Bondaire levert kapot speelgoed uit China via YUNEXPRESS NETHERLANDS

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Stuijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2022 14:01

Bondaire levert kapot speelgoed uit China via YUNEXPRESS NETHERLANDS

Ongelezen bericht door Stuijver »

Twee organisatie (Bondaire en YUNEXPRESS NETHERLANDS) die kapot Chinees speelgoed verzenden en zeggen dat het kwaliteitsproducten zijn. Ze geven geen geld terug. Wat moet ik doen?

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bondaire levert kapot speelgoed uit China via YUNEXPRESS NETHERLANDS

Ongelezen bericht door juliomariner »

Helaas zult u eigenlijk niets kunnen doen hooguit een melding bij de autoriteit consument en markt.
De kans dat u uw grld terug krijgt acht ik nihil.
Helaas geen positiever antwoord mogelijk. Besteed er niet teveel tijd aan maar beschouw het als duur leergeld.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bondaire levert kapot speelgoed uit China via YUNEXPRESS NETHERLANDS

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het KVK nummer is van Expertkussen en Oceaanlamp gevestigd in woonhuis dat toevallig naast het vorige huis van familie van mij ligt. Een levertijd van 10 tot 15 werkdagen wil gewoon zeggen 3 weken onderweg. De verkochte artikelen hebben veelal geen link met elkaar. Al met al opgeteld een site met veel rode vlaggen en een traditionele dropshipper die meelift op de argeloze consument die blind ergens koopt.

U zou in Utrecht kunnen langsgaan, u zou een jurist op de zaak kunnen zetten, maar veelal is alles wat u doet duurder als het verlies dat u nu heeft. De keuze is aan u.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Bondaire levert kapot speelgoed uit China via YUNEXPRESS NETHERLANDS

Ongelezen bericht door Nevyn »

Wat doen jullie allemaal weer flauw😠 het stond met hele goede reviews op Facebook 😉

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Bondaire levert kapot speelgoed uit China via YUNEXPRESS NETHERLANDS

Ongelezen bericht door Justmeagain »

@nevyn. Ook op Snapchat en tiktok hoor en insta.....

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Bondaire levert kapot speelgoed uit China via YUNEXPRESS NETHERLANDS

Ongelezen bericht door Nevyn »

https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... +speelgoed

Hier is het bedrijf dat via Alieexpress verkoopt, ze hebben veel variatie in speelgoed ook voor volwassenen zie ik net :D

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bondaire levert kapot speelgoed uit China via YUNEXPRESS NETHERLANDS

Ongelezen bericht door sjohie »

YUNEXPRESS is volgens mij "slechts" een logistieke dienstverlener uit China, die bedrijven daar inhuren, om internationale verzendingen te faciliteren. Mijn Hidisz AP80 Pro-X dap kwam via hen uit China, waarbij het laatste stukje in Nederland, afgehandeld werd door DHL. Die Aliexpress link hierboven geeft ook allemaal webshops met vaag spul, maar geen webshop van Yunexpress zelf, zo te zien.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Bondaire levert kapot speelgoed uit China via YUNEXPRESS NETHERLANDS

Ongelezen bericht door Nevyn »

sjohie schreef:
05 mar 2022 15:00
YUNEXPRESS is volgens mij "slechts" een logistieke dienstverlener uit China, die bedrijven daar inhuren, om internationale verzendingen te faciliteren. Mijn Hidisz AP80 Pro-X dap kwam via hen uit China, waarbij het laatste stukje in Nederland, afgehandeld werd door DHL. Die Aliexpress link hierboven geeft ook allemaal webshops met vaag spul, maar geen webshop van Yunexpress zelf, zo te zien.
Maar de naam staat wel in de link, als je op Alie Yuneexpress invult kom je op deze site .

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Bondaire levert kapot speelgoed uit China via YUNEXPRESS NETHERLANDS

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Yunexpress is gewoon een vervoerder.
Het is een lange route vanaf China, is het goed ingepakt? De vervoerder heb ik nooit problemen mee gehad.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bondaire levert kapot speelgoed uit China via YUNEXPRESS NETHERLANDS

Ongelezen bericht door sjohie »

Nevyn schreef:
05 mar 2022 15:52
sjohie schreef:
05 mar 2022 15:00
YUNEXPRESS is volgens mij "slechts" een logistieke dienstverlener uit China, die bedrijven daar inhuren, om internationale verzendingen te faciliteren. Mijn Hidisz AP80 Pro-X dap kwam via hen uit China, waarbij het laatste stukje in Nederland, afgehandeld werd door DHL. Die Aliexpress link hierboven geeft ook allemaal webshops met vaag spul, maar geen webshop van Yunexpress zelf, zo te zien.
Maar de naam staat wel in de link, als je op Alie Yuneexpress invult kom je op deze site .
Als ik op AH en Bonduelle zoek bij google in dezelfde zin, zie ik ook AH in de zoekresultaten, als ik wil klagen bij Bonduelle omdat er een haar in mijn blikje mais zat. Dat ik die bij de AH heb gekocht, is niet zo relevant, want die kunnen niet zien wat er in dat blikje in hun schap zat, voordat ik het kocht.

Als je die link bekijkt, zal je zien dat je op een pagina komt met producten, verkocht door kleinere webshopjes, binnen het Aliexpress portaal. Ik zie nergens een webshop(je) van Yunexpress, en zoals ik al schreef, ik ken ze alleen als vervoerder.

blussertje
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2012 21:20

Re: Bondaire levert kapot speelgoed uit China via YUNEXPRESS NETHERLANDS

Ongelezen bericht door blussertje »

Als het via Aliexpress gekocht is kan je een dispute openen. Meestal wordt dan je geld teruggestuurd. Er zit bij Aliexpress een soort scheidsrechter commissie die bepaalt of er terugbetaald moet worden door de "verkoper". Ik heb al verschillende malen succes gehad met een dispute.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bondaire levert kapot speelgoed uit China via YUNEXPRESS NETHERLANDS

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je mag binnen 14 dagen terug sturen.

Het enige manier is om een rechtzaak te starten. Maar je moet wel weten tegen wie.

Neem eventueel contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Maar ik denk dat je verlies nemen het beste advies is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bondaire levert kapot speelgoed uit China via YUNEXPRESS NETHERLANDS

Ongelezen bericht door sjohie »

Seinhuis schreef:
10 mar 2022 14:56
Je mag binnen 14 dagen terug sturen.

Het enige manier is om een rechtzaak te starten. Maar je moet wel weten tegen wie.

Neem eventueel contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Maar ik denk dat je verlies nemen het beste advies is.
Dat geldt voor aankopen bij Nederlandse webshops, volgens mij niet bij aankopen in het buitenland.. :wink:

Gesloten