LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TOB RC Uden

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Rivala
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2014 15:05

TOB RC Uden

Ongelezen bericht door Rivala »

Onze zoon heeft hier vorige week voor €137,00 een Rally auto en lampjes en y-kabel gekocht van zijn spaargeld. Een hoop geld voor een jongen van 13! Er werd geadviseerd om de auto langzaam in te rijden, er niet meteen mee te gaan racen. Hoe moeilijk dat ook voor hem was omdat hij heel erg blij was met zijn aankoop, ,heeft hij zich daar wel aan gehouden. Zaterdag was Koningsdag, heeft hij er helemaal niks mee gedaan. Zondag een stukje gereden buiten. Gisteren hoorde ze ineens wat ratelen tijdens het rijden.Vandaag er mee naar de winkel gegaan. "Je zal er niet zuinig mee omgegaan zijn" "je zal wel ergens tegen aan gereden zijn" "geen garantie" "thuis de auto maar uit elkaar halen en kijken of het differentieel of tandwieltjes kapot is".
Mijn man en zoon zijn naar huis gegaan en de auto opengemaakt, niks te zien... Gebeld, ze moesten maar met de auto langskomen en hem daar uit elkaar halen. Dat moesten ze wel zelf doen, want "wij gaan er geen half uur tijd aan besteden". Daar aangekomen mochten ze de Rally car niet binnen openen want "het was geen hobbyshop". Dus zijn ze in de auto gaan zitten, met alles naar binnen gelopen. En is er door een medewerker naar gekeken. Er moet een nieuw differentieel besteld worden, kosten €15,00!
Blijkbaar wordt je als 13-jarige die zijn zuurverdiende spaargeld daar uitgeeft niet serieus genomen.
O ja op de bon staat het volgende:
< artikelen ruilen in ongeopende verpakking binnen 7 dagen> -> De doos is door een medewerker al geopend omdat er een Engelse stekker op de lader zat en er een verloop bij gesloten moest worden. Wat ik me nu ook besef is dat de medewerker vertelde dat ze de prijs van car en accu+lader apart doen omdat er klanten waren die vroegen of ze de auto niet apart konden kopen omdat ze al accu en lader hadden. Maar dat wil dus eigenlijk zeggen dat als men alleen de auto koopt, de doos ook wordt geopend om de standaard accu en lader uit de doos te halen... dag garantie!
< Geen garantie op gebruikte goederen> -> Zijn wij nou gek? Had onze zoon de auto in de doos op zijn kast moeten zetten? Dat ding is toch gekocht om gebruikt te worden?
Wat ook wel raar was, de auto staat voor €99,00 online op de webshop van TOP-RC. Voor de accu en lader moet je €20,00 bij betalen. Maar toen wij naar de Rally Car vroegen werd er door een medewerker een accu uit de schappen gepakt. Ook werd er nog gevraagd of we een snellere lader van € 29,95 wilden kopen. Ik heb mijn zoon gezegd eerst maar dat te gebruiken wat er bij zat. Mijn zoon moest €162,65 afrekenen. Wat ik raar vond omdat hij zelf had berekend rond de €135,00 kwijt te zijn. Toen ik op de bon keek zag ik dat de auto toch voor €119,00 was aangeslagen. toen ik daar naar vroeg zei de medewerker: dat is met accu en lader. Maar toen we bijna buiten waren had ik toch nog zoiets van er klopt iets niet. Nog eens op de bon gekeken, was er €25,00 berekend voor een accu, dus wij weer naar binnen. Dat was voor die extra accu dus die heb ik meteen retour gedaan en geld terug gekregen.

Maar de manier waarop ze nu met dit probleem omgaan vinden wij ronduit schandalig! Onze zoon geeft zijn spaargeld uit en kan 2 dagen genieten van zijn aankoop.......

Rivala
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2014 15:05

Re: TOB RC Uden

Ongelezen bericht door Rivala »

Gisteren hebben we van alles opgezocht op internet over onze rechten als klant. Het schijnt dat als een product binnen 6 maanden kapot gaat de wet er van uit gaat dat het product niet in orde is en de verkoper aan moet tonen dat het product in orde was op moment van verkoop. Wij alles uitgeprint en vanochtend meegenomen. Bij binnenkomst werden we al niet al te vriendelijk te woord gestaan. Mijn man vroeg of hij de bedrijfsleider kon spreken. Medewerker met pet zegt: “zeg het maar”. Dus mijn man zegt wij komen deze terug brengen en willen ons geld terug. Medewerker: “waar baseert u dat op?” Zegt mijn man “ op de rechten die ik als klant heb” waarop medewerker weer antwoordde en binnen no time de vlam in de pan sloeg bij hem en mijn man. Waarop de medewerker ons de winkel al uit wilde sturen.Even later kwam andere medewerker erbij en heb ik deze rustig te woord gestaan en uitgelegd wat wij op internet hebben gevonden over onze rechten. Hij heeft uitgelegd dat door de krasjes op de kap hij kon zien dat de auto gecrasht was. De auto is tegen de stoep gestoten.Ik zeg tegen hem: Dus zo’n auto is niet om mee te rijden, want o jee als je ergens tegen aan komt, dan wil dat dus eigenlijk zegen dat het product niet deugdelijk is. Er werd nog wat over en weer geroepen door mijn man en de medewerker met petje, deze kon zich niet beheersen en grist de bonnen bij mijn man uit zijn handen, verfrommelt die en gooit die in de prullenbak. “Zo nu heb je ook geen bonnen meer”. Op een bepaald moment zeg ik: luister nou eens, het gaat hier om een jongen van 13 die van zijn spaargeld een auto koopt…” Verder kwam ik niet want toen riep Pettemans dat daar het punt lag, dat we de € 15,00 voor dat onderdeel niet konden betalen. Nogmaals rustig geprobeerd te praten met de andere medewerker maar we kregen geen gelijk. Het was blijkbaar gewoon pech dat onze zoon binnen 2 dagen zijn auto kapot had en als je daar geen geld aan uit wou geven dan was het geen hobby voor je…. Ja zegt die jongen, er zal geen enkele zaak zijn die het anders zal zien dan ons.
Maar we kwamen geen centimeter verder. Ik heb de auto ingepakt en zei laten we maar gaan want dit schiet niet op. Mijn man bleef nog wat na discussiëren, we hebben aangegeven dat we een review hadden geschreven op internet en dat we Radar hadden geschreven. ‘Ja dat moesten we allemaal maar doen, we hadden geen poot om op te staan” zeiden ze. En reviews op internet werden geschreven door onredelijke klanten.
Nog een keer uitgelegd dat de verkoper aan moet kunnen tonen dat het product 100% in orde was op moment van verkoop als een product binnen 6 maanden kapot gaat. “Maar hij heeft er mee gereden” ”ja thuis, een paar keer zoals jullie aangeraden hebben” Het gaat om het moment van verkoop, wie zeg niet dat dat onderdeel al kapot was. Thuis heeft hij alleen vooruit gereden zoals aangeraden was, en maandag buiten pas achteruit. Dus het kan zijn dat de klacht er op dat moment pas uit kwam. “Nee alle producten worden in de fabriek gecontroleerd” “Hallo een ieder weet dat zelfs dan er nog producten kunnen zijn die niet in orde zijn…”
Ze kwamen met ons niet verder want wij wilden alles toch maar voor niks hebben….Dus ik zeg tegen mijn man dat we gaan, schreeuwt dat jochie met petje ineens: “WEET JE WAT HET IS? JULLIE HEBBEN GEEN CENT TE MAKKEN DAAROM KOOP JE ZO’N AUTOOTJE VAN €120 EURO IPV EEN VAN €400 “ Nou toen was mijn man woest en knalde met zijn vuist op de balie. “WAT? Ik hoef me dat door jou niet te laten zeggen! De andere medewerker riep dat we de zaak uit moesten. Dat hij de deur op slot ging doen en Pettemans de politie moest bellen. “Is goed, zegt mijn man, bel maar”. Ik zei “nou ik zou de deur maar open laten want anders gijzel je ons en de andere klanten in de zaak”.

Rivala
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2014 15:05

Re: TOB RC Uden

Ongelezen bericht door Rivala »

Maar Pettemans was nog niet klaar, hij zegt tegen mijn man : “WAT STEL JIJ NOU EIGENLIJK VOOR, DIT ALLES HIER (ARMEN WIJD) IS ALLEMAAL VAN MIJ, DIT IS MIJN ZAAK WAT HEB JIJ NOU BEREIKT?” Onder begeleiding van de andere medewerker zijn we naar de trap geëscorteerd. Naar het bestelde onderdeel konden we wel fluiten, ze zouden daar niet meer over bellen. Alsof we ooit nog iets van hen zouden willen!
Thuis gekomen hebben we een zaak in den Bosch gebeld, natuurlijk eerst gevraagd of ze iets met TOB RC te maken hadden. Degene aan de telefoon zei al : “och jee TOPRC!”
We zijn naar Den Bosch gereden, en daar zijn we super geholpen. De man daar zei dat het inderdaad kon komen door stoten, maar hij zei ook dat alles binnenin die auto van plastic is, dus als jij door een kuiltje rijdt kan het al genoeg zijn. Maar dit hadden ze gewoon als kleine service moeten verlenen.
Het KAN dus zijn dat de auto is gaan ratelen door het rijden op straat, maar zeker kunnen wij en zij bij TOBRC dat nooit weten! Het kan ook een foutje in de productie zijn geweest. De manier waarop wij als klant behandeld zijn is ronduit BELACHELIJK! Er is nog een hoop gezegd en geroepen, teveel om op te noemen. En wij hebben ook best wel onze stem verheven en mijn man heeft ook wel geschreeuwd, maar sommige dingen hoef je als klant niet te pikken….

BMWM
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2014 20:09

Re: TOB RC Uden

Ongelezen bericht door BMWM »

Beste arivala,
Belachelijke klantenservice daar! Ben ik vandaag ook achtergekomen. Onderstaande ervaring met dit bedrijf heb ik ook gepost op internet

Toprc Uden: Verkopen ja!! Service.... NEE!!

vandaag was mijn zoontje aan het rijden met z'n RC auto van ARMA type Granite.
Deze auto heeft hij twee weken geleden gekregen voor zijn verjaardag. We hebben deze auto gekocht bij Toprc in Uden. We hebben ons door de aanwezige verkoper laten overtuigen om voor de monstertruck te gaan aangezien deze wel tegen een stootje zou kunnen en eigenlijk voor het geld kwalitatief goed is. Zoontje uiteraard erg blij met de aankoop en is voorzichtig aan gaan rijden met de monstertruck. Vandaag reed hij voor de 6e keer met deze auto en ik zei nog tegen hem dat hij wel een keer een spring mocht gaan maken met de auto.
We hadden onze overburen bereid gevonden om de gemaakt lage schans te gebruiken waar de auto overheen zou kunnen springen. Met name ZOU kunnen springen, want al bij de eerste sprong (van ong 30cm hoogte) kwam de auto netjes op de bandjes terecht, maar door de klap was de stuurservo aan het ratelen en sturen ging niet of nauwelijks met ratelend geluid. Ik heb de auto daarna nog even bekeken en de stuurservo uit de auto geschroefd. Aangezien ik niet erg thuis ben in de RC autos heb ik toprc direct gebeld en het verhaal uitgelegd. Gelijk reactie dat de stuurservo kapot is gegaan. Feit bleek namelijk dat de stuurservo beschikt over kunststof tandwielen en deze door een botsing op klap inderdaad zouden afbreken. De verkoper gaf gelijk aan dat ik het beste een nieuwe stuurservo kon betsellen met metalen tandwielen, want die met kunststof zou namelijk vaker kapot kunnen gaan. Wat heet vaker, want dit is bij ons al bij de 6e keer rijden al gebeurd. Met de vraag of dat dit garantiewerk was, kwam men met het antwoord dat dit door het gevolg van mechanische schade niet gedekt is door de garantie. Op zich kan ik hierin wel in meegaan, maar juist net het feit dat deze auto gekocht is door een verkoper die mij wist te overtuigen dat dit de auto was om te kopen en die juist tegen een stootje kan...... Nou inderdaad één stootje, want daarna was er al schade. Ik ben toch direct naar toprc gegaan, want ik wil mijn zoontje niet in de kou laten staan om hem niet te repareren. Bij Toprc heb ik me verhaal nogmaals gedaan en de verkoper zei dat hij dit aan zijn baas moest vragen of dat ze een vorm van coulance konden hanteren. Kort en krachtig werd totaal geen medewerking gegeven..... Zelfs ook niet om me een korting te geven op de gemodificeerde stuurservo met metalen tandwielen.... Ik begrijp dat toprc ook niet alle gevallen onder garantie kunnen laten vallen, maar het is toch wel zuur om zo geholpen te worden en geen enkele vorm van medewerking of coulance of zelfs maar een beetje begrip! Met name over het feit dat ze over andere concurenten praten dat klanten daar niet geholpen worden en vooral brutaal behandeld zouden worden is toch wel lachwekkend aangezien dit meer op toprc van toepassing is, dan hun concurenten. Mijn advies luid dan ook; ga toch maar elders shoppen om een RC te kopen waar stoepgarantie niet hun motto is!! Zéér slecht!!

Met vriendelijke groet

Bas
Laatst gewijzigd door Radar op 09 nov 2014 03:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: TOB RC Uden

Ongelezen bericht door prem »

Het valt niet onder garantie maar toch wilt u garantie.
Ik snap de verwachtingen echt niet van mensen die een product kopen van 100 en nog wat Euro waar 21% BTW nog van moet worden afgedragen. Daar kun je toch geen stunts mee gaan uithalen.

Aan de andere kant zou ik die troep ook niet willen verkopen. Je trekt klanten die je niet wilt hebben, en voor amper winst een hoop gedoe.

Gerard-65
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2015 16:52

Re: TOB RC Uden

Ongelezen bericht door Gerard-65 »

Pas op!!

Op 3 december 2014 is door mij voor € 1.359 een Phantom 2 Vision + V3 gekocht in de winkel van Toprc te Uden.
De aankoop was inclusief een, door Toprc geadviseerde, geschikte transportkoffer, waarvoor ik direct € 132,05 heb betaald.
De koffer bleek echter op dat moment niet in voorraad te zijn, maar zou na enkele dagen nageleverd worden. Ik zou daarover gebeld worden.
Na een week had ik nog niets vernomen, reden dat ik zelf heb gebeld. De reactie van Toprc was dat de levering was vertraagd, maar ik zou bericht krijgen.
Na 12 dagen op 15 december 2014 had ik echter nog niets vernomen.
Toen kwam ik er echter achter, door alles nog eens op te meten, dat de door Toprc te leveren koffer niet geschikt was voor mijn versie van de Phantom. Je zou onder en boven de Phantom de beschermende schuimrubber er uit moeten halen, anders kon de deksel niet meer dicht. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van een transportkoffer. Die is er juist voor om de inhoud te beschermen. Daarop heb ik Toprc bericht van de betreffende koffer af te zien en een andere wel geschikte koffer geleverd te willen hebben. Ik heb ze medegedeeld dat ik bereid was daarvoor bij te betalen. In een vervolg e-mail heb ik de maten van de wel geschikte koffer medegedeeld en zelfs het fabrikantnummer dat ik inmiddels had opgespoord. Ik heb ze medegedeeld wanneer ze de wel geschikte koffer niet konden/wilden leveren, dat ze dan het onverschuldigd betaalde bedrag moesten terugstorten.
Na mijn herhaaldelijke pogingen om via e-mail of telefoon een reactie te krijgen, kreeg ik op 3 januari 2015 een e-mail dat de door mij afbestelde koffer in voorraad was. Dat was na een hele maand wachttijd, nog steeds een ongeschikte koffer.

Daarop heb ik medegedeeld dat de bestelling door mij op tijd was geannuleerd en ik het onverschuldigd betaalde bedrag terug wilde.
Dat werd door Toprc geweigerd, ik moest genoegen nemen met cadeaubonnen.
In de op 3 december 2014 van toepassing zijnde algemene voorwaarden staat echter uitdrukkelijk binnen welke termijn je op een bestelling kunt terugkomen en daar had ik mij aan gehouden. Bovendien was de te leveren koffer niet geschikt.
Nu stelde Toprc echter dat de algemene voorwaarden niet van toepassing waren omdat de bestelling in de winkel was gedaan en niet via internet.
Dat staat echter helemaal niet in de algemene voorwaarden die van toepassing waren op 3 december 2014. De algemene voorwaarden waren gewoon van toepassing op mijn aankoop en bestelling.
Dat kregen ze zelf ook door en nu hebben ze inmiddels hun algemene voorwaarden gewijzigd. Gelukkig heb ik ze echter op tijd uitgeprint en beschik ik over de algemene voorwaarden die op het moment van koop van toepassing waren.
Op een aangetekende brief en een brief van een advocaat werd vervolgens niet meer gereageerd.
Daarop heb ik aangegeven dat ik overweeg een procedure tegen ze te starten.
Ze blijven echter volharden en ik moest maar genoegen nemen met de niet geschikte koffer.
Om in ieder geval onderpand te hebben en de schade te beperken heb ik de koffer, die ik niet kan gebruiken, ondertussen opgehaald.
Het is echter duidelijk dat je te maken hebt met zeer klantonvriendelijke mensen. Mogelijk wil ik te zijner tijd nog een betere quadcopter aanschaffen maar zeker niet bij Toprc te Uden. Iedereen die dit leest is gewaarschuwd.
Als u ook nare ervaringen hebt met dit bedrijf en u wilt daarover nader overleg, dat kan.
[e-mailadres verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 24 feb 2015 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: E-mailadres verwijderd

Johnths2
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:03
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

Re: TOB RC Uden

Ongelezen bericht door Johnths2 »

Aankoop Parrot Bebop 2 FPV Drone

Vrijdag 23-12-2016 deze drone besteld bij TopRC.nl.

De drone zou nog dezelfde dag in de avonduren worden geleverd via besteldienst Fadello. Echter is die dag geen drone geleverd. Volgens de trackingsite van Fadello was de levering aan de deur door de ontvanger geweigerd. Dit sloeg nergens op, omdat ik de gehele avond thuis was. De volgende dag gebeld met TopRC.nl en zij zouden direct contact opnemen met de fa. Fadello. De drone werd uiteindelijk zaterdagavond door Fadello geleverd. De doos waar de drone in zat was ingepakt in een soort zwart plastic, het leek wel een vuilniszak en dat vond ik er niet echt professioneel uitzien.Toen ik de doos vast had, leek hij erg licht van gewicht en toen ik hem een beetje schudde hoorde ik van alles rammelen. Ik kreeg hierdoor een beetje raar gevoel in de onderbuik.

Uitpakken dan maar!

Wat mij direct opviel was dat de pakketdoos en alle dozen die er in zaten open waren geweest, want de seals waren verbroken. En toen kwam het - In de ene doos ontbrak de drone en in de andere doos ontbrak de controller en dat voelt niet lekker. Ik dacht gelijk aan twee dingen of men had de drone en de controller eruit gehaald voor een klant met een defect set of ik ben opgelicht. Gelukkig had ik tijdens het uitpakken een aantal getuigen, zodat ik had kunnen bewijzen dat de drone en controller er daadwerkelijk niet inzaten.

Helaas kon ik geen contact meer opnemen met TopRC.nl, dat kon pas weer op dinsdag 27-12-2016. Ik heb hen wel een mailtje gestuurd met foto's van het uitpakken. Op dinsdag 27-12-2016 gebeld met TopRC.nl. Volgens de overigens heel vriendelijke Ricky van Boxtel waren de drone en controller uit de doos gehaald om deze te controleren en men had vergeten om ze er beiden weer in te doen. Hij zou onmiddellijk de drone en controller naar mij opsturen. Dit heb ik geweigerd, omdat ik vind dat ik recht heb op een volledig nieuw set in een ongeopende doos. Uiteindelijk zou hij er voor zorgen, dat ik dezelfde avond nog een volledig nieuw set zou ontvangen en ik zou dan het incomplete set naar hen terugsturen.

In de avonduren werd er inderdaad een nieuw set geleverd. Tijdens de aanname en het uitpakken van het pakket heb ik alles gefilmd, zodat mocht het onverhoopt weer misgaan bewijs zou hebben.

Maar gelukkig Ricky van Boxtel van TopRC.nl had woord gehouden en netjes een volledig nieuw set met alle verzegelingen in takt naar mij verstuurd.

Uiteindelijk is het eind goed al goed, maar het waren toch minder prettige kerstdagen, omdat je er toch constant mee bezig bent.


Een tip voor TopRC.nl
----------------------------
Zorg dat het de eerste keer gelijk goed gaat en ga geen dozen openmaken, dan krijgen mensen vertrouwen en dat levert goede recensies en mond tot mond reclame op.


Een tip bij van dure online aankopen.
-----------------------------------------------
Controleer bestaande recensies en koop niet zomaar bij ieder bedrijf. Bedrijven met een Webwinkelkeur, Thuiswinkel Waarborg en Webshop Keurmerk leveren over het algemeen minder risico's op, ook al kan het daar ook wel eens goed misgaan.

Zorg bij het uitpakken voor getuigen (niet alleen familie of vrienden).

Fotografeer zaken die niet kloppen of wat het allerbeste is, film de aanname van het pakket en de volledige unboxing.

Gesloten