LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door kss »

qware is een shell bedrijfje dat alleen als merknaam bestaat, feitelijk bestaan ze niet, het moederbedrijf is sitecom.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door newmikey »

josephina70 schreef:Hier hetzelfde, ook een barst in het scherm, 1 week nadat mijn dochter hem gekregen had. Kan gewoon bij het vuilnis... te triest voor woorden. Sommige mensen moeten hard sparen om 100 eu bij elkaar te krijgen...
Het klinkt misschien hard maar sommige mensen moeten dan beter nadenken voor ze 100 eu uitgeven aan een goedkoop prul. Er is een reden dat behoorlijke tablets €300 en meer kosten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door berndv »

josephina70 schreef:Hier hetzelfde, ook een barst in het scherm, 1 week nadat mijn dochter hem gekregen had. Kan gewoon bij het vuilnis... te triest voor woorden. Sommige mensen moeten hard sparen om 100 eu bij elkaar te krijgen...
dat 100 euro voor de 1 heel anders is dan voor de ander snappen de meesten wel. Maar dat u voor 100 euro niet hetzelfde kunt verwachten als voor 300 euro lijkt me ook een zeer logisch iets. Ook al kunt u die 300 niet missen voor een kwalitiets tablet, neemt niet weg dat u voor 100 euro geen 300 euro service kan verwachten als het gaat om het naleveren van onderdelen. Temeer als dit niet onder de garantie valt

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Maar dat u voor 100 euro niet hetzelfde kunt verwachten als voor 300 euro lijkt me ook een zeer logisch iets
precies. 100 euro is veel geld, maar voor dat geld heb je ook de voorwaarden 'gekocht' die daar bij hoorden. Je hebt zelf gekozen voor een product zonder reparatie afdeling en zonder een of andere dienst met losse onderdelen. Nu heb je die nodig, en nu zijn ze er niet en dan vindt je dat vreemd. Als je dat had gewild had je een product moeten kopen waar dat wel bij zat, maar daar betaal je ook voor, en dan was de tablet dus duurder geweest.

kort door de bocht denk ik dat je een service wilt waar je niet voor betaald hebt. Ik snap je wel, ik zou ook het ook erg pijnlijk vinden, 100 euro naar de maan. Maar misschien is dit een les voor de volgende keer om niet meteen te kopen maar eerst te lezen wat de voorwaarden zijn en wellicht een product kopen dat wel voldoen aan de service eisen die je hebt.

dit is een beetje: ik ben boos want ik heb bij de blokker een kop en schotel gekocht en die zijn gevallen en het winkelmeisje wil het niet meer aan elkaar plakken.

isabel

Sad-kid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2012 16:54

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door Sad-kid »

Hier ook hetzelfde probleem. Kind in en in triest en helaas moeten vertellen dat er geen nieuwe tablet wordt aangeschaft. Hou er inderdaad rekening mee dat dit voor een KIND besteld wordt en dat je er dan van uit mag gaan dat het wat degelijker is..... 1,5 week erop gespeeld en er zit al een barst in het scherm. Niet meer te gebruiken. Weg Sinterklaascadeau!

comic1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2012 18:46

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door comic1971 »

Ook ik heb problemen met qware en dat ze geen onderdelen hebben. ik heb op 7-11-2012 een pro 4 slim gekocht en door een onbekende reden is ie op de grond gevallen tenminste daar heb hem gevonden. Eerst geprobeerd via me verzekering maar daar was ik niet voor verzekerd, toen dat mooie nummer wat je krijgt als je er een koopt. Maar je raad het al ook daar geen gehoor. Ik heb er 199,- voor betaald was in de aanbieding bij intertoys was normaal 299,- dus voor mij niet echt weinig. Daarna heb ik contact opgenomen met qware en ook daar zeggen ze gooi maar weg en koop een nieuwe. het is toch van de zotte dat je zomaar 200 euro kwijt ben, je hebt toch garantie en niet tot aan de deur.

comic1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2012 18:46

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door comic1971 »

O ja wat ik ben vergeten te vertellen dat het scherm gescheurd is en dit is dus niet los leverbaar

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door newmikey »

comic1971 schreef:het is toch van de zotte dat je zomaar 200 euro kwijt ben, je hebt toch garantie en niet tot aan de deur.
Je bent toch niet zomaar 200 euro kwijt? Je hebt zelf schade toegebracht en hebt zelf gekozen om hier niet voor verzekerd te zijn. Dat heeft niets meer met garantie te maken maar met het accepteren van eigen verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door kss »

men kan kijken of er een reparatieboer is, bijvoorbeeld via mp, maar zoals velen hier al aangeven, die kosten wegen vaak niet op tegen de baten, maar dat geldt voor merknaam artikelen ook, tenzij het gaat om dataherstel is het maar zelden de moeite waard.
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... distance=0

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door devious »

en toch zijn er losse schermen te krijgen..
installeren is idd niet moeilijk... kost ook vrij weinig ... alleen wat tijd en geduld

Chantaldelieve
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 nov 2012 20:59

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door Chantaldelieve »

Jammer inderdaad dat repareren tegenwoordig niet meer rendabel is. Alhoewel ik dat bij deze Qware heel goed snap. Het is in ieder geval zwaar zuur voor u. Je ziet het steeds vaker.
Bedrijven willen liever dat je nieuw koopt en mocht je problemen hebben binnen garantie periode, dan zullen bedrijven vaak ook liever het spul omruilen dan het te maken.

Mijn broertje had een dure laptop van 1200 euro aangeschaft 3 jaar terug. Nu is zijn scherm kapot en bij de service afdeling van desbetreffend bedrijf kreeg hij te horen dat ze de onderdelen gewoonweg niet meer hadden. Een 3 jarige laptop is namelijk al antiek! Hij kreeg nog wel een kortingsbon van 100 euro aangeboden bij aanschaf van zo'n nieuw ding van nu alweer (dankzij prijsstijgingen en iets betere processoren) 1350 euro. Dank je de koekoek. De economie moet blijven draaien, maar er was vroeger niets mis met de goede oude apparaten die tenminste 20 jaar mee konden en goed te repareren waren.

Nu gaat iedereen over op de goedkope Chinese meuk (sorry TS, Qware schaar ik daar ook onder), en we zien een weggooi consumptiemaatschappij ontstaan die ten koste gaat van de kwaliteit. Waar is de tijd dat Nikes nog uit Duitsland kwamen, Bosch nog uit Zwitserland, AEG en dergelijke Duits waren. Grundig niet verpest is door Chinese hedgefunds en investeringsmaatschappijen (zelfde met Akai)....

Maarja, mensen vallen voor meuk. De Action bij ons in het dorp is altijd stervens, maar dan ook stervens druk....

Ik zou u aanraden, spaar volgende x desnoods iets meer door en laat niet weer goedkoop duurkoop worden! Succes er in ieder geval mee.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chantaldelieve schreef:Jammer inderdaad dat repareren tegenwoordig niet meer rendabel is.
Repareren kan best wel weer rendabel worden als er mensen te vinden zijn (met kennis van zaken) die bereid zijn voor 1 of 2 euro per uur te willen werken....

indomelange
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2014 04:34

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door indomelange »

Ik had dezelfde tablet gekocht bij Intertoys tijdens een actie (E79 betaald). De Qware 7" tabby. Voor mijn beide jongens 1 en elk een andere kleur. Maar 1 van de jongens had zijn tabby op mijn bed laten liggen tussen de dekens en toen ik wilde gaan slapen ben ik boven op de tablet gaan liggen. Het scherm was direct kapot. Tablet was op dat moment net 6 maanden oud. Terug naar de winkel geweest met de tabby in de originele doos en de aankoopbon mee. Daar kreeg ik hetzelfde verhaal: tablet is te goedkoop in aanschaf om in aanmerking te komen voor reparatie. Dus... koop maar een nieuwe! Plus dat er in de garantievoorwaarden beschreven staat dat schade door stoten en laten vallen van de garantie zijn uitgesloten. Nu was in mijn geval geen sprake van stoten of vallen, maar van een te hoge druk op het beeldscherm, waardoor deze barstte. Toch waren ze bij Intertoys niet bereid om te helpen.
Verzekeren, zoals een van de gereageerde schrijft, heeft bij deze goedkope tablet geen enkele zin! De verzekering zou je tot ongeveer E13 per maand kunnen kosten en als je dan beroep wilt doen op de verzekering, dan zijn de eerste E50 van de kosten voor jou als klant. Dan heb je al bijna een nieuwe tablet betaald! Dit verzekeringsprobleem (of eigenlijk verzekeringsbedrog) komen we daarnaast ook al jaren tegen bij gsm's en smartphones.
Deze tablets zijn naar mijn mening niet goedkoper vanwege 'het laag houden van de reparatiekosten door bijv. geen reparatieservice te bieden of geen losse onderdelen aan te bieden', zoals andere reageerders schrijven. Ik denk inderdaad eerder aan lagere loonlanden waar de tablets worden gemaakt en daarbij ook aan een minderwaardige kwaliteit van de onderdelen. Dat merkte ik al tijdens de bediening van de tablet in de eerste dagen na aankoop, waarbij je harder op het scherm moest drukken om het te kunnen bedienen, dan bij andere merken tablets (dit onderwerp komt ook terug tijdens de vergelijkingstest van tablets in een van de kassa afleveringen. De Qware tabby werd daar als een van de testtablets gebruikt. Qware kwam overigens ook als slechtste uit de bus. Die van de kruidvat als beste).
Daarnaast vind ik ook dat, omdat je kiest voor een goedkopere tablet het niet zou mogen betekenen dat je er ook geen fatsoenlijke klantenservice of garantie bij hoort te krijgen! Je koopt een product niet, omdat je het snel kapot wil hebben of snel wil vervangen. Goed te betalen prijs betekend ook niet automatisch slechte kwaliteit producten.
Inmiddels (de tablets zijn beide nog altijd geen jaar oud) is de tabby van mijn andere zoon ook kapot. Het de micro-usb poort voor de lader werkt niet meer, waardoor de tablet niet meer opgeladen kan worden. Dus nu heb ik 2 tablets met een euvel, maar wel losse onderdelen die ik kan gebruiken om iig 1 tablet te repareren. ik vind het allen wel te gek voor woorden dat je op deze manier te werk moet gaan!!

indomelange
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2014 04:34

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door indomelange »

Nu ik alle berichten gelezen heb en heb geinventariseerd, lees ik toch geregeld klachten over het scherm dat veeeeel te snel kapot gaat! Lijkt me toch een serieus probleem bij deze fabrikant. Lijkt me sterk dat ze niet al vele klachten binnen hebben gehad, als dit euvel zich zo vaak voor doet! En inderdaad, het is een product dat voor een kind gekocht wordt. Zo wordt het ook aangeboden! Mag je toch inderdaad wel kwaliteit verwachten dat past bij kindergedrag! Maar, zo blijkt, dat is het niet.

indomelange
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2014 04:34

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door indomelange »

Je bent toch niet zomaar 200 euro kwijt? Je hebt zelf schade toegebracht en hebt zelf gekozen om hier niet voor verzekerd te zijn. Dat heeft niets meer met garantie te maken maar met het accepteren van eigen verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid.

Beste Newmikey,

Ik vind je opmerking 'je hebt er zelf voor gekozen hier niet voor verzekerd te zijn' bijzonder kort door de bocht en ondoordacht! Gezien de lagere prijs van de tablet(s), wordt er op deze producten niet eens een verzekering aangeboden!! Als je echt meer verstand had van 'verzekeren', dan had je dit geweten en was zo'n domme opmerking je bespaart gebleven.
Tip: doe de volgende keer eerst ff je research voordat je reageert op topics! Dan kom je minder dom over, omdat je slimmere antwoorden zal geven.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door newmikey »

indomelange schreef: Tip: doe de volgende keer eerst ff je research voordat je reageert op topics! Dan kom je minder dom over, omdat je slimmere antwoorden zal geven.
Als je nu gewoon eerst eens leest waar het over gaat vóór dat je op een topic uit 2012 reageert en mij ook nog eens ongewild PB'tjes gaat sturen, zou je geweten hebben dat het over de eigen verzekering van comic1971: "Eerst geprobeerd via me verzekering maar daar was ik niet voor verzekerd".

Dat zou al een stuk schelen in hoe dom jij nu overkomt! :lol: :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik denk inderdaad eerder aan lagere loonlanden waar de tablets worden gemaakt
Waar denk je dat de iPad gemaakt wordt ? :wink:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

indomelange schreef:Ik denk inderdaad eerder aan lagere loonlanden waar de tablets worden gemaakt en daarbij ook aan een minderwaardige kwaliteit van de onderdelen.
Lage lonen hebben niets met de kwaliteit van de onderdelen te maken. De beste consumentenluidsprekers ter wereld (waaronder KEF en QUAD) worden tegenwoordig in een lagelonenland geproduceerd, maar wel met de best denkbare onderdelen.

We moeten eens afstappen van het idee dat lage lonen, lage kwaliteit betekent. Dat suggereert dat wij betere producten zouden kunnen maken en dat is de grootste valkuil waar wij in kunnen vallen. Qua productiekwaliteit (op alle gebieden, elektronica, kleding, noem maar op) is menig lagelonenland ons al lang voorbij gestreeft.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door bprosman »

maar wel met de best denkbare onderdelen.
Het is toch de opdrachtgever die de specificaties van de gebruikte onderdelen bepaald. Dus inderdaad lage-lonen landen = slechte kwaliteit onderdelen is onzin.

HackAzz
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2014 04:16

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door HackAzz »

Er was toch zeker wel iemand te porren om je te helpen met zijn/haar aansprakelijkheidsverzekering?
Bij ons was dat zo gepiept hoor!

Je betaald niet voor niets premie, en als dat niet gedekt wordt, heeeeeeeel snel weg bij die maatschappij!

de Groeten!

Pikkie

Gesloten