Hot Wheels baan kapot

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
lucas86
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2021 10:08

Hot Wheels baan kapot

Ongelezen bericht door lucas86 »

Ik heb een hot wheels baan voor mijn zoontje gekocht bij Amazon via een partner verkoper.
Helaas was de baan al kapot voordat ik hem in elkaar kon zetten. Ik heb de racebaan teruggestuurd naar Amazon.
Normaal krijg ik altijd direct mijn geld terug van Amazon binnen en paar dagen. Alleen deze keer heb ik blijkbaar via een tussenverkoper gekocht die niet meer actief is op Amazon.
Ik word nu van het kastje naar de muur gestuurd en niemand wilt mij helpen. Heb al Amazon, Top5bestekopen en de verkoper gemaild, maar iedereen wijst naar elkaar.
Lijkt mij dat Amazon zelf uiteindelijk eind verantwoordelijk is voor een correcte goed werkende hot wheels baan en niet de affiliate of tussenpartij?
Of heb ik het hier bij het verkeerde eind?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hot Wheels baan kapot

Ongelezen bericht door kuklos »

De verkopende partij is verantwoordelijk.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hot Wheels baan kapot

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kuklos schreef:
07 sep 2021 15:28
De verkopende partij is verantwoordelijk.
En dat is in dit geval Top5bestekopen en niet Amazone, de laatste functioneert enkel als platform voor de verkoop die Top5bestekopen behandeld.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hot Wheels baan kapot

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

lucas86 schreef:
07 sep 2021 15:22
Lijkt mij dat Amazon zelf uiteindelijk eind verantwoordelijk is voor een correcte goed werkende hot wheels baan en niet de affiliate of tussenpartij?
Of heb ik het hier bij het verkeerde eind?
U kunt het vergelijken met Marktplaats. Marktplaats is zelf niet verantwoordelijk als een verkoper iets niet zou leveren of iets kapot aankomt. De verkoper is diegene met wie u de overeenkomst hebt.
U hebt de racebaan naar Amazon terug gestuurd, maar het had terug gemoeten naar de verkoper. En zo lang de verkoper niets terug heeft hoeft hij ook niet terug te betalen.
Sowieso was het direct terug sturen zonder iets te melden al niet zo slim. Het kan natuurlijk gebeuren dat de verkoper zegt dat hij het kapot terug heeft ontvangen en u geen bewijs hebt dat het bij u al kapot was. Beter was om direct contact te zoeken met de verkoper en het probleem voorleggen.

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Hot Wheels baan kapot

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Is dit nou retour gemeld en teruggestuurd naar de verkoper of naar Amazon? Heeft u al een bevestiging dat het ontvangen is? Heeft u een idee of het ontvangen is?

Gesloten