LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
bouli

1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Ongelezen bericht door bouli »

Voor mijn dochter van 2 jaar kochten we 2 weken geleden een schommel. Ze kan hierin schommelen met de extra beugel ervoor. Deze brak af tijdens het schommelen. Ze vloog 2 meter naar achter en belandde met haar gezicht op de straat stenen (bij de schommel ligt wel gras) :shock:
We schrokken ons kapot. gevolg hersenschudding, voorhoofd en wang dik en blauw, arm geschaafd. Dit had veel erger af kunnen lopen met botbreuk of schedeltje. :shock: :cry:
Ik heb meteen een brief naar de winkel gestuurd en de leverancier. Reslutaat een cadeaubon van 10 euro van de winkel en de leverancier zou als troost speelgoed opsturen. Aardig bedoeld en we zijn blij met de reaktie. Ze waren vol begrip .
Ik hoop wel dat de schommel goed wordt bekeken en evt. uit de handel gehaald wordt.

S.

Re: 1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Ongelezen bericht door S. »

Jee...dat is schrikken zeg.
Maar, van welk merk is deze schommel? En bij welke zaak heb je deze gekocht?

S.

bouli

Re: 1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Ongelezen bericht door bouli »

Ik heb de schommel (1-2-3 swing) 2 weken geleden bij de Action gekocht voor 19,95. Het is een schommel bruiikbaar van 1,5 tot 12 jaar. Een blauwe met rode rugleuning en gele beugel ervoor.
In de winkel waar ik hem kocht in Gemert, is hij direct uit de schappen gehaald.
De leverancier heeft nog steeds niets verstuurd hoor.
Ik hoor nu ook veel twijfel bij mensen die zo'n schommel hebben. Is ie wel veilig genoeg?

Gast

Re: 1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Ongelezen bericht door Gast »

een schommel voor 19,95?

bouli

Re: 1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Ongelezen bericht door bouli »

:shock: wat is er zo raar met de prijs van de schommel? 19,95 euro?

Gast

Re: 1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Ongelezen bericht door Gast »

Je verwachtte een degelijke schommel te kopen voor €19.95???

En dan nòg voel je je bekocht???

Gast

Re: 1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe duur zou een goede schommel dan moeten zijn? Wat is dit nu voor een reactie. Als je in een normale winkel een schommel koopt, mag je toch verwachten dat deze niet zomaar afbreekt!

fritsassen

Re: 1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Ongelezen bericht door fritsassen »

action verkoopt partijtjes goed met niet bepaald kwalitatief hoogwaardig artikelen,de schommel is vast niet gekeurd door een instantie. Even verder te gaan over je vraag wat een goede schommel moet kosten,is deze wel goedgekeurd, als die schommel 50 cent was geweest had je dan ook opgehangen onder het mum van een schommel is een schommel. !! ik hoop dat het goed met je dochter gaat, ik zelf heb een houten schommel gekocht bij ikea 40 euro deze werkt perfect ! wellicht een goede vervanger voor de action schommel

bouli

Re: 1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Ongelezen bericht door bouli »

Wat een belachelijke reaktie! Alsof ikea zo'n goede produkten verkoopt.
De schommel was trouwens voorzien van een keurmerk, zoals ieder ander goed speelgoed dat heeft. Anders mag het niet verkocht worden. Deze schommel hangt trouwens bij 80% van de mensen in de tuin. Hij wordt bij verschillende speelgoedzaken verkocht. Nogemaals vind ik het jammer dat je zo reageert. Alsof het onze fout is. Al had het ding 5 euro gekost of 150 ze moeten wel veilig zijn. De waarde moet niet afdoen aan de veiligheid.

S.

Re: 1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Ongelezen bericht door S. »


Geplaatst op 23 Mrt 2005 10:03 door bouli
----------------------------------------------------------------------------------
Ik heb de schommel (1-2-3 swing) 2 weken geleden bij de Action gekocht voor 19,95. Het is een schommel bruiikbaar van 1,5 tot 12 jaar. Een blauwe met rode rugleuning en gele beugel ervoor.
Ik heb volgens mij dezelfde schommel in de tuin hangen. Het merk is: Sport Impag. Die van mij kwam niet van de Action maar ik meen Bart Smit en inderdaad, veel mensen hebben deze in de tuin hangen.
Tot nu toe zelf nog geen problemen ondervonden of iets dergelijks van een ander vernomen.
Je shreef dat de schommel uit de schappen is genomen.
Bouli, heb je nog een reactie van de winkel vernomen of van de importeur?

S.

bouli

Re: 1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Ongelezen bericht door bouli »

het is de schommel van sport imag 1-2-3 swing. Importeur impag toys winschoten.
Hierboven lees je de verdere reaktie.

bouli

Re: 1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Ongelezen bericht door bouli »

Het betreft inderdaad diezelfde schommel (van impag toys Winschoten)
Ik heb van de action een cadeaubon ontvangen van 10 euro. De schommel is daar uit de schappen gehaald.
De importeur belde mij daags erna (ruim 2 weken geleden nu) Hij betreurde het incident en zou de schommel onderzoeken. Ze hadden die dag wel bekeken of er meerdere schommels waren die kwetsbaar waren op dat punt. Volgens de importeur was de ook nog nooit gebeurd. Ik heb van een iemand vernomen dat ie soortgelijk ongeluk heeft gehad met diezelfde schommel.
Bekeken zou worden of dit een eenmalige produktie fout was ja of nee.
Ik heb tot op heden niets vernomen. Zelfs het beloofde speelgoedpakket is nooit aangkomen. Ik heb het bedrijf vanmorgen een email gestuurd voor een reaktie op het onderzoek en natuurlijk het speelgoedpakket. Ik laat wel weten wat daar de reaktie op is.
Groetjes

bouli

Re: 1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Ongelezen bericht door bouli »

De importeur belde me vandaag op. De schommel is onderzocht en het bleek een eenmalige produktiefout te zijn. Wel is het zekere voor het onzekere genomen en zijn bij action alle schommels uit de handel genomen. Wie er daar een gekocht heeft mag hem terugbrengen.
Hij zou er voor zorgen dat het speelgoedpakket vandaag verstuurd werd. We wachten af..

roelschra
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:44

Re: 1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Ongelezen bericht door roelschra »

Ook bij ons is de voorkant uit de schommel gebroken.
Onze buurjongen zat er in en toen knapte de voorkant eruit met als gevalg dat hij over de kop uit de schommel vloog. Als je dan bekijkt hoe het kan gebeuren dan is het geen eenmalige fabrikatiefout maar hebben alle schommels een te zwak punt net boven het zitplankje. WIj hebben hem bij de Intertoys gehaald. Ik moet er nog mee terug. Weet alleen niet of dat wat uithaald. Als ik nog een keer hoor dat de rugleuning er ook uit geknapt is kijk ik er niet vreemd van op. :evil:

catlove
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mar 2007 17:14

Re: 1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Ongelezen bericht door catlove »

ik heb die schommel ook, en nooit problemen mee gehad, allebei de kinderen hebben hier in geschommeld, kochtte het toen voor 25 euro betaald bij bart smit . dit is dan 5 jr geleden.

nooit wat afgebroken, we vonden het een prima schommel, nu gebruiken we de blauwe zitting, het enigste wat er wel is, en dat is doordat hij gebruikt wordt en in de zon hangt, dat hij verkleurt, maar dat vinden wij geen probleem, hij wordt immers goed gebruikt.

autoschade
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2008 11:35

Re: 1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Ongelezen bericht door autoschade »

Ik wil ook even reageren op de schommel van Image Impag 123.
Wij hebben deze schommel nieuw gekregen in de doos van onze buren.
Al enige tijd hebben wij hier veel plezier mee gehad, tot gisteren avond mijn zoontje van 22 maanden aan het schommelen was.
Ook bij ons brak het voorste gedeelte af, waardoor hij met de benen erin bleef hangen maar zijn gezicht klaptje op de grond en maakte ook nog een zwiep. Resultaat; bont en blauw gezicht, geschaaft voorhoofd, dikke blauwe neus, dik oog, dikke wang, en 2 bloed neuzen. Terwijl het toch nog boven een grasveld gebeurde.
Wij zijn naar de huisartsen post gereden en deze heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis vanwegen de neus de toch wel heel akelig dik en blauw was.
Daar aangekomen werd hij meteen onderzocht op eventuele meerdere facturen. Gelukkig was dit niet het geval, maar moesten toch nog een nacht in het ziekenhuis doorbrengen waar hij aan de monitor werd gelegd. Gelukkig is alles inigzins goed afgelopen, wij konden vanochtend naar huis, al moeten we hem vandaag nog goed in de gaten houden.
Ik heb meteen op internet het bedrijf opgezocht, maar zag dat deze in 2006 failliet is verklaard. Meteen heb ik daarna Bart Smit opgebeld waar de schommel vandaan komt. Deze reageerde meelevend en zeiden dat ik ook zeker een brief naar hen moest sturen. Dat ga ik zeker meteen vandaag doen zodat ze deze morgen in huis hebben.
Ik snap niet dat dat zo'n soort speelgoed nog gemaakt mag worden. Bij de Bart Smit zeiden ze dan ook dat dat waarschijnlijk komt door de weersomstandigheden. HALLO WE LEVEN IN NEDERLAND KIKKERLAND, en in de winter gaat alles altijd naar binnen. Laat ze dan een soort keurmerk / houdbaarheidsdatum erop zetten tot die datum en niet langer zodat zulke ongelukken niet meer kunnen gebeuren.
En dit is zeker geen éénmalige produktie fout.

Mvgv, Ilse

matthiasek
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2011 20:22

Re: 1-2-3 schommel afgebroken tijdens schommelen

Ongelezen bericht door matthiasek »

Ook ik ben in het bezit van deze schommel en ook bij mij is het voorste gedeelte er uit "gebroken". Mijn zoon van 3 jaar oud is eveneens met zijn gezicht op straat beland. Zijn hele gezicht geschaafd en onder het bloed en een bloedneus. Gelukkig wist hij het grootste gedeelte van zijn val te breken met zijn handjes. Wij hebben deze schommel al 2 jaar in gebruik, vanaf dat hij 1,5 jaar oud was. Ik moet er niet aan denken dat dit ongeluk meteen in het begin al zou zijn gebeurd, toen hij nog kleiner was. Ik heb de schommel laten zien aan een constructeur van kinderspeelgoed. Deze man was zwaar verbaast en verontwaardigt dat dit product op de Nederlandse markt te koop was. Volgens hem is het uiterst onveilig en kind onvriendelijk. De "veiligheidsbeugel" die over de benen van het kind heen gaat is bij ons niet afgebroken maar het schroefdraad waarmee de beugel aan de zitting wordt bevestigd is door de plastic moer, die aan de onderkant van de schommel zit, heen getrokken. Als je de moer beter bekijkt zie je dat hier slecht 1 winding (schroefdraad tand 1x rond) in de moer zit. Als je een matige ruk geeft aan de beugel blijkt deze er zo af te schieten (dwars door het schroefdraad heen dus).
Volgens de constructeur zou deze moer zelfs nog extra geborgd moeten zijn.
Dit was natuurlijk al helemaal niet het geval.
Ook ik heb helaas ten onrechte vertrouwd op de adequate keuring van kinderspeelgoed.
Het willens en wetens verkopen van dergelijke producten is gewoon misdadig. De reactie van de importeur, zoals ik dit lees in de reacties hier boven, vindt ik op zijn minst uiterst onverantwoordelijk. Hij zou moeten stoppen met de verkoop en alle producten moeten terug halen. Dit is zeker over en duidelijk geen eenmalige productie fout, maar een constructieve- en dus structurele productie fout. Ik hoop niet dat het ooit tot een ongeluk komt met dit product waarbij een kind voor de rest van zijn leven invalide raakt. Ik hoop dat Radar en of de keuringsdienst van waren hier aandacht aan wil(len) schenken.

Met vriendelijke groet,

Een uiterst verontwaardigde en boze vader.

Gesloten