LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Achmea Health Centre vragen kwestie...

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Achmea Health Centre vragen kwestie...

Ongelezen bericht door wolferl »

Augustus 2011 bedacht ik mij, dat ik wilde gaan sporten. De meest voorhand liggende optie was dus de dichtstbijzijnde fitness centrum. Dat werd dus Achmea Health Centre, mede omdat ik ook mijn hele leven Achmea verzekerd ben, en daarom een riante korting zou verwachten.

Bij het gesprek was mijn insteek om het een jaar te proberen, dus heb ik ook betaald voor 1 jaar, ik dacht iets van 490 euro in één keer dus.

De lidmaatschap ging in september in, maar na twee maanden viel het mij tegen, en kon ik het niet moeilijk opbrengen om 3 wekelijks in de sportschool rond te hangen. Ik ging dus niet meer heen.

Laat ik het in juli 2012 opzeggen, dan ben ik ruim op tijd. Aangezien ik in de schuldhulpsanering zit (sinds enkele maanden) kan ik het mij niet veroorloven om extraverte uitgaven te plegen.

Maar AHC was me voor, want begin juli 2012 kreeg ik een email. Achteraf bleek dat ze een totaal verkeerd adres hadden van mij, waar ik nog nooit van gehoord had, hoezo zooitje bij hen. Ik moest 37 euro betalen voor de maand juni 2012.

Dat is raar? je betaald in één keer voor een heel jaar lidmaatschap (september 2011 tot september 2012) en opeens word je 3 maanden voordat het eindigt geconfronteerd dat ze 37 euro voor de maand juni willen. Dat is in mijn lidmaatschap de 9e of 10e maand dus, en volgens mij heeft een jaar 12 maanden (ooit geleerd op school).

Na een telefoontje werd mij medegedeeld dat ik geen 1-jarig lidmaatschap heb afgesloten, maar een 2-jarig lidmaatschap heb afgesloten. Ja en toen brak mijn klomp. Ik zou nooit, maar dan ook nooit met mijn volle verstand een 2-jarig lidmaatschap afsluiten bij een sportschool. Het is mijn woord tegen dat van hen. En ik sta machteloos, althans dat voelt het.

Ik mag dus mijn 2e jaargang afkopen, wat enkele honderden euro's gaat kosten. Maar voor de maand juli hebben ze al een incasso bureau ingeschakeld. Ik sta te springen van woede hier. Om diverse punten.

Wat kan ik hier mogelijk tegen doen?

En nogmaals ik heb een 1-jarig contract afgesloten, want ik weet van mezelf dat ik dat niet eens vol maak. De foutieve adres gegevens, ook al zo vaag, en dat ze in de 9e maand van mijn lidmaatschap al een rekening sturen, en de 10e maand van mijn lidmaatschap al een incasso bureau inschakelen. En ze nog zeggen dat er een heel jaar betaald is vanaf september 2011. Wie snapt hem nog? ik niet.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Achmea Health Centre vragen kwestie...

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik heb even op hun website gekeken en dit staat er

http://www.achmeahealthcenters.nl/Regulier.cfm

je sluit af voor 3,6 of 12 maanden geen 24! vraag me ook af of dat wel mag..
dus zou als de donder een aangetekende brief eruit doen..

en wat staat er in je contract?staat toch wel van?contract afgesloten voor de duur van??

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: Achmea Health Centre vragen kwestie...

Ongelezen bericht door wolferl »

Staat 12 maanden in het contract.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Achmea Health Centre vragen kwestie...

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou als je dus op tijd op hebt gezegd DAN MAG HET DUS NIET??
Maar heb je bewijs van opzegging? Mag je daar maandelijks opzeggen...
Als je nu nog een keer opzegt ben je dan op tijd...zou er wel heel snel achteraan gaan...

Succes

Gesloten