LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toychamp speelgoedwinkel

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
juvento
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2008 14:57

Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door juvento »

Eergisteren heb ik een het playstation2 spel Gran Turismo 4 bij de toychamp in Kerkrade gekocht. :D

bij aankomst thuis bleek het spel het helemaal niet te doen. Na eerst andere spellen te hebben geprobeerd bleek dat er niks mis was met de Playstation zelf.

mijn vrouw is toen binnen het uur terug gegaan naar het filiaal met de mededeling dat het spel niet werkt, waarschijnlijk een leesfout in de disc.
Tot onze GROTE verbazing kon het spel niet geruild worden omdat er VINGERAFDRUKKEN op zaten. :shock:
Bovendien zaten er 2 kleine krasjes op, maar uit ervaring weet ik dat de playstation er dat niet van weerhoudt om spellen af te spelen. Ik heb immers al tientallen spellen die jaren oud zijn met nog meer krassen op en die speelt hij nog met gemak af.
Zij werd dringend verzocht de winkel te verlaten. omdat het bijna sluitingstijd was.

Toen mijn vrouw thuiskwam kon ik mijn oren niet geloven en ben de dag erna zelf terug gegaan naar de winkel. Het is zelfs zo erg dat de politie erbij werd gehaald door de ass. manager. En het mooie is dat de politie me zelfs gelijk gaf, alleen zij kunnen niks doen, omdat het om een civiele procedure gaat.

nu vraag ik mij af of er meerdere mensen zijn die slechte ervaringen hebben met deze zogenaamde winkel, en wat ik hier aan kan doen om alsnog mijn gelijk te krijgen. Ik heb inmiddels de media ook benaderd, maar dan moeten er helaas meerdere gevallen bekend zijn. Het gaat me niet om het bedrag, maar het gaat me nu vooral om het principe.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 dec 2013 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraak

siku
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2008 20:33

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door siku »

hallo , ik heb ook een ervaring met toychamp , zag in het speelboek
een tractor + aanhanger staan . omdat ik als hobby landbouw voertuigen spaar ging ik hier op af , tractor was niet voorradig aanhanger wel . dus besloot de volgende dag terug te komen . onder tussen was ik in beek bij een tuin centrum en die hadden deze tractor en aanhanger voor net geen 27,00 BIJ TOYCHAMP 45.00 toen ik deze prijs had gzien ben ik terug gegaan naar toychamp met de foto van de modellen , maar ik kreeg hem niet voor die prijs , ze gingen moeilijk doen , en de manager kwam erbij , woorden over en weer , uit eindelijk
heeft hij mij eruit gezed . DIT IS ECHT SCHANDALIG . dus ik kom ook nooit meer bij toychamp . als ze gewoon hadden gezegd ok je krijgt hem voor die prijs . dan was alles goed geweest en had ze ook gekocht . maar nu nee (hier heb ik geen woorden voor )

mnqi
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2008 11:12

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door mnqi »

ook ik heb een vervelende ervaring met toy champ.
gister had intertoys een dagaanbieding van rescue pasl wekkerhondjes.
deze was uiteraard uitverkocht in luttele seconden (ook belachelijk overigens) maar goed op de vooruit van de winkel stond een levensgrote poster met daarop reclame voor de laagste prijsgarantie voor exact hetzelfde artikel. nadat ik dat zorgvuldig gelezen had ben ik naar binnen gegaan om te kijken of dat zo was. het artikel koste bij toy champ 28.00 euro en in de dagaanbieding bij intertoys 14,98 euro.
het was exact hetzelfde product. nadat ik ze daarop gewezen had kreeg ik 0 op rekest. het was dan welliswaar exact hetzelfde product maar een paar weken geleden hebben ze de voorwaarden aangepast zodat dagaanbiedingen niet meer onder deze laagste prijsgarantie vallen.
deze regel was dan welliswaar nog niet op de poster op de winkelruit aangepast maar als het goed was zo melde mij de winkeldame al wel in de nieuwe folder die komende week zou verschijnen..
verder werd mij te kennen gegeven dat men hierover niet in discussie wenste te gaan want ze hadden het druk..
ik voelde mij schandalig behandeld.. dit was in eindhoven..
Laatst gewijzigd door mnqi op 13 dec 2008 23:34, 2 keer totaal gewijzigd.

e.geurts
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2008 15:19

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door e.geurts »

Ook wij hebben een vervelende ervaring met toychamp in hilversum.
Onze zoon had een cadeautje gekregen van sinterklaas maar deze had die al. Dus wij met de bon terug naar de winkel, en daar krgen wij te horen dat het een opruimings artikel is en dan zegt de computer dat die niet geruild mag worden, het is toch van de zotte.
De manager was er niet maar wel iemand die dat mocht beslissen ene Kevin, maar die wilde er ook niets van weten. Dus toen ik om het hoofdkantoor nummer vroeg kreeg ik die met veel moeite. Ik kan j evertellen als je die te pakken wil hebben moet je geduld hebben, na een half uur bellen eindelijk iemand aan de lijn. Maar ook deze wilde er niet van weten, regels zijn regels anders hadeen we geen regeles nodig zei deze man. Toen ik vroeg naar zijn naam en functie scheen het Dhr. Levi te zijn en zijn functie wilde hij eerst net geven maar naar herhaaldelijk ragen bleek het de directeur te zijn. Dus voor alle Sinterklasen, kerstmannen en cadeautje kopers doe het niet bij Toychamp. Wat een slechte winkel.

gintijd
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2008 21:57

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door gintijd »

Voor mijn dochtertje zijn wij gaan kijken voor een speelhuisje, deze hadden zij n.l een aantal in de aanbieding. Maar zoals iedereen weet is zo'n "lokkertje" niet geweldig en wordt er toch gewezen op een beter model. De kostprijs was echter dik 125% hoger, maar daar zou de juffrouw dan een speelboek met stikkertjes en kleurplaten gratis bij doen. Niet dat dat nu zo'n doorslaggevend iets zou zijn, maar ja mijn dochtertje is nu eenmaal weg van stikkertjes plakken. Na even wikken/wegen plussen en minnen toch besloten om de koop maar te sluiten. Dus bij de kassa bijna 500 euro lichter vraag ik; "oh ja .. je zou er nog een speelboek bij doen", waarop ze doodleuk zegt; ja die hebben we helemaal niet meer, draait om en gaat iemand anders helpen. Nu gaat het me niet om dat speelboek, maar ga dan niet iets beloven aan iemand en dan na het afrekenen zeggen dat het helemaal niet kan.
Conclusie dit is naar mijn mening een onbetrouwbaar bedrijf, als je van deze onzinnige truukjes uit moet halen. Van een fysieke winkel verwacht je wat extra service en betrouwbaarheid waardoor het aantrekkelijk wordt iets te kopen in tegenstelling tot evt een internetbedrijf. Dus gaan wij voortaan alleen nog maar naar de intertoys of bart smit. Deze toychamp was overigens in Eindhoven

Ik wens Toychamp veel succes in deze economisch ietswat ongunstige tijden.

marctinus
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2008 22:37

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door marctinus »

Wat ik mij in alle eerlijkheid afvraag als ik je verhaal lees is waarom je zo moeilijk doet en die tractor niet gewoon bij dat tuincentrum hebt gekocht...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door dhc »

Voor alle sukkels die nog steeds denken dat ze zomaar spullen kunnen terugbrengen:
Ruilen is service...GEEN RECHT!

deheugden
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2007 11:42

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door deheugden »

service krijg je bijna nergens meer; zowel een intertoys als een bartsmit als een toychamp...service moet je echt zoeken. Als je naar een artikel vraagt, dan nemen ze niet de moeite om na te gaan of het artikel te bestellen is of om naar een andere zaak van hen te bellen om te vragen of het daar niet voorradig is(of is dat teveel gevraagd?). En het rare is, het zijn altijd dezelfde zaken waar je geen service krijgt; de toychamp, de bart smit, kruidvat,leen bakker...maak niet uit waar ik kom, overal is de service van die bedrijven slecht. Ik heb bijvoorbeel nooit problemen met een intratuin gehad waar ik ook kom.

michelleV
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:45

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door michelleV »

Ik wil even laten weten dat het onzin is dat de winkels allemaal geen service verlenen ik kom uit Hoogerheide en de Intertoys bij ons levert uitstekende service en zijn heeeeeel klantvriendelijk, het zijn ook vaak de klanten die heel moeilijk doen maar dat vergeten jullie maar even voor het gemak omdat het even niet naar jullie straatje gaat!!!!!!
Dus bij deze wil ik Intertoys Hoogerheide even een compliment geven omdat hun service en klantvriendelijkheid top is en klagen kunnen we allemaal heel makkelijk leren jullie eerst maar eens complimenten geven!

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door magel725 »

service krijg je bijna nergens meer; zowel een intertoys als een bartsmit als een toychamp...service moet je echt zoeken.
Dat is omdat mensen te beroerd zijn om nog ergens voor te betalen. Mensen willen zo weinig mogelijk geld uitgeven en dan alleen nog voor dingen die ze kunnen zien en vasthouden. Als je twee pannen naast elkaar zet en de ene is 10 euro duurder, maar met betere service, dan koopt iedereen toch de goedkopere. Totdat er iets mis mee is en dan worden er allerlei wetten aangesproken om toch dat oh zo heilige geld terug te krijgen. Daar draait Nederlandse service namelijk om: geld terug. Het is net een ziekte. Type het in op alleen al dit forum en de hits zijn ontelbaar. Mensen willen niet tevreden zijn, ze willen hun geld terug. Bah, stelletje zure krenten.

Secoro
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2008 17:17

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door Secoro »

Als je naar een artikel vraagt, dan nemen ze niet de moeite om na te gaan of het artikel te bestellen is of om naar een andere zaak van hen te bellen om te vragen of het daar niet voorradig is(of is dat teveel gevraagd?).
En als je dan toevallig achter een klant staat waarvan de verkoopster alle winkels is aan het afbellen om te kijken of ergens anders de spullen zijn, dan ga je zeker lopen zeuren dat het te lang duurt. Wat zijn wij toch een ontzettend zeurvolk. Je moet eens in de winkels op andere klanten letten hoe hun houding naar het personeel is. En dan verwacht je nog service. Vraag het eens op een andere toon. Begin eerst als klant eens met een beetje respect richting personeel, dan weet ik zeker dat het personeel dit ook richting de klant heeft. Maar ja, het ligt altijd aan iemand anders

padsonite
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2009 19:34

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door padsonite »

Hier ook een slechte ervaring met Toychamp in Kerkrade,
Voor de kerst een dino van playmobil gekocht voor ons neefje. Bij het uitpakken van zijn cadeautje bleek een arm van de dino steeds van de romp te vallen. Na de kerst gelijk ermee terug gegaan, maar artikel werd niet geruild. Moesten we maar met Playmobil zelf regelen. Playmobil bleek vakantie te hebben dus na 5 januari konden we daar pas terecht met onze klacht, einde van die week een klachtenformulier van playmobil ontvangen en na terugzending van dit formulier werd ons een levertermijn van 3 weken opgedragen. Dus al met al zijn we nu al bijna een maand verder en wachten we nog steeds op een goede dino. Dit is toch niet leuk meer, kind wacht nog steeds op zijn kerstcadeau....

toypacker
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2009 13:55

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door toypacker »

Waarom altijd alleen de negatieve ervaringen, en waarom altijd de negatieve dingen altijd ten nadele van het personeel. Hoe vaak gebeurt het niet dat er wel iets door het "altijd zo klant onvriendelijke personeel" naar tevredenheid van de klant opgelost wordt. Hier horen we nooit wat over. Als men niet het gelijk krijgt(ongeacht of dit terecht of onterecht is) gaat de nederlander altijd klagen en probeert men iemand in discrediet te brengen.
Maar waar zijn de pluimen als het wel naar tevredenheid opgelost wordt. Mijn ervaring als manager van een winkel is dat de meeste"problemen" goed opgelost worden en dat de klant tevreden de winkel verlaat.
Ook de klanten met een slechte ervaring zullen waarschijnlijk ook wel een goede ervaring hebben gehad maar vergeten deze direct na een slechte.
Maar laten we gewoon beginnen met gedag te zeggen als men ergens binnenkomt en weer weggaat. En laten we niet te vergeten dat winkel personeel ook maar gewoon mensen zijn en niet omdat zij in een winkel werken minder zijn dan andere. We leven in een gejaagde maatschappij maar we kunnen wel beleefd en vriendelijk blijven, dit kost namelijk niet zoveel tijd.
Elk bedrijf heeft zijn regels.En natuurlijk, soms kan je een regel overtreden maar soms gaat dat ook niet. Ook wij hebben verantwoording af te leggen naar onze werkgever, zoals een ieder die een werkgever heeft. Denk daar eens aan als het niet helemaal gaat zoals U het bedacht heeft.
Verder wil ik er nog aan toevoegen dat er verschillende speelgoed winkels zijn die qua naam erg op elkaar lijken. Als er een klacht is zorg er dan voor dat de juiste speelgoed winkel genoemd wordt zodat niet de verkeerde in discrediet gebracht wordt.
Wij blijven er in ieder geval aan werken om een ieder tevreden te houden, hoewel ik mij er terdege van bewust ben dat dat niet altijd zal lukken.

padsonite
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2009 19:34

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door padsonite »

Nou dan sla je de plank toch volledig mis. Zeker is het leuk om te horen dat een klant tevreden is, maar sommige praktijken zijn gewoonweg niet acceptabel. Vooral als je op een normale manier je klacht meldt en dan zeer onvriendelijk te woord wordt gestaan, dan doe je als winkelpersoneel toch echt wat verkeerd!
Wij hebben ons probleem met Toychamp nog steeds niet opgelost omdat we dus nog steeds op het onderdeel van onze dino wachten (we zijn inmiddels al bijna 2 maanden verder).
Verder weet ik als verkoper in een winkel zelf ook wel hoe belangrijk het is om klantvriendelijk en servicegericht te werk te gaan, bij ons wordt er dan ook niet moeilijk gedaan als iemand een defect artikel koopt! Garantie bestaat immers niet voor niets.....

speelgoedfan
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2009 22:42

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door speelgoedfan »

Ik heb vaker gehoord dat dingen via de leverancier/fabrikant geregeld moet worden.
"gaat sneller en spaart je tijd"
Jammer dat het hierbij niet opgaat.
Vind het alleen niet juist dat de winkel hier op aangekeken wordt.
het is dan toch de fout van de fabrikant, die laat er immers zoveel tijd overheen gaan.

Ik heb nog geen problemen gehad met Toychamp en er het nodige al gekocht. Ga er nog vaak heen....
Ze proberen het toch altijd goed te regelen, vind ik.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door LeoZ »

Niet mee eens!!

Vooralsnog is Toychamp verantwordelijk voor de defecte Dino en niet de fabrikant, de klant gaat terug naar de winkel (in dit geval Toychamp) en de winkel moet het oplossen, want daar is de Dino gekocht.

Dát is zo in de wet vastgelegd!!

speelgoedfan
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2009 22:42

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door speelgoedfan »

Ik weet ook dat het "volgens de wet" niet juist is.
Garantie blijft bij de winkel zolang de garantie geld. (in een ander topic uitvoerig over gelezen)
maar als de fabrikant toch liever heeft dat het via hen loopt, kan de winkel daar weinig tegen in brengen denk ik dan.

ik vind het ook raar hoor, via de winkel is makkelijker voor de klant.
Nieuwe geven en winkel handelt het af met de fabrikant.

Helaas hanteren meerder winkels deze manier en daar hoor je niks over. (mits er problemen bij zijn of het langer duurt)

evilkitty
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 feb 2009 21:56

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door evilkitty »

bij ons kan je gewoon binnen 8 dagen ruilen als het kapot gaat, je krijgt meteen een nieuwe en als deze er niet is word deze voor je besteld of krijg je een vervangend product. ook met spellen ruilen doen wij niet zo heel moeilijk alleen wel met kassabon en vinger afdrukken kan je weg poetsen. zolang er maar geen mega dikke krassen op zitten.

FHV
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 feb 2008 18:37

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door FHV »

Even een pluim voor Toychamp. Ik heb daar in februari een puzzel gekocht. Er blijkt echter een stukje te missen. Na emailcontact mag ik die puzzel gewoon komen omruilen.

Service toch?

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat je krijg waar je voor betaald vind ik geen service.
bij ons kan je gewoon binnen 8 dagen ruilen als het kapot gaat
Na die 8 dagen heeft de klant daar ook nog gewoon recht op.

Gesloten