LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderplezier stuurt vervolgzending na 'gratis' boekenpakket

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
ChristianneSTS
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2018 15:38

Kinderplezier stuurt vervolgzending na 'gratis' boekenpakket

Ongelezen bericht door ChristianneSTS »

Even een vraag, kinderplezier heeft mij telefonisch benadert voor een gratis boekenpakket ik moest dan alleen de verzendkosten betalen ik heb toen al aangegeven eenmalig akkoord te gaan met afschrijving van de verzendkosten, nu hebben ze een 2de pakket gestuurd en willen ze het hele pakketbedrag inclusief verzendkosten afschrijven van mijn rekening, je kunt ze niet telefonisch bereiken en terug sturen kan ook niet je mag wel opzeggen maar allen online en dan wel zo dat je dit pakket gewoon moet betalen want kan pas per volgende maand! Daarbij heb ik nooit een factuur gehad dus weet helemaal niet wat ze af gaan schrijven dit is dus een verassing mag dit zomaar en wat kan ik doen?

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Kinderplezier stuurt vervolgzending na 'gratis' boekenpakket

Ongelezen bericht door Appie83 »

Op deze site staat een check en wat vervolgens te doen.
https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevr ... -geen-geld

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kinderplezier stuurt vervolgzending na 'gratis' boekenpakket

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Retour afz sturen... .en geld wat is afgeschreven terug boeken en gelijk blokkeren.

Als ze onduidelijk verhaal doen en niet per telefoon bereikbaar zijn mag niet.
Via Telefoon afgesloten moet ook via telefoon opzegbaar zijn.
De manier van afsluiten moet ook voor opzeggen mogelijk zijn.
Niemand kan verplicht worden tot computer en internet aansluiting.

Dat niet bereikbaar zijn is voldoende en een brief erbij met voorwaarden, zat dat wel bij dat welkomst pakket?

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Kinderplezier stuurt vervolgzending na 'gratis' boekenpakket

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Kinderboekenplezier is gevestigd in Chaam, legstraat 1.
Kinderboekenplezier is van Verheijen Beheer.
Op hetzelfde adres : Blue Boy Ventures.
Geen van deze 3 bedrijven vermeld een telefoonnummer.
Geeft te denken.
Het betreft een vrijstaand, villa-achtig pand.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kinderplezier stuurt vervolgzending na 'gratis' boekenpakket

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
04 dec 2018 23:02
Retour afz sturen... .en geld wat is afgeschreven terug boeken en gelijk blokkeren.

Als ze onduidelijk verhaal doen en niet per telefoon bereikbaar zijn mag niet.
Via Telefoon afgesloten moet ook via telefoon opzegbaar zijn.
De manier van afsluiten moet ook voor opzeggen mogelijk zijn.
Niemand kan verplicht worden tot computer en internet aansluiting.

Dat niet bereikbaar zijn is voldoende en een brief erbij met voorwaarden, zat dat wel bij dat welkomst pakket?
Wat een onzin weer. Bij het "gratis" boekenpakket heeft zeer waarschijnlijk een uitleg gezeten en is aangegeven dat je je 14 dagen hebt om je te bedenken en hoe je kunt opzeggen. Als je niet binnen de 14 dagen hebt opgezegd zit je dus vast aan de overeenkomst.

Dat iemand de telefoon niet opneemt is niet voldoende om de overeenkomst te beëindigen. Komkommertijd kan beter gaan stofzuigen.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kinderplezier stuurt vervolgzending na 'gratis' boekenpakket

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:
06 dec 2018 08:22
Komkommertijd schreef:
04 dec 2018 23:02
(...)
Wat een onzin weer. Bij het "gratis" boekenpakket heeft zeer waarschijnlijk een uitleg gezeten en is aangegeven dat je je 14 dagen hebt om je te bedenken en hoe je kunt opzeggen. Als je niet binnen de 14 dagen hebt opgezegd zit je dus vast aan de overeenkomst.

Dat iemand de telefoon niet opneemt is niet voldoende om de overeenkomst te beëindigen. Komkommertijd kan beter gaan stofzuigen.
Kun je dat ook onderbouwen of blijft het bij roepen? Dat TS klaagt is reden om te vermoeden dat die uitleg er niet heeft gestaan of er niet heeft gestaan conform de wet.

En daar hebben we het al. De actie is niet meer online, maar dit is niet conform de wet.
https://www.hls1.nl/campagne/kinderplez ... rboeken_v2

De aankondiging is ook niet conform de wet.
https://www.hls1.nl/ctrack/ipYOWrgIHxz1 ... Doa7BhR9LP

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kinderplezier stuurt vervolgzending na 'gratis' boekenpakket

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als er geen duidelijke brief bij zit hoe op te zeggen en er ook geen bedrag genoemd is dus een verrassing hoeveel het vervolg gaat kosten..... en hoe bewijs je de tijdige bezorging, mijn zoon had post voor buurman en als je 3 weken niet thuis bent, dan krijg je wegens slordige bezorger je post 3 weken later......

en binnen 2 weken is dan overmacht.... maar op telefoon aanbieding in gaan, liever niet want 99% is zeer twijfelachtig.

Gesloten