thing" en dan meteen maar héél véél inslaan. Vèr van te voren zodat uw recht op retour bij internet aankopen allang is verlopen.

Ik begrijp niet helemaal wat u van dit bedrijf wilt of waarom u ze slechte service verwijt? U heeft hier helemaal géén recht op retour meer of zelfs maar coulance. Het bedrijf heeft de spullen aan u verkocht, u heeft ze gehouden. Er is niets mis mee behalve dat het niet zo op echte Lego lijkt als u wel gewild zou hebben. Dat risico ligt geheel aan uw kant en het bedrijf heeft volledig gelijk niet met spijtoptantenten in zee te willen gaan. Dit was een eerlijke deal en eenieder heeft gekregen waar hij/zij recht op had.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Speelvoordelig.nl / Sluban lego KLACHT!!!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Belangrijke les voor alle ouders (in spee)..........ja merkspeelgoed is duur, maar de kwaliteit is niet te vergelijken met welk nepmerk dan ook. Dus of je koopt iets minder, of je koopt het niet, maar niet achteraf zeuren dat het niks is.

Volgende tip: koop de kadootjes niet te lang van tevoren voor sint of kerst ivm met de garantie en terugstuurregeling.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Speelvoordelig.nl / Sluban lego KLACHT!!!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Spe (zonder E).

Gesloten