LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony PSP en Sony klantenservice

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Adrianusz
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2012 18:50

Sony PSP en Sony klantenservice

Ongelezen bericht door Adrianusz »

Bij deze wil ik u op de hoogte brengen van de klachten die ik heb over de Sony PSP en de bijbehorende klachtenafhandeling.

Woensdag 15 februari heb ik gebeld met de Sony klantenservice voor een
reparatie van onze Sony PSP 3400.

Het probleem van onze PSP heb ik als volgt aan Sony klantenservice uitgelegd:

Op het display is geen mogelijkheid om een spel te spelen. Game delen staat er wel op, maar de mogelijkheid om alleen een game te spelen is er niet.
Indien de UMD geplaatst wordt, dan kraakt de hardware, en start het spel niet op. Dit probleem verhelpen door middel van de nieuwste update 6.60 installeren lukt niet. Bij het updaten krijgen we de melding:
De update kan niet worden gestart. De data zijn beschadigd (SGT90000001)

De eerste reactie van Sony klantenservice was zij nog nooit van deze klachten hadden gehoord, net als van de code SGT90000001. Na navraag zijnerzijds bleek deze code een beschadiging te zijn die ontstaat bij (een poging tot) installeren van illegale software. Hierdoor vervalt de garantie en kon Sony mij een reparatie aanbieden voor EUR 49,50.

Ik kan met stelligheid mededelen dat er nooit of te nimmer illegale software door iemand is opgezet of een poging daartoe heeft gedaan. Mijn zoon van 9, van wie de PSP is, heeft daar absoluut niet de mogelijkheden toe. De PSP gaat ook niet mee naar vriendjes.

Ik ga dan ook niet akkoord met het voorstel van een reparatie voor EUR 49,50 en vind de beschuldiging zeer ongepast.

Naar aanleiding van een klachtbrief aan Sony word ik door een medewerker van Sony gebeld, met de mededeling dat vanaf het hoofdkantoor van Sony het verzoek was gekomen om mijn klachtbrief op te pakken en of ik de PSP bij de hand had. Daar ik die niet naar mijn werk meeneem, zou ik op dezelfde dag om 18:30 uur worden teruggebeld. Daar ik een week later nog niet ben teruggebeld stuur ik op opnieuw een klachtbrief.

Op 23 maart kreeg ik een e-mail dat er die dag geprobeerd is telefonisch contact met mij op te nemen, terwijl ik al anderhalve week op een telefoontje wachtte. Ik had die dag geen oproep gemist. Dezelfde dag nam ik zelf telefonisch contact op met de Sony klantenservice.

Sony hoofdkantoor had verzocht om naar aanleiding van mijn klachtbrief contact met mij op te nemen om er zo achter te komen welke firmware op de PSP staat. Ik deelde Sony klantenservice mee dat wij ondertussen de laatste softwareversie 6.60 voor de PSP erop hebben laten zetten. Hiermee was de foutcode De data zijn beschadigd (SGT90000001) verdwenen, maar een spel spelen gaat nog steeds niet. De keuze game spelen ontbreekt eenvoudigweg.

Hierop kreeg ik een verwijtend antwoord van de Sony klachtenservice, waarom ik dat gedaan had, zo was het niet te achterhalen.

En nu is de maat vol en dat heb ik de Sony klantenservice ook laten weten.

Nogmaals ik, wij of wie dan ook heb(ben)/heeft GEEN illegale software op de PSP gezet en vind de beschuldigingen en verwijten van een zodanig niveau dat ik geen andere keus zie dan de media hierover in te lichten.

De 3e klachtbrief is inmiddels naar Sony.

gr.
Arjan

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Sony PSP en Sony klantenservice

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Als de PSP jonger is dan een jaar dan is de verkopende partij de aanspreekpersoon.
Steeds meer winkels proberen daar onderuit te komen door zelf verzonnen regels, maar de wet is duidelijk. Garantie krijg je van de verkoper, niet van de fabrikant.
Terug naar de winkel dus en laat je niet afschepen!
Ga bij voorkeur naar de winkel als het druk is!
Hoe langer de rij wachtenden hoe sneller de oplossing :D

Gesloten