LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
koalafruit
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2012 13:58

Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door koalafruit »

Onlangs bezocht ik met mijn zoontje van anderhalf en mijn vrouw een filiaal van Intertoys. We hadden een leuke middag in de stad met zijn drieën, hetgeen niet heel vaak voorkomt met onze drukke schema's. De Intertoys in kwestie betrof het filiaal aan de Burchtstraat, te Nijmegen. Ons zoontje is dol op Brandweerman Sam, dus we waren op zoek naar een dvd van deze kinderserie.

We liepen door naar achteren de winkel, aangezien daar, naast de games, ook de dvd's staan uitgestald. We hadden echter nog niet eens rondgekeken, of daar stond al een flink grote man, vrij luid, stevig te vloeken bij de kassa/servicedesk. (Met stevig bedoel ik beduidend meer dan een enkele vloek.) Blijkbaar deed zijn pinpas het niet. Geen van de drie (3!) medewerkers achter de desk reageerde op de vloekende man, terwijl er aan alle kanten ouders met kinderen om hem heen stonden.

Toen ik de man zelf dan maar aansprak op zijn vloeken en zei dat hij in een winkel voor kinderen was, vertelde de man mij op behoorlijk agressieve wijze dat ik maar beter uit zijn buurt kon gaan. Dit kwam, in combinatie met zijn lichaamstaal, zeer bedreigend over. Ik was bang dat mij of mijn gezin iets zou overkomen als ik niet weg zou gaan. De medewerkers stonden nog alle drie (nogmaals: 3!) achter de desk, op ongeveer een meter van het gebeuren. Zij reageerden niet, maar ze moeten wel volstrekt doof en blind zijn geweest als zij dit incident (het gevloek en de bedreiging) niet hebben opgemerkt.

Bij de kassa heb ik nog een poging gedaan het incident ter sprake te brengen, maar de jonge vrouw daar reageerde slechts met een 'o'. Hierop zijn we de winkel maar verder uitgevlucht.

Voor ons is een leuke middag totaal verpest door de bullebak in de Intertoys. Deze man had natuurlijk door het personeel gecorrigeerd moeten worden, zowel bij het vloeken als bij het bedreigen.

Voor ik dit incident deelde, wilde ik Intertoys eerst de kans geven een en ander recht te zetten, in de hoop dat ze dit goed zouden oppakken, zowel naar ons toe, als naar het personeel toe. Het is natuurlijk totaal achterlijk als je met je gezin een speelgoedwinkel moet uitvluchten omdat je bedreigd wordt, terwijl het personeel staat toe te kijken.

In een reactie liet Intertoys echter weten dat 'als het incident al gebeurd zou zijn' dat het personeel niks opgemerkt heeft. In een latere reactie werd dit veranderd in dat het meeste personeel niks gemerkt heeft. Dit alles zonder volmondige excuses aan te bieden.

Ik was echt niet uit op een korting of iets dergelijks. Ik wilde alleen dat een speelgoedwinkel (nota bene) een veilige omgeving zou zijn. Maar blijkbaar mag iemand bij Intertoys flink en luid lopen vloeken. Iemand mag daar (op z'n minst de schijn van) fysieke bedreigingen uiten tegen andere klanten, zodat die met hun gezin de winkel uit moeten vluchten. Terwijl het personeel toekijkt en niks doet. Als ze later maar tegen hun baas zeggen dat ze niks gezien of gehoord hebben, wordt hun weinig heldhaftige gedrag getolereerd. (Ik noem het zelf gewoon lafheid.)

Het feit dat dit gedrag wordt goedgepraat door de landelijke, overkoepelende organisatie, maakt dit zeker niet beter. Het feit dat de landelijke, overkoepelende organisatie ook mijn verhaal nog eens in twijfel trekt, maakt elke Intertoys potentieel een plek waar ouders en kinderen onveilig zijn, bedreigd kunnen worden en zelfs uit moeten vluchten.

Wij gaan in elk geval voortaan naar een andere winkel of bestellen online.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door crazyme »

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Waar haalt u het lef vandaan om het winkelpersoneel de les te lezen over een situatie waarin u zelf ook liever het hazenpad kiest.

Escalatie was pas onverstandig, dus ik denk dat ze goed hebben gehandeld.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

crazyme schreef:De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Waar haalt u het lef vandaan om het winkelpersoneel de les te lezen over een situatie waarin u zelf ook liever het hazenpad kiest.

Escalatie was pas onverstandig, dus ik denk dat ze goed hebben gehandeld.
Tsja

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door moederslink »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door moederslink op 08 jun 2015 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door crazyme »

Zet je zo'n gast met gepast geweld de winkel uit dan staat er vanzelf hoe een klant die een cadeautje kwam kopen voor zijn zieke zoontje werd mishandeld door winkelpersoneel.

Dat is de realiteit.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door moederslink »

koalafruit schreef:maakt elke Intertoys potentieel een plek waar ouders en kinderen onveilig zijn, bedreigd kunnen worden en zelfs uit moeten vluchten.
Wij gaan in elk geval voortaan naar een andere winkel of bestellen online.
Dit laatste gaat mij te ver.
Tsja , het wordt er niet fijner op in de maatschappij , dit huftergedrag zie je overal.
Laatst gewijzigd door moederslink op 23 mei 2015 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door bprosman »

maakt elke Intertoys potentieel een plek waar ouders en kinderen onveilig zijn, bedreigd kunnen worden en zelfs uit moeten vluchten.
Beetje flauw dit op Intertoys te betrekken, dit kan je in iedere winkel, snackbar, chinees, cafe, kortom, overal overkomen.
Je kunt van het personeel niet verwachten dit zomaar op te lossen, zie de wekelijkse berichten over NS personeel.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door prem »

Had je je gedeisd moeten houden.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door witte angora »

ff veiligstellen.
koalafruit schreef:Onlangs bezocht ik met mijn zoontje van anderhalf en mijn vrouw een filiaal van Intertoys. We hadden een leuke middag in de stad met zijn drieën, hetgeen niet heel vaak voorkomt met onze drukke schema's. De Intertoys in kwestie betrof het filiaal aan de Burchtstraat, te Nijmegen. Ons zoontje is dol op Brandweerman Sam, dus we waren op zoek naar een dvd van deze kinderserie.

We liepen door naar achteren de winkel, aangezien daar, naast de games, ook de dvd's staan uitgestald. We hadden echter nog niet eens rondgekeken, of daar stond al een flink grote man, vrij luid, stevig te vloeken bij de kassa/servicedesk. (Met stevig bedoel ik beduidend meer dan een enkele vloek.) Blijkbaar deed zijn pinpas het niet. Geen van de drie (3!) medewerkers achter de desk reageerde op de vloekende man, terwijl er aan alle kanten ouders met kinderen om hem heen stonden.

Toen ik de man zelf dan maar aansprak op zijn vloeken en zei dat hij in een winkel voor kinderen was, vertelde de man mij op behoorlijk agressieve wijze dat ik maar beter uit zijn buurt kon gaan. Dit kwam, in combinatie met zijn lichaamstaal, zeer bedreigend over. Ik was bang dat mij of mijn gezin iets zou overkomen als ik niet weg zou gaan. De medewerkers stonden nog alle drie (nogmaals: 3!) achter de desk, op ongeveer een meter van het gebeuren. Zij reageerden niet, maar ze moeten wel volstrekt doof en blind zijn geweest als zij dit incident (het gevloek en de bedreiging) niet hebben opgemerkt.

Bij de kassa heb ik nog een poging gedaan het incident ter sprake te brengen, maar de jonge vrouw daar reageerde slechts met een 'o'. Hierop zijn we de winkel maar verder uitgevlucht.

Voor ons is een leuke middag totaal verpest door de bullebak in de Intertoys. Deze man had natuurlijk door het personeel gecorrigeerd moeten worden, zowel bij het vloeken als bij het bedreigen.

Voor ik dit incident deelde, wilde ik Intertoys eerst de kans geven een en ander recht te zetten, in de hoop dat ze dit goed zouden oppakken, zowel naar ons toe, als naar het personeel toe. Het is natuurlijk totaal achterlijk als je met je gezin een speelgoedwinkel moet uitvluchten omdat je bedreigd wordt, terwijl het personeel staat toe te kijken.

In een reactie liet Intertoys echter weten dat 'als het incident al gebeurd zou zijn' dat het personeel niks opgemerkt heeft. In een latere reactie werd dit veranderd in dat het meeste personeel niks gemerkt heeft. Dit alles zonder volmondige excuses aan te bieden.

Ik was echt niet uit op een korting of iets dergelijks. Ik wilde alleen dat een speelgoedwinkel (nota bene) een veilige omgeving zou zijn. Maar blijkbaar mag iemand bij Intertoys flink en luid lopen vloeken. Iemand mag daar (op z'n minst de schijn van) fysieke bedreigingen uiten tegen andere klanten, zodat die met hun gezin de winkel uit moeten vluchten. Terwijl het personeel toekijkt en niks doet. Als ze later maar tegen hun baas zeggen dat ze niks gezien of gehoord hebben, wordt hun weinig heldhaftige gedrag getolereerd. (Ik noem het zelf gewoon lafheid.)

Het feit dat dit gedrag wordt goedgepraat door de landelijke, overkoepelende organisatie, maakt dit zeker niet beter. Het feit dat de landelijke, overkoepelende organisatie ook mijn verhaal nog eens in twijfel trekt, maakt elke Intertoys potentieel een plek waar ouders en kinderen onveilig zijn, bedreigd kunnen worden en zelfs uit moeten vluchten.

Wij gaan in elk geval voortaan naar een andere winkel of bestellen online.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door witte angora »

Een hele hoop blablabla voor één zinnetje dat als bedreigend over zou kunnen komen, en dat je van tevoren al aan had kunnen zien komen, sorry.

Dat je de rest van de middag hierdoor hebt laten verpesten, dat is je eigen keuze geweest. Je had ook je schouders op kunnen halen. Of richtte hij een getrokken pistool op je, terwijl hij ook nog eens met een honkbalknuppel liep te zwaaien?

Het gedrag van die vent wordt niet goed gepraat; soms is negeren de beste optie om escalatie te voorkomen. Of denk je dat een vechtpartij in de winkel zo fijn is? Je had het beter aan het personeel over kunnen laten (het ging immers om de betaling) en je er verder niet mee moeten bemoeien. Waarom het filiaal en het hoofdkantoor jou excuses zouden moeten aanbieden voor het gedrag van die man is me trouwens een volkomen raadsel.

Overigens zet dit zinnetje me wel weer aan het denken, want je zet het niet voor niets neer:
Ik was echt niet uit op een korting of iets dergelijks
Kennelijk kreeg je niet je zin (geen korting of bon of iets dergelijks), dus dan knal je je 'megaklacht' maar op het forum?

koalafruit
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2012 13:58

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door koalafruit »

Ik snap dat je kunt discussiëren over wat de juiste handelswijze is in een dergelijke situatie. Maar mijn inziens had het personeel toch op z'n minst iemand (filiaalchef bijvoorbeeld) kunnen inlichten of de politie kunnen bellen.

Dat achteraf eigenlijk alles ontkent wordt, steekt meer. Niet helpen kun je over twisten. Ontkennen dat je het hele incident hebt gezien, terwijl je er met z'n drieën een meter van af stond, is laf. Zo verbetert er ook niks de volgende keer. En dat heeft toch echt met Intertoys te maken, inclusief het hoofdkantoor. Niet elk bedrijf gaat zo met een dergelijke klacht om.

Voor degenen die mij nog even een trap na probeerden te geven of mij beschuldigen dat ik er toch een slaatje uit wilde slaan: lekker makkelijk, als iemand zich kwetsbaar opstelt en zegt dat hij gepest is, om dan toch nog even lekker uit te halen. Heel dapper! Super stoer!

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

koalafruit schreef:Ik snap dat je kunt discussiëren over wat de juiste handelswijze is in een dergelijke situatie. Maar mijn inziens had het personeel toch op z'n minst iemand (filiaalchef bijvoorbeeld) kunnen inlichten of de politie kunnen bellen.

Dat achteraf eigenlijk alles ontkent wordt, steekt meer. Niet helpen kun je over twisten. Ontkennen dat je het hele incident hebt gezien, terwijl je er met z'n drieën een meter van af stond, is laf. Zo verbetert er ook niks de volgende keer. En dat heeft toch echt met Intertoys te maken, inclusief het hoofdkantoor. Niet elk bedrijf gaat zo met een dergelijke klacht om.

Voor degenen die mij nog even een trap na probeerden te geven of mij beschuldigen dat ik er toch een slaatje uit wilde slaan: lekker makkelijk, als iemand zich kwetsbaar opstelt en zegt dat hij gepest is, om dan toch nog even lekker uit te halen. Heel dapper! Super stoer!

Ach joh, zijn weer de diverse vele moraal ridders, betweters, allesweters etc etc welke een OP van een nieuwe TS onderuit halen. Tis dat enkele zich niet meer laten zien op dit forum wat geen gemis is.

Totaal geen inlevings vermogen, op een paar na welke nog een "normale" reactie neerzetten.


Dat TS deze man aanspreekt is natuurlijk zijn prima recht als deze zich stoort aan het gedrag, uitlatingen van deze man. Inderdaad gebeurd het dagelijks dat personeel een brede schouder moet hebben om alles van sommige klanten maar te incasseren.

Tis natuurlijk wel HOE TS deze man heeft aangesproken. En dat het personeel dit niet durft kan ik enigszins begrijpen maar daar zijn trainingen voor welke door een bedrijf kunnen worden gegeven.

Vraag mij af hoe de diverse vele moraal ridders, betweters, allesweters zullen reageren als zij zien dat iemand wordt mishandelt, verbaal of non-verbaal........ik denk dat ze snel hun hoofd wegdraaien en als de wiedeerweerga hun belevenis hier neer zetten.

Je kan tegenwoordig niemand meer op zijn / haar gedrag aanspreken ivm de vele korte lontjes.


TS, jammer dat Intertoys zo hun kop in het zand steekt, de bekende struisvogel tactiek.


Moederslink verwoord het zoals het is:
Heel vervelende situatie! En omdat niemand iets doet/ durft kan dit soort huftergedrag blijven doorgaan.

mh73

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door mh73 »

Het was iets tussen het personeel en de man. TS had zich er niet mee moeten bemoeien. Simpel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door moederslink »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door moederslink op 08 jun 2015 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Escalatie was pas onverstandig, dus ik denk dat ze goed hebben gehandeld.
Oftewel, groen licht voor alle misdragingen, want als het personeel er iets van zegt loopt het misschien helemaal uit de hand.

m.i. behoort personeel ipv niets te doen juist de-escalerend te handelen!

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hai,

Nu heb ik vaak met agressie te maken op mijn werk, en vaak is het echt beter om iemand gewoon te laten uitrazen dan die persoon erop aan te spreken, want vaak maak je het daardoor erger, en raakt zoiemand alleen maar meer geagiteerd als hij op zijn gedrag aangsproken wordt. Zeker als je wil dat die persoon snel weer vertrekt kun je vaak beter gewoon even niets zeggen. Want sommige mensen willen gewoon ruzie zoeken en die moet je dus gewoon geen platform bieden. De escalerend handelen betekent soms gewoon 'niets doen'.

Natuurlijk is dat huftergedrag, maar veel hufters gaan hun gedrag echt niet veranderen alleen omdat ze aangesproken voelen. Het idee dat als we iedereen op zijn gedrag zouden aanspreken, iedereen zijn gedrag zou aanpassen geloof ik helemaal niet, het zal vast voor sommigen werken, maar voor veel ook niet.

In geval van TS, tja, het is natuurlijk helemaal niet leuk, zeker niet voor het kindje van TS, maar je kiest er wel zelf voor iemand aan te spreken, als jij iemand aanspreekt die agressief is, dan kun je op tien vingers uittellen dat die persoon niet accuut de beleefdheid zelve wordt. Is dat fout, ja natuurlijk, maar zo is het wel.

Naar mijn mening had de intertoys best kunnen zeggen dat ze het vervelend voor TS vonden, maar verder is er bijzonder weinig aan te doen vanuit intertoys op dit moment lijkt mij

Isabel

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door bprosman »

In geval van TS, tja, het is natuurlijk helemaal niet leuk, zeker niet voor het kindje van TS, maar je kiest er wel zelf voor iemand aan te spreken, als jij iemand aanspreekt die agressief is, dan kun je op tien vingers uittellen dat die persoon niet accuut de beleefdheid zelve wordt. Is dat fout, ja natuurlijk, maar zo is het wel.
Zelf ben ik ook van "laat uitrazen, schouders ophalen en verder met je dag". Mijn moeder daarentegen (72 jaar oud) pakt een wijnfles ("die zijn namelijk nog van glas" :? ) uit dr boodschappentas en mept. Dat doet ze ook met "scootertuig" op t trottoir, die rijden gegarandeerd tegen een zwaaiende boodschappentas aan. Ik weet niet wat je liever moet hebben. Moet zeggen , de scooteraars lijken er van te leren.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door prem »

Ik snap de logica niet van TS.
Hij spreekt de vloekende man aan en klaagt dan dat er niks gedaan werd.
Bel dan zelf ongezien door de man de politie, of loop gewoon de zaak uit.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ik zie het zo voor me, dame van in de 70 die staat te meppen met een tas. Ik heb dat wel eens op de SEH gezien, een jongen die gemept was met een braadpan door een oudere dame.

In principe zal het ook best werken voor sommige mensen, maar niet voor iedereen, er zijn mensen die dan alleen bozer worden (zeker als er drugs of alcohol in het spel is, of je te maken hebt met mensen met sommige psychiatrische aandoeningen). Dat moet je dan maar even zien aan te voelen, en soms lukt dat, en soms niet.

ik denk eigenlijk dat in het geval van een speelgoed winkel een verdere escalatie niet echt wenselijk is voor alle bezoekers, en dat het dus beter is dat de persoon in kwestie zo snel mogelijk de winkel verlaat, en dat ga je niet bereiken door met die persoon in discussie te gaan (want dan wil die persoon iets terug zeggen, en blijft hij nog langer in de winkel, wat ook blijkt uit het verhaal). Ik denk dat het personeel correct gehandeld heeft. Blijkbaar voelde het personeel zich ook niet heel erg bedreigd, als hun reactie 'o' was.

isabel

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Bedreigd in Intertoys, personeel kijkt toe

Ongelezen bericht door prem »

Prima geformuleerd vind ik.

Gesloten