LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.

Is de term "onbeperkt" hier misleidend?

Ja
11
48%
Nee
12
52%
 
Totaal aantal stemmen: 23

shenouda
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:07

Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door shenouda »

Afbeelding

Als lid bij Basic Fit heb ik de optie genomen om onbeperkt Yanga Sportswater te tappen in de club tijdens het fitnessen. Aangezien ik veel drink leek mij dit een mooie optie.

De website van Basicfit die Yanga Sportswater beschrijft https://www.basic-fit.com/nl-nl/prijzen ... orts-water vermeldt er niet bij dat je maar 400ml per half uur kunt tappen (1 kleine bidon). Dit was een zeer onaangename verassing, zeker met 34 graden Celsius op het moment. De club heeft verder geen kraan waar je normaal water kunt tappen, je moet helemaal naar de bar om te vragen of zij je fles bijvullen met kraanwater....

Nog vervelender is dat bij navraag Basic Fit deze gang van zaken normaal vindt en in een reactie naar mij toe zelfs verwijzen naar de Algemene Voorwaarden. Een doordachte misleiding dus, dat 'onbeperkte'...

Ik kreeg in een email reactie nog het volgende:

Leden die de Yanga Sportdrank gekoppeld hebben aan het lidmaatschap, kunnen onbeperkt Yanga tappen met een tijdsinterval van een half uur.

- Een tijdsinterval betekent dat het niet onbeperkt is maar beperkt in tijd.
- Je mag maar 1x je bidon vullen met 400ml daarna moet je een half uur wachten, dat is een beperking in hoeveelheid.

Als je de uitgifte beperkt in tijd en in hoeveelheid, wat is er dan precies 'onbeperkt' aan deze optie?
bf2capture (1).jpg
(80.94 KiB) 18526 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Bijlagen
YangaOnbeperktCapture.JPG
(65.41 KiB) 18938 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door shenouda op 23 jun 2017 17:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

400 ml per halfuur is toch niet heel erg beperkend? U had ook alle voorwaarden door kunnen lezen. Overigens mag u dus ruim 19 liter van dat spul drinken per dag, dat is fysiek onmogelijk.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, dit is misleidend. Als u een statement wilt maken, dan zou u een klacht bij de reclame code commissie kunnen indienen.

shenouda
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:07

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door shenouda »

Nijogeth schreef:400 ml per halfuur is toch niet heel erg beperkend?
Wel als je sport natuurlijk, ik had mijn bidon al na 10 minuten op.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

shenouda schreef:
Nijogeth schreef:400 ml per halfuur is toch niet heel erg beperkend?
Wel als je sport natuurlijk, ik had mijn bidon al na 10 minuten op.
Ik snap dat ze het limiteren, want anders heb je natuurlijk van die figuren die een heleboel tanken om mee naar huis te nemen. Eerlijker zou zijn om die tijdsinterval korter te maken (en dan eventueel een kleiner limiet).

shenouda
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:07

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door shenouda »

alfatrion schreef:Ja, dit is misleidend. Als u een statement wilt maken, dan zou u een klacht bij de reclame code commissie kunnen indienen.
[✓] Check !

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door BreejKC »

Het kleine gemis aan "onbeperkt" wordt hier schielijk overdreven. Zelf sport ik per keer ca. 2 uur bij Basic Fit. Dat zou betekenen dat ik 4x 400 ml. Yanga Sportswear zou kunnen "tanken" voor eigen gebruik. Dat is dus 1,6 liter drinken in ca. 2 uur. Nou, ik zou overlopen.

En dat laatste natuurlijk in de toiletten die er bij alle vestigingen van Basic Fit zijn. En, in die toiletten zitten, zoals het hoort, wastafels met een kraan waar gewoon drinkwater uit stroomt. Ook in de kleedruimtes is er naast douches een wastafel met kraan aanwezig. En niemand zal u erop aankijken als u daar uw drinkflesje nog even bijvult, omdat u aan 400 ml. per half uur niet genoeg heeft. Ook het argument dat er geen kraan aanwezig is berust dus op een verzinsel om een firma op slinkse wijze in een kwaad daglicht te stellen.

Tot slot, waarom € 3,99 per maand (bijna 48,00 per jaar) uitgeven aan een waterig drankje met minimale toevoegingen terwijl het veel goedkoper kan. Koop een fles limonadesiroop bij de supermarkt, bodempje in een drinkfles, drinkwater erbij, desnoods een uurtje in de koelkast en u heeft de perfecte sportdrank. En voor de dorstigen onder ons, dan neem je die limonadesiroop in een apart flesje toch gewoon mee naar de sportschool. Goed en goedkoop, want het leven is al zo duur.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Onbeperkt vullen. Dit kan je op 2 manieren lezen. Je kan je bidon er onder zetten en de kraan 24 uur laten lopen, maar op die manier weet je zeker dat de sporter achter je een lege kraan heeft. Onbeperkt kan ook gelezen worden als zo vaak als mogelijk. Dit moet natuurlijk wel redelijkerwijs gebeuren. Zoals hierboven al een aantal keer gerekend kunt u het beste op het toilet gaan sporten als u meer drinkt dat aangeboden wordt.
Bij het afsluiten van dit abonnement krijgt u de algemene voorwaarden mee, daar had u het in kunnen lezen. Fair use en nadenken, het is lastig voor sommige mensen, maar onbeperkt zonder limiet bestaat niet.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door BL2 »

shenouda schreef:Afbeelding

Als lid bij Basic Fit heb ik de optie genomen om onbeperkt Yanga Sportswater te tappen in de club tijdens het fitnessen. Aangezien ik veel drink leek mij dit een mooie optie.

De website van Basicfit die Yanga Sportswater beschrijft https://www.basic-fit.com/nl-nl/prijzen ... orts-water vermeldt er niet bij dat je maar 400ml per half uur kunt tappen (1 kleine bidon). Dit was een zeer aangename verassing, zeker met 34 graden Celsius op het moment. De club heeft verder geen kraan waar je normaal water kunt tappen, je moet helemaal naar de bar om te vragen of zij je fles bijvullen met kraanwater....

Nog vervelender is dat bij navraag Basic Fit deze gang van zaken normaal vindt en in een reactie naar mij toe zelfs verwijzen naar de Algemene Voorwaarden. Een doordachte misleiding dus, dat 'onbeperkte'...

Ik kreeg in een email reactie nog het volgende:

Leden die de Yanga Sportdrank gekoppeld hebben aan het lidmaatschap, kunnen onbeperkt Yanga tappen met een tijdsinterval van een half uur.

- Een tijdsinterval betekent dat het niet onbeperkt is maar beperkt in tijd.
- Je mag maar 1x je bidon vullen met 400ml daarna moet je een half uur wachten, dat is een beperking in hoeveelheid.

Als je de uitgifte beperkt in tijd en in hoeveelheid, wat is er dan precies 'onbeperkt' aan deze optie?
een zeer aangename verassing,
Deze opmerking kan ik niet helemaal plaatsen in deze contect......

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

shenouda schreef:
Nijogeth schreef:400 ml per halfuur is toch niet heel erg beperkend?
Wel als je sport natuurlijk, ik had mijn bidon al na 10 minuten op.
Dan is het nog steeds heel veel. Gemiddeld drinkt een sporter 1 liter per uur (en dat dan bij duursporten waarbij je meer dan een uur continu sport). ALs ji jper 10 minuten zoveel drinkt is dat 2,4 liter. Dat is extreem veel.

Overigens hoef je niet constant te drinken. Dus als je na 10 minuten dat flesje leeg had kan je makkelijk nog 20 minuten sporten zonder te drinken. Zo niet dan kan je beter een keer een arts opzoeken i.p.v. klagenover Basic Fit.

Verwijderd

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Julie4444 schreef: Ik snap dat ze het limiteren, want anders heb je natuurlijk van die figuren die een heleboel tanken om mee naar huis te nemen. Eerlijker zou zijn om die tijdsinterval korter te maken (en dan eventueel een kleiner limiet).
En om dan meteen het woordje 'onbeperkt' weg te halen. Zeg dan gewoon in de advertentie wat de regels zijn. Onbeperkt is het zéker niet.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je kunt een onbeperkte hoeveelheid bijvullen, dat is gewoon een feit.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door rvjapio »

U heeft helemaal gelijk. Onbeperkt is niet voor interpretatie vatbaar. Namelijk net zo vaak en veel als u wilt.

shenouda
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:07

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door shenouda »

Zie verder op de Basic Fit pagina over Yanga Sportswater : " Kies je eigen smaak, tap wanneer je wilt " . Het is gewoon zo misleidend.

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Snoodaard »

shenouda schreef:Zie verder op de Basic Fit pagina over Yanga Sportswater : " Kies je eigen smaak, tap wanneer je wilt " . Het is gewoon zo misleidend.
Je kan inderdaad tappen wanneer je wil, met een tijdinterval, zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

Het is inmiddels algemeen bekend dat alles wat als onbeperkt word aangeboden een fair use policy heeft, en het stond ook nog eens in de algemene voorwaarden.... Gejank om niks dit.

shenouda
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:07

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door shenouda »

Van Dale zegt: Onbeperkt = onbegrenst : ik ben geen Yanga misbruiker maar ik word begrensd in tijd (30 minuten) en hoeveelheid (400ml). De reclame uiting "onbeperkt" is derhalve misleidend van aard. Ik ben er in ieder geval ingetuimd, want ik had verwacht dat ik mijn bidon kon blijven vullen.

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Snoodaard »

shenouda schreef:Van Dale zegt: Onbeperkt = onbegrenst : ik ben geen Yanga misbruiker maar ik word begrensd in tijd (30 minuten) en hoeveelheid (400ml). De reclame uiting "onbeperkt" is derhalve misleidend van aard. Ik ben er in ieder geval ingetuimd, want ik had verwacht dat ik mijn bidon kon blijven vullen.
Nee, je bent er niet ''ingetuimd''(sic), je hebt gewoonweg de algemene voorwaarden niet gelezen, dan had je dit van te voren kunnen weten en kunnen besluiten dit abonnement niet af te nemen.

shenouda
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:07

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door shenouda »

Ik ben normaal gek op Algemene Voorwaarden weet je? Wij lazen die altijd voor het slapen gaan met z'n allen.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onbeperkt klopt nog altijd. Je kan tot in de eeuwigheid door blijven tappen en elke keer 400ml per 30 minuten tappen.

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: Basic Fit "onbeperkt" Yanga Sportswater tappen

Ongelezen bericht door Snoodaard »

Dan zou ik toch echt een cursusje Nederlands gaan volgen als ik jou was, had je kunnen lezen dat je om de 30 min kan tappen...

Gesloten