LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitspraak harde klanken Tiptoi Globe.

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
JetLag
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2014 14:58

Uitspraak harde klanken Tiptoi Globe.

Ongelezen bericht door JetLag »

Al sinds begin januari probeer ik Ravensburger te overtuigen van een klacht die ik heb betreffende de Tiptoi globe. In het kort komt het hier op neer dat bij een flink aantal woorden die beginnen met een harde klank zoals de K of de T deze klank is weggevallen waardoor het woord dus incorrect wordt uitgesproken. Door Ravensburger wordt deze klacht simpelweg ontkend. Ze zeggen "wij staan achter het product" of "Het zijn korte klanken die in de Nederlandse taal aanwezig zijn."

Bij de recentste email heb ik een aantal mp3 files bijgesloten waarin duidelijk te horen is dat de K-klank aan het begin van bijvoorbeeld Canberra niet wordt uitgesproken. Ik was echt overtuigd van dat dit toch na het horen hiervan niet ontkend meer kon worden. Wat schetst echter mijn verbazing? Tijdens een telefonisch onderhoud vandaag wordt nog steeds beweerd dat men deze k-klanken wel hoort. Ik viel bijna van mijn stoel van zoveel minachting voor een klant. Gewoon zeggen dat het niet bestaat, dan gaat het vanzelf weg.

Ik ben nu al vanaf begin januari hierover met Ravensburger bezig en nog niet een mm opgeschoten. Sterker nog, ik voel mij zelfs voor idioot versleten door Ravensburger met het ontkennen van deze niet te ontkennen klacht.

Ik heb via de onderstaande links 3 voorbeelden bijgesloten.
Graag hoor ik van u in een reactie hieronder of u denk dat de woorden in onderstaande links wel of niet correct worden uitgesproken. Met name het voorbeeld over de hoofdstad Australië is volgens mij niet te ontkennen. Echter zojuist aan de telefoon werd door Ravensburger glashard beweerd dat er met deze audiobestanden totaal niets aan de hand is.

Ondertussen heeft mijn dochtertje geleerd dat de hoofdstad van Australië Anberra is en dat in Azië Azachstan ligt etc..

http://familiedamen.nl/tiptoi/(K)ameroen.mp3
http://familiedamen.nl/tiptoi/(K)azachstan.mp3
http://familiedamen.nl/tiptoi/De_hoofds ... nberra.mp3

Hieronder een aantal voorbeelden van de antwoorden van Ravensburger over deze klacht.
Geachte heer Damen,

De k klanken zijn in de audiobestanden niet weggevallen of ingekort. Het zijn korte klanken die in de Nederlandse taal aanwezig zijn.
Uw opmerkingen hebben wij niet eerder vernomen. De Globe is uitgebreid getest door verschillende testpersonen en ook zij zijn niet tegen problemen aangelopen.

Zoals eerder aangegeven zien wij dan ook geen reden om de audiobestanden aan te passen.

Hopend u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Naam Verwijderd

Ravensburger BV
Postbus 289
NL-3800 AG Amersfoort
Spaceshuttle 50
NL-3824 ML Amersfoort
Geachte heer Damen,

Uw opmerkingen zijn doorgegeven aan de verantwoordelijk binnen ons bedrijf. Er is besloten geen wijzigingen aan te brengen aan de huidige audiobestanden. Wij staan volledig achter deze uitvoering.

Hopend u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

Naam Verwijderd

Ravensburger BV
Postbus 289
NL-3800 AG Amersfoort
Spaceshuttle 50
NL-3824 ML Amersfoort

Gesloten