LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.

Is de term "onbeperkt" hier misleidend?

Ja
11
48%
Nee
12
52%
 
Totaal aantal stemmen: 23

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door 16again »

JohnTheBassist schreef:Je bent aan het sporten. ...... Je pusht jezelf tot het uiterste om die 10 kilometer in 35 minuten te lopen! Heh verdorie, 37 minuten! ......Je hebt dorst. Je besluit gebruik te maken van je abonnement voor onbeperkt Yanga Sportswater drinken, want het vocht in je lichaam moet snel weer op peil worden gebracht. Met je bidon loop je naar de dispenser. Je gooit je bidon vol en drinkt hem in één teug leeg! Lekker, prima drankje. Tjongejonge, wat heb ik een dorst. Nog een keer bijvullen, nog even een paar flinke slokken terwijl ik ga zitten en over 5 minuutjes weer verder sporten.
Maar dan...wat is dit nou? Er komt geen drankje meer uit.
Voor de loopoefening had je de bidon moeten vullen, dan had je deze leeg kunnen drinken na het lopen, en gelijk weer kunnen vullen.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Costnix »

Het drinken van grote hoeveelheden water is niet zonder risico:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie

Verwijderd

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Costnix schreef:Het drinken van grote hoeveelheden water is niet zonder risico:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie
600ml water drinken na 10 km hardlopen leidt niet tot waterintoxicatie. Uw argument is verder totaal niet ter zake doende in de vraag of een beperking bij een 'onbeperkt' abonnement misleidend is of niet.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door pieterenien »

Ik vind dit een gevalletje van "spijkers op laag (sport)water zoeken". Overigens wel een leuke en aansprekende topic. Die kleine bidon per half uur zou toch voldoende moeten zijn om je waterhuishouding op peil te houden. Ik doe meermalen per week vrij fanatiek aan spinning, waarbij na een uur altijd een paar aardig plasjes zweet onder mijn fiets liggen en mijn shirt en fietsbroek letterlijk uit te wringen zijn. Voor dat uur gebruik ik slechts 1 grote bidon (750 ml) water en dat voldoet precies. Wanneer ik buiten op mijn racefiets een trainingsrondje afwerk, gebruik ik gewoonlijk 1 grote bidon per uur aan sportdrank of water. Bij extreem heet weer, zoals vorige week, wil ik dan onderweg ook nog wel een fles extra sportdrank kopen bij een benzinepomp. Kortom, wanneer je aan een kleine bidon per half uur in een sportcentrum niet genoeg hebt, ben je mijns inziens een heel speciaal geval of zit er ergens een lekje in je lijf.

Verwijderd

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

pieterenien schreef:Ik vind dit een gevalletje van "spijkers op laag (sport)water zoeken". Overigens wel een leuke en aansprekende topic. Die kleine bidon per half uur zou toch voldoende moeten zijn om je waterhuishouding op peil te houden. Ik doe meermalen per week vrij fanatiek aan spinning, waarbij na een uur altijd een paar aardig plasjes zweet onder mijn fiets liggen en mijn shirt en fietsbroek letterlijk uit te wringen zijn. Voor dat uur gebruik ik slechts 1 grote bidon (750 ml) water en dat voldoet precies. Wanneer ik buiten op mijn racefiets een trainingsrondje afwerk, gebruik ik gewoonlijk 1 grote bidon per uur aan sportdrank of water. Bij extreem heet weer, zoals vorige week, wil ik dan onderweg ook nog wel een fles extra sportdrank kopen bij een benzinepomp. Kortom, wanneer je aan een kleine bidon per half uur in een sportcentrum niet genoeg hebt, ben je mijns inziens een heel speciaal geval of zit er ergens een lekje in je lijf.
Allemaal vragen en informatie die niet ter zaken doende zijn bij de vraag of een beperking bij een 'onbeperkt'-abonnement misleidend is of niet.

Verwijderd

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Costnix schreef:Gewoon uw eigen "sportdrankje" van huis meenemen. Veel goedkoper!
Nu Basic Fit niet levert wat ze beloofd hebben blijkt dat inderdaad de goedkoopste optie te zijn :mrgreen:

Mucha

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Verwijderd

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Mucha schreef:Wat is eigenlijk de bedoeling van de enquete ?
Als Ts Basic Fit daarmee om de oren wil slaan, dan is de opzet mislukt.
57 % ( 8 personen tegenover 6 ) vinden het geen misleiding.
U heeft meegekregen dat Basic Fit de woorden 'onbeperkt' inmiddels van hun site verwijderd heeft? Dan lijkt de opzet van dit topic me geslaagd.

Mucha

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

shenouda
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:07

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door shenouda »

Mucha schreef:Dan kan deze topic gesloten worden ? TS kan weer verder met zijn leven.
Nog niet, er komt hier nog een reactie van de stichting reclame code, daarmee ben ik al in contact. To be continued...

shenouda
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:07

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door shenouda »

De klacht is in behandeling genomen door de Reclame Code Commissie, wordt vervolgd.

MarkFr
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2019 09:28

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door MarkFr »

OK, ik zie dat Basicfit er nu netjes bij zet dat de bidon iedere 30 minuten bijgevuld kan worden, je vastberadenheid heeft dus geholpen.

markmm99
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 mar 2019 17:08

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door markmm99 »

Logisch dat er een tijdlimiet opzit. Anders kun je van 1 pas de hele sportschool van gratis drinken voorzien.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Doemaar schreef:
14 apr 2019 01:41
markmm99 schreef:
11 apr 2019 16:22
Logisch dat er een tijdlimiet opzit. Anders kun je van 1 pas de hele sportschool van gratis drinken voorzien.
Onzin. Er zijn zat plekken waar je echt onbeperkt kunt tappen. Bij Ikea de koffie en bij bepaalde fastfood ketens de frisdrank. Punt is dat je dingen die in de basis niet ombeperkt zijn, niet als onbeperkt moet bestemepelen.
In uw ogen overtreden de all you can eat restaurants ook de wet? Onbeperkt, blijkt dat je maar 2 uur kan eten. En bij Ikea onbeperkt? Het restaurant gaat pas om 9 uur open. Overigens zie ik enkel staan dat koffie gratis is voor family leden, niet dat je onbeperkt aan het apparaat kan lurken.
Het enige dat, op dit moment, onbeperkt is is zuurstof in de lucht. Die kan je 24/7 inademen. Voor de rest hebben alle onbeperkingen beperkingen.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Costnix »

Te veel water drinken is ook gevaarlijk. De nieren kunnen maar 0,7 tot 1,1 liter water per uur verwerken.
U weet toch wel, dat u reclame met een baal zout moet nemen.
Je hebt leugens, grove leugens en reclame.
Taalkundig heeft u gelijk. Een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie indienen.

Gesloten