LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.

Is de term "onbeperkt" hier misleidend?

Ja
11
48%
Nee
12
52%
 
Totaal aantal stemmen: 23

shenouda
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:07

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door shenouda »

Nijogeth schreef:400 ml per half uur is echter wel onbeperkt.

400ml = beperking in hoeveelheid ≠ is niet onbeperkt maar beperkt
Per half uur = beperking in tijd ≠ is niet onbeperkt maar beperkt

shenouda
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:07

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door shenouda »

! UPDATE !: Binnen 24 uur hebben ze notie genomen van deze thread en is de website stilletjes aangepast, alle woorden "onbeperkt" zijn verwijderd uit de titel en de tekst : https://www.basic-fit.com/nl-nl/prijzen ... orts-water

(hier het origineel: http://web.archive.org/web/201701072022 ... orts-water)

Tot vandaag hebben ze wel heel veel leden misleid met dat 'onbeperkte', dus stilletjes je website wijzigen lijkt mij niet afdoende.

Ze zijn wel iets vergeten: "Kies je eigen smaak, tap wanneer je wilt" is misleidend want er is een beperking in tijd en het impliceert nogmaals het idee van 'onbeperkt, wanneer je maar wilt'.

Door alsnog niet op de website te vermelden dat er een limiet op hoeveelheid en tijd is, is er nog steeds een discrepantie tussen hun Algemene Voorwaarden waar het niet zo opvalt tussen de kleine lettertjes en wat ze aan de klant laten zien om hem/haar te overtuigen. Het blijft dus een onaangename verassing als je de eerste keer gebruik gaat maken van het apparaat, de beperking treedt na 1x vullen meteen in.
Laatst gewijzigd door shenouda op 23 jun 2017 23:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Verwijderd

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

shenouda schreef: Ze zijn wel iets vergeten: "Kies je eigen smaak, tap wanneer je wilt" is misleidend want er is een beperking in tijd en het impliceert nogmaals het idee van 'onbeperkt, wanneer je maar wilt'.
Die zin is inmiddels ook weg gehaald :lol:

"€3,99 extra per maand

Yanga Sportswater is in alle clubs in 6 verfrissende smaken beschikbaar. Tijdens elke training kun je je bidon vullen en kiezen tussen de smaken Kokos-Ananas, Passievrucht, Zwarte Bes, Cactus-Vijg, Sinaasappel, Multivrucht & Citroen! Deze suikervrije sportdrank is verrijkt met een aantal essentiële vitamines, herstelt de vochtbalans en draagt bij aan de afvoer van afvalstoffen.

In totaal kost dit flexibel opzegbare abonnement €3,99 per maand. Hiermee kun je in alle clubs je bidon vullen met Yanga Sportswater.
Het abonnement is gekoppeld aan je pas, dus jouw familieleden die met de pas sporten kunnen hier ook gebruik van maken."

Zo staat het er een stuk netter. Dit nodigt mij in ieder geval uit om meer over deze aanbieding te willen weten en dan komen we vanzelf bij de Algemene Voorwaarden uit. Netjes opgelost in ieder geval! Door in de eerste advertentie 3 of 4 keer het woord 'Onbeperkt' te gebruiken, had ik niet het idee de kleine lettertjes te moeten lezen, omdat het er heel duidelijk stond wat de regels waren: er waren geen regels, het was onbeperkt. Nou, niet dus!

shenouda
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:07

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door shenouda »

Kijk es nog een keer, hij staat er nog echt (ietsjes scrollen)

shenouda
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:07

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door shenouda »

JohnTheBassist schreef:Dit nodigt mij in ieder geval uit om meer over deze aanbieding te willen weten en dan komen we vanzelf bij de Algemene Voorwaarden uit.
Denk je dat ze dat erbij zeggen als je de eerste keer mag proeven? Je mag de verassing zelf ondergaan bij de machine als ie piept "Uw bidon is al vol!". Die algemene voorwaarden kwamen bij de helpdesk tevoorschijn bij navraag over de beperkingen.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is dat een begrenzing? Men mag voor 3,99 per maand tot in de eeuwigheid elke 30 minuten 400 ml tappen. Dat is aardig onbegrensd, want het enige dat je weet is dat je per dag maximaal 19 liter kan tappen en dat is per week al 133 liter. Ga maar eens na hoeveel dat is per jaar en hoeveel dat is na 100 jaar of zelfs duizend jaar. Want in theorie is dat allemaal mogelijk.

Wat Basic Fit beter kan doen is dat men die taps gewoon met een pas laat werken en als je binnen het half uur wilt bijvullen met je pas, dat ie dan gewoon gigantisch langzaam wordt.

Verwijderd

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Nijogeth schreef:Is dat een begrenzing? Men mag voor 3,99 per maand tot in de eeuwigheid elke 30 minuten 400 ml tappen. Dat is aardig onbegrensd, want het enige dat je weet is dat je per dag maximaal 19 liter kan tappen en dat is per week al 133 liter. Ga maar eens na hoeveel dat is per jaar en hoeveel dat is na 100 jaar of zelfs duizend jaar. Want in theorie is dat allemaal mogelijk.

Wat Basic Fit beter kan doen is dat men die taps gewoon met een pas laat werken en als je binnen het half uur wilt bijvullen met je pas, dat ie dan gewoon gigantisch langzaam wordt.
En als je elk uur 1 druppeltje krijgt, maar dan wel tot in den eeuwigheid, staat dat naar uw idee ook gelijk aan 'onbeperkt drinken'?

Afijn, bij BasicFit hebben ze kennelijk zelf ook ingezien dat 'onbeperkt' niet helemaal klopt.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Hatertje »

Soms zie je hier hele serieuze zaken, en soms zie je dit soort onzin. Ik lig in een deuk!

Verwijderd

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Hatertje schreef:Soms zie je hier hele serieuze zaken, en soms zie je dit soort onzin. Ik lig in een deuk!
Reageer dan inhoudelijk, of laat een topic dat u niet interesseert aan u voorbij gaan.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door alfatrion »

shenouda schreef:Ze zijn wel iets vergeten: "Kies je eigen smaak, tap wanneer je wilt" is misleidend want er is een beperking in tijd en het impliceert nogmaals het idee van 'onbeperkt, wanneer je maar wilt'.
Dat ben ik met je oneens. Het idee achter onbeperkt is meer zovaak je maar wilt. Dat je zelf het tijdstip uit kan kiezen klopt als ik je goed heb begrepen, alleen is er wel de beperking dat je daarna een half uur moet wachten.

Het origineel is hier te lezen:
http://web.archive.org/web/201701072022 ... orts-water

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door zombo »

Ach ja, ik kan me er zo bij voorstellen dat Basic Fit in eerste instantie uitging van het fatsoen van de meeste sportieve mensen, die komen om te sporten, niet om te tappen. Blijkbaar toch nodig om de kleine lettertjes bij te stellen. Proost!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Natuurlijk is dit misleiding. Onbeperkt betekent volgens Van Dale: onbegrensd, oftewel zonder grenzen. Ik verbaas me er altijd weer over dat er mensen zijn die er van alles en nog wat bijhalen aan irrelevante zaken om het tegendeel te betogen.

Maar wat ik nog het meest kwalijk vind, is dat je bij deze fitnessclub niet eens de mogelijkheid hebt om gratis onbeperkt kraanwater te krijgen. Een paar hygienische tappunten aanleggen kost bijna niets. Duizend liter kraanwater kost 1 euro.

Basic **** zou ik zeggen.

Verwijderd

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

zombo schreef:Ach ja, ik kan me er zo bij voorstellen dat Basic Fit in eerste instantie uitging van het fatsoen van de meeste sportieve mensen, die komen om te sporten, niet om te tappen. Blijkbaar toch nodig om de kleine lettertjes bij te stellen. Proost!
Je bent aan het sporten. Je bent net een abonnement aan gegaan om onbeperkt een bepaald sportdrankje te kunnen drinken dat de sportschool aanbiedt. Je besluit om 10 kilometer op de lopende band te gaan hardlopen. Heerlijk! Het zweet guts overal uit. Je pusht jezelf tot het uiterste om die 10 kilometer in 35 minuten te lopen! Heh verdorie, 37 minuten! Net geen persoonlijk record. Maar je bent bekaf, een heerlijk gevoel. De runners-high stroomt door je lichaam.

Je hebt dorst. Je besluit gebruik te maken van je abonnement voor onbeperkt Yanga Sportswater drinken, want het vocht in je lichaam moet snel weer op peil worden gebracht. Met je bidon loop je naar de dispenser. Je gooit je bidon vol en drinkt hem in één teug leeg! Lekker, prima drankje. Tjongejonge, wat heb ik een dorst. Nog een keer bijvullen, nog even een paar flinke slokken terwijl ik ga zitten en over 5 minuutjes weer verder sporten.

Maar dan...wat is dit nou? Er komt geen drankje meer uit. Huh?! Een tijdsslot? En ik zie nu dat er maar 400ml per keer uit komt? En mijn abonnement dan? Dat was toch onbeperkt?! Even navragen bij de sportschoolmedewerker. Wat?! Hoor ik nu pas dat ik maar 400ml per keer krijg en dan een half uur moet wachten?! "Ja meneer, dan had u de kleine lettertjes maar moeten lezen toen u het abonnement voor 'onbeperkt' (hihi) sportwater drinken was aangegaan."

Ik zou me genaaid voelen.

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door zombo »

Sja, ik heb een abonnement voor onbeperkt sporten en toch staat er steeds iemand met de stopwatch bij.....

Verwijderd

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

zombo schreef:Sja, ik heb een abonnement voor onbeperkt sporten en toch staat er steeds iemand met de stopwatch bij.....
Dan is dat geen 'onbeperkt sporten'.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Misschien kan Basic Fit naast Tropical en Mango de Luxe ook nog de smaken Natte Dweil en Riool in hun assortiment opnemen.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bob Schurkjens schreef:Natuurlijk is dit misleiding. Onbeperkt betekent volgens Van Dale: onbegrensd, oftewel zonder grenzen. Ik verbaas me er altijd weer over dat er mensen zijn die er van alles en nog wat bijhalen aan irrelevante zaken om het tegendeel te betogen.

Maar wat ik nog het meest kwalijk vind, is dat je bij deze fitnessclub niet eens de mogelijkheid hebt om gratis onbeperkt kraanwater te krijgen. Een paar hygienische tappunten aanleggen kost bijna niets. Duizend liter kraanwater kost 1 euro.

Basic **** zou ik zeggen.
TS wil geen kraanwater in het kleedlokaal pakken en wil ook niet aan de bar vragen om de bidon bij te vullen. Ja, dan kun je inderdaad zeuren over geen plekken om water te krijgen. Ik wil thuis ook mijn water niet uit de keuken, badkamer of tuinslang drinken, dus drink ik maar geen water.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door harkja »

Nijogeth schreef:
Bob Schurkjens schreef:Natuurlijk is dit misleiding. Onbeperkt betekent volgens Van Dale: onbegrensd, oftewel zonder grenzen. Ik verbaas me er altijd weer over dat er mensen zijn die er van alles en nog wat bijhalen aan irrelevante zaken om het tegendeel te betogen.

Maar wat ik nog het meest kwalijk vind, is dat je bij deze fitnessclub niet eens de mogelijkheid hebt om gratis onbeperkt kraanwater te krijgen. Een paar hygienische tappunten aanleggen kost bijna niets. Duizend liter kraanwater kost 1 euro.

Basic **** zou ik zeggen.
TS wil geen kraanwater in het kleedlokaal pakken en wil ook niet aan de bar vragen om de bidon bij te vullen. Ja, dan kun je inderdaad zeuren over geen plekken om water te krijgen. Ik wil thuis ook mijn water niet uit de keuken, badkamer of tuinslang drinken, dus drink ik maar geen water.
Alleen maar jenever ?

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, azijn. Jenever is niet te drinken.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door harkja »

Nijogeth schreef:Nee, azijn. Jenever is niet te drinken.
Wow dus toch een azijn....... :D

Gesloten