LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
marliesleer
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2011 20:30

vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door marliesleer »

Nadat mijn dochter bijna een hele week bellen heeft geblazen kom ik er in de was achter dat alles wat geknoeid is op de kleding na het wassen vieze blauw/grijze vlekken na laat.

Na eerst heel erg lang nadenken wat het kon zijn geweest kwamen we erachter dat het wel de bellenblaas moet zijn geweest en inderdaad, dit staat keurig op de verpakking vermeld.

Inmiddels ben ik 5 shirts, 2 leggings en nog wat vage vlekken door kruisbesmetting in mijn wasmand, verder en ik ben niet blij....Alles is ondraagbaar geworden!

Iemand hier ervaring mee?

Ik heb al een boze mail naar de action gestuurd!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Erg vervelend maar als het op de verpakking staat beschreven
wat wil je dan er nog aan doen ?
Je kan action niet de schuld er van geven.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door bianca82 »

heb hier ook vlekken op het laminaat van de bellenblaas..
gelukkig nog schoon te krijgen..

maar staat er inderdaad op had ik al gelezen toen ik het kocht..
hij ruikt overigens naar kauwgom :lol:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door sephora30 »

Tja als het op de verpakking staat.........

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Zou het inderdaad niet zeker weten, als het inderdaad op de verpakking staat.
Wat is me wel afvraag is het volgende. Ok het staat op de verpakking maar je krijgt mensen met kinderen op bezoek en leest zelf de verpakking niet. Vervolgens wordt je eigen kleding of vloer per ongeluk geruïneerd. Maarja je leest natuurlijk niet elke verpakking van het speelgoed van de bezoekende kinders.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Emmy75 schreef:Zou het inderdaad niet zeker weten, als het inderdaad op de verpakking staat.
Wat is me wel afvraag is het volgende. Ok het staat op de verpakking maar je krijgt mensen met kinderen op bezoek en leest zelf de verpakking niet. Vervolgens wordt je eigen kleding of vloer per ongeluk geruïneerd. Maarja je leest natuurlijk niet elke verpakking van het speelgoed van de bezoekende kinders.
Nee dat doet men niet nee, maar is er wat dan kunnen ze altijd zeggen u had op de verpakking het kunnen lezen en dan ben je uitgepraat.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef: Nee dat doet men niet nee, maar is er wat dan kunnen ze altijd zeggen u had op de verpakking het kunnen lezen en dan ben je uitgepraat.
Misschien is het dan nog te verhalen op de WA-verzekering van de bezoekende ouders.. maarja..

marliesleer
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2011 20:30

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door marliesleer »

de action heeft zonet gebeld en idd omdat het op de verpakking staat kunne ze er niks aan doen. Ze gaan wel de klacht in behandeling nemen. Ze hadden slechts een keer eerder een klacht gehad over de grote pot met bellenblaas. Het gaat nu om de potjes die per 3 zijn verpakt.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het is natuurlijk belachelijk dat zoiets vlekken geeft.
Mijn dochtertje heeft ook vaak bellenblaas en omdat ze net 3 is knoeit ze erg maar volgens mij heb ik nog nooit vlekken gezien.

Meestal heb ik die van Zeeman of Hema. Ook een keer 1 van Blokker.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door Emmy75 »

marliesleer schreef:de action heeft zonet gebeld en idd omdat het op de verpakking staat kunne ze er niks aan doen. Ze gaan wel de klacht in behandeling nemen. Ze hadden slechts een keer eerder een klacht gehad over de grote pot met bellenblaas. Het gaat nu om de potjes die per 3 zijn verpakt.
Dus ik zou zeggen iedereen die deze ervaring ook heeft toch klagen bij de Action ook al staat het op de verpakking. Mogelijk gaan ze het artikel dan toch uit de handel halen of vervangen voor een ander soort.

Elkim
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2011 10:48

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door Elkim »

Hallo Marlies,

Ik was zojuist op zoek naar de behandeling van vlekken van de bellenblaas, in dit geval ook van de Action. De communiekleding van mijn dochters, zitten onder de vlekken. Het gaat om dezelfde bellenblaas die jij beschrijft, de 3 stuks verpakking. Voor alle kinderen had ik een potje meegenomen, achteraf maar goed dat alleen mijn dochters er mee gespeeld hebben. Heb je voor mij de gegevens van de Action, dan ga ik ook een klachtenbrief sturen. En mocht er iemand zijn die weet hoe je deze vlekken uit de kleding kunt krijgen, laat het weten!

Martine

jantom
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2011 16:23

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door jantom »

Te idioot voor woorden.

Als niet duidelijk op het product staat aangegeven dat het niet binnenshuis moet worden gebruikt heeft Action wat uit te leggen. Er is in ieder geval wel wat op de verpakking vermeld t.a.v. vlekvorming.
Zeker is dat het een product is met gebreken omdat we allen toch weten dat het ook anders (zonder vlekken) kan.
Action had dit nooit op de markt moeten brengen en moet alleen daarom al met de billen bloot. En mensen moeten wat kritischer kijken naar wat voor rommel ze zoal kopen.....

Anna13
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2011 16:40

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door Anna13 »

Ook ik heb heel veel kleding van mijn dochters weg kunnen gooien na het bellen blazen. Dit zijn niet alleen bellenblazen van de action geweest!!! Helaas zie je de vlekken pas na het wassen van de kleding, heel vervelend.
Als mijn dochters een bellenblaas krijgen gooi ik tegenwoordig de vloeistof die erin zit weg en vul hem weer met afwasmiddel en een beetje water,werkt iets minder, maar doet het wel.
Denk inderdaad dat je weinig kunt doen tegen de action.

de tandenfee
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 dec 2007 20:02

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door de tandenfee »

Wat betreft de vlekken, probeer eens met Vanish.
Je moet het er niet een uurtje of een dag maar liever 3 of 4 dagen in laten weken, mijn ervaring is dat ik nagenoeg alle vlekken weg krijg op deze manier.

Laat even weten of het bij jou ook gelukt is. 1 Schep op 5 liter water.

Groet, de tandenfee.

vanvuurde
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2011 20:55

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door vanvuurde »

Hallo allemaal,
Dit probleem heb ik dus ook en dacht dat dit door alle bellenblaassoorten kwam!
Natuurlijk op de mooiste kleren.
Ik vind het van de zotte dat dit bij een product als bellenblaas mogelijk is.
Het betekent dus dat je gewoon vullus mag verkopen als er maar op de verpakking staat, welke schade het aanricht???? :evil:
Ik ga ook meteen een klacht indienen bij de Action..................!!!
Bedankt.
Groetjes Petra

kaat1962
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2011 14:05

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door kaat1962 »

hoi, wat ik altijd doe
een glas daarin 1/2 schepje vanish
glas op de vlek, kokend water in het glas,
de schuim die er over gaat met een borsteltje inwrijven en
in laten trekken, de rest erbij gooien.
dan zie je de vlek al minder worden, de rest er over nog even laten liggen en dan in de wasmachine dit geeft bij mij een goed resultaat :D

amy-visser
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2009 14:50

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door amy-visser »

Heb gekeken op andere verpakkingen van bellenblazen maar het staat op allemaal.
Maakt niet uit waar ze vandaan komen, het is niet alleen de action bellenblaas.
Heb hier 3 potjes die bij de Bas vandaan komen waar het op staat en de potjes in de speelgoedwinkel bevatten dezelfde tekst.

marcelsusan
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2011 10:12

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door marcelsusan »

Ik heb dus eind mei ook 3 pakketjes van de action gekocht voor het communiefeest van onze zoon. De afgelopen 2 weken hebben ze dus veel met de in totaal 9 aanwezige flesjes (!) gespeeld. Ik trof bij de schone was dan telkens wel een kledingstuk aan met bruin/grijzige vlekken. Eerst dacht ik dat het fruit vlekken waren. Dit in de vanish gelegd zonder resultaat, toen op 60 graden mee gewassen, zonder resultaat, daarna op 95 graden zonder resultaat! vrijdag was onze zoon jarig. Hier hebben ze ook weer met de bellenblaas gespeeld. Gisteren een wit hemdje van hem uit de was en weer vol vlekken! Toen vertelde hij dat hij er bellenblaas-sop over heen had geknoeid. Het potje erbij gepakt en daar stond op dat het vlekken op textiel kon veroorzaken die er niet meer uit zouden gaan in de was! De proef op de som genomen en wat sop over het toch al verknalde hemdje gegoten. Je ziet het niet eerder dan dat het uit de was komt! Vanochtend dus met de action gebeld, maar ze vertelde me niet dat er al meer klachten waren binnen gekomen!!! Ze bedankte me voor het telefoontje en zou er een rapport van maken. Ik heb zeker 6 kledingstukken verknald! En veelal mooie kleding i.v.m de communie en zijn verjaardag! Belachelijk dat een product dat voor kinderen bedoeld is zulke vlekken kan veroorzaken. Kan ik niet bij met m'n verstand! wat denken ze nou, dat kinderen niet knoeien? Ik moet eerlijk zeggen dat we heel vaak bellenblazen hebben gehad, maar dit heb ik nog nooit gezien! Bij ons komt er dus geen bellenblaas meer in huis met het originele sop erin! Ben er wel klaar mee.

wennes1
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:02

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door wennes1 »

Hier afgelopen zondag een kraamfeest gehad waar dus Action bellenblaas aanwezig was. Mijn dochter was zo enthousiast als ze een bel had geblazen dat ze heel het potje over haar tuniek en legging heeft leeggegoten. Na een half uur was het droog en niks meer aan te zien. Maar....nadat ik het 's avonds gewassen had kwam het er zoals meerdere hier al hebben beschreven onder de grijs/bruine vlekken uit. Nieuw setje kleding kan dus gelijk de container in. Ben zoooo ontzettend kwaad dat dit mag, hoe kunnen ze in hemelsnaam zoiets op de markt brengen en mogen verkopen. Iets kindonvriendelijkers is er niet.
Heb zojuist een boze mail weggedaan naar Action. Verwacht er wel niks van maar als ik niks van me laat horen weet ik zeker dat er niks aan gedaan wordt.

DvOff
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2010 14:13

Re: vlekken na BELLENBLAAS ACTION

Ongelezen bericht door DvOff »

Los van het feit dat het vervelend is dat er kleding naar de maan is door dat product, maar jullie zijn nu over de **** tegenover de Action.

Ik hoop wel dat één iemand het verstand had om ook een klachtenbrief te sturen naar de fabrikant van het product?
Ik bedoel, ook uiteindelijk zal Action stoppen om op het knopje 'doorsturen' te klikken. Klagen mag natuurlijk, maar spreek hier dan wel de correcte partij aan :|.

Gesloten