LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vtech kidizoom

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
zamico
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2007 11:04

vtech kidizoom

Ongelezen bericht door zamico »

hallo, mijn zoontje heeft een digitale camera gekregen voor zijn verjaardag. De Vtech kidizoom. De kwaliteit van de foto's is echter slecht.

Ik heb geinformaard bij vtecht en kreeg dit als antwoord:

--------

De resolutie van de foto's bedraagt 640x480 pixel (0,3 Megapixel). Dit
staat vermeld op de verpakking.
Deze kwaliteit foto's is goed voor het bijbehorende formaat (10 x 15), maar
de kwaliteit zal inderdaad minder worden wanneer je de foto's vergroot naar
b.v. A4 formaat.
Tevens is de kwaliteit foto's natuurlijk niet te vergelijken met een
'echte' digitale camera, want deze zijn ook aanzienlijk duurder (ook een
mobiele telefoon met b.v. 3 Megapixel kost al gauw 300 a 400 euro). Onze
Kidizoom is en blijft toch speelgoed :)

--------

Moet ik het daarmee doen? tis wel 90 euro wat je "even" uitgeeft. Ik verwacht niet een hoge resolutie maar wel voor die resolutie normale kwaliteit foto's.

Wie heeft er ervaring mee? Wat kan ik nog doen?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door kanovaarder »

speelgoedcamera.

U kunt niets doen want als er op de verpakking staat 0,3 M* pixels dan had u zelf al kunnen weten dat dit knuddefoto's zou opleveren!!

Immers, de meest goedkope "gewone" camera heeft al veel meer.

Kortom, u heeft de keuze zelf gemaakt en de koop gesloten (naar ik aanneem in een gewone winkel/speelgoedzaak) en dan geldt; Koop=koop!

Sorry,'t is niet anders.

Grootvader

zamico
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2007 11:04

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door zamico »

Op de verpakking staat 640x480 en 128 MB. Maar geen 0,3 Megapixel.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Speelgoedcamera.

Geachte Zamico; u schrijft:"Op de verpakking staat 640x480 en 128 MB. Maar geen 0,3 Megapixel." [einde quote]

Zelfs de allergoedkoopste heeft al een veel betere resolutie dan deze
640x480.
Bovendien zal ook het lensje van een niet al te beste kwaliteit zijn.

Maar ja, zoals eerder gezegd, koop = koop.
Maar uit de info door mij opgezocht is het speelgoed niet alleen een camera maar kan een kind er meer mee doen.(spelletjes?)
Of niet?

Grootvader

Judith159753
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:34

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door Judith159753 »

Wij overwegen ook deze camera voor de kinderen aan te schaffen. Ik zag inderdaad dat de hoeveelheid pixels niet al te veel is.
Ik vroeg me af wat u onder slechte kwaliteit verstaat. Lukt het om de foto's af te drukken op 10 bij 15 cm. Of ziet het resultaat er dan al niet uit.
Ik ben zeer benieuwd naar uw reactie.

Alvast bedankt,
Judith

zamico
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2007 11:04

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door zamico »

Ik heb nog geen foto's laten afdrukken maar alleen op beeld en tv bekeken. Wie weet is er iemand die het wel al gedaan heeft.

gollum
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2007 21:49

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door gollum »

iedereen weet dat bij een resolutie van 640x480 je geen A4 uitvergroting moet maken.
Zelfs een "echte" digitale camera moet je ook niet aan de tv koppelen, want de resolutie van een televisie is nog minder dan 640x480.
Dit geeft dus een negatief beeld, wat eigelijk niet zo negatief is.........

Het is en blijft kinder speelgoed. Voor 90 euries mag je ook geen hoogstaande camera verwachten.
Wij hebben deze camera aangeschaft voor onze dochter en wij weten zeker dat ze erg in haar nopjes is als ze deze krijgt.

Het gaat bij kinderen alleen om het fotograferen en niet om de foto's af te laten drukken. Kinderen vinden het ook alleen interessant om op het schermpje te kijken of de foto gelukt en leuk is.

Wendy
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2003 16:38

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door Wendy »

Mijn dochtertje (7jr) heeft vorige week deze camera voor haar verjaardag gekregen. Ik vind het een geweldig stuk speelgoed. Er zitten heel veel mogelijkheden op. foto's, bewerken, geluid opnemen, filmpjes opnemen, spelletjes spelen, muziek afluisteren... ze is er dolblij mee.
de kwaliteit van de foto's tja, is niet super natuurlijk.... maar voor kinderen toch prima genoeg. Ik hoef die foto's niet zo nodig op A4 formaat af te drukken.

toet1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2007 17:47

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door toet1976 »

@ Wendy (of iemand anders)

Ook ik ben geinteresseerd in de kidizoom.
Mijn zoontje van vijf en een half vind het geweldig om fotos te maken en daarna terug te kijken.

Maar wat ik graag wilde weten is wat voor spelletjes zitten erop?
En kun je er meer op zetten?

Groetjes toet1976

Wendy
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2003 16:38

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door Wendy »

voor zover ik heb gezien zitten er 3 spelletjes op. niet veel bijzonders. boter/kaas/eieren, memorie en iets met plaatjes omdraaien... wel leuk voor die leeftijd. Ik weet niet of je er meer op kunt zetten.

muriel2098
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2007 14:41

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door muriel2098 »

Weet iemand of de Kidizoom verschilt van de oranje Kidizoom, en zo ja waarin?

queenie1000
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 okt 2007 21:20

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door queenie1000 »

ik kom net op een site waar je de oranje versie ziet van de kidizoom. Dan is het een buitenlands model
www.i4u.com/section-viewarticle-316.html

groetjes

muriel2098
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2007 14:41

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door muriel2098 »

dank je voor je tip.
Ik heb inmiddels ontdekt dat het de Engelse versie is en ook zonder MP3 speler. Dus voor iets meer EURO's heb je de Nederlandse versie met MP3. Btw op marktplaats worden ze ook al aangeboden voor EUR 70,00 ipv EUR 89,95 in de winkel. Scheelt toch weer EUR 20,00.

Judith159753
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:34

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door Judith159753 »

Ik heb hem met airmiles gekocht, 40 euro en 5000 airmiles. Mijn zoontje krijgt hem pas met z'n verjaardag dus ik weet niet hoe hij bevalt.
Bij de Makro staat hij in de folder voor 82 euro.

Judith

muriel2098
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2007 14:41

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door muriel2098 »

Waar kan je de Kidizoom met Airmiles kopen?

Judith159753
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:34

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door Judith159753 »

Ik heb hem besteld op de site van airmiles. Hij staat bij speelgoed en dan vrij ver achteraan (het staat op alfabet). Je betaald wel verzendkosten maar kunt hem ook gaan halen in een airmileswinkel. Ik heb de verzendkosten ook met airmiles betaald. Ik vond het wel een nuttig doel van de airmiles, eindelijk een keer iets wat ik anders toch gekocht had.

Judith

muriel2098
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2007 14:41

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door muriel2098 »

Dank je voor de tip. Nu kom ik dus gewwon 300 airmiles tekort. Das maar EUR 3,00 he!!

Tely
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2004 11:11

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door Tely »

Wij hebben de Kidizoom overwogen maar hem niet gekocht ivm de weinige pixels.
Tip: bij Intertoys staat een digitale camera met 3,14 megapixels voor maar 50 euro's! Die hebben wij gekocht en die is prima!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door kweenie »

Zijn er nog andere 'kinderachtige' camera's dan alleen die vtech? Is er enig vergelijkingsmateriaal?

mirarno
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2007 21:35

Re: vtech kidizoom

Ongelezen bericht door mirarno »

Hoi, je hebt er ook een van fisher price (zit in dezelfde prijsklasse) en little tikes. Die van little tikes kost bij toychamp zo'n 40 euro. Op de Fisher price camera zitten minder toepassingen, maar je moet je afvragen of je dat wel op een camera wil.... Die van Little tikes is nog iets minder compleet (voor zover ik uit de beschrijving kan halen), maar ja die is ook wel de helft goedkoper!!! De foto's zijn wel van dezelfde kwaliteit en daar draait het toch uiteindelijk om.
Mijn zoontje krijgt de little tikes camera van de goede Sint. Als je wilt, kan ik wel wat ervaringen mailen..

Gesloten