LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
G3C
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2014 16:31

Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door G3C »

Op 2 april vroeg ik de klantenservice van de Intertoys webshop per mail of artikel 591825 – 10211 Lego Grand Emporium binnenkort weer beschikbaar zou komen. Verder vroeg ik of de prijs voor deze set gelijk zou blijven en of ik twee exemplaren vooruit kon bestellen.

In een reactie gaf Intertoys aan te verwachten dit artikel medio april weer binnen te krijgen. Verder gaf Intertoys aan dat de prijs gelijk zou blijven. Als laatste gaf de klanterservice aan dat ik helaas niet kon reserveren en pas als ze weer voorradig op de site zou zijn kon bestellen.

Op 16 april kwam dit artikel weer beschikbaar en heb ik een bestelling in de webshop geplaatst. Echter is de prijs van dit artikel verhoogd naar € 159,99 terwijl Intertoys mij schreef dat de prijs gelijk zou blijven. Daarom heb ik Intertoys gevraagd de prijs te corrigeren naar de toegezegde prijs van € 129,99.

In een reactie geeft Intertoys aan dat de prijsstijging nog niet te zien was op het moment dat ik de mail stuurde. Dit doet niets af aan het feit dat Intertoys heeft toegezegd dat de prijs gelijk zou blijven. Ik mag vertrouwen op de uitlatingen die Intertoys doet.

Intertoys geeft aan dat ze het ook vervelend vindt en mij met het halve bedrag tegemoet kan komen. Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan en nogmaals verzocht de prijs aan te passen naar de toegezegde prijs van € 129,99 omdat Intertoys heeft toegezegd dat de prijs gelijk zou blijven.

Hoewel de medewerker van de klanterservice vriendelijk is, houdt ze voet bij stuk en blijft bij haar aanbod om mij slechts voor het halve bedrag tegemoet te komen. Intertoys biedt zowel per mail als per telefoon haar excuses aan voor de door hen gemaakte fout, maar is slechts bereid het half op te lossen.

Op haar website pretendeert Intertoys klantvriendelijk te zijn. Blijkbaar valt het adequaat oplossen van een door Intertoys gemaakte fout daar niet onder. Intertoys houdt zich niet aan haar woord en laat daarmee zien een onbetrouwbare onderneming te zijn.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door stfwlk »

Wat goed dat Intertoys u toch tegemoet wou komen terwijl ze dat helemaal niet hoeven! Super service!

G3C
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2014 16:31

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door G3C »

Kunt u dat onderbouwen? Het artikel was niet beschikbaar en Intertoys gaf aan dat de prijs gelijk zou blijven. Het artikel kwam twee weken later opnieuw beschikbaar, echter tegen een prijs van € 159,99 terwijl mij is toegezegd dat ik het artikel zou kunnen bestellen tegen een prijs van € 129,99.

Ik beschouw het niet als super service als de daadwerkelijke prijs € 15,- hoger is dan de toegezegde prijs.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door dhc »

Dan ga je toch lekker procederen, je kunt waarschijnlijk niet bewijzen dat de toezegging is gedaan. Klaar dus...

G3C
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2014 16:31

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door G3C »

De toezegging is per email en zonder voorbehoud gedaan.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door dhc »

Dan nog, voor dat bedrag ga je niets doen. Ongetwijfeld komt men met een smoes en komen ze je niet (meer) tegemoet. Waarschijnlijk in de trant van : De medewerker die u gesproken heeft, mag hierover geen beslissingen nemen.
Klaar dus.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door sjohie »

G3C schreef:Op 2 april vroeg ik de klantenservice van de Intertoys webshop per mail of artikel 591825 – 10211 Lego Grand Emporium binnenkort weer beschikbaar zou komen. Verder vroeg ik of de prijs voor deze set gelijk zou blijven en of ik twee exemplaren vooruit kon bestellen.

In een reactie gaf Intertoys aan te verwachten dit artikel medio april weer binnen te krijgen. Verder gaf Intertoys aan dat de prijs gelijk zou blijven. Als laatste gaf de klanterservice aan dat ik helaas niet kon reserveren en pas als ze weer voorradig op de site zou zijn kon bestellen.

Op 16 april kwam dit artikel weer beschikbaar en heb ik een bestelling in de webshop geplaatst. Echter is de prijs van dit artikel verhoogd naar € 159,99 terwijl Intertoys mij schreef dat de prijs gelijk zou blijven. Daarom heb ik Intertoys gevraagd de prijs te corrigeren naar de toegezegde prijs van € 129,99.

In een reactie geeft Intertoys aan dat de prijsstijging nog niet te zien was op het moment dat ik de mail stuurde. Dit doet niets af aan het feit dat Intertoys heeft toegezegd dat de prijs gelijk zou blijven. Ik mag vertrouwen op de uitlatingen die Intertoys doet.

Intertoys geeft aan dat ze het ook vervelend vindt en mij met het halve bedrag tegemoet kan komen. Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan en nogmaals verzocht de prijs aan te passen naar de toegezegde prijs van € 129,99 omdat Intertoys heeft toegezegd dat de prijs gelijk zou blijven.

Hoewel de medewerker van de klanterservice vriendelijk is, houdt ze voet bij stuk en blijft bij haar aanbod om mij slechts voor het halve bedrag tegemoet te komen. Intertoys biedt zowel per mail als per telefoon haar excuses aan voor de door hen gemaakte fout, maar is slechts bereid het half op te lossen.

Op haar website pretendeert Intertoys klantvriendelijk te zijn. Blijkbaar valt het adequaat oplossen van een door Intertoys gemaakte fout daar niet onder. Intertoys houdt zich niet aan haar woord en laat daarmee zien een onbetrouwbare onderneming te zijn.
Ze wisten het dus niet 100% zeker?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door sjohie »

Doe anders even (de exacte tekst van) die email, uiteraard ontdaan van identificerende informatie van hen, en jouw persoon. Dan kan men hier een eigen mening vormen op basis van de objectieve gegevens, nu weet niemand meer dan wat jij schrijft.

G3C
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2014 16:31

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door G3C »

Op 2 april 2014:

Geachte heer, mevrouw,

Komt artikel 591825 - 10211 Lego Grand Emporium binnenkort weer beschikbaar?

Hartelijke groet,
[...]

----------

Geachte […],

Dit artikel verwachten wij medio april weer binnen te krijgen.

Met vriendelijke groet,
[Intertoys]

----------

Geachte [Intertoys],

Bedankt voor uw snelle reactie. Zal de prijs voor deze set gelijk blijven?

Kan ik twee exemplaren vooruit bestellen zodat ze gelijk uitgeleverd kunnen worden wanneer ze verkrijgbaar komen?

Hartelijke groet,
[…]

----------

Geachte […],

De prijs blijft gelijk.

U kunt helaas niet reserveren. Pas als ze weer voorradig op de site kunt u deze bestellen.

Met vriendelijke groet,
[Intertoys]

----------

Op 16 april 2014:

Geachte [Intertoys],

Inmiddels is artikel 591825 weer beschikbaar en zojuist heb ik mijn bestelling geplaatst. Echter is de prijs van dit artikel verhoogd naar € 159.99 terwijl u mij schreef dat de prijs gelijk zou blijven. Daarnaast worden nu verzendkosten in rekening gebracht terwijl ten tijde van onze conversatie verzending kosteloos was.

Zou u de prijs van dit artikel in mijn bestelling aan kunnen passen naar de oorspronkelijke prijs van € 129,99 en de verzendkosten laten vervallen? Mijn bestelnummer betreft […].

Hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groet,
[…]

----------
Op 17 april 2014:

Geachte […],

Ten tijde van de aanbieding zijn er nog exemplaren verkocht. Wij hebben dus niet helemaal zonder gezeten.

Vandaar dat de prijs ook weer naar normaal is gegaan. Dit was helaas nog niet te zien op het moment dat u de mail stuurde.

Op het moment van bestellen heeft u dit ook kunnen zien dat de prijs omhoog was gegaan. Het besluit dat u toch heeft besteld is uw keuze en kunnen wij achteraf ook weinig meer aan doen.

Daar wij dit ook vervelend vinden kunnen wij u tegemoetkomen met een bedrag van € 45,00.

De verzendkosten blijven gehandhaafd.

Met vriendelijke groet,
[Intertoys]

----------

G3C
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2014 16:31

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door G3C »

Geachte [Intertoys],

Op 2 april vroeg ik u per mail of artikel 591825 – 10211 Lego Grand Emporium binnenkort weer beschikbaar zou komen. Verder vroeg ik of de prijs voor deze set gelijk zou blijven en of ik twee exemplaren vooruit kon bestellen.

In uw reactie gaf u aan te verwachten dit artikel medio april weer binnen te krijgen. Verder gaf u aan dat de prijs gelijk zou blijven. Als laatste gaf u aan dat ik helaas niet kon reserveren en pas als ze weer voorradig op de site zou zijn kon bestellen.

Op 16 april kwam dit artikel weer beschikbaar en heb ik een bestelling geplaatst. Echter is de prijs van dit artikel verhoogd naar € 159,99 terwijl u mij schreef dat de prijs gelijk zou blijven. Daarom heb ik u gevraagd de prijs te corrigeren naar de oorspronkelijke prijs van € 129,99.

In uw reactie geeft u aan dat de prijsstijging nog niet te zien was op het moment dat ik de mail stuurde. Dit doet niets af aan het feit dat u heeft toegezegd dat de prijs gelijk zou blijven. Ik mag vertrouwen op de uitlatingen die u doet.

U geeft aan dat u het ook vervelend vindt en mij tegemoet kan komen met een bedrag van € 45,00. Zoals ik vanmiddag reeds telefonisch aan uw collega heb meegedeeld ga ik hier niet mee akkoord. Ik verzoek u nogmaals de prijs aan te passen naar de oorspronkelijke prijs van € 129,99 omdat u heeft toegezegd dat de prijs gelijk zou blijven.

Op uw website pretendeert u klantvriendelijk te zijn. Mag ik veronderstellen dat het adequaat oplossen van een door u gemaakte fout daaronder valt? Ik verwacht dat u alsnog uw verantwoordelijkheid neemt en laat zien dat Intertoys een betrouwbare onderneming is.

Ik wacht uw spoedige reactie af.

Met vriendelijke groet,
[…]

----------
Op 18 april 2014:

Geachte […],

Op het moment dat ik u heb doorgegeven dat de prijs gelijk zou blijven is dit geweest nadat e.e.a. was nagevraagd.

Dat dit op het laatste moment veranderd is , is heel vervelend en dat begrijp ik. Ook van mijn kant excuses daarvoor.
Dat u de artikel besteld heeft terwijl u op dat moment kon zien dat de prijs anders was, heeft u de beslissing genomen dit toch te bestellen.
Dat het artikel nergens voorradig was op dat moment is niet zo. Er zijn er voldoende verkocht via de winkels op het moment dat er geen voorraad meer was in de webshop.
Wij willen u toch tegemoetkomen zoals ik u eerder aan heb gegeven en blijven bij dit bedrag van € 45,00.

Met vriendelijke groet,
[Intertoys]
----------

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door dhc »

Ah...het was dus een aktieprijs?
Nu is het dus volkomen logisch, alleen niet voor U.
Blijf vooral stampvoeten ende boos zijn, meer korting dan aangeboden zit er niet in.

G3C
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2014 16:31

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door G3C »

Eerst laat Intertoys weten dat de prijs gelijk zal blijven. Later geeft Intertoys aan dat de prijsstijging onvoorzien was, en biedt ze haar excuses hiervoor aan.

Als sprake zou zijn van een actieprijs zou Intertoys niet laten weten dat de prijs gelijk zal blijven. Dan hadden ze aan moeten geven dat het om een tijdelijke aanbieding ging. Dat is echter niet het geval. Intertoys gaf aan dat de prijs gelijk zou blijven.

mh73

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door mh73 »

Wat ik uit de reactie van Intertoys begrijp, was het product niet meer op voorraad in het algemene magazijn, maar lag het nog wel in de winkels. Heb je bij Intertoys zaken in de buurt geïnformeerd of zij het nog in de winkel hadden liggen?

Ik denk dat Intertoys overal, op de website, in iedere folder, in de kleine lettertjes heeft staan 'eventuele prijswijzigingen voorbehouden'. Ik denk dat ze heel netjes zijn om je met de helft van het bedrag tegemoet te komen.

Daarbij heb je zelf daarna een bestelling geplaatst, willens en wetens met het hogere bedrag. Dat is natuurlijk niet echt slim, omdat je met het plaatsen van een bestelling akkoord gaat met de voorwaarden. En dus met de prijs.

Intertoys schrijft in hun reactie: 'Op het moment van bestellen heeft u dit ook kunnen zien dat de prijs omhoog was gegaan. Het besluit dat u toch heeft besteld is uw keuze en kunnen wij achteraf ook weinig meer aan doen.'

Daar hebben zij natuurlijk een punt en ik zou daarom genoegen nemen met wat Intertoys biedt.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Annikaatje »

http://www.shopwiki.nl/d/861817/4464901 ... d-Emporium

Haal de set gewoon bij Bart Smit...

G3C
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2014 16:31

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door G3C »

Bedankt voor de tip Annikaatje, maar helaas: 'Het artikel is momenteel niet voorradig.'

Zelf maak ik graag gebruik van de volgende websites om Legoprijzen te vergelijken:
Brickwatch
Legoprijsvergelijker

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door kokka »

aangezien je hem niet kon bestellen, was er ook geen koop overeenkomst.Intertoys is dus helemaal niet verplicht zich te houden aan die prijs.
het was wat anders geweest als je wel had kunnen reserveren.
dat je een verschil van mening hebt, maakt ze nog niet onbetrouwbaar.

G3C
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2014 16:31

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door G3C »

Intertoys heeft toegezegd dat de prijs gelijk zou blijven. Dat blijkt niet het geval en Intertoys is vervolgens niet bereid voor de toegezegde prijs te leveren. Intertoys houdt zich niet aan haar woord en is dus onbetrouwbaar.

G3C
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2014 16:31

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door G3C »

mh73 schreef:Wat ik uit de reactie van Intertoys begrijp, was het product niet meer op voorraad in het algemene magazijn, maar lag het nog wel in de winkels. Heb je bij Intertoys zaken in de buurt geïnformeerd of zij het nog in de winkel hadden liggen?

Ik denk dat Intertoys overal, op de website, in iedere folder, in de kleine lettertjes heeft staan 'eventuele prijswijzigingen voorbehouden'. Ik denk dat ze heel netjes zijn om je met de helft van het bedrag tegemoet te komen.

Daarbij heb je zelf daarna een bestelling geplaatst, willens en wetens met het hogere bedrag. Dat is natuurlijk niet echt slim, omdat je met het plaatsen van een bestelling akkoord gaat met de voorwaarden. En dus met de prijs.

Intertoys schrijft in hun reactie: 'Op het moment van bestellen heeft u dit ook kunnen zien dat de prijs omhoog was gegaan. Het besluit dat u toch heeft besteld is uw keuze en kunnen wij achteraf ook weinig meer aan doen.'

Daar hebben zij natuurlijk een punt en ik zou daarom genoegen nemen met wat Intertoys biedt.
Het gaat om een zogenaamd 'internet only, alleen op internet' artikel. Zie de Intertoys website. De opmerking van Intertoys over de winkels kan ik dus niet plaatsen.

De opmerking dat de prijs gelijk zou blijven is zonder voorbehoud gemaakt. Intertoys heeft dit toegegeven en hier excuses voor aangeboden. Desondanks wil ze slechts een halve oplossing aanbieden.

Intertoys gaf in haar mail zelf aan dat ik het artikel kon bestellen als het weer voorradig kwam in de webshop. Dat heb ik gedaan omdat ik geen risico wilde lopen dat het opnieuw uitverkocht zou zijn.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt geen zaak!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door GJvdZ »

G3C schreef: ----------

Op 16 april 2014:

Geachte [Intertoys],

Inmiddels is artikel 591825 weer beschikbaar en zojuist heb ik mijn bestelling geplaatst. Echter is de prijs van dit artikel verhoogd naar € 159.99 terwijl u mij schreef dat de prijs gelijk zou blijven. Daarnaast worden nu verzendkosten in rekening gebracht terwijl ten tijde van onze conversatie verzending kosteloos was.

Zou u de prijs van dit artikel in mijn bestelling aan kunnen passen naar de oorspronkelijke prijs van € 129,99 en de verzendkosten laten vervallen? Mijn bestelnummer betreft […].

Hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groet,
[…]

Waarom heb je dan besteld als je het niet eens was met de prijs?????

Gesloten