LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijzen console games

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Maniack
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2005 20:23

Prijzen console games

Ongelezen bericht door Maniack »

Ik vind de prijzen van games echt té hoog in Europa.
Hier betaal je voor een nieuwe console game 60 euro en in Amerika betaal je 50 dollar.
Voor een DS game betaal je hier al gauw 45 euro en in Amerika 35 dollar.
(somigge DS games zijn hier 35 euro, maar dat zijn games die vaak slechte beoordelingen hebben gekregen of er wordt ervan verwacht dat het niet goed verkoopt)
Voor PC games betaal je in Amerika 50 dollar en hier 50 euro. (wat ik nog een redelijk goede prijs vind)

In Japan ligt de prijs van games nóg lager en de Jappen krijgen er vaak ook nog een bonus bij! :evil:

Zien jullie wat er hier verkeerd aan is?
Bij console en (Nintendo-)handheld games is de prijs altijd de dollarprijs waarbij de dollarteken is vervangen door de euroteken + 10.

Wij Europeanen worden hierdoor beroofd van ons geld! Veel games worden hier zelfs niet uitgegeven, omdat er wordt verwacht dat het weinig geld gaat opleveren. Dat is nogal logisch als alles hier vreselijk duur is! Veel van die games worden door mensen uit mijn omgeving vaak geïmporteerd. Als ze die games ook gewoon in de EU uitgaven had het de gamebedrijven veel meer geld opgeleverd.

Ik vind dat de prijs van games in Europa 10 euro lager moet en dan nóg betalen we meer dan de Amerikanen. :lol:


Wat vinden jullie hiervan?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Prijzen console games

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik zeg alleen maar "Zolang men het er voor betaald veranderen de prijzen niet"

Die spellen kosten inderdaad rond de 60 euro, maar nog vliegen ze de winkel uit. Vandaag nog zag ik iemand met 3 spellen de winkel verlaten.

Het enige wat helpt is dat heel Nederland geen enkel spel meer koopt tot de prijzen omlaag gaan. Veel plezier met organiseren, dat gaat je niet lukken...

Maniack
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2005 20:23

Re: Prijzen console games

Ongelezen bericht door Maniack »

Wie zegt dat ik iets organiseer? :?

Goose
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jun 2005 13:00

Re: Prijzen console games

Ongelezen bericht door Goose »

In dit soort vergelijkingen vergeet men altijd dat in de VS niet wordt geadverteerd met BTW. Die moet je dus nog optellen bij de bedragen die je aangeeft.

Staten hanteren verschillende BTW-tarieven (Nevada zelfs 0%), maar gemiddels kun je zeggen dat je er zo'n 8% tot 12% bij moet optellen.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Prijzen console games

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

ja en auto's zijn ook duurder.. en ijsjes.. en sigaretten.. en sokken.. ook de hamburgers.. wat een ellende. alles is hier duurder..


..dit is altijd geweest en zal ook zo blijven. Games maken hierop geen uitzondering.

puntjepanter
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 sep 2005 12:36

Re: Prijzen console games

Ongelezen bericht door puntjepanter »

Bart Smit verkoopt bijna geen gamecube spellen meer en zag in het blad Intertoys dat deze er ook niet meer instaan. Ik heb spellen in Spanje (vakantie) gekocht scheelt vaak 10 tot 15 euro per spel de boekjes lezen we toch nooit en anders halen wij het wel van internet.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Prijzen console games

Ongelezen bericht door magel725 »

In Amerika zijn de prijzen inderdaad exclusief BTW. Netto kom je nog steeds iets goedkoper uit, maar niet heel erg veel. Vergeet trouwens niet dat wij niet dezelfde economie hebben als in Amerika. Onze inkomsten zijn ook anders dan daar.

Zo kost in Egypte een brood ook maar 5 cent, maar voor Egyptenaren zelf is dat brood net zo duur als een Nederlands brood voor ons. Zelfs duurder.

Gesloten