Game Mania weigert games retour te nemen

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Game Mania weigert games retour te nemen

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
26 okt 2021 01:06
NeoDutchio schreef:
25 okt 2021 21:41
Wilt u dan even een aanklacht indienen tegen de consumentenbond wegens misleiding:
Het gaat dus om situaties waarbij je geen persoonlijk contact hebt met de verkoper
Bron: https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... e-aankopen
Kunt u het verloop van uw aanklacht in een nieuw topic weergeven. Want om dit topic wederom te laten verzanden in nutteloze discussies heb ik geen zin in.
Als jurist kan ik je zeggen dat dit een aanbod is om tot een overeenkomst van opdracht te komen. Als Moneyman dit aanbod aanvaard komt een overeenkomst tot stand. Nu geen afspraken zijn gemaakt over het loon geldt dat je het gebruikelijke loon verschuldigd bent. Denk je dat je vertegenwoordiging door Moneyman wel kunt veroorloven? En waarom moeten wij eigenlijk "meegenieten" van jouw aanklacht?
Die vraag kan dan ook aan jou gesteld worden. Je gaat nu uitgebreid in op een medeforumlid, maar op de vraag van de topicstarter ga jij als jurist (zo noem jij jezelf) niet in.
Ik herhaal de vraag van de topicstarter:
JanKost schreef:
25 okt 2021 22:21
Jullie blijven maar praten erover dat het een bundel is, maar als de verkoper het niet als bundel in zijn systeem heeft staan en daarom 3 losse producten op de factuur staan, elk product met zijn eigen prijs, dan kan er toch geen sprake zijn van een bundel?
Dan had de winkel het van te voren moeten regelen dat het ook als bundel wordt gedeclareerd. Of jullie dit nu eerlijk vinden of niet is een ander verhaal.
Ik zelf vind het niet eerlijk om klanten te dwingen om spellen voor de dubbele prijs te kopen en daardoor profijt te maken, maar dat is mijn mening :wink:
PS: Mijn mening: op facturen kan je zoveel schrijven en de uitsplitsing is meer voor de boekhouding van de verkoper dan voor de privéklant en dus niet leidend.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Game Mania weigert games retour te nemen

Ongelezen bericht door lordi »

JanKost schreef:
25 okt 2021 22:21
Jullie blijven maar praten erover dat het een bundel is, maar als de verkoper het niet als bundel in zijn systeem heeft staan en daarom 3 losse producten op de factuur staan, elk product met zijn eigen prijs, dan kan er toch geen sprake zijn van een bundel?
Dan had de winkel het van te voren moeten regelen dat het ook als bundel wordt gedeclareerd. Of jullie dit nu eerlijk vinden of niet is een ander verhaal.
Ik zelf vind het niet eerlijk om klanten te dwingen om spellen voor de dubbele prijs te kopen en daardoor profijt te maken, maar dat is mijn mening :wink:
Je bent overeengekomen om een bundel te kopen, dat is telefonisch besproken zoals je zelf hebt gezegd. Dat is relevant, de rest niet. Je kan het oneerlijk vinden maar dat weerhield je niet om de overeenkomst aan te gaan en de bundel te kopen en nu probeer je er onderuit te komen. Game mania staat in zijn recht en jij niet. Dat is mijn mening en als je overtuigd bent van je gelijk dan zal je moeten proberen om dat bij de rechter te halen. Succes en laat ons vooral weten hoe dat is gegaan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Game Mania weigert games retour te nemen

Ongelezen bericht door crazyme »

JanKost schreef:
25 okt 2021 22:21
Jullie blijven maar praten erover dat het een bundel is, maar als de verkoper het niet als bundel in zijn systeem heeft staan en daarom 3 losse producten op de factuur staan, elk product met zijn eigen prijs, dan kan er toch geen sprake zijn van een bundel?
Dan had de winkel het van te voren moeten regelen dat het ook als bundel wordt gedeclareerd. Of jullie dit nu eerlijk vinden of niet is een ander verhaal.
Ik zelf vind het niet eerlijk om klanten te dwingen om spellen voor de dubbele prijs te kopen en daardoor profijt te maken, maar dat is mijn mening :wink:
Wanneer de producten los verkrijgbaar waren geweest had u alleen de PlayStation gekocht. Dat is niet het geval, en daarmee toont u zelf aan dat het een set was.

Verder ben ik wel klaar met deze discussie.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Game Mania weigert games retour te nemen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

alfatrion schreef:
26 okt 2021 01:06

Als jurist
Jij bent geen jurist. Of een hele slechte als je zoveel tijd hebt om op dit forum vaak foute adviezen te geven. Copy-pasten van websites met wetsartikelen maakt je geen jurist.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Game Mania weigert games retour te nemen

Ongelezen bericht door JozJan »

Tja, het is geen beschermde titel natuurlijk...

Gesloten