LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dochter van 5 woont in Vietnam

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Ridder777

Dochter van 5 woont in Vietnam

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede middag beste mensen.
Ik heb een vraag en ik wil graag jullie mening of hulp.
Mijn dochter van 5 woont in Vietnam en ik ga haar volgende maand bezoeken.
Ik wil wat leuke cadeaus voor haar kopen, alleen vind ik het moeilijk.
Veel speelgoed in Nederland komt al uit Vietnam en China.
Wie heeft er een idee?
De moeder van mijn dochter heeft een oom in Utrecht, die vraag ik natuurlijk ook om advies.
Bedankt alvast

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dochter van 5 woont in Vietnam

Ongelezen bericht door witte angora »

Leuke vraag, maar voor een buitenstaander best lastig om er iets zinnigs over te zeggen. Ik ga gewoon wat gedachten met je delen.

Volgens mij vraagt een kind niet om allerlei kadootjes. Een kind wil graag aandacht, wil graag samen met je zijn. Samen spelen, samen leuke dingen doen.

Mijn idee is: geef haar iets mee waar je samen plezier van kunt hebben. Misschien heel gek: een eenvoudig voorleesboek (jawel, in het Nederlands) zodat jullie samen wat Nederlandse woordjes kunnen oefenen. Verder hoeft het natuurlijk niet altijd speelgoed te zijn; mijn zus was op die leeftijd gek op van die gekleurde ballen in haar haar (maar dan praten we dus over ruim 40 jaar geleden). Dolblij was ze als ze weer een ander setje kreeg.

Succes!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Dochter van 5 woont in Vietnam

Ongelezen bericht door moederslink »

Kleine meisjes van 5 zijn meestal dol op :
- poppen en dan een echte babypop , zacht en aaibaar met voldoende verkleedkleertjes
-ook tekenen ze graag : dus misschien goeie kleurpotloden , 1 goeie puntenslijper en 1 teken -en kleurblok ( niet te groot )
-Woezel en Pip spulletjes
-knutselspulletjes , maar daar heeft ze wel begeleiding bij nodig ( en niet iedere moeder houdt hiervan)
-kleurrijke leesboekjes ( tenminste, als ze Nederlands kan spreken)
-en ( nep) make-up ( kleine meisjes houden van optutten ), maar kijk goed of dat kind proof is!!
-maar ook bv Lego is altijd goed.
Zomaar wat suggesties....( ik was kleuterjuf :wink: ) kijk maar....en alvast een fijne tijd daar gewenst!

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Dochter van 5 woont in Vietnam

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Hoi Riddert,
Mijn vrouw is Vietnamese en wij hebben een dochter van 3.
Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt wat je koopt. Bij mijn bezoeken aan het land en visites aan kindertehuizen blijkt telkens weer dat kinderen met alles blij zijn. Zij kijken niet of er 'made in -land-'' op staat.

Meisjes van 5 zijn in ieder geval gek op prinsessen. ik weet niet of ze wat NL spreekt, maar koop bijvoorbeeld een DVD van Frozen en op de chinese webshop Alibaba een prinses Elsa en/of Anna jurk. Die jurken kosten weinig, rond de € 10.- en nog gratis thuisbezorgd ook.
Verder kan je meer frozen artikelen kopen hier, zoals barbie's, pluche poppen enz.
Gegarandeerd heel lange tijd veel speelplezier. Ook in Vietnam kennen ze frozen. De poppen die je daar kunt kopen zijn echter minder fraai en degelijk. Koop dus die van Mattel die je bij elke NL speelgoedzaak kunt verkrijgen.

Neem bij je bezoek zéker ook attenties mee voor je vrouw en haar familie. Dat wordt zéér gewaardeerd.
Ze zijn gek op chocolade, ook het zeebanket of met hazelnoot, ik neem meestal zo maar 30 repen mee!
Gezouten cashewnoten vinden ze heerlijk (Lidl). M&M's leuk/lekker voor de kinderen binnen de familie met die kleurtjes.
Oude kaas vinden ze eerst vreemd als ze die zien, maar wordt vrijwel altijd erg lekker gevonden. (neem oude, die zweet niet en laat 'm luchtdicht verpakken bij de kaasboer)
Verder neem ik altijd een pot pindakaas mee. 's ochtend ontbijten met rijst en gebakken vlees hou ik niet zo van. Je dochter zal ook dat zeker lekker vinden.

het gaat me eigenlijk niet aan, maar ik ben benieuwd waarom je dochter daar woont zonder jou. Als ik de mogelijkheid zou hebben zou ik er namelijk zelf gaan wonen. Mocht je willen kunnen we via privebericht natuurlijk verder contacten.

Mucha

Re: Dochter van 5 woont in Vietnam

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Dochter van 5 woont in Vietnam

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Mucha schreef: je zult er een universele stekker bij moeten kopen.
Niet nodig. NL stekkers passen gewoon

Mucha

Re: Dochter van 5 woont in Vietnam

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Dochter van 5 woont in Vietnam

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Yep.
Overigens zou een adapter niet zo handig zijn in dit geval. Beter zou het dan zijn om een de NL stekker eraf te knippen en er eentje daar te kopen en die erop te zetten, aangezien het lampje er permanent zou blijve en niet na enkele weken weer in NL gebruikt moet worden.
Overigens vind ik Nijntje (en Kitty en alle aanverwanten) voor een 5 jarige iets te kinderachtig.

Mucha

Re: Dochter van 5 woont in Vietnam

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten