LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trampoline cranenbroek

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
p.leffering
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2017 22:15

Trampoline cranenbroek

Ongelezen bericht door p.leffering »

Trampoline gekocht met max 120kg belastbaar.
Echter toen ik ging springen met mijn tweeling, ik 73kg en de twins samen nog geen 15kg. Scheurde de lasnaden.
Nou zegt cranerbroeck we zijn het zelf schuld, nou dacht het niet, lasnaden mogen niet scheuren en het gewicht was ver onder max gewicht.
Nou zeggen ze we krijgen geen geld terug maar wel €150,- korting op een nieuwe trampoline van ca €300,- .
Wij als gezin in de minima kunnen dit niet betalen.
Hebben lang moeten sparen om dit cadeau te doen aan onze kids.
Geen geld terug geven maar ons wel 150 korting, klopt iets niet.
Wat kunnen wij doen?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Trampoline cranenbroek

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U gaat met 2 kinderen van 9 maanden oud op een trampoline springen? Een kind van 9 maanden zit namelijk rond dat gewicht. U spreekt nu over uw tweeling, maar eind 2017 had u nog kleinkinderen, hoe zit dat?

Iets klopt er niet in uw verhaal.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Trampoline cranenbroek

Ongelezen bericht door juliomariner »

De relatie van TS en de tweeling is helemaal niet belangrijk.
Hoe oud is de trampoline, van dit seizoen of al veel ouder. Als veel ouder, heeft het ding constant in weer en wind gestaan?
Het lijkt mij niet dat zo'n ding binnen 1 seizoen mag scheuren, vervanging van het springdoek (kostenloos) lijkt me dan ook op de plaats.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Trampoline cranenbroek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De lasnaden zijn gescheurd, niet het doek.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Trampoline cranenbroek

Ongelezen bericht door juliomariner »

OK ik dacht aan de lasnaden van het doek niet het frame, in dat geval zou het frame kostenloos vervangen moeten worden.

p.leffering
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2017 22:15

Re: Trampoline cranenbroek

Ongelezen bericht door p.leffering »

Er staat nergens dat ik heb gezegd dat de tweeling 9 maanden zijn.
En de trampoline is in april dit jaar gekocht

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Trampoline cranenbroek

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

p.leffering schreef:
28 mei 2020 11:22
Er staat nergens dat ik heb gezegd dat de tweeling 9 maanden zijn.
En de trampoline is in april dit jaar gekocht
U spreekt over een tweeling van bij elkaar 15 kilo. Een 9 maand oud kind zit gemiddeld op dat gewicht. Zou het kunnen zijn dat iedereen toch wat zwaarder is dan gedacht?

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Trampoline cranenbroek

Ongelezen bericht door jonis »

NeoDutchio schreef:
28 mei 2020 11:38
p.leffering schreef:
28 mei 2020 11:22
Er staat nergens dat ik heb gezegd dat de tweeling 9 maanden zijn.
En de trampoline is in april dit jaar gekocht
U spreekt over een tweeling van bij elkaar 15 kilo. Een 9 maand oud kind zit gemiddeld op dat gewicht. Zou het kunnen zijn dat iedereen toch wat zwaarder is dan gedacht?
Misschien bedoelt TS ipv samen : beide
Dan zijn ze niet zwaarder dan gedacht....schnappie….

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Trampoline cranenbroek

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat van belang is is wat er nu daadwerkelijk op de trampoline zat en wat mag. 120kg klinkt leuk, maar 1x120kg geeft heel andere krachten als 3x40kg. Staat er op de doos of in de omschrijving een maximum gewicht per persoon?
Cranenbroek verkoopt geen topsegment, de vraag die bij mij reist is of de trampoline wel geschikt is voor een volwassene. Maar u bent de enige die weet wat er gekocht is en wat er op mag.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Trampoline cranenbroek

Ongelezen bericht door pierrev »

Wat is het merk en typenummer van de trampoline?

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Trampoline cranenbroek

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik geloof dat er volgens de voorschriften ook maar 1 persoon tegelijkertijd op de trampoline mag.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Trampoline cranenbroek

Ongelezen bericht door kokka »

in principe is het ook niet aan TS om te bewijzen dat hij iets verkeerd heeft gedaan, als de trampoline minder als 6 maanden geleden is gekocht ligt de bewijslast bij de verkoper.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Trampoline cranenbroek

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik samen met mijn Augurkjes, totaal zwaarder dit zou doen....
bij meer personen is de kans op elkaar hard raken erg groot en kom je er na enige tijd met vele blauwe plekken vanaf.

Maar een lasnaad, als dit het frame is, is dat perfect gemonteerd zonder fouten en staat deze goed vlak op alle poten?
In mijn bouwput tuin die prima golf baan is geworden zou dat wel eens een pootje minder kunnen worden.

Verder zal ik als 90+ er (gewicht) minder deze constructie belasten dan mijn dochter van 58 kg die veel hoger komt en zwaardere belasting geeft.
Ook gelukkig en ander merk en deze staat al vanaf 2007 en er zijn maar 3veren ooit vervangen, te koop bij de verkopende plaatselijke tuincentrum.

Dus een product voor moeders en de Augurkjes werden pas later geboren!
En voor €300,- , vroeg mijn dochter en die zag op bank overzicht maar €259,- toen staan, maar wel 13 jaren oud inmiddels!

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Trampoline cranenbroek

Ongelezen bericht door Sira »

Belastbaar gewicht 120 kg, maar het is wel een verschil of je met z'n drieën aan het springen bent of er met z'n drieën rustig op zit.

Kwam dit ook nog tegen op internet: Samenvattend is het dus zo dat het maximaal belastbare gewicht voor kleine trampolines niets zegt over de kwaliteit of technische draagkracht. Ongeacht de werkelijke maximale belasting, zal de wettelijke grens van 50 kg aangehouden worden. Bij grote trampolines (vanaf 250 cm) wordt het maximale gewicht vastgesteld door de producent.

Gesloten