Nintendo geeft geld niet terug: wat zijn mijn rechten?

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
daehanminguk
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2017 15:37

Nintendo geeft geld niet terug: wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door daehanminguk »

Afgelopen december heb ik een spel gekocht in de online winkel van Nintendo. De uitgever van het spel heeft aangekondigd dat zij de servers offline gaan halen. Ik heb Nintendo gemaild dat ik mijn geld terug wil omdat het betekent dat ik niet meer online kan spelen. In een reactie geeft Nintendo aan dat het spel niet herroepen kan worden. Een deel van de tekst luidt als volgt: "U hebt Nintendo uitdrukkelijk toestemming gegeven om de digitale inhoud voor het eindigen van de herroepingsperiode aan u te leveren en u hebt verklaard daarbij uw recht van ontbinding van de overeenkomst te verliezen.".

Wil Nintendo hier zeggen dat als een spel binnen een jaar na aankoop (deels) niet meer werkt dat ik daar vrede mee moeten hebben?

Wat zijn mijn rechten in dit geval?

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Nintendo geeft geld niet terug: wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Om welk spel gaat het?

Heel moeilijk. Voor zover ik weet is de wetgeving hier niet op ingericht. Misschien valt dit onder ondeugelijk product.
https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... jn-rechten


Vraag aan je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl wat je kunt doen.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nintendo geeft geld niet terug: wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je moet niet gaan voor herroeping (dat recht is er inderdaad niet meer), maar voor nonconformiteit. Maak dat heel expliciet om discussie te voorkomen. Geef daarbij aan dat de mogelijkheid van online kunnen spelen voor jou een doorslaggevende factor was om tot aanschaf over te gaan.

Of je dat gaat winnen durf ik niet te zeggen, dat hangt van meerdere omstandigheden af. Maar ik zou in ieder geval beginnen met een duidelijke brief of email waarin je bovenstaande standpunt weergeeft, en dan kijken hoe ze reageren.

Plaats reactie